Трускавецький вісник № 69 (1210) від 21 квітня 2016 р.

 

Трускавецький вісник № 69 (1210) від 21 квітня 2016 р.

21.04.2016



У номері: Із сесії міської ради: Інформація про стан освіти в Дрогобичі; Розмалюймо писанку; Інформує податкова; Запрошуємо на роботу; Кримінал.

Короткі новини

У Бориславі правоохоронці викрили зловмисника, причетного до квартирних крадіжок

Працівники Бориславського відділення поліції 19 квітня викрили раніше неодноразово судимого місцевого мешканця, котрого обґрунтовано підозрюють у скоєнні крадіжок з помешкань громадян.

У сумці 30-річного чоловіка правоохоронці виявили речі, викрадені кілька днів тому з однієї з квартир у Бориславі. Також чоловік мав при собі згорток з подрібненою речовиною рослинного походження, ймовірно, марихуаною. Виявлену речовину відправлено на експертизу.

Окрім того, під час санкціонованого обшуку, проведеного у помешканні затриманого, працівники поліції виявили інші речі, раніше викрадені з помешкань мешканців Борислава.

Наразі триває досудове розслідування у кримінальному провадженні, відкритому за ч.3 ст.185 (крадіжка) КК України. Санкція статті передбачає покарання – позбавлення волі на строк від трьох до шести років. Невдовзі суд обере для зловмисника міру запобіжного заходу.

Відділ комунікації ГУ Національної поліції у Львівській області, за матеріалами Наталії Постойко (Дрогобицький ВП)

Відбулося третє пленарне засідання сесії міськради

У четвер, 21 квітня, проходило третє пленарне засідання Х сесії Трускавецької міської ради. На ньому депутати продовжили розгляд земельних питань, які не встигли розглянути на ІІ пленарному засіданні минулого тижня. Доповідала земельні питання начальник управління містобудування, архітектури та землекористування ТМР Оксана Плахтій. Більшість питань не викликали дискусій, тому сесія проходила мляво.

Пленарне засідання сесії розпочалося із депутатських запитів, які виголосили депутати Грабовський, Яворський, Карпин, Бучкович, Сеньків. В запитах піднімалися такі питання:

- потреба сформувати депутатську футбольну команду для участі у спортивних змаганнях;

- інвентаризувати МАФи та незаконні прибудови;

- адекватно відреагувати на порушення правил дорожнього руху водіями маршрутних автобусів (зупинки у невстановлених місцях);

- не давати депутатам на їхні запити відписки, а відповідати (давати інформацію) по суті;

- для ефективної організації роботи сесії чітко розподілити місця в залі – де мають сидіти депутати, де працівники виконавчих органів, де запрошені, преса і т.д.;

- навести чистоту на території лісництва біля залізничної колії (вул. Мазепи);

- звернути увагу на занедбаний стан та іржаву огорожу на вул. Крушельницької;

- заасфальтувати нарешті розкопку трускавецького водоканалу біля д/у «Сонечко», яка вже три роки являє собою яму з болотом і створює значний дискомфорт дітям та їхнім батькам.

Перед початком розгляду питань порядку денного міський голова привітав з днем народження уродинників Андрія Кісака та Олега Карпина.

Під час сесії депутати, коли земельне питання стосувалося їхніх родичів, виходили із зали та не голосували (так званий «конфлікт інтересів»). Раніше це питання було предметом обговорення на сесії і окремі депутати нехтували тим, що існує конфлікт інтересів, та брали участь у голосуванні. Як напівжартома повідомив міський голова Андрій Кульчинський, через це «Служба Божа» викликала депутатів на співбесіду». Вочевидь, мер мав на увазі Службу безпеки України або якийсь інший орган.

На сесії останніми питаннями було заплановано розглянути звіти керівників окремих відділів та комунальних підприємств (зокрема КП «Харчовик»). За попередньою інформацією, відразу після Х сесії очікувалося проведення ХІ позачергової сесії з питання забудівника В. Куца. Інформацію про те, як депутати оцінили діяльність керівників відділів та комунальних підприємств, та про те, чи відбулася позачергова сесія і з яким результатом, можна буде прочитати на офіційному веб-сайті ТМР www.tmr.gov.ua

Під час розгляду земельних питань міський голова повідомив про деякі випадки зловживань попередньої влади міста (2010-2015). Вони стосуються землі, МАФів, узаконення незаконних будівництв, зловживання посадовим становищем окремих посадових осіб та ін. Були названі прізвища деяких підприємців і одного судді. Факти будуть оприлюднені після їх опрацювання та перевірки на тому ж офіційному сайті міськради.

Володимир Ключак

Інформація щодо стану освітньої галузі Дрогобича у 2016 році

На сьогодні рішенням сесії Дрогобицької міської ради від 29.12.2015 року № 67 з міського бюджету на освіту виділено 128448,6 тис. грн., з них: 53721,1 тис. грн. на утримання закладів освіти, які фінансуються з місцевого бюджету та 74727,5 тис. грн. виділено кошти освітньої субвенції місцевому бюджету з державного бюджету.

 З 1 січня 2015 року та у 2016 році загальноосвітні навчальні заклади та дитячий будинок «Оранта» утримуються за рахунок коштів освітньої субвенції, яка скеровується державним бюджетом, а розмір її визначено Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» № 928-УІІІ від 25.12.2016 року. Розмір освітньої субвенції на 2016 р. передбачено у сумі 74727,5 тис. грн. (додаток № 6 до ЗУ «Про Державний бюджет на 2016 рік).

Затверджено бюджетні асигнування загального фонду на 2016 рік на утримання загальноосвітніх навчальних закладів, які фінансуються за рахунок коштів освітньої субвенції у сумі 77727,5 тис. грн., з них: за рахунок коштів освітньої субвенції -74727,5 тис. грн. та додатково виділено кошти з місцевого бюджету на харчування учнів 1-4 класів та учнів пільгових категорій загальноосвітніх шкіл у сумі 3000,0 тис. грн.

На утримання загальноосвітніх шкіл виділено кошти освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам 72368,8 тис. грн., вечірньої (змінної) школи – 800,1 тис. грн. дитячого будинку «Оранта»- 1558,6 тис. грн.

Виділено кошти на оплату праці з нарахуваннями - 59477,0 тис. грн., потреба коштів – 75761,5 тис. грн., незабезпеченість коштів на виплату заробітної плати працівникам загальноосвітніх навчальних закладів та дитячого будинку «Оранта», які фінансуються за рахунок коштів освітньої субвенції з державного бюджету складає 16284,5 тис.грн, з них: індексація з/п. – 3262,9 тис. грн., щорічна винагорода -1290,4 тис. грн. Якщо з державного бюджету додадуть кошти на підвищення заробітної плати з 01.05.2016 року, то орієнтовна незабезпеченість коштами на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 11731,2 тис. грн. Враховуючи заходи жорсткої економії коштів споживання теплової енергії та природного газу загальноосвітніх навчальних закладів, зекономлено 1700,0 тис. грн. Додаткова потреба на виплату заробітної плати з нарахуваннями орієнтовно становить 10031,2 тис. грн., незабезпеченість коштами фонду оплати праці становитиме два місяці поточного року.

Відповідно помісячного розпису освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам доведено план асигнувань освітньої субвенції на січень – 5471,3 тис. грн., лютий -5476,5 тис. грн., березень-5476,5 тис. грн., квітень-5476,5, травень – 8903,8. Реальна потреба - лютий - 6608,5, березень - 7132,7 тис. грн., квітень - 8393,4 тис. грн.

Основною причиною незабезпеченості коштами загальноосвітніх навчальних закладів, які фінансуються за рахунок освітньої субвенції є мережа загальноосвітніх навчальних закладів, яка не відповідає теперішній кількості учнів. Зокрема, можна зауважити, що в ряді шкіл кількість учнів в 2-3 рази менша від запланованої. Візьмемо, наприклад, ЗОШ №3. При плановій потужності в 660 учнів на сьогодні у ній навчається 214 учнів, у ЗОШ №8 при потужності 350 учнів навчається 155 дітей, у ЗОШ №15 цифри виглядають 440 та 291 відповідно, у ЗОШ №17 - 1120 та 691, у ЗОШ №7 – 800 та 488, у ЗОШ №13 - 60 та30, у ЗОШ №18 – 870 та 287 відповідно. Загалом виходить, що мережа шкіл Дрогобича та Стебника заповнена учнями на 78%.

Отже, при суттєвому зменшенні кількості учнів, освітня мережа залишається така ж як і раніше, а відповідно і видатки на утримання нерухомого майна залишаються такими ж як і раніше.

Цей факт відображається в першу чергу на вартості навчання одного учня у тих школах, в яких кількість учнів є суттєво меншою за планову.

Згідно державної норми на одного учня в мм. Дрогобичі та Стебнику виділяється 7939,4 грн. В той же час ряд шкіл суттєво перевищують цю норму через невідповідність планової потужності школи кількості учнів. Зокрема серед таких шкіл є ЗОШ №3, яка витрачає на навчання одного учня 10164 грн., ЗОШ №5 – 9396 грн., ЗОШ №8 – 11635 грн., ЗОШ №6 – 9251 грн., ЗОШ №13 – 12723 грн. та ЗОШ №18 – 13111 грн.

Також є ряд інших шкіл, які суттєво економлять виділені державою кошти. Зокрема видатки на 1 учня у ЗОШ №1 становлять 6367 грн., у ЗОШ №4 – 6272 грн, ЗОШ №9 – 6933 грн., ЗОШ №10 – 6242 грн.

Наслідком теперішньої неефективної мережі шкіл Дрогобича є те, що фактично одні школи дофінансовують ті школи, які не вкладаються у державні норми на одного учня. В результаті цієї ситуації педагоги мм. Дрогобича та Стебника не отримують у достатньому обсязі винагороду та всі інші доплати, а багато шкіл міста не мають можливості покращувати свою матеріально-технічну базу та розвиватися.

Наприклад, ЗОШ №1 відчуває гостру потребу в актовому залі, і при економії коштів в сумі майже 1,7 млн. грн. в рік могла б збудувати необхідний об’єкт. Однак, внаслідок неефективності мережі шкіл, зекономлені кошти йдуть на дофінансування тих шкіл, утримання яких значно перевищує суму коштів, встановлену державними нормами.

Аналогічна ситуація - із ЗОШ №4 та ЗОШ №10. При гострій необхідності у спортивних залах і при економії коштів у майже 1,5 млн. грн. та 1 млн. грн. відповідно дані школи замість того щоб звести необхідні для навчання учнів об’єкти - змушені дофінансовувати утримання інших навчальних закладів.

Окремою проблемою стоїть покращення матеріально-технічної бази шкіл, зокрема оновлення комп’ютерних класів. На жаль, тут ситуація аналогічна як із актовим залом та спортзалами. Ті школи, які економлять кошти, не можуть їх спрямувати на покращення навчального процесу.

Існує два варіанти вирішення ситуації, яка склалась в освіті:

1. Оптимізація освітньої мережі.

Наслідком оптимізації буде об’єднання шкіл із низькою наповнюваністю учнями.

При цьому економія відбувається за рахунок скорочення видатків на комунальні послуги та утримання адміністрації школи.

Слід зазначити, що в даному випадку всі педагоги будуть відповідно переведені у ту школу, з якою об’єднується оптимізована із тією ж завантаженістю, що й раніше.

При цьому економія коштів становитиме близько 3 млн. грн.

2. Видатки на школу згідно державних норм.

Цей варіант є справедливим: кожна школа отримає певну суму коштів в залежності від кількості учнів, які в ній навчаються. При цьому школи із низькою наповнюваністю будуть змушені пристосовуватись до ситуації, працювати над залученням учнів та намагатись мінімізувати витрати на утримання приміщень та штату. Не факт, що деякі із шкіл зможуть пристосуватись до ситуації. Результатом може бути заборгованість заробітної платні та оплати за комунальні послуги. І в підсумку все одно постане питання оптимізації.

Проведені заходи з метою економії коштів:

- переведено з 01.01.2016р. 27 груп з 10,5 на 9-ти годинний режим роботи у дошкільних навчальних закладах очікувана сума економії – 420,0 тис. грн.;

- проводиться об’єднання груп у святкові дні та у літній оздоровчий період при низькому відвідуванні дітьми груп – 120,0 тис. грн.;

- зменшено навантаження працівникам дитячого будинку «Оранта» на 7 шт. одиниць – 154,0 тис. грн.;

- планується економія коштів з фонду оплати праці працівників за рахунок відпусток без збереження заробітної плати згідно поданих заяв – 170,0 тис. грн.;

- за рахунок припинення подачі теплоносіїв на час відсутності навчально-виховного процесу станом на 15.04.2016 року зменшено споживання показників теплової енергії та природного газу в загальноосвітніх школах зекономлено 1700,0 тис. грн., у дошкільних навчальних закладах - 1500,0 тис. грн.

Економія коштів – 4064,0 тис. грн.

Також з метою економії коштів готуються наступні рішення на розгляд профільних комісій ради та сесії міської ради щодо:

1. Виведення БПО з числа позашкільних навчальних закладів з 01.09.2016 р. - 40,2 тис. грн.

2. Встановлення граничної чисельності штатних одиниць у позашкільних навчальних закладах та міського методичного кабінету з врахуванням скорочення на 15 відсотків штатних одиниць (включаючи педагогічні ставки керівників гуртків) з 01.09.2016 року очікувана економія -210,0 тис. грн.

Слід зазначити, що з метою зменшення видатків на оплату праці загальноосвітніх навчальних закладів, які фінансуються за рахунок коштів освітньої субвенції відділом освіти не проводиться доплата працівникам за завідування навчальними кабінетами, майстернями та бібліотеками орієнтовна економія коштів складатиме 585,6 тис. грн., а також у дошкільних навчальних закладах не оплачується за шкідливі умови праці кухарям, підсобним працівникам та машиністам з прання орієнтовна економія - 180,0 тис. грн., відрядження на курси підвищення кваліфікації – 35,0 тис. грн.

Крім цього з обслуговування знято та повернуто в комунальну власність міста корпус № 2 ПДЮТ вул.. Л.Українки, 44 заг. площа – 269,2 м. кв., корпус №2 ЗОШ № 5 вул. Зварицька,92 – 415 м. кв., передано в оренду ДДПУ корпус № 2 ЗОШ № 8 вул. Симоненка,5 Б-2 заг. площа – 428,6 м. кв., передано в оренду частину приміщення ЗОШ № 18 заг. площа 1569,3 м. кв. обласному реабілітаційному центру дітей інвалідів, що дає економію в рік в межах 1275,0 тис. грн.

Зменшено загальну чисельність працівників у порівнянні з 2014 р. – на 89 осіб, з 2015 р.- на 103 ос., станом на 01.04.2016 р. – на 26 осіб.

Крім цього, скорочено чисельність працівників, які отримували заробітну плату менше мінімальної у порівнянні з 2014 р.- на 39 осіб, з 2015 р. – на 66 осіб, що привело до економії коштів нарахування і сплати єдиного соціального внеску у 2015 році – 106,5 тис. грн., а також у 2016 році орієнтовна економія - 210,2 тис. грн.

Загалом результатом впровадження всіх заходів буде те, що нестача коштів на утримання освітньої мережі в рік зменшиться до 7 млн. грн.

Петро Сушко, начальник відділу освіти Дрогобицької міської ради

Розпишу писанку

Мабуть неможливо уявити український Великдень без наших традиційних, відомих на весь світ, писанок та крашанок. Адже слава про красу і оригінальність українських писанок давно вже сягнула найдальших країн. На жаль, через свою нестійку основу писанки недовговічні. Щоб ця давня і така прекрасна традиція вкладати до Великоднього кошика писанки не загубилася у віках, потрібно з покоління в покоління передавати це мистецтво і зберегти у своєму побуті традицію написання писанок.

Саме тому вже традиційно щороку напередодні Великодня в бібліотеці-філії №1 проходять майстер-класи написання писанок. Один з таких майстер-класів «Розпишу писанку» відбувся у бібліотеці в середу, 20 квітня.

Діти зі своїми мамами, бабусями та тітками слухаючи розповідь про різні техніки оздоблення і фарбування, про значення орнаментів (тисячолітня культура писанкарства створила незліченну кількість орнаментів, тому важливо розуміти їх значення), взялися за писачки і почали виводити традиційні символи із запропонованих зразків. Цікаво, що інтуїтивно, не знаючи ще тих значень, кожен вибрав той орнамент, який найбільше сподобався. Так, дівчатка вибрали для розпису своїх писанок «солярні знаки», «ружі», «безкінечники», а от хлопчик Вадим взявся розписувати свою писанку «дубовими листочками».

Звичайно, наші сучасні писанки, дуже відрізняються від традиційних, які своїм корінням сягають ще часів трипільської культури. Проте все ж ми використовуємо елементи давніх українців, додаючи від себе чи то якусь їхню комбінацію, чи то кольорове вирішення деталей, а в основі все ж ті наші прадавні орнаменти, які від початку були не окрасою, а знаками-охоронцями, оберегами роду. І саме ті орнаменти відтворюються найточніше, які колись, ще в дитинстві, були передані нашими бабусями, і які ми зобов’язані передати нашим дітям та внукам. Тож, в останній тиждень передвеликодніх клопотів необхідно знайти годинку часу, щоб передати цю автентичну українську традицію своїм нащадкам.

Віра Савка, завідувач бібліотеки-філії №1 м. Трускавця

Особливості кампанії декларування у 2016 році

Щодо визначення податкових зобов’язань з військового збору

Кампанія декларування у 2016 році має свої відмінності від попередніх років. У зв’язку з набранням чинності з 01.01.2015 норми Закону України від 28 грудня 2014 року № 71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» щодо поширення на фізичних осіб порядку оподаткування доходів військовим збором, за результатами 2015 року фізичні особи визначають податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.

Нагадуємо, що відповідно до ст. 163 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб загальний річний оподатковуваний дохід, який включає доходи як з джерел їх походження в Україні, так і іноземні доходи.

Відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ. Ставка збору – 1,5 відс. об'єкта оподаткування. При цьому нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ. Підпунктом 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 ПКУ передбачено, що платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

Отже, за результатами звітного податкового року платник податку – фізична особа повинен подати декларацію та визначити податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору. З цією метою з 01 січня 2016 року введено в дію нову декларацію, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 за № 859.

Сума військового збору, що підлягає сплаті платником податків самостійно до бюджету за результатами звітного року вказується у рядку 24.1 розділу IV нової декларації, а сума податку на доходи фізичних осіб – у рядку 23.1 розділу IV нової декларації.

Строки подання декларації

Нова декларація передбачає визначення категорії, до якої відноситься платник податків (рядок 8 розділу І декларації): громадянин; особа, яка проводить незалежну професійну діяльність; підприємець (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).

Нагадуємо, що податковим законодавством установлені такі строки для подання декларації:

громадянин та особа, яка проводить незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, що настає за звітним;

підприємець – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року).

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ

Пільги для мобілізованих фізичних осіб–підприємців

 Фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність - призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь період їх військової служби звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку. Якщо зазначені особи мають найманих працівників і на строк своєї військової служби уповноважують іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов'язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа. Податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій. Податкова звітність про суми податку, нарахованого та утриманого протягом строку військової служби самозайнятої особи уповноваженою особою з найманих працівників, подається демобілізованою самозайнятою особою, без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ

Спростити діяльність платників податків допомагають електронні сервіси ДФС України

Державною фіскальною службою України створено інтегровану автоматизовану інформаційну систему на базі єдиного веб-порталу органів ДФС. Шановні платники податків можуть скористатися електронними сервісами, які створені виключно для Вашої зручності:

Сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків („податкова яма”) чи учасником схем оптимізації бюджетних платежів тощо.

Сервіс «Електронний кабінет платника» – це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, робота в якому може здійснюватися з будь-якого, підключеного до Інтернету комп’ютера по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-сайті ДФС України шляхом авторизації за допомогою особистого електронного ключа цифрового підпису. Електронний кабінет платника забезпечує користувачам можливість:

- подання податкової звітності в режимі реального часу;

- перегляду податкової звітності;

- доступу до інформації про стан розрахунків з бюджетом.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс ДФС дозволяє здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку чи діяльності. Окрім цього, електронний сервіс працює з використанням ключових слів та шляхом перегляду інформації за певні періоди.

Скористатися послугою ресурсу можна на веб-порталі Державної фіскальної служби України у розділі «Інформаційно-довідковий ресурс». Електронний сервіс забезпечує представників бізнесу та громадян своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією та сприяє впровадженню державної інформаційної політики.

«Пульс» - антикорупційний сервіс, спрямований на встановлення зворотнього зв’язку з платниками і для протидії негативним тенденціям, що заважають розвитку підприємницької діяльності. Скористатися сервісом можуть платники податків та суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, котрі мають всі підстави вважати, що посадовці податкової чи митної служби зловживають своїм службовим становищем чи умисно створюють перешкоди у спілкуванні. Якщо клієнт податкової чи митниці потерпає від неякісного обслуговування, або некоректного ставлення, то інтерактивна лінія ДФС обов’язково стане в нагоді. Нагадуємо, що лінія працює цілодобово: у робочій час інформацію щодо корупційних діянь та інших неправомірних діях приймають фахівці ДФС, в неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Контактний номер сервісу «Пульс»: (044) 284-00-07.

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ

Оголошення

Запрошуємо на роботу кухонних працівників, мийників посуду, прибиральників у ресторан. Тел. для довідок: (03247) 62-122, 067-673-68-73.



Создан 21 апр 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником