Трускавецький вісник № 115 (1256) від 23 червня 2016 р.

 

Трускавецький вісник № 115 (1256) від 23 червня 2016 р.

23.06.2016



У номері: Інтерв’ю з Олексієм Балицьким; Чи будуть вирішені гуманітарні проблеми Дрогобича; Зустріч з неприємним осадком; Інформує податкова; Спортивні новини; Кримінальні новини; Короткі новини регіону.

Короткі новини

Подяка для «Злати» та «Дворика Лева»

15 червня спеціалісти Дрогобицького районного центру соціальних служб для сім`ї та молоді організували захід для 15 дітей демобілізованих учасників АТО. Дітки відвідали кінотеатр “Злата”, де переглянули мультфільм “У пошуках Дорі” 3D та смакували піцою та узваром у ресторані-піцерії “Дворик Лева”. Дрогобицький районний центр соціальних служб, для сім’ї та молоді висловлює щиру подяку за влаштоване свято Володимиру Ільчуку та Ярославу Грицаку.

Побитий у Трускавці на День міста житель Борислава потребує допомоги

Незважаючи на дуже добре відзначення Дня міста Трускавця, цього року не обійшлося без неприємних моментів. На «чорному» місці, біля гуртівні алкогольних напоїв на вул. Річки сталася масова бійка за участю мешканців Борислава та Трускавця. Є інформація, що на бориславців напали трускавчани, але достеменно з`ясувати це важко.

В бійці сильно постраждав 22-річний житель Борислава Віктор Сєдов: важкі тілесні ушкодження, пробитий череп, тріщини в черепній ділянці, зламана щелепа. Щоб розпочати лікування, потрібна велика сума, якої у хлопця на даний час немає.

Віктор Сєдов активно приймав участь у громадському житті Борислава, нещодавно за його допомогою у парку відбулось встановлення декількох зручних лавок. Це людина, яка допомогла своєму місту не чекаючи отримати щось взамін. Хлопцеві потрібно допомогти.

Рідні та друзі Віктора просять про грошову допомогу.

Організатор незаконного грального бізнесу в Дрогобичі сплатить 170 тис. грн. штрафу

Вироком Дрогобицького міськрайонного суду чоловіка, який організував підпільний гральний бізнес на території м. Дрогобич визнано винним та засуджено до спати штрафу в розмірі 170 000 грн. Про це інформує прес-служба прокуратури Львівської області.

Правоохоронцями доведено, що вказана особа з липня по грудень 2015 року в обладнаному ігровому закладі надавала послуги з доступу до азартних ігор на гральних автоматах. У грудні минулого року його незаконну діяльність виявлено та припинено. Під час обшуку цього приміщення було вилучено 26 гральних автоматів з ігровими платами для азартних ігор, грошові кошти від незаконної діяльності, а також "неофіційну бухгалтерію" закладу. В подальшому згідно вироку суду все вказане майно спецконфісковано в дохід держави.

Підтримання державного обвинувачення здійснювалося Дрогобицькою місцевою прокуратурою.

У райдержадміністрації вкотре обговорювали проблему забруднення річки Солониця

Як інформує прес-служба Дрогобицької РДА, 22 червня в райдержадміністрації вже вкотре обговорювали проблему забруднення р. Солониця. Робочу нараду за участю представників райдержадміністрації та районної ради, депутатів, сільських голів, представників Стебницької міської ради, управління водгоспу, Дрогобицького та Трускавецького водоканалів провів голова райдержадміністрації Володимир Шутко.

Про результати обстеження екологічного стану річки доповів директор управління водного господарства Георгій Демчук. Він повідомив про виявлені порушення, скиди нечистот та факт значного перевищення допустимого відсотка забруднення води. Здійснено фото та відеофіксацію цих фактів.

Зазначалося, що одним з джерел забруднення є житлові будинку приватного сектору сусідніх населених пунктів, які не облаштували очищення стоків. Але головною причиною забруднення річки фахівці все ж вважають скиди нечистот Трускавця. Та присутні на нараді представники обох водоканалів не вважають свої підприємства винними у цій проблемі.

Перший заступник Стебницького міського голови Роман Корпан повідомив, що влада міста має намір залучити кошти для розчищення Солониці. Паралельно працівники виконкому проводять роз'яснювальну роботу з власниками домогосподарств щодо необхідності очищення стоків, зокрема, шляхом облаштування локальних очисних установок.

Висловлювалася думка, що приватні будинки сусідніх сіл не можуть до такого ступеня забруднити річку. Зазначалося, що Трускавецький колектор був збудований у 60-их роках минулого століття, тому владі міста, яке інтенсивно розбудовується, потрібно думати над новим проектом.

Керуючий справами районної ради Михайло Гук та депутати зауважили, що врешті-решт терпець мешканців сіл, які потерпають від смороду з ріки, та районної влади урветься і вони вдадуться до вольових методів, засипавши злощасний колектор. Тоді, можливо, винні зарухаються. У цьому депутатів підтримав голова райдержадміністрації Володимир Шутко, який визначив тижневий термін для реальних кроків і рішень. Далі очільник району пообіцяв, що особисто звернеться в екологічну інспекцію області, яка не буде панькатись та оштрафує винних на чималу суму.

На нараді йшлося і про забруднення р. Трудниця, яке, за твердженням громади Брониці, громадських активістів, спричиняє своєю діяльністю ТзОВ “Барком”. Вирішено комісійно обстежити ситуацію на місці та взяти проби води на аналіз.

Підсумки зробленого щодо поліпшення екологічної ситуації на обох річках будуть аналізуватися на розширеній нараді 30 червня, на яку голова райдержадміністрації запросить начальника Державної екологічної інспекції у Львівській обл. Миколу Маланича.

Форум у Трускавці транслюватимуть наживо два телеканали

Роботу Форуму місцевого розвитку, який відбуватиметься 25-26 червня у Трускавці, показуватимуть у прямому ефірі ТРК «Львів» та «Телекомпанії Львів ТБ». Про це інформує прес-служба Львівської обласної ради.

Телеглядачі у прямому ефірі зможуть побачити церемонію відкриття Форуму, роботу пленарних секцій, а також цікаві коментарі учасників та гостей заходу. Ведуча на прямих включеннях вестиме розмову з парламентарями, представниками дипломатичного корпусу, органів місцевого самоврядування, неурядових організацій з України, Республіки Польщі, Сполучених Штатів Америки та Канади, а також міжнародних фондів і програм.

Отож, у суботу, 25 червня, з 10.00 до 17.30 переглянути пряму трансляцію Форуму місцевого розвитку ви зможете на ТРК «ЛЬВІВ» та на сторінці сайту телекомпанії Львів ТБ  https://www.lviv-tv.com/ (плеєр "наживо.форум місцевого розвитку"), також за посиланням на трансляцію в мережі Інтернет https://www.youtube.com/watch?v=09-6dhBm2_k, а в неділю, 26 червня, на телеканалі «Львів ТБ» з 10.00 до 14.00 год.

Трускавецькі борці дійшли до півфіналу

15-16 червня 2016 р. у м. Львові проводився відкритий кубок міста Львова з вільної боротьби серед юнаків та дівчат 2002-2006 р. н. У змаганнях брали участь 420 юнаків та дівчат з 15 областей України (Одеської, Миколаївської, Полтавської, Тернопільської, Івано-Франківської, Волинської, Ровенської, Житомирської, Донецької, Чернівецької, Львівської, Київської, Харківської, Вінницької та Закарпатської), а також з Словенії, Латвії та Молдови.

Як інформує адміністрація Трускавецького ДЮСК «Спортовець», вихованці відділення вільної боротьби ДЮСК «Спортовець» Карпин Дмитро та Кривень Олександр змогли добратись до півфіналу та вибороли 4 місця, а Кирчей Назар виборов 5 місце (тренер ДЮСК – Семен Гардій).

У «Спортовці» побував Денис Силантьєв

 Як інформує адміністрація Трускавецького ДЮСК «Спортовець», у суботу, 18 червня, в дитячо-юнацькому спортивному клубі Трускавця відбулась зустріч адміністрації закладу з депутатом Верховної Ради України Денисом Силантьєвим. Денис Силантьєв – перший чемпіон світу з плавання в незалежній Україні, чотириразовий володар Кубку світу з плавання в стилі батерфляй, срібний призер Олімпійських ігор, володар 37 рекордів України, нагороджений орденами «За заслуги» ІІ та ІІІ ступенів.

Денис Силантьєв разом з директором ДЮСК «Спортовець» Любомиром Мацьковичем оглянули спортивно-оздоровчий комплекс закладу, обговорили подальші шляхи співпраці у плані популяризації плавання серед школярів м. Трускавця, надання методичної допомоги в освоєнні життєво необхідного навику плавання, як на уроках фізичного виховання у загальноосвітніх школах, так і на тренуваннях у ДЮСК.

Денис Силантьєв презентував свою методику навчання плаванню та пообіцяв допомагати у вирішенню проблем в педагогічній діяльності наших освітян на рівні Верховної Ради України, а у вересні цього року знову завітати у Трускавецький дитячо-юнацький спортивний клуб «Спортовець».

Власна інформація

Східняк побив дрогобичанина до смерті

У Дрогобицький відділ поліції 21 червня о 17.30 надійшло повідомлення від 45-річного місцевого мешканця, котрий неподалік свого будинку у Дрогобичі виявив чоловіка, котрий нерухомо лежав на землі. За словами заявника, чоловік, можливо, мертвий.

На місці події працювала слідчо-оперативна група. За вказаною адресою правоохоронці виявили тіло чоловіка без ознак життя з травмами голови та грудної клітини. Особу загиблого встановлено – ним виявився 43-річний місцевий мешканець.

Як встановили поліцейські, 20 червня близько 22.00 у загиблого, котрий був у гостях у заявника, котрий повідомив про виявлене тіло, виник конфлікт з іншим гостем, під час якого той побив загиблого, наносячи йому удари руками та ногами у голову та в інші ділянки тіла. Як встановили експерти, внаслідок отриманих тілесних ушкоджень чоловік помер.

Поліцейські встановили особу зловмисника – ним виявився 34-річний мешканець однієї з східних областей України. За цим фактом відкрито кримінальне провадження за ч.2 ст.121 (умисне тяжке тілесне ушкодження) КК України. Санкція статті передбачає покарання – від семи до десяти років позбавлення волі. Проводиться досудове розслідування.

Відділ комунікації ГУ Національної поліції у Львівській області, за матеріалами Наталії Постойко, Дрогобицький ВП

У Бориславі жінка обікрала аптеку, в якій працювала прибиральницею

До Бориславського відділення поліції 21 червня із заявою про крадіжку звернулася 59-річна жителька міста Борислав. Жінка повідомила, що з аптеки у місті Борислав, власником якої вона є, викрадено кошти в сумі 14 844 гривні.

Правоохоронці встановили, що до крадіжки коштів фармацевтичного закладу причетна 37-річна жителька Борислава, яка працювала в даному закладі прибиральницею. Жінка у скоєному зізналася. Вирішується питання про відкриття кримінального провадження. Всі обставини правопорушення встановлюються.

Відділ комунікації ГУ Національної поліції у Львівській області

Нинішня влада робитиме все можливе, аби уникнути позачергових парламентських виборів, - Михайло Цимбалюк

Керівник Львівської обласної партійної організації ВО «Батьківщина» Михайло Цимбалюк переконаний, що оновлення парламенту відбудеться, як би тому не протидіяли у провладній більшості, бо той «тарифний геноцид», яким почали душити українців викличе суспільне невдоволення і врешті Президенту доведеться обирати – або зберегти парламент, або лишитися у своєму кріслі.

На думку Михайла Цимбалюка, наразі свого крісла Петро Порошенко нікому не планує віддавати: вихід – позачергові парламентські вибори. І саме це, на переконання очільника «Батьківщини» Львівщини, оновить владу.

«Не варто вірити інформаційній пропаганді, яка говорить нам про неможливість виборів під час війни, а варто пригадати, що останні і президентські, і парламентські відбувалися під час російської агресії на Сході", - наголосив Цимбалюк.

Крім того, він додав, що варто розуміти, що якраз демократичні і справжні вибори і є тим інструментом, який протидіє війні і служить потребам громадян України.

«Також з боку президентських сил закидають, що позачергові парламентські вибори коштуватимуть українському бюджету 5 мільярдів гривень, але це не так… Насправді ця сума набагато менша, і якщо вибори пройдуть прозоро, то у бюджет ми отримаємо набагато більше коштів, адже вдасться налагодити роботу усього державного апарату, який уже давно перебуває у розхитаному стані, і запобігти розкраданню численних коштів і переведенню їх у тінь. Зміни нам усім просто життєво необхідні і найкраще їх досягнути саме через вибори», - підсумував Михайло Цимбалюк.

Прес-служба Львівської обласної партійної організації «ВО «Батьківщина»

Олексій Балицький: «Задоволення отримую від того, що вдається допомогти людям…»

Сьогодні нашим співрозмовником є заступник міського голови Трускавця з житлово-комунальних питань, голова Трускавецької міської організації політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Свобода», депутат Львівської обласної ради від Трускавця Олексій Балицький.

- Пане Олексію, вже минуло більше півроку як Ви працюєте заступником міського голови Трускавця з житлово-комунальних питань. Чи вдалося за цей час досягти якихось помітних зрушень?

- Розпочну з того, що нарешті вдалося зрушити з мертвої точки питання безпритульних тварин. Звісно, воно не є найактуальнішим у місті, але до його вирішення чомусь раніше ніхто всерйоз не брався. Незважаючи на різні інсинуації і навіть підняття на сесії міської ради, тут є поступове, але помітне і важливе зрушення, яке полягає у тому, що ми остаточно визначилися – яким чином, де і хто буде займатися вирішенням проблеми бродячих тварин.

Єдине, на що хочу звернути увагу, так це на існуючий наразі конфлікт між громадськими організаціями. Я мав з цього приводу розмову із зоозахисницею Лідою Бугою і думаю, що найближчим часом цей конфлікт буде владнано. Це перше вагоме питання, яке ми спробували зрушити з місця і це нам вдалося.

Друге – ми на фінішній прямій щодо меж парку. Це питання ніяк не могло вирішитися впродовж тривалого часу. Проведено попередні консультації з громадськістю, працює комісія, а зараз будемо виходити на громадські слухання і затверджувати межі парку в тій формі, в якій вони існують на сьогоднішній день.

Нагальним питанням є ремонт доріг, тому на ньому зупинюся докладніше. На сьогоднішній день у нас вже фактично виконано роботи з ремонту вулиці Стебницької, йдуть до завершення роботи по заміні водопроводу на вул. Симоненка і на вул. Лисенка. Змінами до бюджету передбачено проведення виконання робіт на таких вулицях як Лисенка та Івасюка, які є в жахливому стані, вул. Пристая (від Данилишиних до Помірецької), будуть зроблені тротуари і заміна водогону на вул. Степана Бандери.

По Майдану Кобзаря теж буде здійснено заміна водогону і замощення бруківкою до парку попри костел. Робиться це для того, щоб логічно зв`язати Майдан Кобзаря з вул. Шевченка та центральною площею міста.

Це ключові речі, які плануємо зробити ще цього року.

Неодноразово до нас зверталися мешканці вулиці Крушельницької щодо її ремонту, адже вулиця дійсно в жахливому стані. Тому зараз ми готуємо проектно-кошторисну документацію, щоб на наступний рік такі вулиці як Крушельницької та С. Бандери можна було відремонтувати.

Є 800 тис. грн. субвенції з обласного бюджету на реконструкцію парку, тож зараз готується вся технічна документація, робиться нова експертиза, коригується проект – все це тримаємо на контролі. Думаю, що нову експертизу будемо мати десь до середини липня.

Тоді проведемо новий тендер, бо виконавець, який був переможцем тендеру, не має відповідної категорії складності, про що є зауваження як фінансової інспекції, так і Служби безпеки України.

Фінансування цього об’єкту буде проводитися у серпні-жовтні. Буде обрано локальну частину парку, в якій виконуватимуться роботи на визначену суму – нагадаю, що це 800 тис. з обласного бюджету і 500 тис. з міського бюджету.

Щодо житлового фонду, то підходимо до вирішення проблем не огульно, адже все охопити неможливо, а вирішуємо локальні проблеми. Для прикладу, на вул. Івасюка були поламані ринви і довший час це питання не вирішувалося. Ми домовилися на рахунок вишки, взяли її з Дрогобича, з ЖКГ, і ці ринви зробили. По Дрогобицькій, 14 пані Бренич Олена тривалий час не могла вирішити питання щодо висотних робіт. Ми знайшли висотників, уклали з ними угоду і закрили й це питання.

Зараз дуже важливим є питання створення об`єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Ще до початку липня ми зберемо всіх голів ОСББ, щоб донести до них програму, затверджену рішенням ради, яка стосується поточних ремонтів під`їздів, заміни вікон, дверей, поручнів і т.д. 70% фінансує рада, 30% - мешканці.

- До речі, а яка зараз ситуація із ОСББ у Трускавці? Скільки вони становлять в процентному відношенні до всієї кількості багатоквартирних будинків?

- Інформація змінюється фактично кожного тижня. Для прикладу, минулого тижня було декілька установчих зборів і готуються документація щодо створення ОСББ на Мазепи, 2, Стебницькій, 92, вже подані документи на Стуса, 2. Активність мешканців є, і це добре.

Якщо говорити про процентне співвідношення, то біля 65% будинків вже функціонують як ОСББ або ж знаходяться в процесі створення. Думаю, що станом на 1 липня орієнтовно будемо мати біля 70% від загальної кількості багатоквартирних будинків у Трускавці, які остаточно обрали форму об`єднань співвласників.

- Станом на осінь минулого року проблемою номер один у Трускавці були мільйонні борги водоканалу. Знаємо, що завдяки спільним діям міських голів Дрогобича та Трускавця і керівникам Дрогобицького та Трускавецького водоканалів ситуацію вдалося врегулювати. А яка ситуація у водоканалі Трускавця зараз?

- Справа водопостачання та водоканалу – одна з тих найголовніших, яким приділяємо максимальну увагу. Хочу наголосити на тому, що нам вдалося припинити процес нарощування боргів. Це дуже важливо!

В нас врегульовані тарифи, Національна комісія з питань регулювання енергетики (НКРЕ) встановила економічно обґрунтований тариф для Трускавця, для Дрогобича, тож ми зараз оплачуємо Дрогобичу за оптовим тарифом. Це суттєво зменшило навантаження на наш водоканал, яке було до цього моменту.

Хочу звернути увагу, що міський голова Андрій Кульчинський особисто займається питанням, щоб Трускавецький водоканал був на 100% у комунальній власності міста.

Щодо фінансового становища водоканалу, то, як я вже зазначив, ми призупинили процес нарощування боргів – процес, який був болючим і важким як для водоканалу, так і для міста. Адже до моменту врегулювання тарифів нарощування боргів становило близько 1 мільйона 200 тисяч гривень кожного місяця. Звичайно, що певна сума цих накопичених боргів залишилася, тож ми будемо розраховувати на підтримку нашого сусіда і побратима міста Дрогобича, щоб врегулювати це питання різницею в тарифах чи шляхом розтермінування, уклавши відповідну угоду.

Стосовно діяльності водоканалу загалом, то керівник підприємства отримав доручення розробити інвестиційну програму і брати активну участь у всіх обласних і державних програмах. Подано заявку на державну програму, яку фінансує Європейський банк інвестиційного розвитку, і на загальнодержавну програму «Питна вода». Розраховуємо, що за підтримки Львівської ОДА певні кошти на Трускавець надійдуть.

Важливе питання, яке слід вирішити – це витоки і втрати води в мережах водопостачання. Комунікації старі, тому потрібно здійснювати їх заміну на нові, сучасні труби. Прориви є систематичні на вул. Стебницькій, вул. Сагайдачного і т.д., тому керівник водоканалу отримав завдання вирішувати ці проблеми.

- Неодноразово у сусідньому Стебнику лунають звинувачення на адресу Трускавця щодо забруднення річки Солониця, питання піднімається і в Дрогобицькій РДА. Чи це питання можна вирішити, чи воно вже зовсім безперспективне?

- Воно не є безперспективним, адже прийнято принципове рішення на рівні обласної ради і на рівні обласної державної адміністрації. Крім того, у мене була розмова з цього приводу з головою комісії Андрієм Білоусом.

Проблема полягає у невизначеності, в неврегульованості, на чиєму балансі перебуває певна частина каналізаційного колектора. Минулого року спільно з депутатом облради Михайлом Задорожним ми пропонували виділити кошти на вжиття заходів щодо ліквідації цієї проблеми. На це була попередня згода Дрогобицького водоканалу, але торік ці кошти виділити так і не вдалося.

В Дрогобицькій РДА сьогодні (22 червня – В.К.) відбувається нарада, в якій беруть участь представники трускавецького та дрогобицьких водоканалів. Сподіваюся, що вони прийдуть до згоди. Кошти на це передбачені в обласному бюджеті, головне – визначитися, хто буде замовником. Тут влада району має чітко розставити всі крапки над «і».

- Пане Олексію, фракція ВО «Свобода» в Трускавецькій міській раді не завжди синхронно голосує з владною більшістю. Як прокоментуєте це як голова партійної організації «Свободи» у Трускавці?

- Наша фракція в міській раді налічує три депутати. Богдан Габшій вже має досвід депутатської діяльності, натомість Руслан Пристай і Юрій Наконечний такого досвіду ще не мали. Можливо, на самих початках була певна дезорієнтація, можливо, кожен собі думав, що може бути так чи інакше.

Я не був впевнений, що тоді жорстка партійна дисципліна привела б до правильного результату. Це можна порівняти з притиркою в сім`ї. Нова фракція – це як нова сім`я. І Юрій, і Руслан не були з нами такий довгий час, як ми були з Богданом Габшієм, з Павлом Швецем, з Ігорем Струбіцьким. Вони приєдналися до нас незадовго до початку виборчої кампанії. Тому жорстка партійна дисципліна не привела б до такого результату, якого ми досягнули зараз.

- Ви – депутат Львівської обласної ради. З якими питаннями мешканці Трускавця звертаються до Вас найчастіше?

- Найчастіше – щодо отримання матеріальної допомоги, це біля 90%. Як до заступника міського голови до мене люди звертаються щоденно, дехто звертається і як до заступника міського голови, і як до депутата. Таких питань, з якими люди звертаються і які треба було б піднімати на сесії обласної ради, немає, вірніше, їх вдається нам вирішувати тут на місцевому рівні. Є питання задавнені, які в силу тих чи інших причин не вирішувалися роками, і для вирішення яких потрібен час чи якісь додаткові обставини. Я не буду їх тут перераховувати з етичної точки зору, бо ці проблеми стосуються конкретних людей, конкретних сімей.

Щодо матеріальної допомоги, то її вже отримало 120 трускавчан, які надали документи, що дійсно її потребують. Допомога надається з обласного фонду.

- І на завершення, пане Олексію, скажіть, чи задоволені Ви своєю роботою?

- Я є самокритичний, і завдання, які я ставив перед собою, легкими не були. Для прикладу, питання з межами парку було дуже складне і ми довго думали, як його вирішити.

Вважаю, що кожен має собі ставити максимально високу планку і відповідно до того йти.

Роботою я задоволений. Задоволення я отримую від того, що вдається допомагати людям, вдається вирішувати проблеми – чи більші, загальноміські, чи менші, локальні. Потім людина приходить і дякує, бо проблема ж не вирішувалася роками. Ставлю перед собою конкретні завдання, які можна реалізувати.

Напевно, найважче зламати систему. На одному прийомі громадян я сказав, що було б доречно (і навіть є така практика в світі), щоб чиновник не перебував більше якогось визначеного терміну на одній посаді.

Чиновник або працівник, який займає більше 5-8 років одну посаду, доходить до такого нездорового автоматизму, що при зверненні людини відповідає шаблонно: «При наявності бюджетних коштів…», «Ваше звернення скероване на депутатську комісію…» тощо. Доходить до такого автоматизму, що всі все знають, допомогти людині не хочуть, стають черствими і байдужими до проблем конкретного заявника.

Я вважаю, що потрібні свіжий погляд, свіжа думка. На одному якомусь напрямку людина мала б працювати не більше 2-3 років. Це як охорона, яку міняють періодично, бо охоронці адаптовуються і стають частинкою системи, живуть в тій системі.

Тому я є прихильником того, щоб були свіжі люди, свіжі ідеї, свіжий струмінь у коридорах та кабінетах влади. Бо влада існує для людини, а не людина для влади.

- Дякую за розмову.

Спілкувався Володимир Ключак

Чи будуть вирішені гуманітарні проблеми Дрогобича?

«Проблеми та перспективи гуманітарної політики Дрогобича». Під такою назвою 22 червня у приміщенні «Карітасу СДЄ» відбулося чергове засідання Дискусійного клубу Дрогобича. Незважаючи на платний вхід та фейс-контроль, прибуло досить багато небайдужих дрогобичан, у тому числі заступник міського голови Дрогобича з гуманітарних питань, голова Дрогобицького міського осередку політичної партії «Громадський Рух «Народний Контроль» Олег Дукас.

З політиків у дискусії участь взяли і найбільше конкретних пропозицій подавали депутат Львівської обласної ради від Дрогобицького району (фракція БПП «Солідарність») Михайло Задорожний (був найактивнішим учасником Дискусійного клубу 22 червня), депутати Дрогобицької міської ради Роман Курчик (НРУ), Роман Броницький («Громадянська позиція») та Юрій Кушлик (ГР «Народний Контроль»). Жваво підтримували дискусію голова КУ «Інститут міста Дрогобича» Володимир Кондзьолка, громадські діячі Богдан Юзефів, Олена Куртяк, Уляна Кец, Олег Косик, Роман Владика, журналіст та ведучий ДК Анатолій Власюк.

Тема гуманітарної сфери надзвичайно широка, чого вартують хоча б питання освіти та медицини. А ще ж є питання спорту та дозвілля, соціальна складова і культура! Тому й не дивно, що учасники зустрічі підходили до проблеми по-різному, хоча з однією благородною метою – окреслити проблеми гуманітарної сфери та намацати шляхи їхнього вирішення.

Як і прогнозувалося, найбільше списів ламали навколо так званої «оптимізації» в освітній галузі. Прямим текстом було сказано, що теперішнє керівництво дрогобицького міського відділу освіти на чолі з Петром Сушком не подає конкретних прийнятних пропозицій. Як каже Юрій Кушлик, перед депутатами ставлять «гору», тобто непосильне завдання, замість того щоб вирішувати проблему «малими кроками».

Михайло Задорожний переконував, що без оптимізації не обійтися, адже кількість шкіл у Дрогобичі залишилася такою ж, як і 25 років тому, хоча кількість учнів зменшилася з 16 тисяч до 9 тисяч. Цей факт підтвердив і Олег Дукас, який назвав ситуацію з оптимізацією освіти «непростою». Прозвучала пропозиція оптимізацію розпочати з кабінетів керівників відділів освіти та охорони здоров`я, які себе дуже вже комфортно почувають.

Місцевий бюджет має бути збалансованим і витримувати навантаження, тому оптимізації в освіті, медицині та інших гуманітарних сферах не уникнути – переконаний Михайло Задорожний. Гроші повинні йти на розвиток, а не на проїдання. Депутат дорікнув дрогобичанам, що вони тільки і здатні, що критикувати владу та пробувати знімати міських голів. За позитивний приклад обласний депутат навів місто Стрий, а також те, що навколо Стрия формується велика самодостатня спроможна територіальна громада. В нас же кожне село хоче бути окремо, що викликає певне занепокоєння та побоювання щодо майбутнього Дрогобиччини.

Чи можна заробляти гроші на культурі, туризмі, медицині? – таким чином поставив питання Володимир Кондзьолка. Одним зі шляхів заробляння коштів могла б стати організація потужних фестивалів – на кшталт «Франко-Фесту», організованого Віктором Возняком та його однодумцями. Респект викликає і організація Фестивалю Бруно Шульца. Але все ж Дрогобич ще не має тієї інфраструктури, щоб «видоїти» якомога більше грошей з туриста. Брак готелів та ресторанів високої марки, проблеми із захаращеністю історичного центру міста аж ніяк не сприяють тому, щоб турист хотів приїхати до Дрогобича на тривалий час і їхав звідси максимально задоволеним.

Як не дивно, та критики на адресу заступника мера Дрогобича з гуманітарних питань Олега Дукаса майже не звучало. Щоправда, на його щире зізнання, що йшов на посаду з браком досвіду, багажу знань та бачення гостро відреагувала Уляна Кец, яка зазначила, що в США чи країнах Європи людину без досвіду та багажу знань навіть не розглядають як кандидата на таку значущу посаду.

Олег Дукас дуже обережно говорив про можливі кадрової зміни в підлеглій йому сфері. Напевно, знову ж таки, доречно глянути на досвід Стрия – там хочуть внести зміни в структуру і чисельність апарату виконавчих органів міської ради, повністю ліквідувавши відділ охорони здоров’я з 1 вересня цього року, про що на сесії Стрийської міської ради нещодавно доповів заступник мера Стрия Роман Волинець. У Дрогобичі, а особливо у Стебнику, щораз голосніше чути голоси за те, щоб звільнити начальника відділу совіти Петра Сушка.

Як каже Роман Броницький, проблема оптимізації освіти в Стебнику не є така гостра, як в Дрогобичі, і що в нього є готовий проект цієї оптимізації, який полягає у залишенні в місті калійників трьох опорних шкіл. Про те, що має проект реформи, говорив і Олег Дукас, але привідкрив лише власне бачення реформи в медичній галузі, яке, втім, Михайло Задорожний розкритикував як таке, що несумісне з теперішньою законодавчою базою України. Як зазначив автор цих рядків, дрогобицьку медицину можна спробувати реформувати, взявши за приклад досвід Трускавця щодо запровадження державно-приватного партнерства в медицині – і ця думка була сприйнята із значним зацікавленням.

Звичайно, що за дві години часу представники небайдужого сегменту міста Котермака не змогли «написати» оптимальний рецепт на ліки, вживання яких «підлікувало» б гуманітарну сферу Дрогобича. Невизначеність в гуманітарній політиці та певна хаотичність рухів міської влади щодо реформ не сприяють розв’язанню і так задавнених проблем. Противники оптимізації шкіл не пропонують нічого іншого, окрім подальшого виділення астрономічно великих сум коштів на утримання великої армії педагогів, з яких значний відсоток становлять пенсіонери. Культура та медицина намагаються урвати для себе теж побільше з бюджетного пирога. А він, вже навіть не пиріг, а кексик, далеко не безрозмірний, не гумовий. Заводи не працюють, потрібно ремонтувати дороги, дахи, ліфти, вирішувати далеко не другорядні питання життєзабезпечення міста.

Як бути? Що далі? Чи витрачати на те, що не приносить прибутку і не принесе в перспективі, чи все ж інвестувати в освіту (середню, середню спеціальну, вищу), культуру, старі лікарні типу шкірвендиспансера чи ракової? Представники депутатського корпусу, які були присутніми на засіданні Дискусійного клубу Дрогобича, мають можливість ще раз обдумати почуте на засіданні 22 червня, щоб потім кращі з почутих ідей донести до всього депутатського загалу і виконавчої влади міста.

А тим часом дрогобицька опозиція знайшла «крайнього» у гуманітарних промахах і вимагає звіту Олега Дукаса. Звичайно, голосів для відправлення цього чистосердечного і чесного хлопця у відставку не вистачить, але інформаційний привід буде. Братися ж до «брудної» справи чищення «авгієвих конюшень» дрогобицької «гуманітарки», змінювати кадри, які «вирішують все» і жити за можливостями, а не за понятіями, бажаючих небагато.

Як кажуть знаючі, у Дрогобичі є «брак політичної волі» і, як не дивно, кадровий голод. Тому братньому місту-сусіду допоможе Трускавець. Вірніше, вже допоміг своїми «кадрами», які себе позитивно «зарекомендували» у владних кабінетах ратуші і тепер «підтягують» тих знайомих, які підшуковують пристойну роботу. Але це вже зовсім інша історія…

Володимир Ключак

Зустріч з неприємним осадком

22 червня в Народному домі Трускавця мав відбутися семінар-презентація на тему «Моделі брендингу міста». Принаймні так проанонсувала влада. Замість семінару відбулося казна-що. Цю подію важко назвати семінаром, а тим паче презентацією. Півтори години (а для когось – дві) марно витраченого часу плюс неприємний осадок на душі. І то з ряду причин.

Ось перший результат зустрічі – коментує підприємець Сергій Розора (взято з його сторінки в мережі Фейсбук):

«З 1 липня буде припинено проведення ранкової гімнастики у Трускавці біля бювету.

У мене склалося враження, що у Трускавці ведуть бізнес жлоби, хапуги та паталахи.

На чергову зустріч з міським головою для обговорення проблем розвитку Трускавця, для вироблення стратегії та розгляду пропозицій по брендуванню та просуванню бренда Трускавця прийшло декілька людей.

Журналісти запропонували виставити в відкритий доступ список людей, які вклали близько 30-40 млн доларів в аферу, в якій брала участь Оксана Губернська. Тобто в розвиток Гваделупи.

На жлоба не потрібен ніж, йому пообіцяй МММ, і самі біжать з мішками грошей.

При чому більшість цих грошей було зароблено в Трускавці, в тому числі і на майні громади.

А я витрачаю тисячі доларів на те, щоб Місто здоров'я виглядало на місто здоров'я, щоб більше 6 років проходила ранкова гімнастика, щоб приїздили зірки на майстер-класи, щоб в Трускавці, створювалися спортивні зіркові школи. І всім таке підходить.

А мені надоїло.

Тому з 1 липня мабуть припиняю щоденну ранкову гімнастику біля бювету і будемо іі робити біля свого готелю і для своїх відпочивальників.

Окремо скажу про забудовників, які продають квартири клієнтам готелів, яким сподобався Трускавець, і вони вирішили купити собі помешкання (тобто перестають бути клієнтами готелів), а забудовники, крім хабарів потрібним людям, не вважають за необхідне долучатися до розвитку Трускавця.

Так само і на площі Трускавця постійно вирує торгівля, а десятки та сотні тисяч гривень зникають у відомо-невідомому напрямку.

Ще хочу розказати для роздумів, як в Древній Греції виникли поняття "політик" і "ідіот".

"Політікус" - це той житель міста, який цікавиться життям міста,

А "ідіотікус" - це той, що не цікавиться. Все просто.

Тому швидше всього 1 липня Трускавець попрощається з традиційною щоденною ранковою гімнастикою біля бювету. "Ідіотікусам" вона точно не потрібна. Вони шукають чергове МММ.

Все співпадає».

Гостро і неприємно? Так. Але скільки ж правди в цьому крику гніву і обурення!

Другий коментар – від кандидата економічних наук, доцента кафедри фінансів Інституту підприємництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка», дрогобичанина Миколи Рупняка:

«Це говорить, що у нас і влада сама по собі, і громада сама по собі, а стратегія розвитку міста не бачиться інструментом впливу на владу. В такій ситуації стратегічний план буде ще одним формальним і необов`язковим документом. Тому відповідаючи на питання потрібна чи ні Трускавцю стратегія – очевидно що ні. Адже тільки за умови широкої зацікавленості нею лідерами громади (навіть не політиками) стратегія може виконати свою роль у створенні добробуту міста. Популяризуйте цінності громадянського суспільства – і тоді громада реально відчує свої можливості впливати на соціально-економічні процеси у місті».

А тепер дозволю собі висловити власні враження та розчарування від цієї «мега-події».

На початку директор Трускавецького курортно-інформаційного центру Олександр Боднар представив пропозиції по брендуванні і виробленні стратегії від якихось львівських студентів-дизайнерів. Вони хочуть 6-10 тисяч доларів за аналіз (!) та теоретичне обґрунтування, стільки ж за розробку графічних елементів, ну а виготовлення і встановлення цих же елементів обійдеться Трускавцю в 70-80 тисяч доларів. Це що, насмішка? З такою дурнею виходити на люди? Не соромно?

Друге враження та розчарування – виступ лекторів. Виступили запрошені з Києва Вілена Воронова та Інна Силантьєва. Щоправда, більше говорила пані Воронова – своєю промовою чимось дуже нагадувала радіопередачу цілительниці травами Наталії Земної. Можливо, говорила щиро, але не дуже по темі. Картинка на екрані показувала одне, вона ж розводилася про те, що «бренд – не матеріальна субстанція, а ментальна конструкція, сумарний досвід споживача» і щось подібне до того. За якихось 10 тисяч доларів кияни зроблять все, навіть організують event-події, бо дуже їм подобається Трускавець і вони хочуть допомогти.

Попри нуднувату лекцію від киянок їхній виступ як частина цієї двогодинної зустрічі виглядав ще не найгірше.

Вбив наповал мер Андрій Кульчинський. Начебто мало було людям слухати його нотації на зустрічі з готельєрами 9 червня! Тепер мер знову взявся повчати готельєрів та підприємців. Зрозуміло, що міський голова їздить всюди (і до Києва, і за кордон) на різні конференції, тренінги і т.д., але ж і в санаторіях та готелях не сидять абсолютні бевзі та мантелепи. Невже приємно їм було слухати, скільки має бути символів у публікації на сайті чи як вони мають залучати клієнтів? Кому потрібне повчання, що на сайті має бути продаж путівок, а сайт має бути зроблений для найтупіших та найлінивіших?

Пан Кульчинський поволі перетворюється у свого попередника, який не в останню чергу програв не лише завдяки своєму тупому оточенню, а й через те, що всюди встромляв свої 5 копійок. Андрій Богданович теж хоче виглядати на такого, що розбирається у всьому, але це вже аж ніяк не пасувало слухати та дивитися, як мер-лікар керівникам оздоровниць «втирає» елементарні речі як їм вести бізнес.

Та ще більше не сподобалися зауваження експертів типу Віктора Пиціва. Ні з того ні з сього пан Пиців почав восхваляти попередню владу Трускавця, що вона зробила якісь добрі напрацювання в сфері промоції. І що те «добро» треба взяти до уваги. На щастя, підприємець Сергій Розора чітко і по поличках розклав це «добро». Логотип за міські кошти розробили і привласнили, а все, що робилося без «патронату» влади, обходили мовчанкою.

На спроби одного з представників попередньої влади щось відповісти пан Розора видав такий спіч, що аж міський голова мусів втрутитися та заспокоїти підприємця, щоб той часом не вдався до рукоприкладства.

Люди поволі залишали зал, не дочекавшися кінця зустрічі. Розмова загрузла на етапі «ні про що», брендінг та його моделі відійшли на далекий задній план.

Організаторам варто зважити на ці критичні зауваження, адже ще пару «семінарів-презентацій» в такому стилі і тоді чиновникам доведеться слухати один одного. Втім, їм все одно – аби день відробити та зарплату отримати. Місто і так живе завдяки потужним санаторіям, відпочинковим закладам та креативним людям, які заробляють самі і дають можливість заробити іншим.

Сподіваємося, що практиканти зі Львова не «розведуть» місто на 100 тисяч доларів за «брендинг», який включатиме аналіз, пару піктограм і їх виготовлення в натурі. Бо на курорт їдуть зовсім не для цього. Що думають з приводу бренду Трускавця люди з досвідом, самозакоханих доповідачів не хвилювало.

І насамкінець ще один коментар – цього разу від депутатки з провладної фракції «Самопоміч» Віри Сазонової (взято зі сторінкив мережі Фейсбук):

«Влада намагається робити правильні кроки – безумовно, з необхідністю якісного брендингу неможливо не погодитись. Так, він є складовою розвитку курорту, але аж ніяк не його основою.

Можливо, саме тому і не вдається організаторам зацікавити підприємців Трускавця навіть до участі в обговоренні. Та й сама зустріч... Дві години чистої теорії, посилання на досвід інших міст, багато розумних, модних слів... І дуже мало конкретних кроків, особливо в площині основного – просування бренду і міста курорту. І не може бути інакше, тільки тому, що немає чітко поставленого завдання. Ймовірно, найрозумніша думка, яка прозвучала – це про можливу необхідність займатись брендингом паралельно з розробкою стратегії розвитку.

Хоч скоріш за все – спочатку потрібна чітко сформована стратегія, а вже на її основі брендинг.

Зволікати з цими речами у Трускавця немає часу. Немає часу шукати і залучати теоретиків для розробки стратегії, яка в випадку нашого міста є єдино можливою, з огляду на те, що ми вже маємо унікальність нашого міста – це Нафтуся. Нам потрібні практичні кроки.

Якщо простими слова описати суть брендингу, то брендинг це річ, в яку ми запаковуємо товар, який хочемо продати. І при його формуванні спочатку ми повинні чітко визначитись з цільовою аудиторією. На яких ринках нам важлива реалізація? Хто наш потенційний покупець? Якими методами ми будемо просувати наш товар? Тільки на основі таких конкретно сформованих параметрів можливо якісно та комплексно поставити та виконати завдання з брендингу нашого міста».

Володимир Ключак

Інформує податкова

Скористалися іпотечним житловим кредитом – маєте право на податкову знижку

Платник податку на доходи фізичних осіб має право отримати податкову знижку на частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, фактично сплачених протягом звітного податкового року.

Таке право виникає в разі, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначені платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

У разі якщо будинок (квартира, кімната) купується за рахунок іпотечного житлового кредиту, частина суми процентів, що включається до податкової знижки платника податку - позичальника іпотечного житлового кредиту, дорівнює добутку суми процентів, фактично сплачених платником податку протягом звітного податкового року в рахунок його погашення, і коефіцієнта, що враховує мінімальну площу житла для визначення податкової знижки, розрахованого за такою формулою: К (коефіцієнт) = 100 м2 : фактичну загальну площу житла, що будується (придбавається) платником податку за рахунок іпотечного кредиту.

Якщо цей коефіцієнт більший, ніж одиниця, до податкової знижки включається сума фактично сплачених процентів за іпотечним кредитом без застосування такого коефіцієнта, тобто якщо житло, придбане за рахунок іпотечного житлового кредиту, не перевищує 100 кв. м, то платник податку має право включити до податкової знижки суму всіх сплачених процентів.

Для отримання податкової знижки необхідно подати до податкової інспекції за місцем своєї реєстрації річну декларацію про майновий стан і доходи, копії: паспорта, реєстраційного номера облікової картки платника податку, кредитного договору, нотаріально завіреного договору іпотеки, відповідних платіжних документів, в яких визначено суму сплачених процентів за користування іпотечним кредитом, та реквізити рахунку для повернення коштів.

Розмір податкової знижки складатиме 15% від суми цих витрат, але не більше сплаченого у минулому році податку із заробітної плати. Тому потрібно подати ще довідку про нараховану заробітну плату, в якій має бути зазначено з розбивкою по місяцях: суми нарахованої заробітної плати, суми утриманого ПДФО, суми утриманого з зарплати ЄСВ, суми застосованої ПСП (за наявності).

Важливо! Якщо до кінця 2016 року платник податку не скористається правом на нарахування податкової знижки за наслідками 2015 року, таке право на наступні роки не переноситься.

Спростити діяльність платників податків допомагають електронні сервіси ДФС України

Державною фіскальною службою України створено інтегровану автоматизовану інформаційну систему на базі єдиного веб-порталу органів ДФС. Шановні платники податків можуть скористатися електронними сервісами, які створені виключно для Вашої зручності:

Сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків („податкова яма”) чи учасником схем оптимізації бюджетних платежів тощо.

Сервіс «Електронний кабінет платника» – це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, робота в якому може здійснюватися з будь-якого, підключеного до Інтернету комп’ютера по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-сайті ДФС України шляхом авторизації за допомогою особистого електронного ключа цифрового підпису. Електронний кабінет платника забезпечує користувачам можливість:

- подання податкової звітності в режимі реального часу;

- перегляду податкової звітності;

- доступу до інформації про стан розрахунків з бюджетом.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс ДФС дозволяє здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку чи діяльності. Окрім цього, електронний сервіс працює з використанням ключових слів та шляхом перегляду інформації за певні періоди.

Скористатися послугою ресурсу можна на веб-порталі Державної фіскальної служби України у розділі «Інформаційно-довідковий ресурс». Електронний сервіс забезпечує представників бізнесу та громадян своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією та сприяє впровадженню державної інформаційної політики.

Про порядок заповнення податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ нагадує, що за четвертий квартал 2015 року та наступні податкові періоди платники рентної плати звітують за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496 (далі – наказ №719).

Невід’ємною частиною Податкової декларації з рентної плати (далі – Декларація) є 11 додатків. Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування. За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання, для такого об’єкта оподаткування до Декларації не додається.

 Платники рентної плати за спеціальне використання води надають до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації Декларацію та відповідний тип додатка, а саме:

- додаток 5 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води» (далі – додаток 5);

- додаток 6 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту».

Як повідомила Державна фіскальна служба України, під час аналізу даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата) за І квартал 2016 року встановлено найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов’язань з Плати, а саме:

- неправильне застосування платниками ставок Плати, встановлених статтею 255 Податкового Кодексу України від 02.10.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями, що призводить до невірного обчислення податкових зобов’язань (додатки 5 та 7);

- неправильне визначення коду водного об’єкта (додаток 5- неправильне заповнення додатку 5: за умови заповнення рядка 11 «податкове зобов’язання з початку року» не заповнено рядок 13 «податкове зобов’язання за податковий (звітний) квартал».

Таким чином, з метою правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння Плати платникам необхідно дотримуватись порядку заповнення податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води.

Чи може ЮО, яка внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій, обрати третю групу спрощеної систему оподаткування?

Згідно з п.п. 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації – це неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п. 133.4 ст. 133 ПКУ.

Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (п.п. 133.4.1 п.133.4 ст. 133 ПКУ).

Главою 1 розд. XIV ПКУ встановлено правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку. До третьої групи платників єдиного податку належать юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень (п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

Види діяльності, які не дозволяють юридичним особам обрати спрощену систему оподаткування, наведено у п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Крім того, при переході на спрощену систему оподаткування юридичній особі необхідно враховувати обмеження щодо сукупності часток засновників у статутному капіталі, встановлене п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ.

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ст. 299 ПКУ).

Отже, юридична особа, яка внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій, може обрати третю групу спрощеної системи оподаткування у разі дотримання вимог, встановлених главою 1 розд. XIV ПКУ, за умови виключення її з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Якщо платник податку на прибуток перейшов на спрощену систему оподаткування

Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 ст. 137 Податкового кодексу України, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком.

Відповідно до пункту 137.5 ст. 137 Податкового кодексу річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку:

а) платників податку, які зареєстровані протягом звітного року (новостворені);

б) виробників сільськогосподарської продукції;

в) платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Згідно з п. 291.3 ст. 291 Податкового кодексу юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим гл. І р. ХІV цього Кодексу, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Платник податку на прибуток, у разі переходу на спрощену систему оподаткування в середині року, подає податкову декларацію з податку на прибуток за звітний період, що передує кварталу, з якого він переходить на спрощену систему оподаткування, у термін, передбачений п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Кодексу - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ



Создан 23 июн 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником