Трускавецький вісник № 54 (1195) від 30 березня 2016 р.

 

Трускавецький вісник № 54 (1195) від 30 березня 2016 р.

30.03.2016



У номері: Інтерв’ю з Гарі Роше; Дрогобич відхрещується від Стебника; Провідні кардіохірурги – у Трускавці; Інформують податкова та ГО «Меч Арея»; Кримінальні новини.

Короткі новини

Провідні кардіохірурги Національного Інституту ім. Амосова здійснять прийом у Трускавецькій міській лікарні

Як інформує прес-служба Трускавецької міської ради, в рамках Всеукраїнського проекту «Зупинити епідемію серцево-судинних катастроф» провідні фахівці Інституту ім. Амосова – кардіохірурги проведуть прийом в Трускавецькій міській лікарні та нададуть консультацію мешканцям нашого регіону. Консультуватимуть пацієнтів Руденко Костянтин Володимирович. д.мед.н., зам. директора НІССХ імені М.М. Амосова, головний позаштатний спеціаліст МОЗ України за спеціальністю «Хірургія серця і магістральних судин у дорослих» та фахівці НІССХ імені М.М. Амосова.

Ініціаторами та організаторами проекту «Зупинити епідемію серцево-судинних катастроф» виступають ДУ «Національний інститут серцево-судинної хірургії імені М.М.Амосова НАМН» та Асоціація серцево-судинних хірургів України за сприяння Міністерства охорони здоров’я України та Національної академії медичних наук України.

Починаючи з вересня 2014 року вже відбулися виїзди до усіх областей України, які показали ефективність таких заходів. Проект спрямований на вирішення низки питань підвищення якості надання медичної допомоги населенню та доступності високоспеціалізованої діагностики й лікування.

1-й етап Всеукраїнського проекту «Зупинити епідемію серцево-судинних катастроф» показав, що при загальній важкій ситуації зі своєчасним наданням кваліфікованої медичної допомоги у найбільш скрутному стані знаходяться мешканці регіонів, які віддаленні від обласних центрів. Саме тому на другому етапі проекту увага акцентується на роботі з віддаленими регіонами у плані створення реальних умов для підвищення доступності населення до своєчасної кваліфікованої медичної допомоги з урахуванням місцевих особливостей.

Власна інформація

У Дрогобичі онук з товаришем намагався пограбувати свою бабусю

У Дрогобичі пенсіонерка зірвала маску з одного із зловмисників, котрі увірвались до неї в квартиру та впізнала свого онука.

У Дрогобицький відділ поліції 29 березня звернулась 72-річна мешканка Дрогобича. Пенсіонерка повідомила, що близько 9.00 у її квартиру увірвались двоє чоловіків, обличчя яких були закриті масками та намагались заволодіти її грошима та майном. Проте жінка не розгубилась, зірвала маску з обличчя одного з них та впізнала свого онука – 21-річного мешканця міста Стебник. Зрозумівши, що їх викрито, зловмисники втекли з квартири з порожніми руками.

На місці події працювала слідчо-оперативна група. Наразі проводяться слідчі дії, правоохоронці встановлюють обставини події, відкрито кримінальне провадження за ст.15 (замах на злочин), передбачений ч.3 ст.186 (грабіж) КК України. Санкція статті передбачає покарання – позбавлення волі на строк від чотирьох до восьми років.

Відділ комунікації ГУ Національної поліції у Львівській області, за матеріалами Наталі Постойко, Дрогобицький ВП

У Дрогобичі правоохоронці викрили двох неповнолітніх крадіїв

Працівники сектору ювенальної превенції Дрогобицького відділу поліції викрили двох неповнолітніх зловмисників, які протягом місяця викрали речі та кошти громадян на загальну суму в понад 10 тисяч гривень

Як встановили правоохоронці, у лютому 16-річний місцевий мешканець разом із своїм 13-річним спільником, викрали майно власниці магазину, Сума заподіяних збитків склала 1160 гривень.

Згодом з приміщення іншої крамниці зловмисники викрали 8000 гривень.

Ще одне правопорушення неповнолітні скоїли наприкінці лютого. Зауваживши, що двері одного із кіосків відчинені, а всередині нікого немає, вони викрали гаманець продавця, в якому знаходилося понад 1400 гривень.

За цими фактами відкрите кримінальне провадження за ч.2 ст.185 Кримінального кодексу України (крадіжка). Скоєння цього злочину карається арештом на строк від трьох до шести місяців або обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк.

Відділ комунікації ГУ Національної поліції у Львівській області, за матеріалами Наталі Постойко, Дрогобицький ВП

Проблеми вирішуються, якщо є бажання та добрі люди

Громадська організація «Меч Арея», яка діє у Трускавці і об’єднує учасників Антитерористичної операції, реалізуватиме в місті-курорті проект соціальної реабілітації учасників АТО. Про це поінформував голова ГО «Меч Арея» Роман Буртовий.

Для участі в мікропроекті потрібно було знайти кошти у сумі 15 тисяч гривень і таку суму вдалося назбирати завдяки сприянню генерального директора готельно-курортного комплексу «Карпати» Лева Грицака, за що йому велика подяка, каже Роман Буртовий.

Також ГО «Меч Арея» висловлює подяку Волонтерській ініціативі «РУХ» та особисто пану Ігореві Пільку за допомогу – АТОвцям надали кошти, які залишилися після ремонту БТРа.

Отже, на 15 тисяч коштів громадської організації виділяється 100 тисяч гривень з обласного бюджету і 50 тисяч з трускавецького бюджету. За ці гроші буде проведена реконструкція приміщення, наданого громадській організації (вул. Стебницька, 100, ІІІ-й поверх, колишня адмінбудівля КП «Наше місто»). Тут планується проводити збори учасників організації, облаштувати спортзал та проводити заняття з допризовної підготовки на патріотичній основі для молоді Трускавця. До речі, заняття проводитимуться за стандартами НАТО і не тільки в приміщенні, а й на виїздах.

Громадська організація «Меч Арея» задоволена співпрацею з теперішньою владою Трускавця. Як каже Роман Буртовий, тут навіть нема що порівнювати з владою попередньою. Зараз на кожне звернення АТОвці отримують чітку та конкретну відповідь, змінилося саме ставлення до воїнів – від підозріло-ворожого до доброзичливого. Для прикладу, учасникам АТО запропоновано патрулювати курортний парк – раніше це за кошти міського бюджету робила комерційна структура, наближена до екс-мера Трускавця. Виділення приміщення для потреб ГО «Меч Арея» теж свідчить про намагання міської влади допомогти АТОвцям ефективно адаптуватися до нелегких умов сьогодення.

АТОвці з Трускавця, об’єднанні в ГО «Меч Арея», вітають нову ініціативу міської влади – щомісячні зустрічі міського голови Трускавця з учасниками АТО. На таких зустрічах піднімаються важливі питання не лише для одних учасників АТО, а й для всієї громади, зокрема щодо водопостачання, розвитку курорту, працевлаштування, земельні питання та інше. Це свідчить, що трускавецька влада на відміну від попередників не боїться незручних питань, а сповідує принцип відкритості у стосунках з громадою в цілому та громадськими організаціями зокрема.

ГО «Меч Арея» сподівається, що спільно з міською владою та за підтримки добрих людей вдасться вирішити багато питань. У той же час АТОвці звертають увагу на те, що окремі політичні сили намагаються на темі АТО набрати собі певних політичних балів, інакше кажучи, банально піаряться. Такі дії окремих політичних сил є неприпустимими, заявляють в ГО «Меч Арея», маючи на увазі деякі публікації в місцевих ЗМІ.

Вл. інф.

Дрогобич відхрещується від Стебника

Можливо, я помиляюсь, але, здається, лояльні до Тараса Кучми засоби масової інформації жодного разу не повідомили про приїзд до Стебника Дрогобицького міського голови. Окремі питання по Стебнику звучали на щопонеділкових апаратних нарадах у дрогобицькій ратуші.

Кажуть, що Тарас Кучма в Стебнику все-таки був, але приїздив до своїх однопартійців із “Народного контролю”.

Тарасові Кучмі приписують фразу, ніби без стебничан він все одно став би Дрогобицьким міським головою. Якщо це правда, то маємо стиль Путіна-Порошенка. Перший заявив, що без українців Радянський Союз все одно би виграв у Другій світовій війні, а другий – що без волонтерів наша армія дала би гідну відсіч росіянам.

Усі колишні претенденти на міського голову традиційно звертали увагу на Стебник у своїх передвиборчих кампаніях, розуміючи, що без голосів виборців із міста калійників важко стати Дрогобицьким міським головою. І цього разу стебничани постаралися на славу, аби Тарас Кучма на білому коні в’їхав до дрогобицької ратуші. Шість осіб від “Народного контролю” стали депутатами Стебницької міської ради. Разом ще з трьома депутатами із партії “Солідарність” Петра Порошенка вони створили фракцію “Майбутнє Стебника”. Дев’ять депутатів із двадцяти шести – це все-таки сила.

Те, що Дрогобич відхрещується від Стебника, має своє логічне пояснення.

Насамперед усі живуть очікуванням адміністративної реформи, яку на днях або раніше мають запровадити в Україні. Дрогобич нарешті скине баласт – Стебник і займеться розв’язанням виключно власних проблем. Він і зараз не дуже опікується Стебником, але нинішній статус до цього зобов’язує, тож треба хоч щось робити для стебничан.

На цьому тлі Стебник і сам хоче відділитися від Дрогобича, і принаймні два попередні міські голови про це говорили. Нинішній Стебницький міський голова Петро Старосольський теж не оминув цього у своїй передвиборчій програмі.

Проблема полягає в тому, що ніхто досконально не знає параметрів адміністративної реформи. Навколишні села не горять бажанням влитися до Стебника, побоюючись втратити основне своє багатство – землю. Також мова йде про елементарну амбітність сільських голів. У себе вони – перші пани. А ким будуть у Стебнику?

Не позичати амбітності й Тарасові Кучмі та Петрові Старосольському. Якби вони не були такими гоноровими за своїми характерами й трішки вгамували свої начальницькі пристрасті, то співпраця Дрогобича й Стебника приносила би більш зримі результати.

Як на мене, велику роль у взаєминах між двома міськими головами грає належність до різних політичних сил. “Народний контроль” тяжіє до партії “Солідарність” Петра Порошенка (а багато політичних експертів ще минулого року вважали його клоном президентської сили, який мав би притлумити на виборах “Правий сектор”, який знявся з перегонів, “Самопоміч” і “Батьківщину”). Петро Старосольський є представником “Батьківщини”, і його політична сила фактично стоїть в опозиції до партії Порошенка.

Мені можуть заперечити, що на місцях цього нема, що всі дружно працюють заради загального блага, але дозвольте мені мати власну думку, навіть якщо вона не співпадає з вашою.

Отже, як не крути, а Стебнику доводиться розраховувати на власні сили. Кадровий потенціал команди Петра Старосольського бажає бути кращим. Мабуть, великою помилкою було обирати й секретаря ради із членів “Батьківщини”, бо в такому випадку важко вимагати співпраці з іншими політичними силами, представники яких могли спокійно обійняти цю посаду і висунули відповідні кандидатури. А в провінційних містечках пристрасті навколо, здавалось би, суто господарських питань киплять не менші, ніж у Верховній Раді України щодо питань політичних.

Стебник, як і будь-яке інше місто, можуть врятувати інвестиції. Я не впевнений, що люди, які зараз цим займаються, зможуть уповні розв’язати цю проблему.

Ентузіазм тих, хто переміг, схоже, давно вже випарувався. Щоденна чорнова робота, яка, до того ж, не приносить конкретних результатів, багатьох можновладців уже починає дратувати. Ті, хто обіцяв бути несхожими на попередню владу, можуть загрузнути у прихватизації земельних ділянок і відмиванні коштів із міського бюджету.

На зорі незалежності Тарас Варивода зняв фільм про Стебник. Багато стебничан його бачили. Абсолютна більшість проблем, які були чверть століття тому, й досі не розв’язані. Звісно, Стебнику треба віддалитися від Дрогобича, тим більше, що той і не може йому допомогти. Але в мене виникає одне запитання: коли Стебник по-справжньому й остаточно кинуть напризволяще, завдяки чому він зможе виживати?

Анатолій Власюк, Тустань

Гарі Роше: «Неприйняття корупції в Україні має стати частиною національної культури»

В Україні набув чинності закон про електронне декларування. Передбачається, що його реалізація зробить прозорішими звіти про доходи державних чиновників, а це, в свою чергу, утримає багатьох із них від скоєння корупційних дій. На ухваленні цього закону наполягав Європейський Союз, і тепер він має всі підстави вважати, що наша держава має достатні правові механізми для подолання цього негативного явища.

Між тим, українські та міжнародні експерти застерігають, що ще рано ставити крапку у напрацюванні комплексної антикорупційної програми. На думку викладача Міжнародного інституту менеджменту, радника банку «Кредит Дніпро» з питань кредитування сільського господарства, екс-керівника ряду проектів Світового банку та Євросоюзу в Україні Гарі Роше, лише однієї правової реформи замало, серйозних змін потребують і інші аспекти функціонування громадянського суспільства. Ми зустрілися, щоб поговорити про його пропозиції.

- Як Ви оцінюєте рівень корупції в Україні?

- Не забувайте, що я іноземець, у мене інший менталітет. Тому я часто помічаю те, на що ви просто не зважаєте. Зокрема, це стосується корупції. В Україні вона присутня майже повсюдно – як на побутовому рівні, так і в питаннях державної політики. Часто різниця полягає лише в рівні її виявлення. Чим він вищий, тим, відповідно, більший масштаб корупції.

Однак останнім часом я все частіше зустрічаю людей, котрі не хочуть миритися з такою ситуацією. Особливо багато їх стало після недавнього Майдану. І додає оптимізму те, що з корупцією не хочуть миритися молоді люди. У них уже зараз формується новий європейський світогляд і нові підходи до життя. А це означає, що корупцію в Україні рано чи пізно переможуть.

- Як Ви думаєте, чому корупція прижилася в Україні?

- Кілька років тому я почав читати історію України. І зрозумів – українці тривалий час хотіли жити самостійно, щоб мати свою державу, свою культуру, свою історію. Аби не бути продовженням Росії, Польщі, Австрії. Але українську ідентичність вбивала радянська влада. На мою думку, це є головною причиною нинішньої корупції. Щоб її подолати, українцям дуже важливо ідентифікуватися як нації. Важливо напрацювати свої суспільні цінності та принципи й дотримуватися їх. І тоді не буде приводу говорити про українців без належної поваги.

Корупціонера можна схопити за руку. Його можна покарати за законом, але навіть такі радикальні заходи не здатні побороти саме це негативне явище. Вони можуть дати лише незначний ефект на невеликому відтинку часу. Найефективніший метод боротьби з корупцією – це формування сучасної культури у відносинах між людьми, яка підживлюється глибокою повагою до традицій, що склалися, та високим патріотизмом.

Українцям потрібно визначити свою ідентичність, і жити таким чином, аби їх слова не розходилися із справами. Світоглядні зміни повинні зачепити різні сфери суспільного життя і відбуватися в родинах, у школах, в університетах, на підприємствах – люди повинні хотіти жити чесно, захищати цілісність держави та бачити перспективи її розвитку. Жодних компромісів. Напрацьовані внутрішні переконання сприятимуть дотриманню закону. Якщо хтось і наважиться на порушення, інші не дадуть йому це зробити. Суспільна думка – це вкрай дієвий інструмент. На сьогоднішній день такою є головна можливість для українців досягти національної тотожності, за яку боролися багато поколінь.

- Як можна виробити моральні принципи, спрямовані на чесне та непідкупне служіння суспільству та державі?

- Освіта є незамінним інструментом. Уряд, освітні заклади, а також неурядові організації повинні приділяти серйозну увагу питанню морального виховання. Для формування нової української культури необхідна співпраця між релігійними громадами, неурядовими організаціями та державними установами.

- Після Майдану були великі сподівання, що боротьба з корупцією посилиться. Та наразі цього не сталося. Чому?

- Це розчаровує багатьох, в тому числі, й мене. Вже майже 25 років Україна є незалежною державою. Та парадокс в тому, що законодавча база хоча й напрацьована нова, та часто її ідеологія та зміст нагадують те, що дісталося від радянського минулого.

Чинне законодавство має дуже багато недоліків. За бажання його легко можна обійти. І багато хто активно користувався такими можливостями. Формально вони не були порушниками законів, і їх неможна було притягнути до відповідальності. Таким чином, корупційні схеми були фактично узаконені.

Важливо відзначити, що правові імперативи та штрафи мають досить обмежену за своєю ефективністю сферу діяльності. В Україні можуть розроблятися хороші закони, але при ухваленні до них вносяться зміни, які їх суттєво погіршують. А потому ми постійно чуємо, що вони й зовсім не виконуються.

Наведу приклад. Тривалий час я займався розвитком агрострахування в Україні. 2012 року було ухвалено закон, над проектом якого я також працював. Він був покликаний сформувати сучасну систему агрострахування, встановити інструменти для чесної та добросовісної роботи. Однак останньої хвилини були внесені зміни, які не дозволили забезпечити прозору роботу на ринку, і зробили неможливим усунення некваліфікованих компаній.

До закону було закладено чимало недоліків, і всі знають про їх наявність. Більше того, багато хто продовжує ними користуватися у власних інтересах. Тому всіляко заважають розгляду у Верховній Раді нового агрострахового закону, який повинен закрити чинні нині корупційні схеми. І цей законопроект вже тривалий час залишається без руху в парламенті.

- Є думка, що чим бідніша країна, тим вищий рівень корупції.

- Було б невірно сказати, що бідність чи відсутність матеріальних ресурсів створює корупцію. По-перше, українці не бідні.

І я не кажу, що Україна – країна корупції. Багато українців мають найвищі моральні чесноти. А говорити, що Україна корумпована, це означає вважати, що всі українці корумповані. Тут є корупція і її масштаб більший, ніж, наприклад, у США, де я народився, чи в Голландії, громадянином якої є. Та я жив у багатьох країнах, в тому числі, і в африканських, азійських. Приміром, в Індії, Шрі-Ланці. Все пізнається в порівнянні. Люди в Україні високоосвічені, здібні, вони мають житло, роботу.

Багато хто розуміє, що корупція – це обкрадання держави, державного бюджету. І це відбувається не лише тоді, коли йдеться про великі фінансові потоки. Бюджет обкрадається і тоді, коли дають хабарі чиновникам, лікарям, вчителям, представникам правоохоронних органів тощо. Ці гроші прямо осідають у їхніх кишенях і податки, як ви розумієте, з них не платяться.

І завдяки корупції відбувається неправильний перерозподіл національного багатства. Більша його частина з часом зосереджується в руках небагатьох, це ті, кого називають олігархами. Олігархія породжується корупцією і за рахунок корупції живе. Багато недобросовісних чиновників владу використовують для власного збагачення.

У США також є корупція. Але там розвинене громадянське суспільство та сильний середній клас. А ще є закони та система, спрямована проти корупції. Все це працює, як працює і принцип, згідно з яким важливе значення має не наявність великого капіталу, а те, наскільки чесно він зароблений.

- Деякі експерти пов’язують високий рівень корупції в Україні також із наявністю великої кількості державної власності. Що Ви думаєте з цього приводу?

- Не можна сказати, що бізнес не бере участі в корупції. Він не менш активно створює корупційні схеми. Хоча, звичайно, державна власність також залучається до них.

Та я б не брався неодмінно пов’язувати наявність державного сектору з корупцією в країні. Приміром, у тій же Голландії державні чиновники та державні структури працюють дуже чесно. І якщо в цій сфері і є корупція, то її зовсім мало.

Інша справа, що в Україні дуже багато державних підприємств. Вони дісталися у спадок від радянської системи, яка заохочувала корупційні схеми, і зараз дуже часто існують для того, щоб заробляти гроші таким само нечесним шляхом.

Я почув на одній нараді, що на котромусь із українських державних підприємств спробували провести аудит. Та зробити цього не змогли, бо не знайшли половини необхідної для цього інформації. Я не знаю, як це може бути, але підприємство продовжує працювати.

- Земельну корупцію в Україні прийнято вважати дуже високою. Наша країна не наважується провести глибоку земельну реформу, що передбачає впровадження механізму купівлі та продажу земель сільськогосподарського призначення. Чи може повноцінний земельний ринок знизити рівень корупції в галузі?

- Необхідність впровадження такого ринку вже давно обговорюється в Україні. Є політичні аспекти цього питання, та я хочу говорити про суто практичні.

Давайте подивимося на ситуацію очима банкіра. Якого сільгоспвиробника він захоче кредитувати? Звичайно ж, банк надасть перевагу великому господарству. Бо воно більш надійне і має достатнє заставне майно для покриття позики.

Банки також зацікавлені кредитувати дрібних та середніх фермерів, та тим бракує застави. І виходить, що їх можливості розвивати свій бізнес блокуються, оскільки земельна реформа не завершена.

В Україні земельні паї переважно невеликі, вони складають 5-10 гектарів. Таких земельних площ недостатньо, щоб організувати високопродуктивне товарне виробництво та успішно самостійно конкурувати на ринку.

Вихід тут єдиний – об’єднувати ці поля, щоб створювати більші ділянки площею 100 чи 500 гектарів. Адже бізнес повинен забезпечувати достатні доходи сім’ї, щоб молодь хотіла ним займатися та залишатися жити в селі.

Сьогодні цілком реально фінансувати сільськогосподарське виробництво через велику кооперативну діяльність. Але ми наразі не бачимо нормальних сімейних ферм, що здатні створити базу для такої кооперації.

І тоді виникає питання: а хто буде учасниками земельних аукціонів після відміни мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення?

На мою думку, зараз особливу увагу державі слід приділити становленню та розвитку малого та середнього агробізнесу та сільськогосподарської кооперації. Вони будуть цікаві не лише банківському капіталу. Вони посприяють посиленню конкуренції в галузі, братимуть активну участь у вирішенні земельних питань, в земельних аукціонах, і тим самим допоможуть зниженню рівня земельної корупції.

- Вже набув чинності закон про електронне декларування. Наскільки він посилить боротьбу з корупцією?

- Примітна деталь – Верховна Рада ухвалила цей закон не з першої спроби. Депутати не випадково відкладали його ухвалення у повній відповідності з рекомендаціями ЄС. Припускаю, що багатьох стримувала одна обставина: за наявності даного закону надбанням громадськості стає інформація про те, хто і яким майном володіє, як його придбав і на які кошти.

В якийсь момент ситуація з законом про електронне декларування доходів загалом зайшла в глухий кут. Були навіть пропозиції, мовляв, давайте розпочнемо з чистого аркуша. І на те, що вже зроблено, заплющимо очі. Та після ухвалення закону суворо слідкуватимемо за його виконанням, і так само суворо каратимемо його порушників.

Та проблема в тому, що ті чиновники, які вже збагатилися нечесним чином, не хочуть починати жити по-новому. Адже на утримання їхніх будинків, на експлуатацію дорогих автівок, на підтримання усталеного високого рівня життя потрібні чималі гроші. А їх вони можуть отримати лише завдяки звичним корупційним схемам. Тому чиновники, в тому числі, й деякі депутати, всіляко гальмували ухвалення важливого закону.

Я вважаю, що Євросоюз в даному випадку вчинив дуже правильно. Він не поступився своїми принципами та наполіг на ухваленні закону. Принципи, які закладені в ньому, діють і в країнах ЄС. Там, де більше прозорості, там менше корупції.

Ухвалення закону про електронне декларування створить передумови для формування в подальшому української влади виключно з чесних людей. Бо люди на виборах завжди зможуть визначити, хто справді гідний їхньої підтримки.

Та я все-таки підкреслюю, що законодавчі реформи лише тоді дадуть позитивний результат, коли відбудуться й необхідні зміни суспільної свідомості, культури, відносин. Ці процеси вимагають активності бізнес-середовища, закладів освіти, родини, громадських організацій, церкви. І про успішність можна буде говорити тоді, коли люди не просто побояться давати хабар, а не захочуть цього робити через внутрішні переконання.

Завдання подолання корупції у суспільному житті має багатоаспектний характер. Важливо передбачити адміністративні процедури та правові гарантії, однак такі заходи можуть не забезпечити змін в індивідуальній та інституційній поведінці. Управління, по суті, ґрунтується на моральній та духовній практиці, компас якої знаходиться у людському серці.

Максим Назаренко, Національний прес-клуб «Українська перспектива»

З 1 квітня діє нова форма податкової накладної

Наказом Мінфіну України від 31.12.2015 № 1307 затверджено нову форму податкової накладної та порядок її заповнення. Цим же документом скасовується наказ № 957, яким затверджено чинну на сьогодні форму податкової накладної. Нова форма податкової накладної діятиме з 01.04.2016 р.

Пунктом 3 Порядку № 1307 встановлено, що всі податкові накладні підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за формою, чинною на день такої реєстрації.

Звертаємо увагу, що з 1 квітня податкові накладні прийматимуться до реєстрації в ЄРПН лише за формою, затвердженою наказом № 1307, у тому числі ті податкові накладні (розрахунки коригування), які були складені до 01.04.2016р.

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ

Змінилися вимоги до касового чеку

Наказом Мінфіну від 21.01.2016 р. № 13 № 13 затверджено нове положення про форму та зміст розрахункових документів, а також нову форму звіту № ЗВР-1 та інструкцію щодо його заповнення.

З дати набрання чинності наказу № 13, тобто з 11.03.2016р. припинено дію вимог до оформлення розрахункових документів та подання звіту ЗВР-1, затверджених Наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614.

Затверджене Наказом №13 Положення про форму та зміст розрахункових документів врегульовує відображення в розрахункових документах акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів,

уточнює реквізити розрахункових документів, що друкуються реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків електронним платіжним засобом (платіжною карткою) із застосуванням платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій;

визначає реквізити розрахункового документа при здійсненні операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування.

У зв’язку з викладеним, Державна фіскальна служба звертається до:

- користувачів реєстраторів розрахункових операцій з проханням щонайшвидше разом із центрами сервісного обслуговування та виробниками/імпортерами касової техніки доопрацювати наявний парк реєстраторів розрахункових операцій для забезпечення  дотримання вимог чинного законодавства до форми та змісту розрахункових документів.

- суб’єктів господарювання, що застосовують при проведенні розрахункових операцій книги обліку розрахункових операцій та розрахункові книжки, щодо подання звітності про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за квітень 2015 року і подальші періоди за оновленою формою №ЗВР-1, починаючи з травня 2016 року.

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ



Создан 30 мар 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником