Трускавецький вісник № 50 (1191) від 24 березня 2016 р.

 

Трускавецький вісник № 50 (1191) від 24 березня 2016 р.

24.03.2016



У номері: Трускавець на шляху до магдебурзького права; Українці вчаться економити на оплаті за енергоресурси; Свято книги; Короткі новини регіону.

Короткі новини

Мер Дрогобича взяв участь у мозковому штурмі

Міський голова Дрогобича Тарас Кучма взяв участь у дискусії та мозковому штурмі на тему «Практична допомога новій владі Дрогобича». Про це інформує прес-служба Дрогобицької міської ради. У своєму виступі Тарас Кучма подякував учасникам заходу за активну громадську позицію та наголосив, що 90% напрацьованих пропозицій громадського активу збігаються з уже розпочатими справами влади. Однак є такі пропозиції від громадськості, які, незважаючи на їхню вартісність, навряд чи вдасться зреалізувати через обмежені бюджетні можливості.

Одна з найсуттєвіших пропозицій, яку озвучили учасники дискусії, стосувалася створення громадських рад при міському голові та при Дрогобицькій міській раді. Оскільки громадська рада при міському голові уже діє, то мер закликав усіх охочих стати її членами та вдосконалити положення про цю раду, щоб її діяльність була максимально ефективною.

Такі зустрічі Тарас Кучма запропонував систематизувати і перевести їх у площину дискусійного майданчика чи нового громадського об’єднання.

Організатори відзначили, що Тарас Кучма є першим міським головою, який відвідав приміщення театру «Альтер», де до того мали честь побувати лише посли та інші іноземні високопосадовці.

На завершення свого виступу міський голова запропонував подати йому усі пропозиції письмово і закликав учасників до співпраці. Адже, акцентував Тарас Кучма, думки і бачення успішних, професійних, ініціативних та креативних людей для нього є дуже важливі.

Бути чи не бути у Дрогобичі «Лицареві в збруї»?

У п’ятницю, 25 березня, у світлиці Дрогобицької Ратуші (каб. № 31) відбудеться круглий стіл під головуванням заступника міського голови з гуманітарних та соціальних питань Олега Дукаса, де обговорюватимуть доцільність встановлення у Дрогобичі пам’ятника «Лицареві у збруї».

Власна інформація

Депутатська комісія пропонує скасувати рішення про оренду землі «Трускавецькурорту»

Постійна депутатська комісія з регламенту Трускавецької міської рекомендує зупинити виконання рішення «Про затвердження документації із землеустрою, проекту відведення, надання земельних ділянок у користування на умовах оренди та припинення постійного права користування земельними ділянками» і внести на розгляд на позачергову сесію Трускавецької міської ради питання про скасування даного рішення. Про це повідомили у Трускавецькій міській раді.

Депутат міськради Святослав Грабовський, який ініціював засідання комісії припустив, що згадане рішення було прийнято з порушеннями, про що повідомив комісії. Зі слів депутата, йому не було відомо про точний перелік питань в рішенні. Зазначимо, що рішення, яке розглядалось на сесії містило питання ПрАТ «Трускавецькурорту» а також 14 земельних питань, що стосувались юридичних та фізичних осіб. А депутат стверджує, що голосував лише за питання ПрАТУ.

Під час засідання комісії Святослав Грабовський ввімкнув аудіостенограму останнього пленарного засідання сесії для присутніх. Запис почався зі слів секретаря міської ради Наталії Пономаренко про внесення рішення до порядку денного. Після його прослуховування виникла суперечка між присутніми депутатами.

Як відомо, впродовж двох пленарних засідань депутати розглядали згаданий проект рішення, проте він не набирав достатньо голосів. Однак, на третьому засіданні рішення було прийняте з поправкою. Це й стало причиною гострого обговорення на комісії. Одні депутати стверджували, що проект рішення юридично вважався новим, а інші намагались роз’яснити колегам, що зміни відбулись лише в назві проекту. А отже, проект рішення був оприлюднений та обговорений на земельній комісії.

«Вам відомо, що рішення пройшло процедуру оприлюднення, було розглянуто на земельній комісії, а також текст рішення був надісланий кожному депутату. Давайте не будемо кривити душею, стверджуючи, що це був незнайомий вам проект рішення», – наголосила секретар ради Наталія Пономаренко.

Впродовж двох годин присутні наводили різні аргументи, щодо неправомірності прийнятого депутатським корпусом рішення. Наприклад, депутат Богдан Габшій сказав, що особисто для нього рішення є «фейком». Пояснив це тим, що деякі пункти зачіпають інтереси виборців округу, за яким він балотувався.

Засідання регламентної комісії завершилось винесенням рекомендаційного висновку – зупинити виконання рішення та внести на розгляд позачергової сесії Трускавецької міської ради питання про його скасування.

ЗІК

Трускавець на шляху до магдебурзького права  

«…Доводимо до відома усім, що за благочестивою згодою місцевого маєстату, дбаючи про численні клопоти та незручності, що наше поселення Трускавець зазнало від усіляких немилосердних ворогів, прагнемо, щоб це місто процвітало і збільшувало свої вигоди, прибутки, користі та добробут. Для втіхи згаданого міста та збільшення кількості його жителів даємо і встановлюємо вищезгаданому місту на вічні часи магдебурзьке право…».

Такі слова взялися писати на новітньому пергаменті історії Трускавця місцеві депутати.

Після 25 років пошуків розвитку своєї території місто отримало в спадок цілу низку проблем:

- не проведена інвентаризація об’єктів комунальної власності,

- порушена бухгалтерська оперативна та статистична звітність,

- брак кваліфікованих кадрів,

- недотримання виконавчими структурами нормативно-правових актів, які регулюють господарську діяльність підприємств різних форм власності,

- невиконання норм Закону України «Про містобудівну діяльність.», Закону України «Про дозвільну систему в сфері господарської діяльності»,

- відсутність регуляторних актів та положень та інше.

Основною причиною цього є бездіяльність органів місцевого самоврядування.

Чи витримає Трускавець випробування часом?

Загублене в просторі курортне поселення намагається рухатися вперед. Місто прагне змін. Необхідно терміново прийняти:

- план дій сталого розвитку території міста,

- програму еко-ефективності,

- план по енергозбереженню,

- інженерні концепції для вирішення проблем водопостачання та каналізування,

- план охоронних заходів по збереженні джерел мінеральних вод.

Ці та багато інших проблем вимагають негайного вирішення. Більшість перерахованих проблем створили ті, що роками сидять в м’яких кріслах апарату міської ради.

116 (сто шістнадцять) штатних одиниць в апараті міської ради – занадто велика розкіш для невеликого курортного поселення. Утримання великої кількості чиновників лягло тягарем на плечі платників податків.

Більшість чиновників міської ради чекають наказу зверху. Ефективність роботи деяких керівників служб та відділів апарату міської ради інколи дорівнює нулю. Ніякої власної активності та ініціативи, відсутність ідей, лише амбіції. Вони служили вчорашнім, раді служити сьогодні і за кусок хліба будуть служити завтра – все одно, лиш би гроші платили та ранг давали.

Провал в кадровій політиці. Застій у відділі культури. Відсутність простору для творчості. Де план облаштування парку та простір для особистісного розвитку? Де медіа-тека або ковар-кінг-лаунж-простір, місце, де люди зможуть відвідати цікаві зустрічі, лекції, майстер-класи? Де танцпол, де майданчик для співу?

Відсутність креативу мислення у відділі сім`ї, молоді та спорту. Де майданчик для скейтерів, занять з велотріалу, ворк-ауту, професійний майданчик для гри у петанк? Чому пустує тенісний корт в міському парку?

Відсутність концепції розвитку освіти та інертність в управлінні керівництва відділу освіти. Нерозуміння своєї ролі працівниками відділу інформаційного забезпечення: для чого прийшли і що треба робити? В редакції міського радіомовлення взагалі повний штиль і нафталін. Незрозуміло, навіщо місту утримувати 10 штатних одиниць (2 – відділ інформаційного забезпечення, 4 одиниці міське радіомовлення, 4 одиниці в ТІКЦ), які виконують однакові функції? На 10 працюючих 2 директори і 2 бухгалтери.

Міські ярмарки проводяться поза правовим полем, відсутні форматні зони, не відведена земля під проведення. Невже про це не знають у відділі архітектури міста?

Ви ж не проти того, щоб в місто їхали відпочиваючі? Потрібні кошти, де їх взяти? А як ми без ярмарок? Це придумали не ми, попередники. Нам бракує фантазії і власного досвіду. Навіщо міняти схеми, які приносили прибутки «козирній» команді? Вони ж можуть послужити і нам. Несанкціонована вулична торгівля при повній бездіяльності виконавчих органів місцевого самоврядування. Все перераховане вище тепер називається одним словом «промоція».

Можна було б продовжити перелік «досягнень» в гуманітарному напрямі. Такий собі «Комфорт сервіс», де комфортно комусь, але не комфортно людям.

Дежа вю. Все це вже було чотири роки тому. Навіть ловиш себе на думці, що все це спланована «диверсія». Але чому заручниками чиєїсь захланності та дурості стали жителі та гості міста?

То чи вистачить мудрості, сили та політичної волі міським депутатам зробити крок до змін?

Чи використає Трускавець свій шанс отримати магдебурзьке право? Чи так і залишиться селом, яке існує за рахунок минулої слави, а зараз віддане на поталу правління немилосердним «приятелям», що допомогли комусь задовольнити свої власні амбіції?

Оточення робить короля…

Дуже б не хотілося, щоб люди згодом сказали: «Господь дав йому шанс. Ми його вибрали, а він нас не почув і залишився з нічим… Міг ввійти в історію в якості короля, але так і залишився добрим лікарем при дворі. Чужому дворі…».

 Хай ці слова нагадають кожному: не згуби себе заради особистої вигоди.

 Адміністративно-територіальна реформа не може бути проведена без власної волі жителів краю, ремісників, міщан та обивателів жителів міст та сіл: Дрогобича, Борислава, Стебника, Східниці та Трускавця, які мають спільну територію, спільний ринок праці і спільно володіють природними багатствами і, на жаль, мають спільні проблеми, які необхідно вирішувати.

Проводячи будь-які зміни, необхідно радитися з людьми, почути думку громади. Якщо хтось про це забув, нехай згадає Майдан.

Віктор Пиців

Українці вчаться економити на оплаті за енергоресурси

Український уряд вніс житлову реформу до числа десяти, які набули особливої ваги поточного року. Потреба в ній зумовлена значними і не завжди ефективними витратами на утримання та управління житловим фондом. Зокрема це стосується і значних втрат, пов’язаних із його низькою енергоефективністю. Та успішну реалізацію цієї реформи наразі гальмує брак інформації щодо потреб та особливостей створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) і тих переваг, які вони отримують при здійсненні енергоефективних заходів.

Вирішенню наявної проблеми сприяє Проект IFC «Енергоефективність в житловому секторі Україні», який впроваджується за підтримки Швейцарської Конфедерації. Нещодавно Проектом було ініційовано створення регіональної мережі консультантів, які сприятимуть мешканцям багатоповерхівок у реалізації заходів щодо термомодернізації будинків. Про їх діяльність і про те, як можна скористатися їх послугами, розповідає Регіональний координатор згаданого Проекту Михайло Павличенко.

- Скільки регіональних офісів створено вашим Проектом, і в яких містах вони працюють?

- На сьогоднішній день ми працюємо у 8 областях – Львівській, Волинській, Київській, Житомирській, Рівненській, Харківській, Одеській і Дніпропетровській. В усіх цих областях маємо по одному консультанту в обласному центрі, а в Дніпропетровській області також маємо консультанта у місті Кривий Ріг. Офісів ми не створюємо.

- Хто може скористатися порадами регіональних консультантів?

- Основними нашими клієнтами є співвласники, які створили ОСББ. Ми також надаємо послуги житлово-будівельним кооперативам (ЖБК) і мешканцям інших багатоквартирних будинків, які цікавляться питаннями впровадження проектів енергоефективності.

Слід сказати, що голови ОСББ, керівники ЖБК і звичайні мешканці багатоквартирних будинків не є фахівцями в питаннях енергоефективності. Це бухгалтери, інженери, пенсіонери… Більшість із них вперше стикається з цими проблемами. Часто вони просто не знають з чого почати.

Серед них є й такі, хто має певне розуміння щодо цього, але часто вони випускають з поля зору важливі деталі. Наприклад, міняють вікна в під’їзді, але не утеплюють вихід на горище. І через це тепло з під’їзду «тікає» так само, як воно «тікало» до заміни вікон.

І, нарешті, є третя категорія: це ті керівники ОСББ та ЖБК, які вже добре розібралися в питаннях енергоефективності, досить глибоко увійшли в цю тему, мають абсолютно здорові ідеї і правильні підходи щодо того, як починати енергомодернізацію, але не роблять практичних кроків. Бо не розуміють кінцевого фінансового результату, не знають, чи проект з енергоощадження буде вигідним для них. З усіх цих питань ми і надаємо консультації.

- Багатьох мешканців непокоїть – чи не доведеться їм при впровадженні енергомодернізаційних проектів збільшувати свої внески на утримання багатоквартирного будинку. Що ви можете сказати з цього приводу?

- Переважно такі проекти є самоокупними і не потребують збільшення внеску. Наприклад, такими є майже всі проекти щодо модернізації системи опалення, ряд проектів із заміни вікон.

Водночас інші проекти справді потребують збільшення внеску, часом незначного. У кожному конкретному випадку треба рахувати. Найдорожчими є проекти з утеплення будинку. Але треба розуміти, що і в тому, і в іншому випадку (тобто, і коли ми збільшуємо внесок, і коли в цьому немає потреби) після виплати банківського кредиту мешканці багатоповерхівки отримують чисту економію.

Якщо вони, наприклад, утеплили будинок чи модернізували систему опалення, то отримують економію тепла. І цю економію на період виплати кредиту спрямовують на його погашення. Але після того, як кредит виплачено, завдяки цій економії мешканці просто менше сплачують за тепло, економлять свої кошти. Те ж саме відбувається при модернізації системи освітлення та реалізації інших енергозберігаючих проектів.

Взагалі проект з модернізації освітлення є найбільш легким у реалізації і таким, що швидко окуповується. Так, заміну ламп накалювання на LED-світильники можна здійснити власними силами (цю лампочку викрутив – ту вкрутив), а вкладені кошти повернуться за рахунок економії електроенергії вже за 6-12 місяців, часом навіть швидше. Причому часто цей, хай невеликий, успіх надихає людей на масштабніші проекти.

- Ви згадали про банківський кредит. Хіба немає інших джерел фінансування?

- Є. В згаданому прикладі з освітленням закупівлю LED-світильників, як правило, ОСББ може здійснити за власні кошти – це відносно невеликі витрати. Але більшість проектів з термомодернізації потребують значних інвестицій. І тут ми маємо враховувати специфіку багатоквартирного будинку. Адже якби ми з вами говорили про індивідуальний будинок, то там все вирішувалося б просто. Якщо у власника є гроші – він реалізує проекти з термомодернізації за власний кошт. Якщо немає – він може позичити у родичів, у друзів, в банку, врешті-решт. Можна і не позичати, все залишити так, як є, але тоді за тепло і світо доведеться платити більше.

Якщо ж ми говоримо про багатоквартирний будинок, то він так само потерпає від постійного підвищення тарифів, але в ньому набагато складніше ухвалювати рішення. Майже ніколи не буде такого, щоб стовідсотково мешканці пристали до того чи іншого рішення. Практично у кожного – свої можливості і власне бачення ситуації. Через це часом буває справжньою проблемою зібрати навіть по 20 гривень. Але для прийняття рішення про залучення кредиту, як правило, досить 75% голосів. Тому в абсолютній більшості випадків банківський кредит є єдиним (або основним) джерелом фінансування проекту з енергозбереження. Але такі кредити частково компенсуються державою.

- Що саме компенсує держава, і який розмір цієї компенсації?

 - Держава компенсує від 40% до 70% від суми кредиту на придбання обладнання і матеріалів. Послуги не підлягають компенсації.

- Чи кожен може отримати таку компенсацію?

- Так, умови доступу до цих компенсацій є рівними для всіх, а правила доволі простими і зрозумілими. Цією можливістю в Україні  вже скористалося близько 200 ОСББ та ЖБК. І це при тому, що ми перебуваємо лише на початку цього процесу.

Крім того, багато міст також прийняли місцеві компенсаційні програми.

- Але повернемося до ваших послуг. Як надається консультаційна допомога – безпосередньо під час зустрічі з регіональним представником Проекту IFC, під час телефонного спілкування з ним, під час електронного листування чи якось інакше?

- Основним місцем роботи наших консультантів є багатоквартирний будинок. Зазвичай ми починаємо оглядати його з підвалу, з входу труб централізованого опалення, потім оцінюємо загальний стан будинку, оглядаємо вікна і двері, виходи на технічний поверх і горище тощо. Бо від цих речей залежать подальші розрахунки, можлива економія енергоносіїв.

Таким чином, переважно ми надаємо консультації на місцях. Часом на місцях виконуємо і розрахунки. Для цього маємо відповідні інструменти. Крім того, консультації надаємо у будь-якій іншій формі. Наприклад, під час заходів, які проводимо, або по їх завершенню і, звичайно ж, -  телефоном, електронною поштою.

- Регіональні консультанти надають безкоштовні чи платні послуги?

- Оскільки наш Проект фінансується швейцарським урядом, то ми маємо можливість надавати безкоштовні послуги. Це важливо особливо з огляду на те, що не всі ОСББ мають можливість платити. Крім того, вони і не розуміють, за що платять аж до того моменту, доки не усвідомлять своєї вигоди від реалізації проекту з термомодернізації будинку.

- Чи можуть послугами регіональних консультантів скористатися жителі інших міст областей, в яких ці консультанти працюють?

- Так, жителі всіх міст і сіл у тих областях, де ми працюємо, можуть скористатися нашими послугами. В перспективі доступ до них можуть отримати жителі й інших регіонів.

- Але як вони вас знаходять, і що потрібно для того, аби отримати консультацію?

- Щоб отримати консультацію досить законтактувати з нашим консультантом у будь-якій формі, наприклад, подзвонити. А знаходять нас по-різному. Переважно люди звертаються після семінарів і тренінгів. Але багато хто звертається за рекомендацією своїх сусідів, які вже скористалися нашими послугами.

- Довіра до консультаційних послуг зростає, якщо їх надають фахівці високого рівня. Як ви їх добирали, і чи багато було претендентів на ці посади?

- Претендентів було дуже багато – по кілька десятків на кожне місце. Відбір здійснювався ретельно, інтерв’ю проводилися у два етапи. Причому на другому етапі в інтерв’ю з нашого боку брали участь одразу три особи. Потім ми ретельно обговорювали кожну кандидатуру.

Проблема полягала ще в тому, що наш консультант має бути спеціалістом широкого профілю. Тобто, він повинен вміти оцінити і загальний стан будинку, і зрозуміти можливості економії енергоресурсів, і порахувати кінцевий фінансовий результат від впровадження енергоефективного проекту. Звичайно, таких людей було знайти непросто, але ми забезпечуємо їм додаткове навчання. Тому сьогодні маємо консультантів справді високої кваліфікації.

- Проект IFC вже розпочав широкомасштабну кампанію, спрямовану на інформування українського населення щодо суті та особливостей реформування житлового сектору. З якими цільовими аудиторіями під час цієї кампанії працює Проект, і чи долучає він до цієї роботи своїх регіональних консультантів?

- Вже тривалий час ми працюємо з головами ОСББ та керівниками ЖБК. Для них вже організували низку семінарів та тренінгів, і продовжуємо цю роботу. Ці заходи стосуються як основ енергоефективності, так і її окремих питань. Наприклад, систем опалення, енергоефективних вікон, утеплення будинків тощо.

Зараз починаємо проводити заходи для представників ще двох цільових аудиторій. Йдеться про тих, хто цікавиться самою можливістю створення ОСББ, хоче дізнатися, для чого вони потрібні. І друга цільова аудиторія – це ініціативні групи, які ухвалили попередні рішення щодо створення ОСББ, перебувають на шляху до їх створення і хочуть знати, як це ліпше зробити. Для них ми організовуємо тренінги з юридичних питань.

Крім того, ми вже проводимо різні заходи для представників органів місцевої влади, для управителів будинків і для юристів, які працюють у цій сфері, оскільки для них вона є доволі новою. До цього спонукають і ті зміни в чинному законодавстві, які відбуваються останнім часом, наприклад, прийняття Закону України № 417 «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

- Які організації та банки, що надають послуги в сфері енергоефективності, ви рекомендуєте своїм клієнтам?

- Ми  не рекомендуємо їм жодних організацій. Зазвичай кажемо так – докладно ознайомтесь з умовами, які ці організації пропонують, і ухвалюйте самостійні рішення. Цей момент для нас є принципово важливим. Інакше буде виглядати так, що наш Проект працює на тих або інших виробників чи постачальників послуг, втручаючись цим у конкуренцію між ними, викривляючи ринкове середовище,.

Але для того, щоб зробити вірний вибір, наш клієнт має орієнтуватися в питаннях енергоефективності. Для того ми його і навчаємо: проводимо семінари, надаємо консультації тощо.

Якщо говорити про банки, то слід зазначити, що лише три з них беруть участь у згаданій вище державній програмі компенсації кредитів на придбання матеріалів та обладнання. Йдеться про державні банки «Укргазбанк», «Ощадбанк» та «Укрексімбанк». Тож вибір тут обмежений. Але ми так само рекомендуємо клієнту самостійно визначитися, з яким банком він буде працювати.

Водночас ми можемо надати клієнту допомогу, скажімо, провести переговори з банком чи з постачальником послуг, з’ясувати якісь окремі моменти, зробити необхідні розрахунки тощо.

- Наскільки активно у питаннях підвищення енергоефективності житлового фонду регіональні консультанти співпрацюють з місцевими органами влади?

- Я вже згадував, що в ряді українських міст ухвалено місцеві програми підтримки проектів енергоефективності на додачу до державної програми. Подекуди діють ще й обласні програми компенсації. І в тих містах, де ми бачимо прозору процедуру надання такої допомоги і рівні умови доступу до неї, ми радо йдемо на співпрацю з місцевими органами влади.

Вже класичним став приклад Луцька. Це місто першим в Україні запровадило компенсацію відсотків за термомодернізаційними кредитами за рахунок міського бюджету. І результат такого підходу не забарився: на лучан сьогодні припадає  4 мільйони гривень, тобто, чверть від загальноукраїнського обсягу пільгового кредитування, здійснюваного в рамках державної програми.

Минулого місяця ми провели моніторинг луцьких проектів, впроваджених до початку поточного опалювального сезону (це три проекти з модернізації системи опалення зі встановленням лічильників тепла та індивідуальних теплових пунктів, а також один проект з утеплення будинку). Скрізь економія тепла перевищила 40%.

Вже багато міст користуються прикладом Луцька і наслідують його. Наприклад, подібна програма минулої осені була прийнята в Житомирі. Сподіваємося, що перелік міст, які активно включаються в реалізацію житлової реформи, з часом збільшуватиметься.

Артем Садовий, Національний прес-клуб «Українська перспектива»

До теми: контакти регіонального консультанта Проекту IFC «Енергоефективність в житловому секторі України» у Львові: Тетяна Гордієнко,            (067) 779 06 54, t.hordiyenko@gmail.com 

 

Свято книги

Починаючи з 1993 року впродовж весняних канікул у дитячих бібліотеках нашої країни проходить Всеукраїнський тиждень дитячого читання. Це час, сповнений дивовижного книжкового розмаїття.

В міській бібліотеці для дітей Трускавця теж зібрались шанувальники книги на Свято дитячої книги. В стінах бібліотеки розгорнулося незвичайне дійство. Бібліотекар Наталія Іваночко розповіла присутнім про значення книги в житті людини. Загадки, вікторини, прислів’я, ігри сплелись у віночок розваг. Юні читайлики проявляли неабияку кмітливість, відповідаючи на каверзні питання.

Приємні враження залишили виступи ансамблю сопілкарів “Дударик” учнів 5-Б класу СЗШ №3 (класний керівник Наталія Машненко) та учнів 7-А класу (класний керівник Ірина Хованець), які заспівали ряд пісень про книгу під музичний супровід бібліотекаря Лесі Цісінської.

Несподіванкою і приємним сюрпризом свята були Книжка, Королева книг та сценка “Зустріч Королеви книг, Червоної Шапочки та Незнайка у бібліотеці”, з якими всі присутні помандрували у чудовий світ найулюбленіших книжок. На завершення свята юні артисти лялькового театру “Трускавочка” показали виставу “Звірі лікують книгу”.  Юні артисти цікаво, артистично і змістовно продемонстрували дії у веселій, пізнавальній та ігровій формі.

Сміх, радість, добрий настрій панували на святі. Діти мали змогу дізнатись багато цікавого. Вони зрозуміли, що саме дитяча книга несе мудре, розумне, добре слово дітям. Присутні свята отримали часточку добра, тепла, і звичайно, знання.

***

В нашій бібліотеці стало доброю традицією проводити День дитячого читання з метою популяризації і підтримки дитячого читання, залучення нових юних користувачів до бібліотеки.

Цього року ми читали сатиричну казку славетного Каменяра Івана Франка “Лис Микита”. Читали не тільки діти, а й бібліотекарі та мама активних читачів Олена Кухар.

Бібліотекар Віра Лучковська розповіла про життєвий і творчий шлях поета. Назарій Гіщак, учень 3-А класу СЗШ№2, поділився своїми враженнями про рідне село Франка – Нагуєвичі. Діти пригадали, де знаходиться пам’ятник поету в нашому місті.

Казки, оповідання та вірші відкривають для нас стежину до пізнання Франкових творів, його життєвого шляху. Вони допоможуть зрозуміти час, в якому жив великий Каменяр, навчать любити Україну і працювати для рідного народу.

Зіновія Мазур, завідувач бібліотекою для дітей м. Трускавця



Создан 24 мар 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником