Трускавецький вісник № 110 (1251) від 15 червня 2016 р.

 

Трускавецький вісник № 110 (1251) від 15 червня 2016 р.

15.06.2016



У номері: Церква Святого Юра – гордість Дрогобича; Міфи та правда про ОСББ; Інформує податкова; Виставка «Унікальний Трускаець».

Короткі новини

Унікальний Трускавець

В історії міста Трускавець є багато визначних дат. І одна з них – це заснування міста-курорту. Адже Трускавець – це місто здоров’я, відомий на весь світ чудодійними джерелами.

Готуючись до 189-річного ювілею, бібліотека-філія №1 Трускавця, що на вул. Бориславська 36, підготувала для читачів і гостей міста книжкову виставку «Унікальний Трускавець». Тематичні полички виставки розкривають інформацію про сьогодення Трускавця, інновації, зростання та досягнення курорту.

Світлана Карпин, бібліотекар Трускавецької бібліотеки-філії №1

Церква Святого Юра – гордість Дрогобича

Церква Святого Юра в Дрогобичі внесена у Список всесвітньої спадщини ЮНЕСКО у 2013 році як один з найвидатніших шедеврів дерев’яної архітектури всесвітнього значення кінця XV – початку XVI століть. Інтер’єр церкви-музею розписаний унікальними фресками, композиціями та декоративними мотивами, що зберегли свою неповторну художню цінність та розкривають важливі історичні події та життя і побут мешканців середньовічних галицьких міст. Живопис народних майстрів, кожен з яких у різні роки перебудов міг давати певну свободу своїй творчій фантазії, надає споруді яскравої самобутньої індивідуальності.

15 червня у Дрогобичі пройшла прес-конференція Інституту міста Дрогобича про реалізацію проекту «Реставрація стінопису пам`ятки архітектури XV-XVI ст. церкви Св. Юра у м. Дрогобичі». Проект здійснюється за підтримки Посольського фонду Сполучених Штатів Америки зі збереження культурної спадщини.

Участь в прес-конференції взяли директор КУ «Інститут міста Дрогобича» Володимир Кондзьолка, головний спеціаліст Дрогобицької міської ради з питань збереження архітектурної та культурної спадщини Галина Луцька, реставратори вищої категорії Олег Рішняк та Оксана Садова, працівники Інституту міста Дрогобича, працівники музею «Дрогобиччина», журналісти газет та Інтернет-видань Дрогобиччини.

- Аварійний стан дерев’яної споруди храму та стінопису вимагав невідкладного проведення реставраційних робіт, - розповідає Володимир Кондзьолка. - Інститут міста Дрогобича у 2013 році підготував та подав проект «Реставрація стінописів пам’ятки архітектури XV-XVI ст. церкви Св. Юра у Дрогобичі», який отримав грант Посольського фонду США зі збереження культурної спадщини. Це допоможе виконати рятувальні заходи з реставрації стінопису і надасть можливість зберегти пам’ятку в її історичній та мистецькій неповторності. З 2001 року Посольський фонд США із збереження культурної спадщини надав фінансову підтримку більш як 750 проектам збереження культурних об’єктів у понад 120 країнах. Понад 40 мільйонів доларів, які сукупно вкладено у ці проекти, демонструють повагу Сполучених Штатів до культурної спадщини інших країн.

Проект «Реставрація стінописів пам’ятки архітектури XV-XVI ст. церкви Св. Юра у Дрогобичі» передбачає такі види робіт: 1) реставрацію стінописів церкви, 2) реконструкцію внутрішніх електромереж церкви, 3) реконструкцію пожежної сигналізації.

Про стан виконання проекту журналістам розповіли Галина Луцька, Олег Рішняк та Оксана Садова. Розпочавши прес-конференцію на території біля церкви, реставратори запросили представників мас-медіа до середини храму, щоб кожен міг наочно побачити, що ж робиться і якими темпами посуваються роботи.

Як сказав Олег Рішняк, перші підготовчі роботи з реставрації розпочалися у 2014 році. У 2015 р. роботи проводились в куполі центральної нави (продовження робіт, розпочатих у 2014 р.), а також на трьох стінах восьмерика центральної нави. Було проведено такі реставраційні заходи:

- укріплення зруйнованої деревини;

- укріплення ґрунту і паволоки;

- укріплення фарбового шару;

- видалення забруднень з поверхні малярства;

- видалення деструктованих тонувань;

- тонування втрат малярства.

У 2016 р. продовжено роботи на п’ятьох стінах восьмерика центральної нави. Станом на 08.06.2016 р. повністю завершено реставрацію розписів на двох стінах восьмерика. Розпочато роботи на решти трьох стінах восьмерика, де вже виконано консерваційні заходи.

До кінця 2016 року планується повністю закінчити роботи з реставрації стінописів, виконаних автором Степаном Медицьким, каже реставратор.

Оксана Садова детально розповіла про ліквідацію наслідків руйнівної діяльності біошкідників у брусах та грибка, який утворився внаслідок замокання. Роботи розпочато у верхній частині храму, там вони є найскладнішими. Журналісти мали змогу вийти на риштування і зблизька побачити, в яких умовах працюють реставратори під керівництвом Олега Богдановича Рішняка та Оксани Ярославівни Садової.

Як сказав Володимир Кондзьолка, за ходом реставрації слідкує науково-методична рада відділу охорони культурної спадщини ЛОДА. На своєму виїзному засіданні 12.11.2015 року науково-методична рада розглянула результати проведених заходів з реставрації стінопису церкви Св. Юра, схвалила проведені у 2014-2015 рр. роботи з реставрації та рекомендувала продовження реставрації за затвердженою методикою.

У 2014 році в церкві встановлено нову автоматичну пожежну сигналізацію та систему оповіщення про пожежу, що відповідає сучасним вимогам та вимогам до охорони дерев’яної пам’ятки, яка входить до спадщини ЮНЕСКО.

Цього року також здійснюється комплекс робіт із реконструкції внутрішніх електричних мереж та системи освітлення церкви. Згідно проекту повністю замінюється існуюча застаріла електропроводка та освітлювальна арматура на сучасну з використанням вогнестійких матеріалів, виноситься існуючий щит освітлення з внутрішнього приміщення на зовнішню сторону церкви.

Після завершення прес-конференції журналісти покидали територію церкви Святого Юра з двоякими враженнями. З однієї сторони, дуже добре, що такі роботи проводяться і що їх підтримує Посольський фонд США зі збереження культурної спадщини. Зрозуміло, що силами міського бюджету неможливо виконати весь обсяг робіт і в церкві Св. Юра, і в церкві Воздвиження Чесного Хреста, і в Шпихлірі, і на інших історичних об`єктах древнього міста Дрогобича. А з іншої сторони стає сумно та прикро, коли бачиш байдужість людей, які неподалік такої унікальної пам’ятки хочуть споруджувати якісь модернові об’єкти і які плювати хотіли на нашу історію. Стає сумно та прикро, що не всі дрогобичани знають та пишаються такою пам’яткою, яка збережена попри лихоліття віків.

Церква Святого Юра – гордість Дрогобича. Реставрація стінопису – благородна справа, подібно як і реставрація іконостасу, яку здійснює відомий митець Лев Скоп. Але чи не будуть марними ці роботи, якщо не знайдуться кошти на реставрацію даху, на належне утримання всього комплексу, від якого віє духом старовини. Нашої старовини.

Цінуймо те, що маємо, щоб не довелося плакати та тужити, коли втратимо. Не все вимірюється в грошах і не з усього можна мати матеріальний зиск. Церква Св. Юра – жива історія Дрогобича, візитівка славного міста. Її можна порівняти з крихкою вазою, котру можна легенько погладити, але яку не можна стиснути, бо ж розкришиться на дрібні кавалки. Чи збережемо цю святиню і пам`ятку для майбутніх поколінь? Дуже хочеться надіятися на це…

Володимир Ключак

Міфи та правда про ОСББ

1 липня в реформуванні житлового сектору має розпочатися вельми важливий етап. Він передбачає передачу багатоповерхівок в управління їх мешканцям. Так передбачено Законом України №417 «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

Верховна Рада ухвалила згаданий закон ще торік. Відтоді ведеться активна робота по його впровадженню. Зокрема, останнім часом значно збільшилася кількість функціонуючих об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Ще чимало їх перебувають у стадії створення та реєстрації.

Об’єднання співвласників фахівці називають найоптимальнішою організаційно-правовою формою управління багатоповерхівками. Вони забезпечують їм максимально ефективне функціонування. Зокрема, ОСББ, здійснюючі термомодернізаційні роботи, мінімізують витрати різних видів енергії, що вкрай важливо в умовах зростаючих тарифів на житлово-комунальні послуги.

І саме останнім часом почали з’являтися різні вигадки про ОСББ. Їх активно поширюють опоненти житлової реформи. Вони всіляко прагнуть дискредитувати об’єднання співвласників, а водночас і ті позитивні зміни, які намітилися в житловому секторі.

Міфи про ОСББ зібрав Національний прес-клуб «Українська перспектива», а за їх розвінчування взялися спеціаліст зі створення ОСББ Проекту Міжнародної фінансової корпорації (IFC, Група Світового банку) «Енергоефективність в житловому секторі України» Тетяна Гордієнко та юридичний консультант громадської організації «Ресурсний центр для ОСББ» Андрій Бурий.

Міф перший: держава змушує всіх без винятку мешканців багатоквартирних будинків створювати ОСББ, бо запропонована до реалізації реформа житлового сектору не передбачає інших форм управління багатоповерхівками.

Чинне законодавство не містить вимоги, яка б примушувала мешканців багатоповерхівок створювати ОСББ. Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» визначено кілька основних форм управління багатоквартирним будинком. Серед них - управління багатоквартирним будинком зборами співвласників, управління багатоквартирним будинком ОСББ та управління багатоквартирним будинком управителем.

Право вибору форми управління будинком залишається винятково за співвласниками. А це означає, що такий процес відбувається без жодного втручання з боку органів державної влади чи місцевого самоврядування.

Проте слід визнати, що сьогодні найдієвішою та найоптимальнішою організаційно-правовою формою залишається ОСББ. Вона забезпечує якісне управління багатоквартирним будинком та прилеглою до нього територією. Завдяки ОСББ співвласники отримують можливість залучати кошти місцевих та державних програм на впровадження в будинку енергоефективних заходів. А це багато важить в умовах зростаючих тарифів на житлово-комунальні послуги.

Міф другий: ОСББ створюють винятково мешканці багатоповерхівок. Власники магазинів, перукарень, кафе та інших суб’єктів господарювання, які розташовані в цих будівлях і на повну міру використовують їх ресурси, до ОСББ не мають жодного стосунку.

Відповідно до 6-ї статті Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», ОСББ можуть створювати лише власники квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. А це значить, що власники магазинів, перукарень, кафе та інших суб’єктів господарювання, розташованих у багатоповерхівці, мають ті ж права, що й власники квартир. Вони так само беруть безпосередню участь у створенні ОСББ і так само, як і власники квартир, мусять в обов’язковому порядку виконувати всі рішення статутних органів об’єднання, ухвалених у межах їхніх повноважень.

Цей підхід, передбачений статтею 13 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», залишається незмінним, навіть якщо ОСББ створюється на базі кількох багатоповерхівок.

Міф третій: співвласники збанкрутілих ОСББ можуть втратити свої помешкання – в якості компенсації їх передадуть банкам за неповернуті кредити.

Значною перевагою ОСББ є можливість залучати банківські кредити. Зазвичай вони їх спрямовують на утеплення фасадів своїх багатоповерхівок, на встановлення в місцях загального користування енергозберігаючих вікон, додаткових вхідних дверей, які підвищують безпеку для мешканців та зберігають тепло в під’їздах, на заміну електролампочок накалювання на менш енерговитратні. ОСББ також використовують банківські позички на закупівлю та монтаж індивідуальних теплопунктів, здатних регулювати подачу тепла в будинок з урахуванням наявної зовнішньої температури, на встановлення лічильної апаратури спільного користування тощо.

Проте слід розуміти, що кредитний продукт для ОСББ не передбачає класичної застави або поручительства. А це значить, що помешкання, в тому числі й квартири, не заставляються і тому не можуть відчужуватися в разі виникнення в ОСББ проблем за зобов’язаннями, які вони беруть перед кредиторами.

Як забезпечення за кредитом для ОСББ банк може прийняти майнові права на одержання грошових коштів у вигляді внесків співвласників ОСББ. Тих внесків, які вони сплачують для утримання спільного майна.

Простіше кажучи, в якості застави використовується банківський рахунок ОСББ. Такі умови детально виписуються в кредитному договорі між банком та об’єднанням.

Що ж до банкрутства ОСББ, то воно малоймовірне. Бо переважно об’єднання беруть незначні за сумами кредити. І роблять так навмисно: аби мати змогу вчасно і в повному обсязі розрахуватися з банками за надані ними позики.

Міф четвертий: співвласників з ОСББ держава змусить утримувати власним коштом, а при потребі – й ремонтувати багатоквартирні будинки, тоді як багатоповерхівки, які не набудуть статусу ОСББ, утримуватимуться та ремонтуватимуться за бюджетні кошти.

Мешканці багатоквартирного будинку мають розуміти, що на правах власності вони володіють не лише житловими або нежитловими приміщеннями. Вони також є співвласниками спільної власності. Зокрема, йдеться про сходи, ліфти, горища, підвали тощо. Тому їх обов’язок - забезпечувати належний стан будинку та прибудинкової території, якісно утримувати спільне майно.

Однаковою мірою це стосується як співвласників ОСББ, так і мешканців тих багатоквартирних будинків, які цього статусу ще не набули. При цьому слід розуміти, що утримання багатоповерхівки – справа копітка і дорога. Тож цілком логічне запитання – де на все це взяти гроші?

У цьому сенсі співвласники ОСББ перебувають у привілейованому стані. На відміну від мешканців багатоквартирних будинків, які досі не створили об’єднання, вони можуть скористатися можливостями існуючих програм фінансової підтримки. Кошти виділяються з державного, а нерідко – і з місцевих бюджетів. Останні діють за принципом співфінансування. Вони також доволі активно допомагають співвласникам ОСББ вирішувати численні питання утримання багатоповерхівок, зокрема й такі, що пов’язанні з підвищенням їх енергоефективності.

Ці програми передбачають суттєві пільги. Якщо ОСББ спрямовує банківський кредит на термомодернізацію будинку, то в рамках державної програми отримує компенсацію тіла позики в розмірі 40%. В окремих випадках вона може сягати 70%.

За рахунок місцевих бюджетів ОСББ отримують додаткові компенсаційні заходи. Їх розмір та характер визначають місцеві органи влади.

Міф п’ятий: створення ОСББ втрачає сенс, якщо в багатоквартирному будинку мешкає значна кількість людей з низькими статками. Вони не здатні взяти повноцінну участь в утриманні будинку та його термомодернізації і це значно підвищує відповідні витрати інших мешканців.

ОСББ жодним чином не впливає на кількість, розмір пільг та субсидій, нарахованих їх співвласникам. Вони їх отримують на загальних підставах. І в цьому сенсі мешканці багатоквартирних будинків, які наважилися на створення об’єднання, і ті, які дотепер не скористалися такою можливістю, перебувають в однакових умовах.

Однак держава передбачила стимул, покликаний активізувати створення ОСББ. Вона запровадила доволі простий і зрозумілий для всіх принцип: чим більше пільговиків та субсидіантів згуртовує об’єднання, тим на більшу компенсацію тіла «теплого» кредиту воно вправі розраховувати. Її максимальний розмір може сягати 70%. Отож велика кількість мешканців із незначними доходами не стане на заваді створенню ОСББ.

Більше того, ОСББ на законних підставах здатні отримувати додаткові кошти. Зокрема, вони можуть розміщувати на фасадах своїх багатоповерхівок або в ліфтах рекламну продукцію, здавати в оренду підвальні та інші нежитлові приміщення, прибудинкову територію і мати з цього зиск.

Міф шостий: зі створенням ОСББ на утримання доведеться брати не лише будинок, а й прилеглу до нього територію, а це значно збільшить витрати об’єднання. До того ж прибудинковою територією можуть вільно користуватися мешканці сусідніх багатоповерхівок, наприклад, для паркування своїх автомобілів.

За кожним багатоквартирним будинком закріплена прибудинкова територія. У більшості випадків вона має незначні розміри і тому не створює великого фінансового навантаження на мешканців.

В Україні відсутній єдиний підхід до визначення розміру прибудинкової території. І це цілком логічно, бо кожне місто має властиву лише йому щільність забудови. Так, на заході України вона дуже висока, в центрі – помірна, а на півдні країни – незначна. Тому рішення щодо розміру прибудинкової території ухвалюють місцеві органи влади.

ОСББ може оформляти прибудинкову територію у власність, а може цього і не робити. Це залежить від ухваленого ним рішення. Проте завжди слід пам’ятати, що в разі продажу житлового чи нежитлового приміщення, частка оформленої для ОСББ прибудинкової території не виділяється. Всі рішення щодо неї ухвалюються загальними зборами. Вони можуть стосуватися й умов паркування автомобілів, власники яких мешкають в сусідніх будинках.

Міф сьомий: мешканці багатоквартирного будинку, які не виявили бажання створювати ОСББ, можуть не платити внески та не брати участі у вирішенні питань щодо його утримання.

Вирішення проблеми неплатежів у першу чергу покладається на голову правління ОСББ. Він мусить зустрічатися з боржниками та нагадувати їм про фінансові зобов’язання, які вони не виконують. А головне – голова правління об’єднання повинен щоразу наголошувати на тому, що всі співвласники зобов’язані виконувати рішення статутних органів ОСББ, навіть якщо голосували проти них.

Понад усе варто надавати перевагу індивідуальним розмовам, але якщо вони не дають належного результату, тоді проблему слід виносити на розгляд загальних зборів. Інакше вона лише загостриться.

Також треба розуміти, що не всі мешканці належать до числа забудькуватих або тих, хто свідомо ігнорує обов’язкові платежі. Чимало й таких, хто з різних причин стикнувся з фінансовими труднощами. Переважно вони стосуються пенсіонерів, багатодітних, неповних або асоціальних родин, людей, які тимчасово втратили роботу, які доглядають за літніми батьками або за хворими дітьми, і з цієї причини не можуть повноцінно працювати.

ОСББ має можливості посприяти таким співвласникам у вирішенні їхніх фінансових проблем. Наприклад, їм можуть реструктуризувати борги або надати можливість їх відпрацювати. Рішення про застосування подібних підходів ухвалюються на загальних зборах об’єднання.

Але якщо всі перелічені методи виявляться марними, для стягнення заборгованості ОСББ може звернутися до суду. При цьому позивач (у даному разі - ОСББ) має право просити суд у порядку забезпечення позову накласти арешт на майно (в тому числі, й на квартиру) або на грошові кошти відповідача-боржника.

Міф восьмий: мешканцям одного багатоквартирного будинку не варто братися за створення ОСББ. Для них ця справа виявиться занадто дорогою і тому вельми невигідною. Тож ОСББ необхідно створювати на базі одразу кількох багатоповерхівок, що розташовані неподалік одна від одної.

За загальним правилом, визначеним Законом України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», в одному багатоквартирному будинку може створюватися лише одне об’єднання. Однак стаття 4 цього ж таки закону надає можливість власникам квартир та нежитлових приміщень, розташованих у двох і більше багатоквартирних будинках, об’єднаних спільною прибудинковою територією, елементами благоустрою, обладнанням, інженерною інфраструктурою, створювати спільне об’єднання.

У разі створення об’єднання на базі двох або більшої кількості багатоквартирних будинків голосування співвласників щодо нього здійснюється в кожному багатоквартирному будинку окремо. Результати голосування також визначаються окремо для кожного багатоквартирного будинку.

Випадки створення «спільних» ОСББ в Україні непоодинокі, хоча й не дуже поширені. Річ у тому, що такі підходи породжують певні незручності. Так, в разі необхідності зібрати загальні збори з числа мешканців одразу кількох багатоповерхівок буває дуже важко. Як наслідок, певні рішення вчасно не ухвалюються і через це наявні проблеми вирішуються із значним запізненням, що призводить до негативних наслідків.

Міф дев’ятий: мешканці багатоповерхівки позбавлені будь-якої змоги контролювати роботу голови правління ОСББ та впливати на неї. А це створює передумови для різних фінансових зловживань. Зокрема, не виключається можливість привласнення головою правління ОСББ громадських коштів.

Всі рішення щодо поточної діяльності об’єднання, в тому числі, й питання залучення та використання коштів, приймаються та контролюються його співвласниками.

Співвласники ОСББ реалізують свої права за допомогою активної участі в роботі статутних органів, які створені відповідно до законодавства та статуту об’єднання.

Відповідно до Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», вищим органом управління ОСББ є загальні збори. Завдяки їм формується колективна думка. Перевагу набувають ті рішення, котрі підтримує більшість співвласників.

Для керівництва поточною діяльністю обирається правління ОСББ, яке є виконавчим органом об'єднання і підзвітним загальним зборам. Зазвичай правління складається з кількох членів та голови правління. Обрання та відкликання членів правління здійснюється загальними зборами, що є додатковим інструментом контролю за діяльністю правління з боку співвласників ОСББ задля недопущення зловживань у роботі.

Для контролю за фінансово-господарською діяльністю правління на загальних зборах з числа співвласників обирається ревізійна комісія або ревізор. В окремих випадках співвласники ОСББ можуть ухвалювати рішення про залучення незалежного аудитора.

Таким чином, співвласники, яким небайдужа доля багатоквартирного будинку та ефективна робота об’єднання, мають достатньо важелів впливу та контролю за діяльністю голови правління, що унеможливлює випадки привласнення ним майна та коштів ОСББ.

Підготував Артем Садовий, Національний прес-клуб «Українська перспектива»

Інформує податкова

17.05.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.03.2016 № 393 «Про внесення змін до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.04.2016 за № 609/28739 (далі – Наказ № 393).

Наказом № 393 внесено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за № 508/26953 (далі – Наказ № 449), яка визначає процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування страхувальниками, визначеними Законом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів Державною фіскальною службою України та її територіальними органами.

З оновленим текстом Наказу № 449 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua). Наказ № 393 опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.05.2016 № 36.

***

10.05.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.03.2016 № 375 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Наказ № 375), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11.04.2016 за № 534/28664, відповідно до якого внесено зміни до наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Наказ № 1588), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300.

Наказом № 375 було затверджено наступні зміни, зокрема:

- запроваджено нові процедури та документи (відомості) органів ДФС про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 30-ОПП та відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи формою № 31-ОПП;

- виключена процедура формування та спрямування в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням;

- розширено коло платників, а саме:

а) платниками податків, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія України;

б) відокремленими підрозділами, місцезнаходженням яких є тимчасово окупована територія та які є відокремленими підрозділами тих юридичних осіб, що знаходяться на іншій території України або перебувають на обліку в контролюючих органах, які здійснюють супроводження великих платників податків, обліковуються в контролюючих органах за основним місцем обліку відповідних юридичних осіб.

З оновленим текстом Наказу № 1588 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua). Наказ № 375 опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 10.05.2016 № 34.

***

01.04.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» (далі – Наказ № 1307), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, яким скасовано наказ Міністерства фінансів України від 22.09.2014 № 957 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.10.2014 за № 1235/26012.

Усі податкові накладні підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.

У формі податкової накладної скасовано низку обов’язкових реквізитів (місцезнаходження покупця/продавця, номер телефону, вид цивільно-правового договору, форму розрахунків) та доповнено показниками (коди ставок та коди пільг).

Змінено тип причини з позначкою 01 при складанні податкової накладної, яка не видається отримувачу (покупцю). Для таких операцій введено новий умовний ІПН «100000000000».

Змінено перелік осіб, які зазначають умовний ІПН «200000000000» у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» податкової накладної.

Введено новий умовний ІПН «600000000000» для окремих операцій.

З Наказом № 1307 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua). Наказ № 1307 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 12.02.2016 № 10.

До уваги новостворених платників єдиного податку третьої групи!

Повідомляємо, що відповідно до частини другої п.п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (ПКУ) зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

ПКУ не передбачено перенесення граничного строку подання такої заяви у разі, якщо останній день строку подання припадає на вихідний або святковий день.

Разом з тим відповідно до п. 1 ст. 251 Цивільного кодексу України {ЦКУ) строком є певний період у часі, зі сплином якого пов’язана дія чи подія, яка мас юридичне значення.

Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами (п.1 ст.252 ЦКУ).

Пунктом 5 ст.254 ЦКУ визначено, що якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.

Таким чином, якщо десятий день з дня державної реєстрації новоствореного суб’єкта господарювання припадає на вихідний або святковий день, такий суб’єкт має право подати заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, в перший робочий день, наступний за таким вихідним або святковим днем.

Порядок виправлення помилки, допущеної в податковій накладній, а саме в полі «Індивідуальний податковий номер», а також в умовному ІПН

Відповідно до п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН:

- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

- отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. При цьому постачальник товарів/послуг має право зменшити суму податкових зобов’язань за таким розрахунком коригування після його реєстрації в ЄРПН отримувачем.

Розрахунки коригування, складені платником податку до податкових накладних, що не видаються отримувачу, що складені до 1 лютого 2015 року, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягають реєстрації в ЄРПН таким платником податку.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Помилка, допущена в номері чи даті податкової накладної, не може бути виправлена шляхом подання розрахунку коригування.

Виправлення помилки, допущеної в індивідуальному податковому номері (далі – ІПН) покупця податкової накладної, зареєстрованої ЄРПН здійснюється наступним чином:

1) продавець повинен скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної з урахуванням таких особливостей:

- у заголовній частині зазначаються дані із заголовної частини податкової накладної з помилкою (тобто з помилковим ІПН), а в табличній частині зазначається зі знаком «-» обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній;

- у полі «Дата складання» зазначається «поточна» дата, тобто дата, на яку було виявлено помилку у ІПН покупця;

2) такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН платником податку, чий «невірний» ІПН, був зазначений у графі «ІПН покупця» податкової накладної, до якої складається такий розрахунок коригування;

3) продавець повинен скласти та зареєструвати в ЄРПН другу податкову накладну із урахуванням таких особливостей:

- реквізити заголовної частини зазначаються без помилок, тобто у полі «ІПН покупця» зазначається правильний ІПН покупця;

- у полі «Дата складання» зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання податкової накладної із «невірним» ІПН;

- такій податковій накладній присвоюється новий порядковий номер, відмінний від порядкового номера податкової накладної із «невірним» ІПН покупця;

- в табличній частині такої податкової накладної зазначаються обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній із «невірним» ІПН.

У випадку якщо в період з дати складання податкової накладної із «невірним» ІПН до дати фактичного складання другої податкової накладної (із правильним ІПН) відбулася зміна суми компенсації вартості зазначених у податковій накладній з «невірним» ІПН товарів/послуг, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, то у другій податковій накладній не допускається зазначення показників з урахуванням таких змін.

У такому випадку складається розрахунок коригування до другої податкової накладної, в якому відображається відповідне коригування кількісних і вартісних показників.

Можливість реєстрації в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування зберігається протягом 180 календарних днів з дати їх складання.

Таким чином, виправлення ІПН покупця можливо лише у випадку, коли з дати складання податкової накладної із «невірним» ІПН покупця не минуло 180 календарних днів, тобто друга податкова накладна (з правильним ІПН) може бути зареєстрована не пізніше ніж через 180 календарних днів з дати її складання, що зазначена в такій податковій накладній.

У випадку, коли з дати складання податкової накладної, в якій зазначено «невірний» ІПН покупця, минуло 180 календарних днів, можлива лише реєстрація розрахунку коригування (за умови якщо з дати його складання також не минуло 180 календарних днів) з «невірним» ІПН, при цьому друга податкова накладна (з правильним ІПН) не може бути зареєстрована в ЄРПН, оскільки в такій накладній зазначається дата складання податкової накладної із «невірним» ІПН, тобто дата виникнення податкових зобов’язань продавця.

При цьому податкові накладні/розрахунки коригування, які станом на 29.07.2015 (дата набрання чинності Законом України від 16 липня 2015 року № 643 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість») не зареєстровані в ЄРПН, та по яких станом на вказану дату сплинув граничний термін їх реєстрації в ЄРПН (з дати їх складання минуло 180 календарних днів), не можуть бути зареєстровані в ЄРПН після 29.07.2015 року та включені до складу податкового кредиту.

Помилка в умовному ІПН виправляється аналогічним шляхом. При цьому розрахунок коригування, складений платником податку до податкових накладних, які не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг), а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягає реєстрації в ЄРПН таким платником податку.

Чи є платниками рентної плати за спеціальне використання води суб’єкти господарювання, які надають готельні послуги

Відповідно до норм п. 255.1 ст.255 Податкового кодексу України платниками рентної плати за спеціальне використання води (далі – рентна плата) визначені, зокрема, водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі).

Пунктом 255.2 цієї статті передбачено виключення з об’єкта оподаткування рентною платою обсягів води, що використовується виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення в межах його житлового фонду та присадибних ділянок, у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно – гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та платників єдиного податку.

Для цілей вищезазначеної статті під терміном «санітарно - гігієнічні потреби» слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

Відповідно до ст. 4 Житлового кодексу України (ЖКУ) жилі будинку і жилі приміщення в інших будівлях утворюють житловий фонд, а згідно зі ст. 6 ЖКУ жилі будинки і жилі приміщення призначаються для постійного проживання громадян і для використання у встановленому порядку як службових жилих приміщень і гуртожитків.

Надання приміщень у жилих будинках для потреб промислового характеру забороняється.

Водночас Законом України від 15 вересня 1995 року № 324/95-ВР «Про туризм» визначено, що готель - підприємство будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, що складається з шести і більше номерів та надає готельні послуги з тимчасового проживання з обов’язковим обслуговуванням. Готельна послуга – це дії (операції) підприємства з розміщення споживача шляхом надання номера (місця) для тимчасового проживання в готелі, а також інша діяльність, пов’язана з розміщенням та тимчасовим проживанням.

Таким чином, оскільки готелі та аналогічні об’єкти розміщення не належать до житлового фонду і обсяги води в них використовуються не тільки для задоволення виключно власних питних і санітарно - гігієнічних потреб працівників, а й для потреб клієнтів, які в них тимчасово розміщуються, то суб’єкти господарювання, які надають своїм клієнтам готельні послуги з тимчасового розміщення (проживання) в готелях, пансіонатах, будинках відпочинку, туристичних базах, кемпінгах та аналогічних об’єктах розміщення, є платниками рентної плати на загальних підставах за всі фактично використані обсяги води.

Банківський кредит не включається до доходу підприємця на загальній системі оподаткування

Оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб підлягають доходи фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування, які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності. Оскільки отриманий фізичною особою – підприємцем кредит відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначені строки, то протягом дії договору кредиту сума кредиту не включається до складу доходу такого підприємця.

Якщо сума кредиту не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах. Зазначена норма визначена п. 177.1 ст. 177 Податкового кодексу України.

Чи може бути віднесена до податкового кредиту сума ПДВ згідно з податковою накладною, яка містить помилки

 Відповідно до абз. 9 п. 201.10 ПКУ, податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту. При цьому згідно із зазначеною нормою ПКУ, відображення податкового кредиту з ПДВ у такому випадку не залежить від подання чи неподання скарги на постачальника.

Однак, незважаючи на надану ПКУ можливість платникам податків включення до податкового кредиту податкових накладних, які містять помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ, надалі потрібно відкоригувати реквізити податкових накладних, заповнені з порушеннями, задля приведення їх у відповідність до законодавчих норм, нормативних актів і договірних умов.

Окремо контролери звертають увагу на помилки в заповненні дати складання податкової накладної, яка є обов’язковим реквізитом згідно з пп. «б» п. 201.1 ПКУ. Цією датою є дата виникнення податкових зобов’язань платника податку, за якою він зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису вповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ 15-денний строк. У разі порушення цього строку до постачальника може бути застосовано штрафні санкції відповідно до п. 1201.1 ПКУ.

Згідно з роз’ясненням контролерів, помилка в даті виникнення податкових зобов’язань у податковій накладній не надає права на включення суми ПДВ за такою накладною до податкового кредиту, і за платником зберігається право протягом 365 календарних днів подати заяву зі скаргою на такого продавця.

Яким чином платниками ПДВ здійснюються передача та отримання податкових накладних та розрахунків коригування до них, складених в електронній формі?

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

Відповідно до ст. 5 розд. ІІ Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.

Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством.

Статтею 10 розд. ІІІ Закону № 851 визначено, що відправлення та передавання електронних документів здійснюються автором або посередником в електронній формі за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем або шляхом відправлення електронних носіїв, на яких записано цей документ.

Таким чином, передача між продавцем та покупцем податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної в електронній формі здійснюється у спосіб, передбачений домовленістю між ними, зокрема: за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем або шляхом відправлення електронних носіїв, на яких записано цей документ.

При цьому відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ з метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в ЄРПН, покупець надсилає в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в ЄРПН та отриманими покупцем.

При цьому покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в ЄРПН розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в ЄРПН та отриманим продавцем.

Порядок складання розрахунку коригування до податкової накладної у разі повернення постачальнику раніше поставленого та оплаченого товару

Пунктом 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (Кодекс) встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

- дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

- дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

На дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) у встановлений Кодексом термін (п. 201.1 ст. 201 Кодексу).

Згідно з п. 192.1 ст. 192 Кодексу, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеного в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованого в ЄРПН.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана іх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН:

- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

- отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Таким чином, на дату повернення товару постачальник повинен скласти розрахунок коригування до податкової накладної, складеної за операцією з постачання такого товару. Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем

У разі якщо кошти, які не повертаються покупцю за повернутий товар, на підставі додаткової угоди набувають статусу попередньої оплати за інший товар/послугу, на дату укладання такої додаткової угоди постачальник зобов'язаний скласти податкову накладну на суму такої попередньої оплати та зареєструвати її в ЄРПН у терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації.

Перейти на спрошену систему оподаткування можна не пізніше 15 червня 2016 року

Закон передбачає, що суб'єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб'єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року (пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України). Для цього суб’єкт господарювання має подати до контролюючого органу заяву.

Заява подається за вибором платника податків в один з таких способів:

1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб;

4) державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця.

Отже, для переходу на спрощену систему оподаткування з третього кварталу 2016 року необхідно подати заяву та розрахунок доходу за попередній календарний рік не пізніше 15 червня 2016 року.

Як визначити термін використання легкового авто для оподаткування транспортним податком

Об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті. Підпунктом 267.6.3 Податкового кодексу України (далі ПКУ) визначено, що з 1 квітня 2015 року органи внутрішніх справ, зобов’язані щомісячно, у 10-денний строк після закінчення календарного місяця подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем реєстрації об’єкта оподаткування станом на перше число відповідного місяця. Відповідно до підпункту 14.1.163 ПКУ перша реєстрація транспортного засобу – реєстрація транспортного засобу, яка здійснюється уповноваженими державними органами України щодо цього транспортного засобу в Україні вперше.

Новий транспортний засіб – транспортний засіб, що не має актів державної реєстрації уповноважених органів, у тому числі іноземних, які дають право на його експлуатацію . Транспортні засоби, що використовувалися, – транспортні засоби, на які уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право експлуатувати такі транспортні засоби. Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року №1388.

Якщо на транспортні засоби уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право їх експлуатувати, то вони вважаються використовуваними. Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видано уповноваженими державними органами та дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі.

У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації транспортних засобів датою початку використання транспортного засобу вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). У разі якщо календарну дату визначити неможливо, то такою датою слід вважати 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.

Телефонуйте на “гарячу лінію”

У четвер, 16 червня, відбудеться сеанс телефонного зв’язку “гаряча лінія” з питання оподаткування нерухомого майна відмінного від земельної ділянки. Відповіді буде надавати завідувач сектору податків та зборів з фізичних осіб Садлівська Марія Ігорівна з 10.00 до 11.00 . Запитання можна ставити за телефоном 5-36-80.

 На питання контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів відповіді буде надавати ГДІ Трускавецького відділення Дікун Марія Василівна з 11.00 до 12.00.  

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ



Создан 15 июн 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником