Трускавецький вісник № 35 (414) від 23 березня 2012 р.

 

Трускавецький вісник № 35 (414) від 23 березня 2012 р.

23.03.2012



 

У номері: Питання збурення громади темою підвищення тарифів, Новини Трускавця та регіону, Інтерв’ю з Василем Кіндракевичем, Стаття Анастасії Журавської, Стебник хоче в область, День Довкілля, Кримінальні новини.

Новини Трускавця та регіону

Нема нічого нового під сонцем

Цього тижня у Трускавці відбулися установчі збори та прийняття статуту нової громадської організації, котра працюватиме в гуманітарному плані, тобто або конкуруватиме, або ж співпрацюватиме зі славнозвісною «Просвітою». Створення такого типу ГО можна було б тільки вітати, тим більше, що до складу її ревізійної комісії ввійшов постійний автор «Трускавецького вісника» Святослав Грабовський, та дещо насторожує назва. Громадську організацію назвали «Товариський клуб» і одразу виникає асоціація із елітарною пропольською організацією «Klub Towarzyski», яка функціонувала у нашому курорті часів Яроша, тобто до 1939 року, і об’єднувала виключно польську еліту. У Трускавці вже є елітарне об’єднання, до якого належать представники  давніх дворянських та шляхетських родів, у тому числі одна графиня. Збираються вони раз на рік у ресторані «Сас» і як личить шляхті, не дуже це афішують, воліючи робити благородні справи без реклами.

Створену цього тижня ГО очолила керівник міського відділу культури, більшість її складу має стосунок або ж до закладів культури (музеї, бібліотеки, школа мистецтв тощо), або ж до друзів керівника ГО. Хочеться побажати новому товариському клубові успіхів у культурологічній роботі, на ниві просвітництва та відродження краю, хоча знову ж таки приходить на гадку фраза пані Татомир Т. Є. зі статті з 2010 року «І що вони там відроджують?». Якщо нова ГО буде хоча б блідою тінню старого «Товажиского клюбу», то навіть заради цього таку структуру варто було створювати. Хоча є версія, що створити ГО було потрібно тому, що стара прокозирівська ГО «Рада міста» вже себе вичерпала і викликає несприйняття громадян.

Вулиця Івана Франка буде відремонтована

 Як інформує відділ забезпечення діяльності виконкому Дрогобицької міської ради, одне із запитань, що піднімалось народними обранцями у депутатських запитах на засіданні ХVІІ сесії Дрогобицької міської ради 22 березня, було питання ремонту вулиці Івана Франка. На даний час одна з головних вулиць Дрогобича знаходиться в жахливому стані і потребує негайного ремонту.

Міський голова Олексій Радзієвський запевнив депутатів, що, поза сумнівом, ця вулиця буде відремонтована. Очільник міста нагадав, що, виходячи з цінової політики, капітальний ремонт одного кілометра дороги коштує 7 млн. гривень, відповідно поточний ремонт – 5 млн. гривень. «У нас такого ресурсу нема, але ми зробимо все можливе, щоб вулиця І. Франка була відремонтована»,- підсумував Олексій Радзієвський.

Гість Ігоря Пілька

В п’ятницю, 23 березня, на телеканалі Алсет дивіться інтерактивну програму «Час Місцевий з Ігорем Пільком». Гість програми – директор Дрогобицького педагогічного ліцею Ольга Заяць. Номер прямого ефіру 5-55-00 код (244).

А в суботу депутат ТМР Ігор Пілько запрошений на збори громадян з приводу необґрунтованого підвищення тарифів на обслуговування будинків та прибудинкових територій. Збори розпочнуться о 15.00 на вулиці Сагайдачного неподалік магазину «Вишенька».

Власна інформація

Вісті з Дрогобича

Пройде вечір пам’яті В’ячеслава Чорновола. У неділю, 25 березня, о 15.00 у Дрогобичі відбудеться вечір пам’яті В’ячеслава Чорновола. Поминальний захід проведуть у залі міської бібліотеки, яка носить ім’я видатного державного і політичного діяча. У рамках вечора, зокрема, відбудеться презентація нових видань про В. Чорновола, перегляд короткометражного фільму, покладання квітів до пам’ятника В.Чорноволу. Організовують захід міська молодіжна рада, МГО «Молодий Народний Рух», відділи культури та мистецтв і сім’ї, молоді та туризму виконкому міської ради, центральна міська бібліотека ім. В.Чорновола, добровільне товариство захисту дітей-інвалідів «Надія», Дрогобицька МРО «Народний Рух України».

У Дрогобичі люди переважно йдуть до влади за соціальним захистом, житлом та землею. У Дрогобичі на засіданні виконкому розглянули підсумки розгляду звернень громадян, документів і листів та стан виконавської дисципліни з виконання актів і доручень вищестоящих органів у відділах, управліннях, службах виконавчих органів Дрогобицької міської ради за 2011 рік. Як доповіла начальник загального відділу Дрогобицької міської ради Наталя Бермес, протягом минулого року розглянуто 4 743 звернень мешканців Дрогобича і Стебника. Дрогобичан найбільше турбують питання соціального захисту, поліпшення житлових умов, виділення земельних ділянок тощо. Зі слів Наталі Бермес, 220 громадян Дрогобича та Стебника торік побували на особистому прийомі у міського голови та його заступників. Відбулося 8 виїзних прийомів. Керівники міста і служб виконкому регулярно спілкувалися з населенням з допомогою «прямих телефонних ліній». Питання щодо розгляду звернень громадян у відділах, управліннях та службах міської ради перебуває на постійному контролі керівництва міста.

У Дрогобичі зарплата у промисловості становить лише 84,3% середнього показника по області. Підбито підсумки роботи промислових підприємств Дрогобича за 2011 рік. Як повідомив на оперативній нараді в Ратуші перший заступник міського голови Олександр Коростельов, у місті функціонувало 23 великих та середніх підприємств. Обсяг виробленої ними продукції склав 1 млрд. 784 млн. грн. Це становить 5,9% від усієї реалізованої продукції в області. У загальному обсязі промислового виробництва 70%  займає ВАТ  «НПК «Галичина». Зі слів посадовця, у промисловості Дрогобича працює лише 5 тис. 15 осіб, це одна четверта частина усього зайнятого населення міста. Показник середньомісячної зарплати у промисловому комплексі Дрогобича становить 1 890 гривень, що складає 84,3% від середнього показника по області.

У січні-лютому бюджет Дрогобича недоотримав 4 млн. грн. За січень-лютий 2012 року доходи (закріплені і власні) до бюджету міста виконано на 75% - міська скарбниця недорахувалася 4 млн. грн. Про це 19 березня повідомив на оперативній нараді в Ратуші  перший заступник міського голови Олександр Коростельов. З його слів, порівняно з відповідним періодом минулого року доходи зросли на 869 тис. грн. або на 7,5%. Завдання із закріплених доходів виконано лише на 67,2%, хоча у порівнянні з відповідним періодом минулого року їх отримано на 460 тис. грн. більше. Що стосується власних доходів, то двомісячне завдання з їх мобілізації до місцевого бюджету виконано на 109,8%. Перевиконання склало приблизно 300 тис. грн. Власних доходів надійшло на 409 тис. грн. більше, ніж за січень-лютий минулого року. На переконання посадовця, цього вдалося досягнути завдяки наведенню порядку в оплаті за землю. Як зазначив О. Коростельов, за січень-лютий 2012 року не виконано планові завдання наповнення міського бюджету з податку на доходи фізичних осіб. Основною причиною такої ситуації є те, що не працюють великі підприємства міста. Негативно позначилося на виконанні цієї статті бюджетних надходжень й те, що з початку року податки з доходів фізичних осіб, котрі працюють у Центрі зв’язку №2 м.Дрогобича ПАТ «Укртелеком», нафтопровідному управлінні «Дружба» поповнюють скарбницю Львова. З травня має перейти на сплату податків з зарплати у Львові й «Ощадбанк». Зі слів Дрогобицького міського голови Олексія Радзієвського, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України, всі податки на доходи фізичних осіб мають залишатися у місцевому бюджеті тих населених пунктів, в яких вони працюють. Адже ці кошти витрачаються на задоволення соціальних потреб людей.  «Це дає мені підстави робити висновки щодо неправомірності таких дій», - зауважив очільник міста. На його думку, це - «штучки крутеликів місцевого масштабу – вони так собі придумали». Олексій Радзієвський звернувся до силових структур з проханням протягом доби поінформувати його, що робиться ними для наведення державного порядку на цьому напрямку економічної діяльності.

Правоохоронці перевірять аптеки у медичних закладах. 168 тис. грн. – саме таку суму заборгували несумлінні орендарі  Дрогобицькому  пологовому будинку. Ситуація проїжджена до дірок  - щоб не простоювали вільні площі,  медична установа вирішила здавати їх в оренду.  Та  очікуваного дива не сталось – площі задіяні, а скарбниця закладу не наповнена. Орендарі встигли заборгувати  роддому 168 тис. грн.  Першість серед боржників б’є аптека. 33 місяці власники аптечного кіоску не сплачують кошти за оренду, борг сягнув 78 тис. грн. Суму у Ратуші озвучив перший заступник міського голови Олександр Коростельов. На другій сходинці серед боржників ТзОВ «Консиліум», борг  якого 72 тис. грн. Замикає трійку боргуючих – лідерів ПП «Верус» із сумою в 14,6 тис. грн., вона  набігла за 5 місяців несплаченої оренди. Заслухавши голі цифри, міський голова Олексій Радзієвський доручив правоохоронцям розібратись в ситуації. Найбільше посадовців обурює  борг аптеки. Скидається на те, що у «злачному місці», в стінах медзакладу, аптечний кіоск терпить збитки та такі, що не в змозі сплачувати оренду. Правоохоронним органам доручено перевірити на сумлінність усі аптечні кіоски, що функціонують при медичних закладах.

Дрогобицьку лазню можуть викупити бізнесові структури. Громадськість Дрогобича стривожила інформація про можливе банкрутство КП “Дрогобицька лазня” з наступним викупом його бізнесовими структурами. Причиною банкрутування комунальної лазні, буцімто, має стати її заборгованість перед КП “Дрогобичтеплоенерго” у сумі 350 тис. грн. Борг тягнеться ще з 1998 року. Минулої суботи у приміщенні комунального підприємства “Дрогобицька лазня” проводився збір підписів на підтримку комунальної лазні. До акції мали змогу долучитися як відвідувачі, так і всі, кому не байдужа доля “Дрогобицької лазні”.

Іван Тихий, www.drohobychanyn.io.ua

Про підвищення квартплати у Трускавці

Від моменту прийняття виконавчим комітетом Трускавецької міської ради рішення про підвищення тарифів з обслуговування будинків та прибудинкових територій (№ 23 від 15.02.2012 р.) у Трускавці темою номер один стало питання законності даного рішення та намагання місцевої влади вирішити питання виключно за рахунок громади. Свою думку з цього приводу висловили ряд політичних партій та громадських організацій, тема вийшла далеко за межі одного тільки Трускавця – про значне підвищення тарифів знає Львівщина, знає Київ, знає вся Україна. Трускавецька влада пробує дати задній хід – днями відбулася зустріч представників місцевого КОДу, в якій брали участь депутати ТМР від партій «Фронт змін», «Свобода», «Батьківщина», КУН та «Наша Україна», а також обласні депутати Олексій Балицький та Петро Іванишин. І хоча остаточного рішення ще не прийнято, та всі збігаються в одному – тарифи потрібно відмінити. Інше питання, чи виконком сам повинен відмінити свої ж рішення від 15 та від 24 лютого, чи ці рішення повинна відмінити Трускавецька міська рада як колегіальний орган. Засідання виконкому відбулося 22 березня, тему тарифів на виконкомі не піднімали. До пленарного засідання чергової сесії ТМР ще майже тиждень – вона відбудеться 29 березня 2012 року. А поки влада гарячково думає, як їй вийти «з лицем» із тієї ситуації, з того глухого кута, в який вона сама себе загнала, ми порозмовляємо на тему підвищення тарифів та правомірності дій керівництва КП «Трускавецьжитло» із головою Трускавецької міської організації політичної партії «Громадянська позиція» п. Василем Кіндракевичем.

- Пане Василю, чому «Громадянська позиція» саме тепер працює з мешканцями будинків, саме тепер піднімає тему тарифів? Ви ж чули висловлювання заступника мера Петра Нестерівського, що причина цьому – вибори, які будуть у жовтні…

- Ви знаєте, що тарифи з обслуговування житла та прибудинкових територій у Трускавці зросли не півроку, не рік тому, а тепер – у лютому 2012 року. Хоча тарифи зростали і в 2010 – 2011 роках (водопостачання, вивіз сміття, теплопостачання тощо), та в цьому випадку маємо просто колосальний ріст тарифу – по деяких будинках в три рази.

Я вважаю, що проблема розпочалася із моменту створення КП «Трускавецьжитло». Справа в тому, що міська рада не хотіла і не пробувала реорганізувати чи реанімувати КП «Наше місто», а створили нове підприємство, як вони говорили, «з чистого листа». Тоді постає запитання – а куди поділися гроші, які мешканці багатоповерхових будинків сплачували всі попередні роки?

З нового комунального підприємства, виходить, нічого не можна спитати, вони говорять, що грошей немає, «а от коли будете платити по нових тарифах, то тоді будуть гроші і буде обслуговування».

Ще на початку створення КП «Трускавецьжитло» були допущені грубі порушення законів України. КП «Трускавецьжитло» не являється правонаступником «Нашого міста» і воно було зобов’язано укласти договори на обслуговування будинків та прибудинкових територій. Цього зроблено не було, а люди продовжували сплачувати за звичкою – тепер кошти йшли на рахунок нового підприємства. Та жодних договорів із мешканцями воно не уклало. Тож маємо те, що маємо. Люди не особливо звертали на це увагу, терпіли, бо платежі не були надто високими. А зараз терпець урвався і це пов’язано не тільки з підняттям тарифів, а і з мізерною пенсією, з безробіттям. Багато людей працюють на 0,25% - 0.75% ставки. Середня зарплата у Трускавці – одна з найнижчих не тільки в області, а й у всій Україні. В той же час зростають ціни на продукти харчування, на промислові товари. Тому такий стрибок тарифу викликав справедливе обурення, хвилювання громадськості, протести мешканців.

- І Ви вирішили використати ці настрої людей? Провладна преса говорить про «політичний капітал», який хочуть заробити на цій темі…

- Ми не були організаторами якихось протестів чи навіть громадських слухань чи зборів громадян, які проводилися 17 березня і будуть проводитися надалі. Ми діємо виключно в правовому полі, хоча, зрозуміло, ведемо і роз’яснювальну роботу з мешканцями.

Як представник партії «Громадянська позиція» хочу повідомити, що ми не могли мовчки спостерігати за цим всім. А результатом нашої діяльності став підготовлений позов до суду, який плануємо подати наступного тижня. Відповідачем буде виконавчий комітет ТМР, а наша вимога зрозуміла – відмінити рішення виконавчого комітету ТМР № 23 від 15.02.2012 року та № 53 від 24.02.2012 року як такі, що були прийняті з порушенням багатьох Законів України та Постанов Кабінету Міністрів України і повинні бути скасовані.

- Можете навести приклад хоча б одного порушення?

- Так, звичайно. Згідно ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до другої групи віднесено житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують органи місцевого самоврядування на відповідній території. Статтею 31 цього Закону встановлено, що порядок формування цін/тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг другої групи визначається Кабінетом Міністрів України. Постановою КМУ № 869 від 01.06.2011р. затверджено Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та Перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Затверджений оскаржуваним рішенням № 23 від 15.02.2012р. Перелік обов’язкових послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій не відповідає затвердженому постановою КМУ Переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Зокрема, встановлена рішенням № 23 від 15.02.2012р. послуга «аварійно-диспетчерська служба» не передбачена Переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

- Невже мова йде тільки про одне цілком очевидне порушення стосовно аварійно-диспетчерської служби?

- Порушень багато і всі вони будуть вказані у позовній заяві. Так, для прикладу, зазначені додатком № 2 до рішення № 53 віл 24.02.2012р. тарифи з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначені без дотримання вимог Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою КМУ № 869 від 01.06.2011р.

Зокрема, п. 18 Порядку формування тарифів не передбачає в послузі «поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинку та елементів зовнішнього упорядження» визначення окремо вартості таких послуг як «столярні роботи», «технічне обслуговування та поточний ремонт покрівлі», «мулярні, штукатурні та малярні роботи».

Згідно п. 22 Порядку формування тарифів вартість послуги «витрати з освітлення місць загального користування» визначатися з урахуванням кількості електроенергії, що використовується для освітлення місць загального користування, проте, оскаржуваним рішенням № 53 від 24.02.2012р. вартість такої послуги визначено без врахування вартості активної електроенергії, яка нараховується окремо для кожного будинку.

Також Порядком формування тарифів не передбачено розрахунку витрат на аварійно-диспетчерську службу, тому вартість такої послуги не могла бути визначеною у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Окрім того, не може бути законним рішення виконавчого комітету Трускавецької міської ради № 53 від 24.02.2012р. в частині визначення за КП «Трускавецьжитло» площ прибудинкових територіях окремих житлових будинків згідно додатку № 1 та, відповідно, тарифів на послуги з прибирання прибудинкової території по кожному окремому будинку з огляду на наступне.

Засади організації та діяльності, правового статуту і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні». Відповідно до п. 34, 42, 44 ч. 1 ст. 26 вказаного Закону до виключної компетенції пленарних засідань міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації; встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку.

Згідно пунктів 1, 3 ч. 1 ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів міських рад належать підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо прийняття рішень про організацію територій.

Рішення органу місцевого самоврядування щодо земельних відносин повинні відповідати та ґрунтуватися на законі, що регулює дані відносини.

Земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею (ч.1 ст.2 ЗК України).

За змістом п.п. «а», «в», «д» ст. 12 ЗК України до повноважень міських рад у галузі земельних відносин на території міст належить розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу та організація землеустрою.

Згідно ч. 1, 4 ст. 42 ЗК України земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

Розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються на підставі проектів розподілу території кварталу, мікрорайону та відповідної землевпорядної документації.

Відповідно до Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспом України від 17.05.2005р. № 76, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2005р. за № 927/11207, прибудинкова територія - територія навколо багатоквартирного будинку, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою і призначена для обслуговування багатоквартирного будинку.

Згідно ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про землеустрій» проектом землеустрою є сукупність нормативно-правових, економічних, технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити протягом 5-10 і більше років.

Згідно ст. 184 ЗК України землеустрій передбачає серед іншого встановлення в натурі (на місцевості) меж земельних ділянок та підготовку документів, що посвідчують право користування землею, у випадках, передбачених законом.

Статтею 125 ЗК України встановлено, що право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.

Згідно ст. 124 ЗК України право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Зі змісту оскаржуваного рішення виконавчого комітету Трускавецької міської ради № 53 від 24.02.2012р. вбачається, що прийняття рішення про визначення розмірів прибудинкових територій здійснено згідно п. 3.8* ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень», який містить вимоги до реконструкція житлової забудови, яка склалася, а не на підставі розгляду проектів землеустрою та затвердженого міською радою проекту розподілу територій м. Трускавця. Тобто, рішення виконавчого комітету Трускавецької міської ради № 53 від 2012р. в частині визначення площ прибудинкових територій є незаконним, оскільки:

- по-перше, рішення прийнято виконавчим комітетом Трускавецької міської ради без належних на те повноважень з огляду на норми ст. 12 Земельного кодексу України, ст.ст. 26, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

- по-друге, рішення про визначення розміру прибудинкової території для кожного будинку прийнято виконавчим комітетом Трускавецької міської ради без затвердженого проекту розподілу територій м. Трускавця, без виготовленням містобудівної документації та винесенням меж земельних ділянок в натурі спеціалізованими ліцензованими організаціями, чим порушено вимоги ст.ст. 42, 123, 184 Земельного кодексу України;

- по-третє, земельні ділянки по кожному окремому будинку, як прибудинкові території, надані у користування КП «Трускавецьжитло» без оформлення актів на право постійного користування земельною ділянкою та їх державної реєстрації, чим порушено вимоги ст.ст. 42, 124, 125 Земельного кодексу України та Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспом України від 17.05.2005р. № 76.

Згідно ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Статтями 30-32 цього Закону встановлено, що державне регулювання цін/тарифів базується на принципах: нормативного регулювання надання житлово-комунальних послуг споживачам за цінами/тарифами, затвердженими в установленому законом порядку; відкритості, доступності та прозорості структури цін/тарифів для споживачів та суспільства; відповідності оплати житлово-комунальних послуг їх наявності, кількості та якості; гарантії соціального захисту населення при оплаті за житлово-комунальні послуги та випередження зростання доходів населення над зростанням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги. Органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво. Плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку. Розмір плати за утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлюється залежно від капітальності, рівня облаштування та благоустрою.

Рішенням Конституційного суду України від 01.12.2004р. № 18-рп/2004 надано роз’яснення поняття охоронюваного законом інтересу. Охоронюваний законом інтерес перебуває під захистом не тільки закону, а й об’єктивного права в цілому, що панує у суспільстві, зокрема справедливості, оскільки інтерес у вузькому розумінні зумовлюється загальним змістом такого права і його складових. Одним із проявів верховенства права є те, що право не обмежується лише законодавством, як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства.

Оскаржувані рішення відповідача безпосередньо порушують наші права, свободи та інтереси, як громадян України і членів територіальної громади м. Трускавця щодо верховенства права та здійснення місцевого самоврядування з дотриманням основного принципу – законності, встановленого ст. 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Окрім того, оскаржувані рішення відповідача призвели до збільшення тарифів на житлово-комунальні послуги, що суперечить задекларованій урядом України загальнодержавній політиці недопущення зростання таких тарифів, позбавляють нас, мешканців Трускавця, можливості реалізувати свої права на перевірку кількості та якості надання житлово-комунальних послуг, оскільки встановлені без дотримання принципів нормативного регулювання, відкритості, доступності та прозорості структури цін/тарифів для споживачів та суспільства.

- На які закони Ви опираєтеся і чого вимагатимете у суді?

- Стаття 16 Цивільного кодексу України передбачає право кожної особи звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути припинення дії, яка порушує право, відновлення становища, яке існувало до порушення, визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу місцевого самоврядування тощо.

Стаття 21 Цивільного кодексу України уповноважує суд на визнання незаконним та скасування правового акта індивідуальної дії чи нормативно-правового акта органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Пунктом 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

На підставі викладеного, відповідно до ст. ст. 3, 8, 14, 19, 55, 124 Конституції України, ст. ст. 2, 12,42, 123-125, 184, 186 Земельного кодексу України, ст. ст. 15, 16, 21, Цивільного кодексу України, ст. ст. 4, 26, 33, 52, 59 України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 1 Закону України «Про землеустрій», постанови Кабінету Міністрів України № 529 від 20.05.2009р., постанови Кабінету Міністрів України № 869 від 01.06.2011р., керуючись ст. ст. 2, 6, 8, 17-19, 99, 100, 104-106 Кодексу адміністративного судочинства України, ми проситимемо суд визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Трускавецької міської ради № 23 від 15.02.2012р. «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для будинків м. Трускавець, які обслуговує комунальне підприємство «Трускавецьжитло», а також визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Трускавецької міської ради № 53 від 24.02.2012р. «Про внесення змін у рішення виконавчого комітету № 23 від 15.02.2012р. «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для житлових будинків м. Трускавець, які обслуговує КП «Трускавецьжитло».

- Нові тарифи фактично ніби вступили в дію з 3 березня 2012 року. Це дійсно так, це законно?

- Ми вже знаємо, що абсолютна більшість мешканців багатоповерхових будинків – проти такого підвищення тарифів. Та навіть якби мешканці були згідні з новими тарифами, то вони мали б сплачувати по них після укладення відповідного договору із КП «Трускавецьжитло». Це комунальне підприємство грубо порушило Закон України «Про житлово-комунальні послуги», стаття 26 (пункт 3) якого говорить, що договір на надання послуг набирає чинності з моменту його укладення. Натомість стаття 29 цього ж закону «Особливості укладання договорів у багатоквартирному будинку» в пункті третьому зазначає, що «процедура погодження умов договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін.

Простіше сказати, що комунальне підприємство після затвердження тарифів було зобов’язане надіслати договори та тарифи мешканцям будинків, які протягом місяця мали б розглянути їх, дати свої пропозиції, згоду чи заперечення, а вже потім підписати. І тільки після цього КП «Трускавецьжитло» має право нараховувати оплату мешканцям за новими тарифами.

В КП «Трускавецьжитло» запевняють, що мешканці не мають права обирати собі ті чи інші послуги, а повинні платити за все – прибирання сходових кліток, ремонти всередині будинку, прибирання прибудинкових територій, аварійно-диспетчерську службу.

Звичайно, що це не так і керівник ЛОО ПП «Громадянська позиція» Теодор Дяків дав із цього питання чіткі роз’яснення під час зустрічі з мешканцями вулиці Івасюка 17 березня. Причому ми опираємося чітко та конкретно на законодавчу базу, а в КП «Трускавецьжитло» аргументів немає. Вони говорять про повне скасування Постанови № 529, яку скасовано лише частково, тож зараз наше головне завдання – проводити роз’яснення, що мешканці будинків МАЮТЬ ПРАВО самостійно обирати послуги. І люди повинні оплачувати за ті послуги, які вони собі обрали. А не за все підряд. Тим більше, що значна часина послуг, оплата за які включена в нові тарифи, не надається, інколи люди їх навіть не потребують. Щодо аварійно-диспетчерської служби (мається на увазі не по ліфтах, а загальна АДП), то законодавство передбачає, що вона повинна утримуватися за кошти місцевого бюджету, включення її в тариф зовсім незрозуміле.

Наші опоненти вводять людей в оману, коли кажуть, що ніхто не може відмовитися від деяких послуг. Люди можуть відмовитися, оскільки таке право їм надають Закони України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про захист прав споживачів», «Про житлово-комунальні послуги», Постанови Кабінету Міністрів, інші нормативно-правові документи.

- Що передбачено у вищеназваних вами законах?

- Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» передбачає право споживача житлово-комунальних послуг ініціювати перегляд переліку замовлених у Виконавця послуг на будь-якому етапі взаємовідносин сторін. І навіть цього було б достатньо. Закон України «Про захист прав споживачів» підтверджує право споживачів житлово-комунальних послуг вільно та індивідуально вибирати та отримувати потрібні йому послуги, а Закон України «Про житлово-комунальні послуги» передбачає надання вищезазначених послуг виключно на договірних засадах.

- І наостанок ще одне. Особисто я, для прикладу, живу в будинку, в який вмонтовано різні приміщення – магазини, аптека тощо. Чи ці суб’єкти господарювання не можуть оплатити прибирання прибудинкових територій, що навантаження лягає виключно на мешканців?

- При нарахуванні комунальних платежів влада т КП «Трускавецьжитло» обов’язково повинні і навіть зобов’язані враховувати необхідність фінансової участі в утриманні будинків та прибудинкових територій суб’єктів господарювання, котрі орендують чи володіють комерційними приміщеннями в тому чи іншому будинку. Тому однозначно, що плата в таких будинках для мешканців теж повинна бути нижчою, адже посильне навантаження повинні взяти на себе ті чи інші комерційні структури. Мені відомо, що в КП «Трускавецьжитло» укладають такі угоди з суб’єктами господарювання, та чи вплинуло це на зменшення квартплати для мешканців, наразі сказати не можу.

- Пане Василю, які теми вартують обговорення в наступних інтерв’ю, адже, сподіваюся, що людям цікаво почути думку знаної в місті людини, котра не зараховує себе ні до влади, ні до опозиції, а дійсно має громадянську позицію.

- Гадаю, що наступного разу варто б висвітлити тему створення та функціонування ОСББ. Та важливих для трускавчан питань є багато, тож я думаю, що варто в першу чергу висвітлювати найактуальніші з них. Оскільки тема тарифів на даний момент є найактуальнішою для міста, то ми і працюємо посилено в цьому напрямку.

- Дякую за розмову. До наступних зустрічей.

Нагадаємо читачам, що гостем редакції Інтернет-видання «Трускавецький вісник» був голова Трускавецької міської організації політичної партії «Громадянська позиція» Василь Кіндракевич.

Інтерв’ю провів Володимир Ключак

Збори на Івасюка. Підвищення тарифів. Чому збиткова має бути громада?

В суботу, 17 березня, на вулиці Івасюка, між будинками №3 і №5 відбулася знакова подія, можна сказати, паросток зародження громадянського суспільства. Трускавчани зібралися на відкритому повітрі на збори з приводу обговорення підвищення тарифів на квартплату. Оце було справжнє громадське слухання, а не те, що влада організовувала в десятій ранку в Народному домі. По-перше, громадян зібралося досить багато – в хрущовках на Івасюка мешкають, в основному пенсіонери, а це завжди досить активні люди, було багато й молоді, керівник громадської організації «Опора» Євген Бродзінський, запрошені юристи. Так, не все ще проходило толерантно, не завжди вдавалося почути і вислухати виступаючого. Але як на досить стихійне зібрання з болючого питання прозвучало багато конструктиву, трускавчани досить ретельно вивчили рішення виконкому про підвищення тарифів, проаналізували всі статті витрат – люди вчитуються і хочуть знати, за що їх змушують платити. І було прийнято фінальне звернення до міського голови.

Представники влади, які прийшли на зустріч, - депутати, комунальники на чолі з заступником міського голови Петром Нестерівським, - за дві години спілкування не продемонстрували готовності і вміння відкритого діалогу з громадою на її території. Чиновники так і не дали відповіді на просте запитання: ЧОМУ тариф на квартплату підняли в три рази? Віддувався за всіх, в основному, представник КП «Трускавецьжитло» Мирослав Мицько. Аргументи звучали традиційні: тариф не піднімався давно, зросла вартість матеріалів, енергоносії, мінімальна заробітна плата, тому, щоб підприємство не було збитковим, потрібно підвищувати тариф.

Та ні пан Мирослав, ні Петро Нестерівський не дали відповіді на запитання пенсіонерів: чому ми маємо бути збитковими? З цими тарифами – замість 84 коп. за метр квадратний, в новому тарифі для будинків на Івасюка стало 2 гривні 33 коп. за квадратний метр - на хліб не вистачить, а ви говорите про підвищення зарплати на комунальному підприємстві. У нас в більшості пенсія 800 гривень, а за всі комунальні послуги – квартплату, тепло, воду - приходить платіжок на 500-600 гривень. Звідки платити? А багато працюючих трускавчан по санаторіях зараз переведені на неповну ставку – 0,5 чи 0,75 від окладу, то чому за їх рахунок ще має покращуватися фінансово-господарська ситуація комунальних підприємств?

Заступник міського голови Петро Нестеріський назвав все це передвиборчим піаром: «Чути вже, що скоро вибори, почалися акції, виступи…», а трускавчанам з недостатнім доходом порадив звернутися…за субсидіями. Та люди зібралися не тому, що скоро вибори, і покликала під прапори та інша політична сила, а тому, що громадянам нахабно залізли в кишеню. Коли почалися запитання безпосередньо по складових квартплати, конкретні, без емоцій, влада взагалі відійшла в бік, демонструючи, що тут нема з ким говорити.

А запитання були чіткі: чому в квартплату зараховано прибирання величезних прибудинкових територій, не закріплених за будинком? Аварійно-диспетчерська служба взагалі не входить в перелік житлово-комунальних послуг, чому її вписали, і вона досить дорого коштуватиме трускавчанам? Та банальні лампочки електричного освітлення мешканці роками міняють самостійно, а це також тепер включено в квартплату! Громадяни вилили всі свої жалі: записано прибирання підвалів, а хто і коли прибирав підвали? коли робили ремонт на сходових клітках? Тому що справді найболючішим у підвищенні комунальних послуг є невидимість (чи відсутність?) цих самих послуг! Робота комунальників в цьому плані гірша за працю бравих міліціонерів з відомого радянського фільму: і на перший погляд «как-будто не видна», і на другий також. І за квартплату надається якраз найменш матеріальна і химерна послуга. Якщо тепло в опалювальний період все-таки подається, вода по годинах, але ллється, то до обслуговування житла і прибудинкових територій найбільше запитань: що реально робиться за кошти, які дисципліновані трускавчани, пенсіонери сплачують?

Депутат на цьому виборчому окрузі Андрій Кульчинський закликав людей створювати об’єднання співвласників багатоквартирних будинків – ОСББ. Точніше, навіть не створювати, а вступати, бо він уже все створив! На зауваження юриста Миколи Пилипіва, що ОСББ створено незаконно, не було загальних зборів мешканців будинку, Андрій Богданович відповів: «Йдіть в суд, докажіть. Я був у кожній квартирі.» «У мене не були» - слабо пробувала заперечити старша жіночка. «Я знайду Ваш підпис», - впевнено і це парирував депутат.

Андрій Кульчинський переконував, що створення ОСББ навіть дасть змогу знизити тарифи, але платити повинні всі до одного мешканці будинку. Кожен будинок буде мати окремий рахунок в «Брокбізнесбанку», і кошти витрачатимуться лише адресно на цей будинок. Як приклад вдалого господарювання Андрій Богданович наводив ОСББ у нещодавно збудованому будинку на Івасюка, 10… Але мешканці Івасюка, 3,5,7, більшістю висловилися проти передачі на баланс ОСББ старих, без капітального ремонту хрущовок – це вигідно лише владі. Спекатися проблемних будинків, потім казати: робіть, що хочете, господарюйте, ви ж ОСББ!

Правозахисник зі Львова Теодор Дяків назвав рішення №23Трускавецького міськвиконкому від 15 лютого 2012 року незаконним і поділився львівським досвідом оскарження в суді подібних неправомірних рішень. «Ми у Львові платимо за житло у вісім разів менше, я не розумію, як Ви можете тягнути, оплачувати все те, що вам тут понаписували», - дивувався гість зі Львова. Вихід, який бачить з патової ситуації пан Теодор: відмовитися від деяких послуг, у Львові вже 109 будинків відмовилися від «паперових, міфічних» послуг комунальників і чудово економлять на цьому, платять за квартиру в середньому 33 гривні в місяць. Фактично, що потрібно людям? Прибирання прибудинкової території (але чітко визначеної і закріпленої за будинком, а не 6000 квадратів, як у Трускавці понаписували), вивіз сміття, обслуговування димвентканалів – бо це складна і відповідальна процедура, дератизація ЗА ПОТРЕБОЮ, а не вписана постійно, ну і електроенергія в під’їзді. Представники влади все це слухати не бажали, відійшли в сторону і курили-перемовлялися. Працівник КП «Трускавецьжитло» Мирослав Мицько зауважив, що «пан Теодор вводить людей в оману».

Омана не омана, зрозуміло, що істина десь посередині. Як би там не було, але збори мешканців на Івасюка показали, що є альтернатива сліпій оплаті квитанцій комунальників, як це було роками. Бо користуючись нашою мовчазністю, нам хочуть продати не те що кота, а зеро в мішку. Тупо і найпростіше покращити діяльність комунальних підприємств за рахунок громади. Шлях виходу непростий: фактично кожен мешканець має стати активним, грамотним, свідомим трохи юристом, трохи господарником. Дивитися, як у супермаркеті, що нам записали в чеку - квитанції, не платити, за те, чого не брав, не було, не робилося, не надано. З такими свідомими громадянами нелегко буде владі однобоко і безальтернативно підвищувати тарифи, знаючи, що потім проблем-позовів не оберешся. Це клопіткий і нелегкий, але, здається, єдиний шлях. Львів’яни уже роками йдуть цією дорогою. У Трускавці іскра з’явилася. Чи розгориться полум’я залежить від нас з вами.

 А на зборах мешканців вулиці Івасюка прийнято звернення до міського голови з вимогою негайно скликати засідання виконавчого комітету і переглянути тарифи в сторону зменшення, скликати з цього питання позачергову сесію. Інакше громада вдасться до пікетування міської ради та ініціації референдуму про відкликання міського голови та всього депутатського корпусу.

Іра Циган, газета «Франкова криниця Підгір’я»

Де наші гроші за 44 роки?

Написати цю статтю мене спонукала замітка, розміщена на «Трускавецькому віснику» за підписом В. Ключака, у якій від мого імені було наведено критичну фразу щодо міського голови Руслана Козира, начебто я у ньому розчарувалася і вже не підтримую. Щоправда, після того як я зателефонувала п. Ключаку і висварила його, він довго вибачався, а потім зняв із сайту цю замітку. Але обурення від того, що моїм іменем спекулюють, ще й при цьому підло брешуть, залишилося. Тим більше, що спростування, яке з’явилося на сайті після моєї розмови з журналістом, мовби і спирається на мої слова, але акценти і наголоси розставлено зовсім не там і не так. Тому пишу цю статтю, щоб люди, читаючи такі «вісники», задумалися, чи варто їм вірити: адже збрехав раз, збреше й у друге. Якщо не збреше, то перекрутить.

Люди, думайте, на кого працює цей журналіст, і все стане ясно.

Недавно у нашому дворі (вул. Івасюка) відбулися збори мешканців, на яких обговорювалися нові тарифи на квартплату. Обговорення було бурхливе, знервоване, бо людям важко сприймати підвищення у 2-3 рази.

Я мешкаю в будинку № 13 на вул. Івасюка вже 44 роки. У нашому будинку жодного разу під’їзди навіть не білилися. Один-єдиний раз пару років тому перед виборами побілили тільки перший поверх і пофарбували панелі, щоб комісія, заглянувши в під’їзд крізь шпаринку у дверях, зробила висновок, що ремонт зроблено. Колись трохи дах латали, один раз навіть пофарбували будинок і поміняли двері. Оце і все за 44 роки! А в нашому будинку живуть переважно пенсіонери, які утримують будинок за свій кошт. Колишній ЖЕК нам нічого не давав і не робив. Люди обурені саме цим, і вимагають відповіді на питання: де наші гроші за 44 роки? Куди і кому вони пішли?

Представником від КП «Трускавецьжитло» на зборах був присутній п. Мирон Мицько. Почав людям пояснювати причину підняття тарифів, зачитуючи цифри, цифри, цифри… Майже по-азаровськи: жить стало лучше, жизнь стала красивее. Кому краще? Хіба що Азарову.

Сказав пан Мицько і про підвищення пенсій, а не врахував того, у скільки разів підвищилися ціни на продукти і ліки. Розумію, що не Мицько їх підвищував, та й тарифи  комунальне підприємство підгонило під азаровські постанови. Але що робити нам, вчителям-пенсіонерам, хто дасть відповідь?

Я особисто запитала, чому «Трускавецьжитло» не укладає договори з квартиронаймачами, тобто з нами. Пообіцяли, що будуть укладати, начебто друкуються типові форми договорів. Ще питання: «Чи маємо ми право обирати послуги, за які ми будемо платити?» Виявляється, що не маємо. Знов-таки, у відповідності до постанови Кабміну. Тобто, нам нічого не роблять, а ми за ніщо повинні платити? Це ж антилюдська постанова!

На питання, де поділися наші гроші за 44 роки, відповідь була така: забудьте, їх нема і не буде, як і нема КП «Наше місто», якому ви, тобто ми, платили. Все. Тупик. То чи не стаємо ми на ті самі граблі? Платити треба, а за що – нікому не відомо, бо послуг обирати не маємо права. Люди обурені. Звинувачують в усьому міського голову. Але ж якщо глибоко копнути, то при чому він? Хто всі ті постанови вигадує? І Грицак зі своїми поплічниками використовують це обурення людей і спрямовують його проти Козира, бо жалкують за своєю колишньою владою.

Я за Руслана Козира агітувала і голосувала. Підтримую його і зараз. І ось чому: знаю добре, у яких умовах йому працюється. Знаю, що і депутатський корпус часом може «підставити ніжку». А державна влада яка?  Усі прекрасно розуміють, хто нині при владі і чого вони вимагають від мерів міст. Є мудре прислів’я: «Танцюй, враже, як пан скаже». Між двох вогнів не дуже повоюєш. Посада важка, відповідальна, я б сказала, небезпечна. Бо не усім втямки, що міському голові доводиться в решеті танцювати і на дірку не стати. Підняли тарифи – хто винен? – Козир! Погані дороги – винен Козир! Комусь щось не зміг зробити – винен, винен, винен! Хоча воно так і є, бо влада – це принцип невістки, яка завжди винна, навіть коли її нема.

Ніхто не задумується над тим, звідки брати гроші? Землю розпродано й розкрадено, відпочивальників і виробництва нема! А кожен комунальник себе не обідить – йому подавай зарплату, і чималеньку! Чомусь пан Мицько так і не дав відповіді на запитання, яка у них зарплата, хоч його тричі про це запитали. 

А депутати?! Кожен новобраний депутат домагається посади для себе. Я не раз пропонувала заставити депутатів звітувати перед своїми виборцями. Цілий рік усі мовчать! Думають, напевне, може, пронесе? Людям мовчати вже набридло, бо зневіра вже через край.

А яка спадщина дісталася новому голові міста: борги, все розкрадене, понищене, усі комунікації досягли пенсійного віку, а за які гроші їх міняти? А закони підтискають з усіх боків. Азаров однією рукою пише: привести тарифи у відповідність, а другою – сварить за незаконне підвищення. Це називається: гра на публіку.

От і доводиться міському голові йти на компроміси, бо від нього люди чекають змін. А ці зміни за місяць чи рік не приходять.

Нам усім треба бачити не тільки негативне, а й ті позитивні нововведення, що приніс нам Руслан Козир, треба бачити його бажання змінювати.

Щодо тарифів. Звичайно ж, я проти таких тарифів. Мені такі тарифи не по кишені, як і багатьом іншим пенсіонерам. Якби ті, хто приймав постанови, у відповідності до яких тарифи збільшилися у тричі, сам сів на наші пенсії та зарплати, то результат був би інший. Спочатку треба привести у відповідність людський прожитковий мінімум, а потім говорити про якусь відповідність чи невідповідність тарифів.

Я підтримую Руслана Козира, бо знаю, що він – людина, яка в надзвичайно важких умовах працює на розвиток нашого міста. Таку людину ніяке крісло не змінить. Не все вдається, бо не все від нього залежить. Треба розуміти, яка сьогоднішня висока влада у державі. Помилки є у кожного. Але з нас ніхто за наші помилки не питає, а з нього питає ціле місто.

То чи не краще йому допомогти, ніж раз у раз критикувати, ще й незаслужено? Він один не приймав нових тарифів. Він думає, як ту понищену господарку запустити, щоб вона працювала на добро нам, простим людям. Риба, як відомо, гниє з голови. А голова, що гниє, знаходиться далеко від нашого міста – у Києві. Вона сама давно засмерділась ще й метастази свої розпустила по всій Україні.

Ми, старше покоління, віддаємо молоді право на наш захист. Так що, молодь, прапор у ваші руки! Викорінюйте бур’ян корупції, пишіть мудрі закони, які нас захищатимуть, боріться за правду, карайте зло! Але щоб побороти зло, треба чітко бачити, де воно. Боріться! І ви відчуєте, як це легко і солодко робити у наш час – час зневіри і розпачу.

Анастасія Журавська, вчителька-пенсіонерка

Стебничани хочуть в область?

Питання заміни статусу підпорядкування з районного на обласний у Стебнику зріє давно. Є цьому прихильники, але є і противники. А що би показав референдум чи хоча б обмежене опитування? З’ясуванням цього питання вирішили зайнятися виконавчі органи Дрогобицької міської ради. Вони і зініціювали проведення соціологічного опитування мешканців Стебники, маючи на меті виявити основні проблеми міста та вияснити думку громади щодо надання йому статусу міста обласного підпорядкування. Опитування проходило з 1 по 20 листопада 2011 року методом анкетування .В цій акції взяло участь 800 осіб З них майже 40 процентів чоловіки, понад 60 відсотків – жінки віком від 18 до 60. різних за освітою.

Соціологічна лабораторія кафедри правознавства, соціології та політології Дрогобицького державного педагогічного університету ім.. Івана Франка, якій було доручено провести цю роботу, розробила соціологічну анкету для проведення опитування;здійснила опрацювання соціологічної інформації за допомогою комп’ютерної програми SPSS 13,0;провела аналіз та узагальнення даних; підготовила звіт за результатами дослідження.

У результаті проведеної роботи було встановлено, що 54,2 відсотки опитаних хоче бачити місто в статусі обласного підпорядкування. Негативно до такої зміни висловилося 23,4 відсотків опитаних мешканців міста. Нейтральну (байдужу) позицію до цього питання висловили 7,0 відсотків респондентів. Не визначилося з відповіддю 15,5 відсотків опитаних. Зі зміною статусі багато стебничан сподівається, що область насамперед допоможе з ремонтом доріг та вивезенням сміття. Багато опитаних вважає, що покращиться екологічний стан міста, появляться нові робочі місця, вирішиться житлова проблема.

Як бачимо, більшість стебничан хотіло б прямого підпорядкування Львову і пов’язують з тим поліпшення умов життя.

Соціологів цікавило: яких змін очікують громадяни міста у новому статусі? 44,1 відсоток респондентів переконані, що ситуація в місті покращиться. 20 відсотків вважає, що ситуація не зміниться. А 10,3 відсотків стебничан побоюється погіршення ситуації. Четверта частина опитуваних (25,6 відсоток) з відповіддю не визначились.

Стосовно того, як стебничани оцінюють ситуацію у своєму місті у порівнянні з містами регіону, 64,5 відсотків сказали, що значно гірше, ніж, наприклад, у Трускавці, Дрогобичі чи Бориславі. Лише 10,3 відсотків опитуваних вважає, що ситуація в Стебнику майже така ж , як і в інших містах регіону.

Андрій Говіщак, газета «Франкова криниця Підгір’я»

Кримінальна хроніка Трускавця

Напад на готель. Група невідомих осіб 3 березня опівночі чинила хуліганські дії, намагаючись проникнути в готель «Оріана», що в провулку Тихому. Це їм завадили зробити працівники СОГ міського відділу, які вчасно виїхали на місце події, отримавши тривожне повідомлення адміністратора готелю.

Спроба обману. Шляхом обману, подавши підроблену довідку про доходи, трускавчанка К. отримала в банку «Надра» кредит на суму 9000 гривень. Протиправні дії громадянки К. було виявлено з допомогою працівника МВ старшого лейтенанта міліції Т. Костирка. У діях пані К. вбачаються ознаки злочину, передбаченого ст..190 ч.1. ККУ.

Гіркі наслідки довіри. У міський відділ з письмовою заявою звернувся трускавчанин Б. Він просить, аби міліція вжила заходів щодо громадянина М., який шляхом обману та зловживання довірою заволодів його автомобілем марки «АУДІ-80» і не повертає суми завданих збитків, яка становить 12 тис. грн.

Вгамуйте скандалістку. На одному з підприємств міста, яке надає послуги городянам, об’явилася злісна скандалістка на ім’я Г. Під час роботи вона надто голосно, без якихось особливих на те причин, зловживає нецензурною лексикою, погрожує фізичною розправою іншим працівникам. Про це повідомили трудівниці даного підприємства. Вони просять якось вгамувати пристрасті цієї жінки.

Не лови гав. Пенсіонер К. із Запоріжжя не очікував, що з ним трапиться така оказія на курорті. А вона сталася. 7 березня чоловік їхав собі маршруткою №2 по своїх справах. в руках тримав сумку, а в сумці гаманець з грішми. Вийшовши з маршрутки виявив, що гаманець з грошима пропав. А було там 3600 гривень. Міліція, куди звернувся за допомогою потерпілий, не гарантує, що скоро знайде, і чи взагалі знайде, злодія, та нагадує усім – будьте пильними і ховайте свої гроші у надійному місці.

Наркогуральня у Стебнику. Чому мешканець Стебника пан П. звернувся до працівників МВ Трускавця, сказати важко. Та цікаво не те, а його повідомлення. Виявляється, у місті гірників в одому з будинків на вулиці Січових Стрільців невідомі особи варять наркотичну сировину. Такий висновок чоловік робить з того, що з квартири чути запах ацетону. Про даний факт трускавецькі правоохоронці повідомили Дрогобицький МВ.

Знайшли доньку та внуку …у міліції. Занепокоївся мешканець Трускавця К., 66-річний батько. Десятого березня він подзвонив у МВ і каже: його донька Н. та внучка В. дев’ятого березня біля 22 години вийшли з квартири його будинку і до сих пір їх нема. Де вони знаходяться, бо минула уже ніч, зараз 9 година 10 березня, а про них ні слуху, ні духу. Працівники СКР трускавецького МВ розшуками «зниклих» займалися не довго. Їх знайшли …у себе, в приміщенні міліції. Ну а потрапили сюди з розважального закладу, де активно відпочивали та розважалися. Батько після такого повідомлення, звичайно, заспокоївся і зрадів, що його чада живі і здорові та ще й під надійною опікою.

«Фаховий» злодій. Очевидно ця наразі невідома особа спеціалізується на «чистому» проникненні у номери відпочивальників санаторіїв міста. Так, 10 березня у МВ надійшло повідомлення із курортної установи , де сталася серйозна крадіжка у номері відпочивальника. У цей день в обідню пору за якихось 20 хвилин невідомий спец зумів непомітно проникнути у кімнату, де проживав громадянин А. і вкрасти у нього 3500 гривень. На місце події виїхало СОГ міського відділу. Працівники міліції встановили, що злодій проник у кімнату з допомогою підбору ключа до вхідних дверей. Вилучено деякі речі, що можуть навести на слід злочинця.

А контрацептиви-то підроблені. Самбірські міліціонери 12 березня надіслали у МВ Трускавця матеріали, в яких йдеться про факт розповсюдження на території м. Самбора та району підробленої продукції (презервативів) з використанням торгової марки «CONTEX», що реалізується в магазинах на вулиці Шевченка. Дану продукцію в м. Самбір постачає приватний підприємець К., який зареєстрований у Трускавці як суб’єкт підприємницької діяльності. Повторне повідомлення зі Самбора такого ж змісту надійшло 16 березня цього року. Самбірських правоохоронців цікавить, чи даний підприємець К. законно здійснює підприємницьку діяльність.

«Полюють» на безпритульних тварин. Про таке, з дозволу сказати «полювання» на бездомних собак, повідомляє очевидець такої акції у м. Трускавці пані Лідія Б. 12 березня біля 17 години вона бачила, як громадянин Л. неподалік магазину «Плазма», що на вулиці Стебницькій, жорстоко поводиться із бродячими собаками. Наступного дня, опівночі, о 01.15 год. від пані Ліди, яка мешкає на вулиці Стуса, поступив свіжий сигнал. Вона повідомляла, що невідома особа на автомобілі «Таврія» білого кольору на вулицях Данилишиних та В. Івасюка відстрілює безпритульних собак. А 19 березня у МВ надійшли матеріали про те, що на вулиці Сагайдачного невідомі особи жорстоко поводяться з бродячими тваринами.

Роман Хромяк, лейтенант міліції, Андрій Говіщак

 21 квітня – День Довкілля

Головою Львівської обласної державної адміністрації видано розпорядження від 29 лютого 2012 року №128/0/5-12, яким оголошено проведення з 1 березня до 13 квітня 2012 року місячника озеленення, прибирання та благоустрою територій населених пунктів Львівської області, а 21 квітня 2012 року - День довкілля.

Вимоги даного Розпорядження скеровані на покращення благоустрою та санітарного стану територій населених пунктів області, забезпечення збереження і примноження зелених насаджень, очищення водних джерел, упорядкування сміттєзвалищ, здійснення активних заходів державного контролю в галузі охорони довкілля, поліпшення санітарного стану сельбищних територій на виконання вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Указу Президента України від 06.08.98р №855/98 «Про день довкілля».

Вказаним Розпорядженням зобов’язано голів райдержадміністрацій, міських голів міст обласного значення, керівників організацій та підприємств до 01.03.2012 року розробити проект заходів з проведення місячника озеленення, прибирання та благоустрою і «Дня довкілля» та затвердити їх, створити відповідні робочі групи в населених пунктах, на підприємствах, організаціях та установах, довести конкретні завдання виконавцям запланованих заходів та забезпечити підготовку необхідного технічного обладнання, машин та механізмів для виконання запланованих робіт, активно залучити до виконання заходів волонтерів, громадськість, учнівську та студентську молодь.

Забруднення твердими побутовими відходами земельних ділянок, водоймищ сприяє розмноженню мух, мишовидних гризунів, які в свою чергу можуть бути факторами передачі ряду інфекційних захворювань. Очищення навколишнього середовища від твердих побутових відходів відіграє значну роль в попередженні таких інфекційних захворювань, як кишкових інфекцій, вірусних гепатитів, правцю, лептоспірозу, гельмінтозів та інше.

Санепідслужба закликає керівників підприємств, організацій та установ всіх форм власності, громадян та мешканців міста провести прибирання від твердих побутових, будівельних та інших відходів територій, закріплених за ними на правах власності, чи оренди.

Одночасно доводимо до відома, що порушення ст. 82 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» «Порушення вимог щодо поводження з відходами під час їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення або захоронення» тягне за собою накладання штрафу на громадян від 20 до 80 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на посадових осіб, громадян - суб’єктів підприємницької діяльності від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Шановні керівники і мешканці міста не будьте байдужими до проведення цього вкрай необхідного заходу в місті та власних оселях. Адже чистота - запорука здоров’я кожного з нас.

Наталія КОГУТ, головний державний санітарний лікар м. Трускавця

 

 

 



Обновлен 10 июл 2012. Создан 23 мар 2012



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником