Трускавецький вісник № 115 (238) від 13 грудня 2010 р.

 

Трускавецький вісник № 115 (238) від 13 грудня 2010 р.

13.12.2010



 

У номері: Смерть Оксани Скальської, Трускавець - через Італію до Європи, Стебником керують Веклюки, Наїзди Козира на КП "Наше місто", Реформи комуналки.

Новини Трускавця та регіону

No smoking

Мер Трускавця Руслан Козир підписав розпорядження про сувору заборону палити в адміністративних корпусах міської ради. Курити заборонять не лише в коридорі чи кабінетах, але і в туалетах та на балконах.

В мерії будуть «смотрящі»

На кожному поверсі двох адміністративних корпусів міської ради Трускавця (а це 7 поверхів разом) буде свій «смотрящий», тобто людина, яка відповідатиме за порядок та чистоту на поверсі. Таке нововведення буде запроваджено з січня. Мер Руслан Козир пообіцяв розпочати перевірку чистоти та порядку на поверхах зі стану туалетів. Офіційно «посада» «смотрящих» називатиметься «відповідальний за порядок на поверсі». Буде посилено контроль і за роботою відділів та управлінь, вони тепер подаватимуть аналітичні звіти, щоб голова та його команда були завжди в курсі всіх справ у місті – скільки є житла, як воно розподіляється, де є вільні землі, де є ще хоча б якесь майно тощо.

КП «Наше місто» – ганебне явище

Черговий «наїзд» на комунальне підприємство «Наше місто» зробив на завершення понеділкової наради міський голова Трускавця – як кажуть, на закуску. «КП «Наше місто» - виключне, ганебне явище для нас всіх. Чотири місяці ми не можемо заплатити людям зарплату. Це наслідок роботи в тому числі і виконавчих органів влади» - сказав Руслан Ярославович, акцентуючи на тому, що ніхто з чиновників не хоче брати на себе відповідальності ні за що. «Таким людям не місце в структурі виконавчої влади», зазначив мер. Він дав доручення начальнику фінансового управління ТМР Миколі Федоричаку посприяти, щоб до свята Миколая працівники КП «Наше місто» отримали хоча б частину належних їм коштів, які їм заборговано. Руслан Козир теж розпорядився перевести всіх керівників у КП «Наше місто» на 0,5 ставки. Вислуховував це все на нараді один із заступників гендиректора підприємства Тарас Гентош.

Інша цитата від Руслана Козира: «Я проведу непопулярні реформи, я покажу, як це робиться і ви будете задоволені». Він теж зазначив, що якби в ЛОДА був стенд «Вони ганьблять нашу область», то саме трускавецьке комунальне підприємство займало б на ньому «почесне» місце.

Хто кого погріє?

Минулого тижня керівники міста розглядали можливість завершення робіт на котельні міської лікарні та котельні «Спортовця», про це йшлося і на понеділковій нараді. Мер Трускавця висловив припущення, що від котельні лікарні могли б отримувати тепло та гарячу воду і СШ № 3 та кілька будинків на Данилишиних, а від котельні «Спортовця» не тільки грілася б СШ № 2, але і кілька будинків на Івасюка, наприклад, 17 та сусідні.

В обговоренні цих питань на нараді 13 грудня взяли участь мер міста Руслан Козир, начальник УЖКГіБ Василь Стечкевич, головний лікар міської лікарні Осип Свіжинський, начальник відділу освіти ТМР Орест Лобик, уважно їх слухав і профільний заступник Петро Нестерівський.

Перестановка в міській раді

З понеділка, 13 грудня, щотижнева нарада в міській раді вже не розпочинатиметься з політінформації, так вирішив і про це повідомив на нараді мер міста Руслан Козир. «Радянський Союз закінчився 20 років тому», зазначив голова і додав, що відділ інформації тепер працюватиме в дещо іншому форматі і має основну свою увагу спрямувати на інформування жителів міста про всі кроки міської ради. На понеділковій нараді працівникам мерії було представлено нових трьох заступників міського голови, а також нових секретаря ради та керуючого справами. Змінено навіть порядок, хто де і як має сидіти – журналістам виділили місця, які колись займали заступники, назвали журналістів «четвертою владою» та посадили у «ложе преси» (щоб воно лише не стало ПрокрустовимJ). Перший ряд від входу займатимуть силовики та комунальники, а другий (великий) і третій – керівники відділів та управлінь. Біля мера тепер сидітиме п’ятеро осіб (3 заступники, секретар і керуючий справами), раніше сидів тільки секретар ради.

Рекламу з парку приберуть

До 1 січня 2011 року діють різні договори оренди на розміщення реклами в курортному парку, тому на цей день реклама в парку ще не демонтована, повідомив на понеділковій нараді генеральний директор КП «Парк Курортний» Іван Вачко. Міський голова погодився з цими аргументами, однак зауважив, що до Різдва реклами в парку не має бути. Він вкотре наголосив, що парк є обличчям курорту та заявив, що цього року ялинка буде «така, як слід», а відповідальність за її встановлення була покладена на відділ культури, через який фінансуватиметься монтаж та декорування Новорічної красуні.

В парку планують ліквідувати і стихійну торгівлю, напевно що таке рішення навряд чи сподобається тим, хто цю торгівлю покриває.

Візит Василя Горбаля у Бориславі

7 грудня з робочим візитом у Бориславі побував голова ЛОДА Василь Горбаль, інформує газета «Нафтовик Борислава». Разом з губернатором до міста нафтовиків прибули його заступник Євген Пастух і начальник управління паливно-енергетичного комплексу ЛОДА Земомислав Новікевич. Гості зі Львова оглянули кінцевий нафтозбірний пункт підготовки і перекачування нафти, в НГВУ «Бориславнафтогаз» (керівник – Ігор Михайлишин) обговорили проблеми нафтової галузі та міста). Міська влада Борислава натомість звернула увагу губернатора на потребу щось робити з мостами в Бориславі ( в місті вийшло з ладу 6 мостів і якщо щось станеться з центральним, Барабським, то Східниця може стати відрізаною від світу). Завершився візит проведенням прес-конференції.

Власна інформація

Готуємося до різдвяно-новорічних свят

Під головуванням міського голови Руслана Козира відбулося засідання організаційної групи з питань проведення різдвяно-новорічних свят. На засіданні були присутні керівники структурних підрозділів міської ради, відповідальні за організацію заходів, а також був запрошений генеральний директор ЗАТ "Трускавецькурорт" Віктор Жданов.

Зокрема міський голова наголосив на тому, що у Трускавець у зимовий період приїжджають багато людей з різних куточків України, з-за кордону на відпочинок, на оздоровлення, на рекреацію – ми маємо зустріти їх достойно, як належить місту-курорту. Люди, отримавши якісь враження і емоції від перебування у нас, повезуть додому певну інформацію. Наша задача, щоб ці враження були позитивними. Тому усі заходи, починаючи від свята Миколая, ми маємо провести на належному рівні.

План заходів різдвяно-новорічних свят ще у процесі опрацювання. Кошторис також. Але міським головою вже видано розпорядження, яке регулює організаційний процес і безпосередньо стосується керівників підприємств, санаторних комплексів, інших суб’єктів господарювання, дотичних до новорічних святкувань, і закликав усіх бути відповідальними.

Відкриття свята відбудеться біля ялинки 19 грудня. Вже проведено певну роботу з підбору ялинки. На думку Руслана Козира, ялинка є важливим атрибутом свята, це центральне місце проведення багатьох розважальних заходів, тому вона має була красивою, елегантною. Її монтаж розпочнеться вже з 15 грудня. Також міський голова наголосив на тому, що без організації фінансового забезпечення заходів важко розраховувати на результат, треба працювати з керівниками підприємств на предмет спонсорської допомоги. Найбільше фінансових вкладень потребуватиме ялинка, її оформлення і освітлення. Міський голова закликав усіх керівників підприємств долучитися коштами.

Багато нарікань на несанкціоновану торгівлю, зокрема в курортному парку. Є недопустимим, щоб наш парк перетворювався на стихійний ринок художнього промислу і був захаращений. Днями за допомогою ген. директора ЗАТ "Трускавецькурорт" В. Жданова була розчищена частина території бульвару Торосевича від стихійної торгівлі. І це, як зауважив міський голова, не потребувало значних капіталовкладень, а лише бажання бачити місто охайним.

Учасники наради звернули увагу на проблему бездомної жінки, яка живе на сходах в курортному парку. Це недопустиме явище. Як варіант вирішення проблеми прозвучала пропозиція надати жінці невеличку житлову площу в гуртожитку.

Також міський голова звернувся до ген. директора ЗАТ "Трускавецькурорт" з проханням посприяти у наданні залу палацу культури ім. Шевченка для проведення різдвяно-новорічних заходів, зокрема фестивалю "Ой, радуйся, земле!" 9 січня.

Особливу увагу треба звернути на чистоту міста до різдвяно-новорічних свят. Місто має бути прибраним. При цьому високі стандарти щодо його чистоти повинні демонструвати у першу чергу керівники комунальних служб. Комунальні служби мають до нового року прибрати огорожу, яку лишила підрядна організація на площі у курортному парку. Є також розпорядження міського голови, що стосується суб’єктів підприємницької діяльності, про облаштування, прибирання і святкове освітлення прилеглої території, на якій здійснюється ця діяльність. Міський голова також поставив завдання головному архітектору найближчим часом провести обстеження інженерного стану конструкцій центральної водолікарні на предмет її безпечності. Насамкінець наради Руслан Козир ще раз наголосив на відповідальності керівників усіх структурних підрозділів міської ради у період підготовки до різдвяно-новорічних свят, аби Трускавець відповідав своєму статусу міста-курорту.

Інформаційно-аналітичний відділ ТМР

Вісті зі Стебника

-          Шість двірників, які працюють у КП “МВУЖКГ”, звернулись до депутата Дрогобицької міської ради Володимира Возняка зі скаргою на те, що впродовж чотирьох місяців не отримують зарплати. Якщо керівництво підприємства не заплатить людям грошей, народний обранець має намір звернутися до прокуратури.

-          Під час оперативної наради стебницький міський голова Василь Пецюх дав доручення працівникам міськвиконкому завести журнал обліку, в якому буде відмічено, коли і з яких причин керівники комунальних служб, нехтуючи своїми службовими обов’язками, не з’явились на нараду. Кожному за це буде догана. “Нехай потім пишуть пояснюючі, - сказав Василь Федорович. -  Якщо держслужбовці пропустили оперативну нараду міськвиконкому без поважних причин, повідомимо їхнє начальство. Згідно чинного законодавства, вони повинні вчасно з’являтися на оперативки і повідомляти про виконану роботу. А нехтувати моїм розпорядженням я не дозволю! Тим більше, коли господарка в місті потребує нашої уваги, пильності та компетентності”. Звичайно, дисципліна повинна бути, але чи покращиться від цього робота комунальних служб?

-          Колишній депутат Стебницької міської ради Олег Ковальчин призначений керуючим справами Трускавецького міськвиконкому. Цьогоріч, помінявши “Пору” на “Громадянську позицію”, він ішов на вибори в команді Петра Старосольського і балотувався в депутати Дрогобицької міської ради, але програв.

-          Обираючи нову владу, мешканці Стебника сподівалися на розв’язання проблем, що накопичилися в місті, в тім числі й на вивезення сміття. Але мало що змінилося. Звичайно, можна говорити, що нова влада працює досить мало часу. Але можна сказати, що й за цей час не використала багатьох можливостей, аби суттєво змінити ситуацію на краще. Скажімо, нині міський голова говорить про необхідність придбання нового сміттєвоза. Але чи не повториться історія зі старим сміттєвозом, коли сотні тисяч гривень пішло на машину-металобрухт? Можливо, треба знайти винних у цій оборудці, які зі Стебника ще не виїхали, й за їхній рахунок відшкодувати збитки й купити новий сміттєвоз? Зрештою, не так давно в Стебнику не було проблем зі сміттям, як не було й нових-старих сміттєвозів. То, може, проблема не в машинах, а в чомусь іншому?

Газета «Воля громади»

Реформа комуналки до кінця року: перегин з ініціативою чи реальність?

Враховуючи усі проблеми, які за роки накопичилися в комунальній галузі міста, новий очільник ради Руслан Козир перш за все узявся за цей напрямок роботи. Але тут виявилося, як у відомому мультику за віршами Чуковського: ох не проста є ця робота - із болота тягнуть бегемота. Тим паче, що спроби витягнути неповороткого «бегемота» з болота нехай якісь популістсько-примарні вже були. Вдосталь було й розмов про бажану реорганізацію КП «Наше місто» і про пріоритети створення ОСББ. Та усе ж вони роками залишалися лише розмовами, які загострювалися на фоні чергового траншу бюджетних коштів до бездонної комунальної прірви під назвою КП «Наше місто».

 Чи вдасться новому мерові важкий процес реформування швидко і одразу? Напевне, що ні. По-перше, залучити до цієї кропіткої роботи депутатів, більшість із яких початківці, мерові буде вкрай важко. Чиновників КП більше хвилює поточне «латання фінансово-матеріальних дір» та банальне утримування підприємства «на плаву». Службовці міськради принишкли в очікуванні кадрових змін і не поспішають проявляти ініціативу, яка за часів колишнього мера, говорять, була вельми «наказуєма». «Але реформи потрібні негайно, до кінця року! - твердить молодий очільник міста. - Не просто балаканина, а реальна робота». А тут ще й ЗМІ, мов на зло, неправильно висвітлюють прагнення та ініціативи, не розкривають сповна плюси інформаційної програми співпраці з громадою, не спонукають людей до вироблення алгоритму спільних дій.

Зрештою, усе через те, що у реформу комуналки до кінця року вірить мало хто і серед цих скептиків перш за все - журналісти. По-перше, через те, що ніхто не бачив монолітної напрацьованої програми реформування і тому сьогодні порядок і теорія реальних змін виглядають досить примарною штукою. Створення ОСББ теж ідея хороша, тим більше, що тут є свій очевидний позитив: чисті доглянуті під'їзди, порядок на території, відсутність надзвичайних ситуацій тощо. Але завершення процесу створення товариств співвласників на теренах міста (з якого можна було б почати реорганізацію комуналки та, власне, й самі реформи) до кінця року теж малоймовірне.

Тож яку реформу прагне завершити новий мер до кінця року? Швидше за все мова може йти лише про проект цих реформ, такий собі рецепт, за яким згодом не місяць і не два готуватиметься «вишукана страва» - трансформація старої і наскрізь дірявої комуналки в принципово новий підвид прибуткової та ефективної системи комунальних послуг. І тут без зайвої критики, без будь-якої неприязні до нової влади можна сказати: комунальної реформи до кінця цього року не буде. І зовсім не через те, що «різношерста молодь» дипкорпусу міської ради майже місяць торгувалася за очільництво у комісіях, та й із посадою секретаря довго не могли визначитися. І навіть не тому, що будь-яка реформа, а тим більше реформа КП потребує значних матеріальних витрат з бюджету (тим більше збиткове КП «Наше місто») та залучення чималих інвестицій. А насамперед, через відсутність чіткої програми дій, розробленої фахівцями, конкретних напрацювань та напрямків, розписаної по пунктах роботи, яка передуватиме і завершуватиме стадію реформ.

Та й узагалі виглядає на те, що окрім нового мера Руслана Козира процес змін у комунальній галузі міста мало кого цікавить. А якщо й цікавить, то так, відсторонено, на відстані, чужими руками. Тож чи вистачить запалу та ініціативи однієї людини на такі великі звершення, покаже час. Що ж до нас, представників ЗМІ, то звинувачувати журналістів у неправильній політиці та недостатньому інформуванні, досить рано. Принаймні до реального початку будь-яких реформ.

Газета «Трускавецькурорт»

Truskavets: per Italia ad Europa

1.            Як все починалося

Через Італію до Європи – саме такий шлях може обрати Трускавець. Такий висновок напрошується сам по собі за підсумками конференції «Співпраця з Італією у розрізі європейської промоції курорту Трускавець», яка пройшла 10 грудня в санаторії «Карпати». Це вже ІІ міжнародна конференція, яка має намір посилити промоцію міста-курорту. Та от не всі ще розуміють важливість цього, не розуміють, що для того, щоб щось отримати, треба щось і вкласти. Чи не тому представників багатьох санаторно-курортних закладів, вілл, готелів на конференції не було. А жаль…

Метою даної конференції є початок реалізації проекту, створеного завдяки спільним зусиллям міської адміністрації курорту Трускавець та Торгово-промислової палати Італії в Україні. Саме так бачать мету італійці і продовжують словами прес-релізу: «Ця неординарна місцевість володіє усіма необхідними реквізитами для того, щоб увійти до переліку всесвітньо відомих туристично-оздоровчих зон. ССІРУ (абревіатура Торгово-промислової палати Італії в Україні – В. К.) вирішила посприяти цьому шляхом реалізації амбітного промоційного проекту, результат якого у визначальній мірі залежатиме від участі всієї громади, та особливо від місцевих підприємців. Експерти, які прибули з Італії, у співпраці з Міською адміністрацією, готові надати поради, поділитися своїми компетентністю та досвідом, напрацьованими під час багаторічної роботи в інших країнах. ССІРУ на протязі наступних місяців співпрацюватиме з підприємцями курорту Трускавець в процесі їх виходу на міжнародні ринки, інтернаціоналізації їх діяльності».

А почалося все з того, що на відпочинок до Трускавця приїхав Роберто Барбієрі. Ніхто не знав, що він є директором Департаменту туризму Торгово-промислової палати Італії в Україні, а він нікому і не признавався. У Трускавці він побачив великий потенціал, який чекає на розвиток, розкрутку. І вирішив допомогти досвідом. Сеньйор Барбієрі радив би акцентувати увагу на медичному туризмі та зіграти на слабинках кожної людини – надії отримати вічну молодість, відтягнути старість, зберегти чи відновити здоров’я. Його виступ на конференції був найцікавішим, та от чи дослухаються до думки італійця-практика в Трускавці?

Конференція в Трускавці тривала з 10.30 до 13.30, з вітальним словом до її учасників звернувся міський голова Руслан Козир, підсумував її в кінці його заступник Юрій Яворський. «Всім нам залежить на тому, як буде розвиватися наш курорт в найближчі 20 років, - говорив мер Трускавця, - а Трускавець для італійської сторони є цікавий новизною. Трускавець презентує нашу державу на світовому рівні, він має бути зразковим курортом. Італійці можуть отримати в нас цілий комплекс здоров’я, рекреації і туризму, бо Трускавець потрібно просувати не лише як бренд бальнеологічного курорту, а як міжнародну рекреаційну оздоровницю».

Почесний Президент санаторію «Карпати» та колишній двічі міський голова Трускавця Лев Грицак у своєму виступі говорив про потребу збільшення конкурентоздатності Трускавця на ринку специфічних курортних послуг. «Сьогодні треба будувати стратегію і тактику, щоб піднятися на вищий рівень», зазначив Лев Ярославович, говорячи, що попри багато зробленого сьогодення диктує нові виклики. Він висловив упевненість, що міжнародна співпраця не буде обмежуватися тільки спортивними чи культурними заходами, а натиск треба робити саме на економічну співпрацю. І те, що італійці вже вдруге приїхали в Трускавець з якимись конкретними пропозиціями – це показник, що наш курорт їх зацікавив неабияк.

2. Трускавець має що показати

Quali le mete piu richieste? Навіщо платити більше, коли можна зекономити і можливо й заробити? Співпраця Трускавця саме з Італією відкрила б нові можливості, але не так легко йти непроторенним шляхом. Ризики великі, але хто не ризикує, той не п’є шампанського. Директор Українського НДІ медичної реабілітації та курортології професор Бабов розповів присутнім учасникам конференції про адаптацію лікувальних вод Трускавця та інших лікувальних факторів нашого курорту для оздоровлення іноземних туристів. Потрібно ламати стереотип, що в Трускавці лікуються тільки питтям води, тобто вживанням її всередину. І потрібно забути, що в Трускавці лікують тільки сечостатеву та травну систему, тобто хвороби органів цих систем організму.

Трускавець може стати універсальним курортом хоча б тому, що дія багатьох лікувальних вод носить неспецифічний характер, тобто, лікувальні води впливають не тільки на нирки, вимивають пісок чи регулюють секрецію. Вони благотворно впливають на весь організм, зміцнюють його імунітет. Шкіра, нервові розлади, гінекологічні проблеми, хвороби органів дихання, опорно-руховий апарат тощо – це все можна поправити власне на курорті Трускавець. Окрім славних вод Нафтусі, Марії Софії та інших, які попиваємо на бюветику курорт пропонує ще й комплексну діагностику організму висококваліфікованими спеціалістами, різноманітні ванни, СПА-процедури, гінекологічні (в тім і радонові) зрошення, промивання кишківника, полоскання горла, обгортання та багато чого ще, про що часто навіть не здогадуються ті, хто обирає собі відпочинок. Одне діло – просто розслабитися, це пропонує багато місць, а зовсім інше – повернутися з курорту здоровеньким як огірочок. І Трускавець в цьому плані має унікальні перспективи.

Про дію на організм лікувальних чинників курорту Трускавець говорив на конференції і п. Попович, завідувач лабораторії експериментальної бальнеології інституту фізіології імені Богомольця. Властивість лікувальних факторів курорту постійно досліджується, справджується, підтверджується і завжди знаходиться щось нове, що ще більше впевнює науковий світ у думці, що Трускавець – направду унікальний курорт. Так, після Чорнобильської катастрофи було з’ясовано ще один ефект від вживання трускавецьких вод – виведення з організму радіонуклідів та зміцнення імунітету. «Нафтуся» окрім відомих дій на організм ще й здатна відновлювати кровотворну систему. І не факт, що все позитивне вивчено до кінця.

Трускавець має що запропонувати гостям не лише з пост-радянських республік, які наразі переважають на курорті, а і всьому світові. Для того треба трохи рекламуватися. Коли в світі від прибутків на рекламу виділяють як мінімум 8 – 10%, то у Трускавці … 0,1%. Супер, нє? І як ще за Трускавець взагалі знають при таких підходах?

3. Суть промоції та скільки це коштуватиме

Три етапи промоції запропонував розпочати трускавчанам вже і то негайно італієць Роберто Барбієрі. Перший – аналіз актуальної ситуації в Трускавці, другий – планування з алгоритмом дій та створенням кінцевого документу плюс оптимізація всіх ресурсів і третій – сама діяльність, спрямована на досягнення позитивного результату.

Голова Торгово-промислової палати Італії в Україні Мауріціо Карневале наголосив, що промоцію робити – треба мати гроші і витрачати потрібно їх із розумом. На прикріплених фото бачите, скільки коштуватиме вартість промоції на рік і хто яку лепту мав би внести. Щось міська рада, щось ТПП Італії в Україні, щось суб’єкти підприємницької діяльності Трускавця. Немало-небагато разом назбирується чверть мільйона євро на один рік (точніше – 248 160 €). Виникає великий сумнів, хто займеться збором цих коштів і чи такого «збирача» не пошлють на три веселі каруселі.

Але жарти жартами, а змінювати підхід до промоції курорту треба. Навіть такі антагоністи як Лев Грицак та Юрій Яворський у цьому питанні одностайні. Та й італійці підливають масла в вогонь – замість будувати нові вілли та готелі, санаторії та інші споруди перше наповніть існуючі, повчають нас. Зовсім недоречними були на конференції виступи архітекторів з Італії. Не те, що вони говорили щось неправильне, радше навпаки, але першочергове питання, яке хвилює нас – не новітні розробки волоських дизайнерів і не їхнє концептуальне бачення по зміні стилістики інтер’єру того чи іншого готелю, а наповнення курорту, вихід із нашим продуктом (здоров’я як бренд та як продукт, який пропонує Трускавець) на європейські ринки. Через Італію до Європи, хоча можна і через Польщу, але це наша суб’єктивна думка.

Архітектори з Італії Андреа Ґроттаролі і Мауріціо Лямпареллі презентували направду чудовий комплекс, напрочуд подібний до трускавецького СПА-комплексу «П’ятий океан». Готель, СПА-послуги, харчування, відпочинок, більярд, інакше кажучи – все в одному. Такі проекти вартісні і на їхній рекламі економити не варто, як і на персоналі, який повинен володіти кількома мовами і бути добре забезпеченим, щоб не переманили конкуренти. Та, знову ж таки, не це головні проблеми Трускавця. По-перше, кошти, по-друге, взаємна згода багатьох суб’єктів підприємництва в нашому місті працювати власне у цьому напрямі, по-третє, ефективний контроль за роботою, по-четверте, безперервність процесу у продуманій фахівцями стратегії та тактиці. І хочеться, і колеться, ціна кусається, це очевидно. Та колись треба починати і нічого безкоштовного в цьому світі немає окрім сиру в мишоловці. Та щоб визначити, чи це не мишоловка, в першу чергу міській владі Трускавця варто добре попрацювати над інформацією.

4. Заключні положення

Міжнародна конференція завершилася без особливих наслідків. З італійської сторони – пропозиції, з української – час на роздуми. Італійці не приховують, що вони зацікавлені в подальшому розвитку стосунків, зацікавлені і ми. Хочеться бути гоноровим партнером, а не бідним братом, та от не завжди виходить.

Жодних документів у підсумку не було підписано, але зрозуміло, що робота повинна вестися. Цей захід – одне з перших серйозних випробувань для нової влади міста, а особливо для заступника мера з питань промоції курорту Ю. Яворського. Санаторій «Карпати» готовий надати приміщення для центру хоч вже, але де знайти решта коштів – для випуску «Італійського вісника», так званого «ttc-вісника», для оплати роботи менеджерів, для поліграфічної продукції, промоції в Інтернеті, на дисках тощо?

Залучити іноземних спеціалістів до реклами – це не самим байдики бити, показуючи видимість роботи. Їх теж треба контролювати, треба обрахувати наскільки ефективно буде розкидатися грішми наліво і направо, в тому числі на іноземних журналістів, кваліфікацію яких не так легко перевірити, як і те, що вони понаписують. Можливо було б легше та дешевше самим розробити тексти та оплатити переклади, може варто залучити місцевих фахівців та зекономити на чужих і дати заробити своїм?

Але ці та багато інших питань вже є в компетенції мерії – нехай вона дає зелене чи червоне світло проекту, який обговорювався минулої п’ятниці.

Володимир Ключак

Опозиція від «Свободи», або Стебником керують Веклюки

У середу, 8 грудня, завершила свою роботу перша сесія Стебницької міської ради шостого демократичного скликання, перше пленарне засідання якої розпочалося з прийняття міським головою присяги. Місяць тривали вибори заступників мера і секретаря ради, створення депутатських комісій. Як на мене, забагато, бо постраждали насамперед стебничани. Через амбіції міського голови і депутатів не розв’язуються нагальні проблеми.

Останнє пленарне засідання цієї сесії тривало п’ятдесят хвилин, але депутати, наслідуючи сумний приклад своїх попередників, так само збиралися майже годину, аби розпочати роботу.

Напередодні стало відомо про домовленості між міським головою і депутатами щодо заступників, й здавалося, що проблем не буде. Але вони виникли, коли з першого разу народні обранці не проголосували за порядок денний. В опозицію стала “Свобода”. Насамперед її лідеру Романові Юзефовичу не сподобалось, чому відсутнє телебачення і чому не повідомили депутатів, що у вівторок, 7 грудня, сесія не відбудеться, як і було заплановано на минулому засіданні. Це стало приводом, аби депутати від “Свободи” не проголосували за порядок денний. У загальному “за” було подано лише 17 голосів, і за пропозицією деяких депутатів була оголошена перерва.

Після перерви підійшли депутати, і порядок денний був затверджений, хоча представники “Свободи” залишились при своїй думці.

Відтак без проблем народні обранці проголосували за призначення заступником міського голови з питань міського господарства Петра Веклюка і заступником міського голови з питань економіки, інвестицій, керуючого справами Олега Веклюка, ввівши однофамільців у члени виконкому. “Свобода” знову за ці призначення не голосувала.

З одного боку можна порадіти, що Василь Пецюх пішов на компроміс з депутатами і не допустив третьої поразки, коли не пройшли дві його кандидатури на посаду секретаря ради (Ігор Боднар і Микола Гориславський). Але цей компроміс коштуватиме платникам податків п’ять тисяч гривень на місяць, бо посада ще одного заступника від самого початку не передбачалась. Та й гібрид економіки, інвестицій і керуючого справами виглядає досить дивно. Якщо хотіли зекономити власне на керуючому справами, то ці функції міг виконувати, скажімо, секретар ради або, як слушно зауважив Роман Юзефович, керівник загального відділу.

Упоравшись із заступниками, Василь Пецюх так само легко хотів розв’язати проблему з членом виконкому від Сільця. На попередньому засіданні кандидатура Лілії Шологон у результаті рейтингового голосування не пройшла. Навіть розширення кількісного складу виконкому до 15 осіб не дало й тепер бажаних результатів, бо депутати захотіли бачити від громади Сільця іншу людину. Впало у вічі, що міський голова підняв руку за кандидатуру Лілії Шологон, а його однопартійці – ні. Це була домашня заготовка чи маємо справу з демократією в рядах стебницького Руху?

Ярослав Пецюх, син мера, хотів бачити в членах виконкому Ореста Лабовку, керівника КП “Стебниккомунтеплоенерго”, а депутат Наталія Беднарчик – Миколу Яковлєва, керівника “Полімінералу”. Наразі питання перенесли на наступну сесію.

Отже, вже ніщо не заважає міському голові повноцінно керувати Стебником, наводити лад, розв’язувати нагальні проблеми. Але своєю поведінкою на попередніх пленарних засіданнях він заклав міну сповільненої дії, яка може вибухнути в будь-який момент.

Справа навіть не в “Свободі”, яка фактично пішла в опозицію не лише до міського голови, а й до всіх депутатів, маючи окрему думку з тих чи інших питань. Якщо в питаннях із заступниками ця думка так і залишилась окремою, тобто не вплинула на загальний хід голосування, то в питанні, скажімо, необрання Миколи Гориславського секретарем ради вона виявилася домінуючою. Представники “Свободи” звинуватили Василя Пецюха у співпраці з Партією регіонів. Роман Юзефович задав тоді резонне питання: “Чи обрали би виборці Василя Пецюха міським головою, якби знали про таку його співпрацю?”. Звичайно, Василь Пецюх змушений буде співпрацювати з регіоналами, які керують областю і країною, бо мова йде насамперед про гроші для Стебника. Але навіщо було, даруйте за слово, прогинатися перед ними, якщо формально секретар ради не розв’язує цих проблем? Це вже входить у компетенцію новообраного заступника міського голови Олега Веклюка, який тісно пов’язаний з міським головою Дрогобича Олексієм Радзієвським. Саме цей фактор і може допомогти вивести Стебник з кризи, а не міфічна роль необраного секретаря ради. Але Василь Пецюх зробив те, що зробив, і “Свобода” була би не “Свободою”, якби не скористалась помилкою міського голови, який діяв виключно з господарських мотивів, забувши про політичну складову.

Мабуть, Василеві Пецюху в майбутньому слід прислухатися не лише до представників від “Свободи”, а й до інших депутатів, а також критично ставитися до багатьох пропозицій представників від Руху, які інколи роблять йому ведмежу послугу. Все це потрібно для того, аби оперативно розв’язувати проблеми, а не грузнути в узгодженні позицій. Адже ніхто не заперечує, що і Василь Пецюх, і депутати хочуть добра Стебнику, але просто існують різні підходи до розв’язання тієї чи іншої проблеми. Головне, щоб від амбіцій можновладців не страждали стебничани.

Анатолій Власюк, газета «Воля громади»

 Співпраця громади та влади

У вівторок, сьомого грудня, за сприяння Стебницького громадського руху, Асоціації підприємств та підприємців м. Стебника  і редакції газети “Воля громади” відбувся черговий круглий стіл на тему “Місцеве самоврядування”, в якому взяли участь стебницький міський голова Василь Пецюх, працівники виконавчого апарату,  депутати міської ради, представники громадських організацій та журналісти. 

Метою зустрічі, як зазначив лідер Стебницького громадського руху Павло Побережний, є закладення початку плідної та успішної співпраці між громадськими організаціями та новообраною владою.

- Сподіваюсь, що на наступних зустрічах я бачитиму представників депутатського корпусу в більшій кількості. І ми зможемо разом обговорити найбільш проблематичні для Стебника питання, шукаючи шляхи виходу, аби врешті-решт розрубати гордіїв вузол, породжений бездіяльністю та безгосподарністю колишньої влади, - зазначив п. Павло.

Першим своє бачення щодо місцевого самоврядування висловив Василь Пецюх, акцентуючи увагу на тому, що готовий піти на компроміс, враховуючи пропозицію депутатів, але і депутати в свою чергу повинні були б його розуміти і підтримувати, а не створювати протистояння. Аби уникнути нікому не потрібного конфлікту, Василь Пецюх запропонував присутнім депутатам спільними зусиллями розв’язувати ті проблеми громади, які потребують якнайпильнішої уваги та професійного підходу.

- Насамперед, - сказав він, - треба вчасно подати заявки від працівників комунальних служб та голів ОСББ для виділення коштів з держбюджету під програму реформування житлово-комунального господарства. А це кошти, передбачені на господарку: ремонт дахів, ліфтів, реконструкцію вуличного освітлення, водопостачання, закупівлю техніки для вивезення сміття та розчищення снігу тощо. Звичайно, і мені треба поклопотати – двічі на тиждень я буду змушений “пробивати” ці питання на рівні області. Але спільними зусиллями, гадаю, й не без допомоги соціально-свідомих громадян нашого міста, ми наведемо лад у Стебнику.

Депутат Стебницької міської ради, лідер місцевої організації “Батьківщина” Ігор Боднар запропонував п.Пецюху перед поїздкою до Львова порадитися з депутатами, як компетентніше вирішити те чи інше питання на рівні області. І взагалі, не завадило б, на думку п Ігора, взяти з собою в поїздку когось з депутатського корпусу, аби депутати також могли дечому повчитися.

Пропозиція була визнана слушною і прийнятною. Щоправда, депутати визнали, що працювати без заступника, на котрого міський голова завжди може “опертися”, досить важко, а кандидатуру Петра Веклюка, запропоновану Василем Федоровичем (адже п. Петро ішов в одній команді з п. Василем) депутати не підтримали (круглий стіл відбувався до пленарного засідання сесії 8 грудня – Ред.).

Депутат Дрогобицької міської ради від Стебника (партія “Сильна Україна”) Володимир Возняк зазначив, що слід тісно співпрацювати з Дрогобичем, оскільки хочеться того, чи ні, але Стебник є його складовою, пообіцявши при цьому відстоювати в депутатському корпусі інтереси міста калійників. А особливо, коли це буде стосуватися формування міського бюджету, аби Стебник, який фінансується з дрогобицької казни, не залишався обділеним.

На круглому столі розглядалося також питання щодо вивезення сміття. Було вислухано пропозиції підприємця Богдана Уневича залучити для очищення міста від сміття приватні служби. Василь Федорович погодився з такою пропозицією, але зазначив, що без нового сміттєвоза з цією проблемою не впоратись.

Петро Веклюк, який також був присутній на зібранні, зауважив, що для вирішення такого питання треба проаналізувати і роботу комунальних служб: за що працівники ЖЕК-ів беруть гроші й як виконують свою роботу?

Згодом слово взяв голова Асоціації підприємств та підприємців м. Стебника Роман Уневич, який наголосив на тому, що робота влади буде злагодженою та конструктивною лише тоді, коли у міськвиконкомі працюватиме команда фахівців.

- Компетентні працівники – це основне надбання будь-якої установи як державної, так і комерційної, - зауважив п. Роман. – Якщо структуру очолюватимуть мудрі керівники, Стебник має всі шанси вийти з боргової ями.

Згодом мали змогу висловитись й представники молодої плеяди новообраних депутатів. Голова земельної комісії Василь Карабан зазначив, що через відсутність чіткого розмежування (визначених меж міста) земельні угіддя  “перепадають” Болехівській сільській раді. Для того, аби уникнути такої катавасії, п. Василь запропонував мерові заложити в бюджет кошти для розмежування земельно-комунальної власності. Це, на думку Василя Карабана, дасть можливість повернути ті землі, які по праву належать Стебнику.

Ярослав Пецюх акцентував увагу на тому, що залучати до очищення міста від сміття приватні фірми можна лише тоді, коли багатоквартирні та приватні будинки будуть віддані під головування ОСББ та вуличних комітетів у належному, приглядному стані. Тоді голови ОСББ вправі обирати, з ким заключати угоду: чи з КП “МВУЖКГ”, чи зі стрийською фірмою, чи з Дрогобицьким комбінатом міського господарства.

- Враховуючи те, що у Стебнику близько п’ятдесяти відсотків багатоквартирних будинків не мають своїх ОСББ, а є в наявності лише житлово-експлуатаційна контора,  яка має свою техніку (один ЗІЛ і один КАМАЗ, що на ладан дихають), було б доцільніше придбати для міста новий сміттєвоз, - зауважив Ярослав Пецюх.

Ну що ж, як говорить народна мудрість: не можна ділити шкіру невбитого ведмедя. Ні сміттєвоза, ні коштів для його придбання Стебник поки що немає. Дай Бог, аби задумане втілилося в життя. Бо місто від цього тільки виграє. А решта присутніх депутатів та представники громадських організацій зауважили, що готові йти на співпрацю з мером та громадою. Адже і мера, і депутатів обирає саме громада міста. І саме вона по праву повинна вимагати від них ефективної роботи задля добробуту місцевого населення.

Вікторія Лишик, газета «Воля громади»

Вічний спокій даруй їй, Господи…

Із сумом сповіщаємо про смерть п. Оксани Скальської. Оксана Леонівна знана багатьом у Трускавці – одні пам’ятатимуть її як хорошого правника, інші як активного захисника тварин, ще інші як невтомного борця за правду у різних вимірах – політичному, економічному, культурному, соціальному.

Полька за національністю, вона могла б повчити багатьох українців як любити націю та Вітчизну – і ту з походження, і цю з проживання. Жорстока та підступна хвороба вирвала її з наших рядів так раптово, адже ще в жовтні пані Оксана була сповнена багатьох намірів, рішучості, завзятості. Але вже тоді знала про вирок, енергія щораз дужче покидала її.

Оксана Леонівна була щирою приятелькою нашого видання, допомагала у підготовці багатьох публікацій. За нею плакали не тільки люди,  а й кішки та собаки, які розуміли її інколи дужче від людей. Її не вистачатиме багатьом, а стерти її номер телефону у адресній книзі не означає стерти зі своєї пам’яті таку яскраву людину, яка це життя не проіснувала, а дійсно прожила, як і належить – шляхетно, гордо, твердо, до кінця.

 Wieczny odpoczynek racz jej dać, Panie, a światłość wiekuista niechaj jej świeci. Niech odpoczywa w pokoju. Amen.

Оксана Леонівна Скальська відійшла у Вічність…  Вічная їй пам’ять…

З глибоким сумом від імені багатьох друзів панів Оксани – редактор

 



Обновлен 09 июл 2012. Создан 11 мар 2012



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником