Трускавецький вісник № 45 (1186) від 17 березня 2016 р.

 

Трускавецький вісник № 45 (1186) від 17 березня 2016 р.

17.03.2016



У номері: Інтерв’ю з міським головою Стебника Петром Старосольським; У Трускавці та Дрогобичі відкрили меморіальні таблиці загиблим воїнам АТО; Обговорено нову концепцію водопостачання Трускавця та Борислава; Короткі новини регіону.

Короткі новини

В Художньому музеї Михайла Біласа пройде благодійний аукціон-продаж

Художній музей Михайла Біласа та Трускавецька дитяча школа мистецтв імені Романа Савицького проведуть благодійний аукціон-продаж творчих робіт учнів художнього відділення на підтримку обдарованих дітей. Про це інформує адміністрація музею. Благодійний аукціон-продаж пройде у понеділок, 22 березня, в Художньому музеї Михайла Біласа. Початок – о 16.00. Запрошуємо!

Запрошуємо на чорну комедію!

В рамках проекту «Ніч у музеї», який проходитиме в Бориславському історико-краєзнавчому музеї у неділю, 20 березня, буде презентовано чорну комедію «Той, хто відчиняє двері». Вхід – вільний. Окрім чорної комедії у програмі «Ніч у музеї» передбачені спуск у підвал, квести та вистава, розіграш футболок. Запрошуємо!

У Дрогобичі відкрили пам’ятні таблиці Ігореві Борису та Богданові Вовку

15 березня перед ЗОШ №5 відбувалася урочиста лінійка за участю представників влади та громади. Про це інформує прес-служба Дрогобицької міської ради. У сльотливий весняний полудень дрогобичани прийшли віддати шану двом героям, загиблих в АТО: Ігорю Борису та Богдану Вовку. Світла пам'ять про колишніх випускників школи відтепер «житиме» у двох, встановлених на фасаді будівлі таблицях. Місію відкриття меморіальних знаків виконали міський голова Тарас Кучма та директор ЗОШ №5 Віталій Лесик. Чин освячення провів о. Володимир Маців (УГКЦ).

Зі словами про потребу пам’ятати і шанувати героїв звернувся до присутніх директор ЗОШ № 5 Віталій Лесик. З непроминаючим болем про війну на Сході і тих, кого вона забрала у родин, говорив родич Ігоря Бориса. Глибокий смуток видавала на обличчі дружина героя, різьбилися сльози на очах матері і сестри Богдана Вовка.

Натхненно життєві сторінки двох славних дорогобичан, які колись вийшли зі стін цієї школи, переповіли педагоги. У поезіях і піснях подвиги новітніх героїв України оспівали вихованці ЗОШ №5. Не забувати їх і жити так, аби не осквернити героїв на Небесах на завершення пам’ятного дійства закликав присутніх міський голова Тарас Кучма.

До ВРУ скеровано звернення про відновлення соціальних путівок

Обласною радою з ініціативи міського голови Трускавця Андрія Кульчинського та депутата Львівської обласної ради Олександра Чебаненка скероване звернення до Голови Верховної Ради та Прем’єр-міністра України. Про це інформує прес-служба Трускавецької міської ради. Облрада просить внести на розгляд Верховної Ради України законопроект про відновлення Фондом соціального страхування надання профілактичних соціальних послуг працівникам-застрахованим особам, із врахуванням оздоровлення дітей та учасників АТО.

У разі прийняття Верховною радою позитивного рішення Трускавець зможе відновити реалізацію соцстрахівських путівок. Це означатиме відродження ряду санаторіїв, які були змушені закритись, а люди матимуть роботу. Окрім цього, тисячі українців повернуть можливість оздоровитись за державним кошти. Відтак це збільшить потік відпочивальників, зокрема до Трускавця.

Для майбутніх першокласників проходять адаптаційні заняття

Як інформує офіційний сайт Трускавецької СЗШ № 1, починаючи з 5 березня 2016 року у школі проходять адаптаційні заняття для майбутніх першокласників. Перша зустріч дітей та батьків з вчителями розпочалась урочисто біля шкільної каплички з молитви та Божого благословення, яке провів о. Василь Нестер.

Для учнів щосуботи проводяться по два заняття, для того, щоб познайомитись з учнями, їх батьками, побачити загальний розвиток кожної дитини. Одночасно із заняттями для учнів у актовій залі тривають заняття для батьків. Розпочались вони духовними настановами з якими звернувся о. Василь, адже його троє дітей також є учнями нашої школи. Перед батьками виступила практичний психолог Шубеляк О.О. Плануються виступи логопеда, вчителів початкових класів. Завершаться адаптаційні заняття батьківською конференцією «Впевнений старт», який проведе заступник директора Кічун М.М.

Власна інформація

Довгобуди та розвалини у Трускавці чекають на реконструкцію

У Трускавці проблема з довгобудами не нова. Старі розвалені будинки, занедбані будівлі на вулицях роблять місто непривабливим. Деякі такі об’єкти волею долі опинились у власності ПрАТ «Трускавецькурорт». Мова йде про курортну поліклініку №1, віллу «Ірина», будинок, в якому знаходиться банк «Аваль», а також центральну будівлю, де розміщені ресторан «Ретро» і «ДельтаБанк». Більшість цих споруд зачинені, господарська діяльність не ведеться, а отже немає і працівників. Споруди стоять в очікуванні нових власників. Сподівання лише на інвесторів, які б провели реконструкцію, а відтак у мешканців з'являється шанс отримати роботу. Як повідомили представники ПрАТу, сьогодні майже по кожній споруді є інвестиційні проекти, а щоб розпочалась реконструкція, земля під будинками має бути оформлена належним чином.

Відтак ПрАТ «Трускавецькурорт» звернувся до депутатів Трускавецької міської ради щодо розподілу відповідних ділянок з метою подальшого їх продажу. Депутати мали багато запитань до господарювання ПрАТу, тож питання обговорили та відклали на наступне пленарне засідання.

Нагадаємо, що сьогодні з «Трускавецькурортом» ведеться діалог з розрахунком на співпрацю. І вже є результати, адже виконується меморандум, укладений між міськрадою та ПрАТ «Трускавецькурортом». 300 тисяч гривень виділено на реконструкцію мереж на вулиці Франка. За угодою ПрАТ збільшив площі орендованої землі над свердловинами, а отже до кінця року до бюджету надійде ще 700 тисяч гривень. На часі створення спільного підприємства по видобутку Нафтусі та реконструкція бювету. Невдовзі план реконструкції буде представлений громадськості Трускавця на слуханнях.

Попри те, що у ПрАТі відбулись чисельні скорочення та кадрові зміни, сьогодні адміністрація підвищила середню зарплатню по підприємству на 1000 гривень і зараз набирає на роботу людей. У січні цього року ПрАТ "Трускавецькурорт" заплатив податку на доходи фізичних осіб 509 тисяч гривень (аналогічно минулого року – 318 тисяч.). Отже, збільшилося надходження коштів до міського бюджету. Податки за землю «Трускавецькурорту» у січні 2015 року складали 96 тисяч, а в січні 2016 року ця цифра зросла вдвічі і складає 330 тисяч гривень.

Незважаючи на напружені стосунки з "Трускавецькурортом" в попередні роки, сьогодні бачимо позитивні зрушення. Очевидно, що неприйняття рішень та відтягування розвитку подій можна розцінити як політичні маніпуляції. Натомість позитивне рішення по ПрАТу забезпечить місту мільйони додаткових надходжень на розвиток, а за рахунок інвестицій вдасться надати старим будинкам нового життя.

Прес-служба Трускавецької міської ради

Петро Старосольський: «Всі разом маємо працювати для розвитку Стебника»

В першому у цьому році номері газети «Воля громади» було опубліковано низку статей за підписами депутатів з групи «Майбутнє Стебника» зі звинуваченнями в бік Стебницького міського голови Петра Старосольського. Закиди – найрізноманітніші: і бюджет не проголосували в поіменному режимі, і регламент порушено, і рішення ради можна скасувати. А ще Петро Старосольський винен, що на печатці міської ради є слова «народних депутатів».

Що ж на ці закиди скаже Стебницький міський голова? Сьогодні спілкуємося з ним не лише на тему критичних публікацій в газеті, але і про перші сто днів роботи Петра Старосольського.

- Петре Романовичу, коли Ви прийшли до влади, то що отримали у «спадок»?

- Борги. У спадок нам залишилося біля пів мільйона боргу: за ремонт вулиці Володимира Великого (193 тисячі гривень), виконання неправомірного на нашу думку судового рішення за обвал будинку (235 тисяч гривень), неоплачені кошти за розробку проектної документації та експертизи по освітленню та капітальному ремонту доріг (біля 10 тисяч). Ці кошти ми змушені передбачити в бюджеті на 2016 рік.

У спадок ми отримали 15 об`єктів комунальної власності (майже все наявне майно), які перебувають в арешті. Для зняття арешту ми змушені найближчим часом відшкодувати 235 тисяч гривень за судовим рішенням. Хочу зазначити відсутність старань попереднього керівництва по його оскарженню (порушено усі строки подання апеляційних скарг).

- Пане голово, пройшло сто днів Вашої роботи на посаді Стебницького міського голови. Якими були ці сто днів для Вас і для Стебника? Чи зрушилися з місця якісь проблеми, що вдалося виконати, а що плануєте вирішувати в найближчому майбутньому?

- Першими трьома пунктами моєї передвиборчої програми і нашої команди, яка йшла зі мною, було: 1) встановлення меж міста відповідно до затвердженого генерального плану Стебника, що забезпечить подальший його розвиток, 2) проведення інвентаризації землі і майна, питання сплати податків та цільового використання землі, 3) визначення в генеральному плані Стебника привабливих територій для розміщення малого та середнього бізнесу, залучення інвестицій та коригування генплану.

Якщо, не дай Боже, нам це не вдасться зробити, то подальший розвиток Стебника як окремої громади буде значно ускладнений.

Поясню в чому тут проблема. Так склалося історично, що при створенні міста Стебника ряд стебницьких земель відійшли до Болехівської сільської ради. І на даний момент на цій території знаходяться Стебницький калійний завод (а це біля 100 га землі), церква Успіння Пресвятої Богородиці, Стебницька ЗОШ № 18 і прилеглі землі. Словом, всі привабливі території, які прилягають до центру міста, знаходяться на території Болехівців.

Так бути не може. Робиться так, що без відома Стебницької міської ради ці землі за рішенням Болехівської сільської ради і обласного управління земельних ресурсів, без врахування Генплану Стебника роздаються направо і наліво людям, які не мають абсолютного відношення до нашого міста. А міська влада навіть не знає, що, де, коли і кому виділено з цих земель. На цьому пора поставити крапку, це безчинство треба припиняти.

Що нами зроблено? Були зустрічі з керівництвом області, зокрема з головою Львівської обласної державної адміністрації, головою обласної ради, заступником голови ОДА, з директорами Інституту землеустрою, інституту «Містопроект». Проведена нарада, на якій було конкретно поставлено питання по проведенні інвентаризації землі на території Стебника і прилеглих територіях та по коригуванні генплану. Є рішення обласної комісії по виділенню коштів для співфінансування цих робіт.

Я вважаю, що це одне з основних питань, які нам вдалося зрушити з мертвої точки.

Планується, що з обласного бюджету на інвентаризацію землі буде виділено 120 тисяч, а для коригування генерального плану 80 тисяч гривень. З нашого бюджету співфінансування становитиме 150 тисяч гривень.

Що стосується адміністративної реформи, то відповідно до концепції, розробленої Інститутом регіональних досліджень, на території Дрогобиччини оптимально треба створити 9 територіальних громад. Але через певні меркантильні інтереси цей проект почав перероблятися. Я ніколи не міг подумати, що навіть Дрогобицька міська рада за нашою спиною почала пропрацьовувати питання з сільськими громадами по приєднанні їх не до Стебника – щоб Стебник залишити самим. Хоча за іншою інформацією, Дрогобич все ж хотів би, щоб Стебник залишився у складі Дрогобича…

- Пане голово, якщо можна, то конкретніше, що ще було зроблено за цих 100 днів?

- За перший місяць роботи нам вдалося відновити роботу абонентних відділів електромережі, газової служби, паспортного столу. Працюємо над відновленням роботи державного нотаріуса і створення центру надання адміністративних послуг.

Відновлено роботу вуличного освітлення, адже за останні 5 років світла майже не було, ситуація погіршувалася, а особливо катастрофічною була в останні 2 роки, коли освітлення було лише в центральній частині.

Проведені роботи по відновленні мережі вуличного освітлення в мікрорайоні Панська Гора та на вулицях Забівка, Калнишевського, Грушевського, Володимира Великого, Дрогобицька, Трускавецька, частково в мікрорайонах Колпець та Солець. На сьогоднішній день замінено більше 200 ламп, поміняно біля 100 м силового кабелю. Розроблена проектна документація на заміну ламп на світлодіодні по вулицях Дрогобицькій, Зеленій Діброві та Задвірній. Проекти з кошторисами та експертизами подано до обласної ради на отримання співфінансування. Звісно, роботи проходять не з тою швидкістю як цього хотілося б, але ми планомірно відновлюємо всі наявні світильники. Ще є незавершений проект по вулиці Грушевського, кошти на реалізацію якого невідомо куди поділися.

Налагоджено вивіз твердих побутових відходів. Думаю, стебничани можуть порівняти як було раніше з вивезенням сміття і як є зараз – вивезення сміття здійснюється набагато краще, нарікань майже немає. Працюємо над модернізацією контейнерних майданчиків та оптимізацією схеми вивезення ТПВ.

Наступне, що нам вдалося зробити – це зрізка дерев. За останні 10 років ця проблема взагалі не вирішувалася. Дерева, особливо аварійні, які несуть загрозу здоров`ю та життю громадян, зрізано, а по вулиці Грушевського кроновано. Далі з гілок зрізаних дерев робимо щепу, якою опалюються школа № 18 і приміщення ЖЕКу. На цьому робота не припиниться. Зараз також працюємо з лісгоспом з питання отримання саджанців молодих дерев.

На розгляд спеціальної комісії обласної ради передано 7 проектів по капітальному ремонту дорожнього покриття та тротуарів (мова йде про вулиці отця Мекелити, Андрія Мельника, Володимира Великого, Івасюка, Михайла Грушевського, Степана Бандери, Зелена Діброва). Ці проекти йдуть на співфінансування, на це закладені кошти в міському бюджеті. Ще один поданий проект стосується дощової каналізації на вулиці Симоненка. В цьому році також плануємо завершити роботи по ремонту вулиці Уляни Кравченко.

Розроблений проект по берегоукріпленні ріки Солониця та ремонту пішохідного моста в районі провулку Гірського на суму 145 тисяч гривень.

Вирішено і ряд інших питань життєдіяльності нашого міста.

- Недавно Стебник «прославився» відеосюжетом про жахливий стан приміщень управління праці та соцзахисту в Стебнику…

- Так, є таке відео в Інтернеті, це до нас приїжджали з Трускавця і зняли це.

Суть проблеми в чому? У Стебнику в приміщенні на Грушевського, 2 (так званий «Тюльпан») розміщені відділення управління праці та соціального захисту населення і управління Пенсійного фонду, яке підпорядковане місту Дрогобичу. В газетах, по телебаченні йдуть звинувачення на адресу міської влади і особисто на мою адресу, що дах тече. Так, справді, дах тече. Але я задаю питання – скільки років він тече? Більше 10 років.

Так, дах ремонтувати безумовно потрібно, але чи тільки за кошти міста? В договорі оренди нежитлового приміщення чітко прописано, хто має проводити ремонт. До речі, це приміщення передано нами в оренду за символічну суму, 1 гривню в рік.

Так от, в цьому договорі в правах та обов’язках сторін пише чітко:

- орендар зобов’язаний належним чином використовувати майно,

- належним чином експлуатувати об’єкт оренди,

- нести всі витрати, пов’язані з його експлуатацією,

- утримувати об’єкт оренди та прилеглі території у відповідності з вимогами санітарно-пожежних та технічних норм,

- самостійно та за власний рахунок здійснювати поточний ремонт об’єкта оренди один раз в рік,

- при необхідності прийняти участь в ремонті фасаду, даху та благоустрою прилеглої до об’єкту оренди території пропорційно до займаної площі.

Оскільки вони займають майже все приміщення, то і мають проводити ремонт даху. Ще в 2015 році була розроблена проектна документація на 68 тисяч і заповнена декларація на початок виконання будівельних робіт, але по сьогоднішній день віз і далі там.

Ми обов’язково посприяємо їм в даному питанні, ми не відхрещуємося від цього, але не хочемо слухати брехні та наклепів.

- Пане голово, чому у Вас з самого початку каденції не складаються стосунки з депутатами від «Солідарності» та «Народного контролю»? Якщо з часом до них приєднаються депутати інших політичних сил, то робота ради може бути паралізована, і Вам не вдасться приймати потрібні для міста рішення…

- Я вважаю, що має бути одна сила, яка спрямована на конструктив у роботі міської ради та має працювати для розвитку міста Стебника. Про це я говорив під час своєї інавгурації, що у нас є одна партія – це Стебник. Крапка.

Незважаючи на те, що окремі політичні сили в міській раді ставлять себе в опозицію, перед кожним засіданням Стебницької міської ради збираються депутати, які обговорюють кожне питання і намагаються знайти компроміс, досягти конструктиву. До цього обговорення допускаються всі депутати і кожна думка вислуховується та враховується.

Так було і під час прийняття загального фонду бюджету та бюджету розвитку.

В газеті «Воля громади» у статті депутата Кондура щодо бюджету читаємо: «…на нашу вимогу було подвоєно фінансування соціальної сфери, а фінансування культурних і спортивних заходів, навчально-тренувальних зборів вперше в бюджеті Стебника доведено до 100 тисяч». І в цій же статті депутат Кондур пише, що за цей бюджет вони не голосували. Виникає риторичне запитання: хто ж добився фінансування вказаних статей – більшість, яка голосувала «за» бюджет, чи фракція «Народного контролю», яка голосувала «проти»?

Хочу порекомендувати вищезазначеним силам не займатися безпідставною критикою, а подати хоча б декілька проектів рішень. Бо на цей момент ними (групою «Майбутнє Стебника» - авт.) було подано лише проект регламенту, забуваючи той факт, що влада в місті – це міська рада, а виконавчий комітет має зовсім інші функції, це чітко прописано в Конституції та законах України.

- В газеті Вас звинувачують у тому, що видатки на утримання апарату міської ради надто великі. Невже справді половина зароблених Стебником грошей іде на утримання чиновників, а на ремонт вулиць, будинків, освітлення, благоустрій мало що залишається?

- Нас часто порівнюють з Дрогобичем, Трускавцем та іншими містами області, які в своєму бюджеті передбачають витрати на утримання соціальної сфери, освіти, культури, медицини тощо. Бюджети цих міст є непропорційно більшими від бюджету міста Стебника і не можуть навіть прийматися до порівняння.

В апараті Стебницької міської ради передбачено три посади спеціалістів з військового обліку (це 12% від штату міської ради), які в зазначених вище містах оплачуються з державного бюджету, а не з міського. Так само працівник з реєстрації актів цивільного стану в інших містах належить до складу управління юстиції, а в нас, у Стебнику, його робота оплачується з місцевого бюджету. Тобто, разом маємо 4 штатні одиниці з 24.

Враховуючи зазначене, якщо б ці штатні одиниці були виведені за межі штатного розпису міської ради, що зробити неможливо, то співвідношення між загальним фондом бюджету і фондом оплати праці міської ради становило б 28-29% від бюджету.

Крім того, згідно чинного законодавства, попередній міський голова, який не перейшов на нову роботу і не є пенсійного віку, протягом півроку отримує середньомісячну зарплату, що становить близько 30 тисяч гривень за весь період. Це також негативно вплинуло на співвідношення цих показників.

Два працівники плануються до виходу на пенсію і їм буде сплачено 10 середньомісячних окладів згідно чинного законодавства, що теж заплановано в фонді оплати праці.

Окремо хочу сказати, що протягом перших двох місяців на виплату зарплати витрачено лише 44% від запланованого. За січень-лютий 2016 року замість витратити 300 тисяч гривень на зарплату ми витратили 131. А взагалі по утриманні виконкому міської ради плановані витрати становили 438 тисяч гривень, а реальні – тільки 194 тисячі. Невикористані кошти згодом будуть перенаправлені на вирішення проблемних питань міста. Так що ці звинувачення є абсолютно безпідставними.

Хочу додати, що вперше за всі роки незалежності Стебник опублікував проміжний фінансовий звіт – на офіційній сторінці міської ради https://www.stebnyk-rada.gov.ua/. Починаючи з лютого цей звіт буде щомісячним, щоб нас не звинувачували у непрозорості. Відтепер кожен може бачити скільки коштів витрачається.

- «Народний контроль» пропонував збільшити дохідну частину бюджету і навіть вказав для цього шляхи та можливості. Вони розрахували, що якщо налагодити належну і повну сплату акцизу всіма відповідними підприємцями, то бюджет отримав би понад 2 мільйона гривень…

- Ситуація виглядає так. Розпорядженням міського голови створена комісія щодо збільшення доходів від податків та зборів. До складу цієї комісії ввійшли працівники виконавчого комітету та представники депутатського корпусу. На превеликий жаль, в перші ж дні роботи комісії окремі політичні сили почали жорстко критикувати цю ініціативу, назвали її «азарівщиною» і при цьому не вказали, які методи можна використовувати. Також представники цих політичних сил не беруть участь у засіданнях цієї комісії, натомість займаються дешевим популізмом, бо хочуть сподобатися людям.

Незважаючи на їх спротив, є перші результати. За перші два місяці надходження по акцизному податку (5% від вартості алкогольних напоїв та тютюну, проданих на території міста) перевиконані на 25%. Принагідно хочу звернутися до стебничан, при купівлі підакцизних товарів завжди вимагати товарний чек.

Крім того, хочу сказати, що до початку року в місті не було прийнято ряд важливих документів, спрямованих на збільшення дохідної частини бюджету, зокрема, положення про пайову участь, про зовнішню рекламу, про розміщення об’єктів виїзної торгівлі. За цих сто днів положення розроблені, отже, є надія, що дохідна частина бюджету реально зростатиме.

- Що заважало прийняти рішення про бюджет міста у поіменному режимі? Чому пропозиція Іванни Дідошак, яку підтримало 11 депутатів, не була врахована? Адже питання – процедурне, третина депутатів його підтримала, отже, пані Іванна мала рацію…

- За дотриманням регламенту під час проведення голосування має стежити комісія з питань регламенту, законності та депутатської етики. З трьох членів цієї комісії двоє належать до депутатської групи «Майбутнє Стебника» – це депутати Іванна Дідошак і Степан Кондур. На жаль, вони не змогли переконати депутатський корпус у необхідності дотримання вимог регламенту.

Юрисконсульт у міській раді на даний час відсутній, вірніше ця посада вакантна. А керуючий справами виконкому, який має вищу юридичну освіту, не був присутній на цій сесії і тому не міг дати відповідні пояснення.

- Депутат Іванна Дідошак у своїй статті в газеті зазначає: «неодноразові порушення регламенту міським головою, секретарем міської ради та головами постійних комісій можуть бути підставою для винесення питання про недовіру міському голові, дострокового припинення повноважень секретаря міської ради, переобрання голів постійних комісій». Як прокоментуєте такі висловлювання, невже дійсно Вам можуть оголосити недовіру?

- Це звичайний популізм. Є чіткий перелік підстав, визначених законом для оголошення недовіри міському голові. Жодної з цих підстав у даному випадку немає.

- Петре Романовичу, як запобігти дестабілізації ситуації в Стебнику? І як збираєтесь реагувати на звинувачення?

- Є така цитата «Чим гірше, тим краще». Завжди окремі політичні сили, які не мали реальної програми дій, стратегічного бачення та переліку чітких кроків по їх реалізації намагалися прийти до влади, використовуючи популістські гасла, які жодним чином не були підкріплені ні фактичним матеріалом, ні баченням, а базувалися виключно на емоціях та припущеннях.

Свою правоту будемо доказувати виключно працею, своїми справами. Щоб громадяни побачили, що ми не займаємося пустослів’ям, а робимо конкретну роботу. Оце і буде наша відповідь на звинувачення.

- В газеті «Воля громади» було опубліковано офіційне звернення фракції «Громадський Рух «Народний контроль» у Стебницькій міській раді, в якому вказано, що Ви приписали собі чужі заслуги…

- Сформулюємо дуже просто. Виконавчий комітет безпосередньо розробив мікропроект по будівництву шатрового даху над спортзалом Народного дому міста Стебник, брав участь у розробці мікропроекту по завершенні заміни вікон в ДНЗ № 21 «Сонечко». У безпосередній співпраці з обласним депутатом Юрієм Нестором була налагоджена співпраця, повна методична підтримка при розробці інших мікропроектів. Хочу зауважити, що сама програма мікропроектів передбачала в першу чергу роботи, пов’язані з об’єктами соціальної сфери, які не є в розпорядженні чи підпорядкуванні Стебницької міської ради, а є в оперативному управлінні міста Дрогобича. Тому діапазон наших заходів був значно звуженим і значною мірою залежав від волі керівництва Дрогобича.

Проте сама програма мікропроектів не повинна розглядатися як єдина можливість залучення коштів до бюджету міста і розв’язання його проблем. Ми готові йти на співпрацю в написанні проектів та реалізації програм з однією думкою, що все, що робиться, повинно робитися задля блага мешканців міста, а не для політичного піару.

- Що це за історія з печаткою, яка двадцять років не змінюється? Невже за сто днів при владі не можна було змінити цю печатку?

- Ми депутатам дали можливість сто днів відчути себе «народними» (сміється). А якщо серйозно, то роботи по заміні печатки не проводились, щоб дати можливість завершити фінансовий рік та не зупинити роботу виконкому внесенням змін в реєстраційні та казначейські документи.

 Станом на цей день відповідні роботи проводяться, найближчим часом печатка буде змінена. Саме я підняв це питання на сесії міської ради. А мої опоненти скористалися тим. Напевно важкувато знайти недоліки у моїй роботі, то й чіпляються до напису на печатці…

Спілкувався Володимир Ключак

У Трускавці відкрили пам’ятну дошку Андрієві Шіхту

16 березня 2016 року. Цей день був напрочуд світлим, сонячним і водночас тривожним для учнів СЗШ №3. Так швидко і хвилююче билися дитячі серця. Саме в цей день учні школи вшановували пам'ять колишнього випускника школи, випускника Львівської академії сухопутних військ ім. П. Сагайдачного Шіхта Андрія. Здавалося, що душі усіх: юних і зрілих захисників України злетілися на площу перед школою.

Під звуки пісні «Плине кача» злетіла траурна накидка з червоними маками. І на усіх присутніх глянув юнак: вродливий, серйозний, з добрими очима, в яких була твердість духу, незламність волі.

Багато було сказано про Андрія хороших слів Галиною Умновою – директором школи, класним керівником Лесею Кравчук, Олегом Полуторенком – представником Львівського військового комісаріату та Андрієм Кульчинським – міським головою, і звичайно, однокласниками – тими, хто найкраще його знав.

Також лунали слова безмежної подяки йому, Шіхту Андрію, тисячам таких же юних і дорослих чоловіків, які ціною власного життя зупинили ворога в 2014 році та продовжують захищати рідну землю і сьогодні.

Прес-служба Трускавецької міської ради

Хочете чистенької водички?

Вода – це життя. Якісна вода ціниться на вагу золота. Без води людина може прожити лише три дні, без їжі – три тижні. Вода – жива, вона має власну структуру і вбирає в себе позитивну чи негативну енергію оточення. На Землі найбільше саме води. Людське тіло складається з води на 60%.

Якщо вищенаведені фрази-фрагменти об`єднати в одну мозаїку, то стане зрозуміло наскільки важливу роль відіграє вода в житті людини. Трускавчани неодноразово мали можливість переконатися в цьому – і в далекому 1999, коли нафтопродукти потрапили в річку Стрий і вода з крана текла із присмаком нафти, і під час багаторазових аварій, коли вода в мережі не поступала взагалі. Та й тоді, коли поступала вона з озера із болотяним запахом та гіркуватим смаком, або ж у дні, коли проводиться профілактичне гіперхлорування.

Чи буде колись так, що в будь-який час дня і ночі у Трускавці можна буде повернути кран і з нього потече чиста вода, яку можна випити відразу ж, без відстоювання, без кип`ятіння, без очистки кремнієм, вугіллям чи за допомогою спеціальних фільтрів? Така можливість може появитися, якщо серйозно взятися за справу зміни у схемі водопостачання, а якщо точніше, то запровадивши цілком нову схему водопостачання та водовідведення. Саме про це і говорили у Трускавці на круглому столі, який пройшов 16 березня в Народному домі.

Модератором круглого столу виступив керівник Державного проектного інституту з Києва Володимир Бервецький, а концепцію забезпечення питною водою Трускавця та регіону представив провідний спеціаліст Інституту місцевого розвитку зі Львова Михайло Шарков, який скільки часу працює в Україні, а досі не навчився розмовляти українською мовою. Те, що його виступ проходив російською, не вкладається в жодні рамки, хоча сумнівів щодо професійності цього висококваліфікованого інженера не було ні в кого.

Михайло Шарков чітко, без зайвої «водички», пояснив скільки води потрібно для споживання Трускавцю, Бориславу та Дрогобичу, і скільки води можуть дати водозабори в Стрию, Гірному та Урожі. Споживання води в Бориславі – біля 8 тисяч кубів на день, у Трускавці – 10-12, у Дрогобичі (разом зі Стебником) – до 30. Шлях води до Борислава з водозабору Рибник через гору Бухів інженер визначив як вкрай енергозатратний та неефективний, а до перспективи експлуатації локальних водозаборів (Ріпне, Вальки та інші) поставився скептично, зазначивши, що якби був санітарним лікарем, то закрив би їх сьогодні, адже там плавають «жаби та листя».

Також Михайло Шарков розповів про різницю між фізичними та комерційними втратами води і зазначив, що з останніми потрібно боротися, виявляти їх, а от фізичні втрати є і в європейських країнах.

«Треба розробити гідравлічні моделі схеми водопостачання Трускавця та Борислава», - підсумував доповідач і наочно показав, як приблизно мають виглядати 5 зон (по перепадах місцевості), які забезпечать оптимальну енергозатратність, «комфортний» напір та контроль за витоками і за споживанням води. Ця схема дасть можливість цілоденного водопостачання, але потребує великих коштів. Втім, кошти можна залучити з Європейського банку реконструкції та розвитку, можна домогтися і залучення державних чи обласних коштів. Адже мова йде про стратегічний ресурс – воду, та про забезпечення цим ресурсом агломерації міст, яка колись планувалася як єдине місто Прикарпатськ з півмільйонним населенням.

Якщо спрощено пояснити нову схему водопостачання, то вона полягає в тому, що ми (весь регіон) спільно напрацьовуємо план дій, визначаємо що ж ми хочемо і доходимо до спільної думки як і куди рухатися. Після цього беремо в оренду у Львівського водоканалу певну кількість свердловин і качаємо воду – спочатку прийдеться по старій трубі, на якій «сидить» Дрогобич і яка вже морально та матеріально віджила себе, а потім по новій, яка в тому часі прокладатиметься. Вода через Трускавець подавалася б і на Борислав та Східницю, окрема вітка водогону пішла б на Стебник та Дрогобич. Так, для подачі води на Борислав можна використовувати існуючий водопровід з вузла «Модричі» та перекласти існуючий водогін протяжністю 5 км з Трускавця до Борислава.

Звісно, це лише загальні обриси проекту, бо при конкретизації розроблятиметься техніко-економічне обґрунтування, вивчатимуться всі деталі. «Щоб пройти тисячу миль, треба спочатку зробити перший крок», - завершив доповідь Михайло Шарков.

Доповідач відповів на ряд запитань, які задавали депутати Трускавецької та Бориславської міських рад, громадські діячі, журналісти. Вони стосувалися долі трускавецького питного озера (інженер вважає, що згідно гідрології воно вже себе вичерпало, «віджило»), якості води із Стрийського водозабору, реальності кредитування цього проекту та підтримки його зі сторони державних мужів. Присутні на зустрічі також почули про те, як вирішується тема водопостачання в Калуші і які колосальні комерційні втрати води у Мукачевому.

Про те, що нову концепцію водопостачання варто взяти на озброєння, говорив і колишній директор Дрогобицького водоканалу (1992-1998), а тепер начальник Дрогобицького відділення Інституту «Містопроект» Дмитро Матійчук.

Тему водовідведення (каналізування) підняв присутній на зустрічі міський голова Стебника Петро Старосольський. Стоки течуть річкою Солоницею через Стебник і з цим треба щось робити! – каже мер Стебника. Втім, це питання Петро Старосольський обговорив вже після круглого столу спільно з заступником мера Трускавця Олексієм Балицьким та генеральним директором ТзОВ «Трускавецький водоканал» Володимиром Возняком.

…Хочете чистенької водички? Для цього треба докласти чимало зусиль. І вкласти чимало коштів. Хоча ми не живемо в пустелі, але опустелювання йде. Щороку кількість опадів зменшується, пересихають струмки, міліють річки та озера. Йде глобальна зміна клімату і виною тут – непродумана людська діяльність. У Трускавці є такий парадокс – лікувальних, мінеральних вод (джерел) у нас чимало, а от з прісною водою проблеми існують не перший рік. Хочеться вірити, що влада міста на чолі з Андрієм Кульчинським візьметься за вирішення цієї проблеми кардинально, по-господарськи, щоб наступні покоління лише з розповідей дідусів знали, що колись у Трускавці були проблеми з водою…

Володимир Ключак, фото автора та прес-служби Трускавецької міської ради



Создан 17 мар 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником