Трускавецький вісник № 126 (1267) від 26 липня 2016 р.

 

Трускавецький вісник № 126 (1267) від 26 липня 2016 р.

26.07.2016



У номері: Із засідання виконкому в Трускавці; В Бориславі поговорили про адмінреформу; Як запобігти забрудненню Солониці; Трафунки.

Короткі новини

У Трускавці радилися, як запобігти забрудненню річки Сололниця

Як інформує прес-служба Дрогобицької РДА, наприкінці минулого тижня в Трускавецькій міській раді відбулася робоча нарада щодо забруднення річки Солониця. Нараду очолив директор департаменту екології та природних ресурсів Львівської облдержадміністрації Руслан Гречаник. У розмові взяли участь заступник голови Дрогобицької райдержадміністрації Іван Мізерник, заступник Трускавецького міського голови Олексій Балицький, представники Дрогобицького управління водного господарства, Дрогобицького та Трускавецького водоканалів, громадськості.

Як повідомив Іван Мізерник, за підсумками обговорення вирішено провести інвентаризацію постійних забруднювачів ріки, проводити постійний моніторинг екологічного стану води в точках відбору проб, Дрогобицькому водоканалу – вивчити питання будівництва додаткової каналізаційно-насосної станції та водонапірного колектора.

Власна інформація

Правоохоронці винесли пенсіонера з помешкання і надали йому долікарську допомогу

Правоохоронці винесли пенсіонера з помешкання і надали йому долікарську допомогу. Пригода сталася 22 липня у місті Дрогобич. Працівники сектору реагування патрульної поліції Дрогобицького відділу поліції капітан поліції Павло Шургот та сержант поліції Ярослав Мартинюк повертались з роботи на власному автомобілі. На вулиці Шептицького їх зупинила жінка з дитиною на руках, яка звернулася за допомогою.

Жінка розповіла, що в її будинку спалахнула пожежа і очікуючи на прибуття рятувальників вона самотужки не може винести з будівлі 60-річного свекра. Працівники поліції швидко кинулися до будинку і винесли паралізованого чоловіка. Вони надали пенсіонеру, який перебував у задимленому приміщенні, долікарську допомогу, а також допомогли гасити вогонь до прибуття пожежників.

Чоловіка було доставлено до лікарні. Наразі його стан задовільний.

Відділ комунікації поліції Львівської області, за матеріалами Наталії Постойко, Дрогобицький ВП

Маршрути № 1 та № 2 об`єднують

Чергове засідання виконавчого комітету Трускавецької міської ради відбулося у вівторок, 26 липня. За півтори години часу виконком розглянув близько сорока питань, більшість з них було вирішено позитивно. Одним з винятків було питання надання дозволу на розроблення детального плану території на вул. Помірецька, 6. Власник, який купив земельну ділянку, де раніше стояв житловий будиночок садибного типу (тепер його знесли і територію розрівняли), хоче споруджувати там чотириповерховий будинок. Згідно з діючим Генпланом в цій зоні не повинні зводитися будівлі вище трьох поверхів, тому заявнику відмовили. Йому буде запропоновано звернутися з повторною заявою на будівництво 3-поверхової споруди.

Розпочав засідання виконком у неповному складі – досі хворіє заступник міського голови Олександр Ткаченко. Московські технологи та доморощені холуї звели чоловіка на лікарняний – і він досі не може оклигатися. Та є надія, що після повернення на роботу справі із наклепами буде дано рух і винні отримають по заслузі.

Першим питанням, яке розглядав виконком, було підведення підсумків роботи зі зверненнями громадян за І півріччя 2016 року (доповідала завідувач відділу організаційного забезпечення діяльності виконкому Лілія Кіндракевич). За перших шість місяців цього року до ТМР надійшло 1 026 звернень, що більше від аналогічного періоду минулого року на 362 (в І півріччі 2015 поступило 664 звернення). Колективних звернень було 147, повторних 13. 59,6% звернень (611) було вирішено позитивно. Найбільше звернень стосувалося питань соціального захисту, натомість зменшилася кількість тих, хто звертається в пошуках роботи.

Доповідач розповіла, скільки хто отримав допомоги з міського бюджету. Серед пільгових категорій – соціально незахищені, воїни АТО, демобілізовані, діти-сироти та інші. Так, 73 малозабезпечені трускавчани отримали допомоги в розмірі 270 тисяч гривень, 20 соціально незахищених трускавчан отримали допомогу на встановлення приладів обліку води у своїх квартирах, 57 АТОвців отримали 408 тис. грн., а 60 тис. грн. згідно програми Львівської ОДА отримало 20 демобілізованих. 22 сім`ї, де є діти-сироти чи діти, позбавлені батьківського піклування, позбавлені оплати за житлово-комунальні послуги – цей тягар на себе взяло місто.

- Міський голова та його заступники приділяють велику увагу особистому спілкуванню з мешканцями міста, - каже Лілія Кіндракевич. – На особистий прийом звернулося 111 громадян.

Зменшилася кількість звернень у вищестоящі органи, в урядовий контактний центр поступило 82 звернення з Трускавця, більшість стосувалося призначення субсидій. На розгляд в місто скерувала 5 звернень Дрогобицька місцева прокуратура. Із 77 звернень, поданих на гарячу лінію ЛОДА «112», 19 подав трускавчанин Омелян Дяків.

Звіт про роботу зі зверненнями громадян було взято до відома.

Наступний блок питань доповідав начальник УЖКГіБ ТМР Сергій Максимич. Перше питання (заборона стоянки на вул. Бандери біля костела) особливих дискусій не викликало – питання готувалося після відповідного звернення парафіяльної громади церкви Успення ПДМ (РКЦ в Україні) та звернення ряду громадян, зокрема і Почесного громадянина Трускавця Мирона Бучацького.

А от друге питання викликало жваве обговорення. Мова йде про об`єднання маршрутів № 1 та № 2 в один. Отже, з 5 серпня цей новий маршрут їздитиме від санаторію «Кристал» до санаторію «Молдова» із заїздом на автобусний та залізничний вокзали і заїздом в готельно-курортний комплекс «Карпати» при наявності пасажирів. Це пробний варіант на три місяці – він має покращити якість перевезень у місті-курорті. Останній рейс від «Молдови» здійснюватиметься о 18.15 (зараз остання «одиничка» їде звідтам о 17.15), а далі маршрутка їздитиме до залізничного вокзалу, як і їздить теперішня «двійка». Останній рейс від «Кристалу» – о 20.00. «Трійка» їздитиме так як і раніше – і по часу, і по маршруті.

Свої зауваження перевізникам висловлювали члени виконкому Зоряна Конопельська, Віра Савка та помічник народного депутата Богдана Матківського Андрій Дуб. На запитання членів виконкому відповідали очільник ТзОВ «Інтер-Транс-Тур» Іван Асафат та МПП «Витязь» Ігор Барна. Було вирішено, що якщо нова пробна схема руху даватиме збій, то ніщо не заважатиме повернутися до старої схеми. Перевізники зобов’язалися возити пасажирів «Богданами», «Іванами» та «Еталонами», а також встановити GPS-трекери, відеореєстратори, інформаційні таблиці і перевозити пільгові категорії громадян.

Члени виконкому погодили встановлення автоматичного боларду для запровадження регламентованого заїзду транспорту на вул. Шевченка з перехрестя вулиць Дрогобицька-Бориславська в м. Трускавець. Не виключено, що з часом аналогічний болард буде встановлено на вулиці Шевченка і зі сторони вулиці Річки.

Вартість боларду разом з серверною частино, встановленням та обслуговуванням – біля 150-160 тис. грн., це оплатить «Міротель». Директор цього комплексу Сергій Дробчак розповів як функціонуватиме болард. Працюватиме він в односторонньому порядку, заїзд для машин екстрених служб буде цілодобовим та безкоштовним. Авто, які їхатимуть до «Міротелю», заїжджатимуть через болард, а виїжджатимуть заднім виїздом через вул. Бандери (попри костел). До речі, вулицю Бандери від міської ради до центральної площі влада Трускавця планує з часом зробити пішохідною та замостити бруківкою, на це піде біля 3 мільйонів гривень.

Члени виконкому дали згоду на затвердження актів на списання основних засобів, що знаходяться на балансі відділу освіти і закріплені за кількома садочками, трьома школами і БУТом. Це старі, радянських часів, холодильники, водонагрівачі, пральні машини тощо. Член виконкому Віра Савка запропонувала передати щось з цього в кімнату радянської доби, яку облаштовують в музеї історії міста.

Пакетом проголосували на виконкомі не лише за списання старої рухляді в закладах освіти, але і за створення комісій щодо передачі ряду житлових будинків на баланс ОСББ. Це стосується багатьох багатоповерхівок Трускавця – Сагайдачного, 1-А, 16, 21, Стуса, 2, 5, 10, 12, 18, Стебницька, 66, 74, 96, Мазепи, 14, 16, 20, 22, 38, Данилишиних, 21. Було внесено зміни в рішення, яке стосувалося будинку на Стуса, 15.

Власник фірми «Терен» хоче продати територію під будівництво житлового будинку, тож на виконкомі було дано дозвіл на розробку детального плану території. Як зазначив міський голова Андрій Кульчинський, особливих питань тут не виникає, адже будується житло не в центральній частині курорту, а саме в районі житлової забудови.

Після присвоєння ряду поштових адрес (переважно щодо об`єктів розділеного між родичами майна) були проголосовані три питання розміщення зовнішньої реклами. Як повідомила начальник управління розвитку міста Наталія Скибак, готується до затвердження нове Положення про зовнішню рекламу у Трускавці, яке регламентуватиме ці процеси.

Завжди приємною подією на виконкомі є вручення ключів від нового житла. 26 липня ключі від нового помешкання отримала сім`я Тереси Хоньків. Сім`я з п’яти осіб, у тому числі маленька дитина, мешкали в старому будинку на вулиці Стебницькій, 38, повернутому власнику. Тепер замість 12 квадратних метрів житлової площі родина Хоньків житиме в трикімнатній квартирі на вулиці Мазепи, 16 загальною площею 64,6 кв. м. і житловою площею 39,4 кв. м.

Володимир Ключак

У Бориславі розпочались обговорення щодо об'єднання територіальних громад

21 липня 2016 року у Бориславській міській раді відбулись обговорення. Воно відбулось в рамках всеукраїнської акції „Децентралізаційний марафон”.

Акція стартувала 26 червня 2016 року за ініціативи Асоціації міст України. Метою марафону є активізація та стимулювання процесу об’єднання і формування спроможних громад.

В засіданні круглого столу брали участь: міський голова Ігор Яворський, заступник міського голови Богдан Монастирський, представники депутатського корпусу міської ради, виконавчий директор Львівського регіонального відділення Асоціації міст України Василь Абаімов, а також експерт з бюджетних питань, експерт з цивільно-правових відносин та експерт з комунікації.

Виконавчий директор Львівського регіонального відділення Асоціації міст України Василь Абаімов розповів що Асоціація міст України – майже ровесниця нашої молодої незалежної держави. Вона має досить цікаву і динамічну історію. За цей відносно короткий проміжок часу своєю активною суспільною діяльністю вона зуміла не тільки привернути увагу широкої громадськості, об'єднати для співпраці більшу частину українських міст, а й змусила поважати себе усі гілки влади. Протягом років своєї діяльності АМУ бере активну участь у формуванні законодавчої бази місцевого самоврядування, реформуванні бюджетної політики та міжбюджетних відносин, надає інформаційну, організаційну та консультативну допомогу своїм членам, опікується проблемою підготовки і перепідготовки муніципальних кадрів, налагоджує міжнародні побратимські зв‘язки між містами.

Експерт з бюджетних питань пояснила методику формування спроможних територіальних громад. Розкриваючи сутність поняття «спроможності» територіальних громад, йдеться про її здатність самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання послуг, зокрема, у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства – з урахуванням кадрових ресурсів, фінансового забезпечення та розвитку інфраструктури відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Це означає, що наявна інфраструктура, кадрові і фінансові можливості новоствореної адміністративно-територіальної одиниці дозволяють самостійно виконувати повноваження, визначені законом та Бюджетним кодексом для міста обласного значення.

Ряд нових територіальних громад об’єктивно не зможуть забезпечувати на належному рівні надання вторинної медичної допомоги та спеціалізованої освіти. Передбачається, що вказані послуги будуть передані на субрегіональний рівень. Однак поки така передача не здійснена, слід очікувати передачу коштів з бюджетів новостворених громад до тих, де необхідна інфраструктура існує, в порядку, визначеному ст. 93 Бюджетного кодексу України.

Під терміном «зона доступності потенційного адміністративного центру спроможної територіальної громади» слід розуміти територію навколо потенційного адміністративного центру спроможної територіальної громади, що визначається з урахуванням доступності послуг у відповідних сферах на території такої громади. Тобто це не тільки зона доступності центру в частині надання соціальних послуг, а також зона працевлаштування значної частини мешканців новоствореної громади.

Також експерт роз’яснила, що враховується під час формування спроможних територіальних громад це у першу чергу – здатність органів місцевого самоврядування вирішувати суспільні питання, які належать до їх компетенції, для задоволення потреб населення відповідних адміністративно-територіальних одиниць. Перевага надається економічній спроможності новостворених адміністративно-територіальних одиниць. Враховуються обсяги доходів (розрахунковий) спроможної територіальної громади, бюджету розвитку, базової дотації, реверсної дотації. Також важливим є наявність закладів бюджетної сфери, необхідної для здійснення самоврядних функцій на базовому рівні. За відсутності у громадах окремих підрозділів територіальних органів виконавчої влади, принаймні повинні бути приміщення для розміщення таких підрозділів. Обов’язково має бути приміщення для розміщення станції швидкої допомоги. В частині доступності послуг слід зауважувати, що деякі послуги надаються повсякденно, інші – з певною періодичністю. Щодо перших слід віднести надання середньої освіти та первинної медичної допомоги. Тому обов’язковою умовою є наявність середньої школи та амбулаторії в зоні доступності.

Експерт з цивільно-правових відносин та експерт з комунікації розповіла як створення перспективного плану впливає на об’єднання громад. Формування органів місцевого самоврядування спроможних територіальних громад відбувається на перших виборах. ВР АРК, обласна рада одночасно з прийняттям рішення про утворення об’єднаної територіальної громади призначає перші місцеві вибори депутатів сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади та відповідно сільського, селищного, міського голови. Слід розрізняти два етапи формування нового адміністративно-територіального устрою – створення Перспективного плану та добровільне об’єднання громад. Перший етап – обов’язковий для виконання органами виконавчої влади на рівні обласних державних адміністрацій. Також стимулюється затвердження Перспективного плану обласними радами. Другий етап – не має чітких часових рамок, адже створення громад здійснюється на добровільних засадах. Однак слід зауважити, що досвід європейських країн, які проходили через етап добровільного об’єднання свідчить про те, що він завжди успішно закінчувався через прийняття законодавчих рішень щодо вирішення питання формування повноцінного адміністративно-територіального устрою. При цьому бюджетні та інфраструктурні переваги отримували тільки ті новостворені одиниці, керівництво яких проявило активність при реалізації етапу саме добровільного об’єднання.

Загалом процес об’єднання територіальних громад може йти паралельно і незалежно від створення Перспективних планів формування спроможних територіальних громад. Однак тільки ті об’єднання, які повністю вписуватимуться у встановлену Перспективним планом матрицю, отримують додаткові повноваження і ресурси, які наразі є у містах обласного рівня та районах.

Також експерт розповіла про основні етапи формування об’єднаних територіальних громад. Таким чином на першому етапі формування спроможних (об’єднаних) територіальних громад ми визначаємо центри спроможної територіальної громади. Це місто обласного значення, а також населений пункт – районний центр.

На другому етапі визначаємо зону доступності населених пунктів до адміністративного центру спроможної (функціональної) територіальної громади, яка складає 20 км..

Відстань може бути збільшено до 25 км, якщо чисельність жителів спроможної територіальної громади, в зоні віддаленості більше 20 км, складатиме не більше, ніж 10 % від загальної чисельності жителів цієї громади.

На третьому етапі визначається адміністративний центр, із населених пунктів які розташовані за межами зони доступності. Як правило це село, селище, яке має краще розвинену інфраструктуру.

Як виняток, у випадках розташування в зоні доступності потенційного адміністративного центру села, селища, міста, яке має відповідні фінансові, інфраструктурні та кадрові ресурси, загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступеня та кількість дітей шкільного віку – не менше 250 і дошкільного віку – не менше 100, такий населений пункт може бути визначений потенційним адміністративним центром спроможної територіальної громади.

Відділ внутрішньої політики Бориславської міської ради



Создан 26 июл 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником