Трускавецький вісник № 130 (1271) від 2 серпня 2016 р.

 

Трускавецький вісник № 130 (1271) від 2 серпня 2016 р.

02.08.2016



У номері: «Гарячі лінії» знімають градус напруги в суспільстві; А собаки як собаки; Інформує податкова; Відгуки гостей.

Короткі новини

В РДА говорили про надання земельних ділянок учасникам АТО

Підтримка і допомога учасникам АТО та їхнім сім'ям – одне з основних питань, яке перебуває на особистому контролі голови Дрогобицької райдержадміністрації. Як інформує прес-служба Дрогобицької РДА, під час наради з керівниками структурних підрозділів Володимир Шутко знову повернувся до цієї теми. Йшлося, зокрема, про виділення земельних ділянок, що спричиняє найбільше скарг і невдоволення. Очільник району поставив перед начальником управління Держгеокадастру завдання постійно моніторити ситуацію в розрізі сільських, селищних рад та невідкладно інформувати про проблеми. Любомир Бреньо у свою чергу повідомив, що він скерував листа для розгляду Новокропивницької сільської ради з пропозицією зарезервувати 3 га землі для учасників АТО.

Власна інформація

Дрогобицькі правоохоронці скерували до суду обвинувальний акт щодо "серійного злодія"

У матеріалах справи фігурують 22 особи, які постраждали від дій зловмисника.

Дрогобицькі правоохоронці 29 липня скерували до суду обвинувальний акт за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ст.185 та ст.289 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що у період з травня 2015 року по червень 2016 року, 25-річний, раніше засуджений, житель Дрогобича скоїв 23 крадіжки, з них 22 крадіжки майна із гаражів, будинків, салонів автомобілів та 1 незаконне заволодіння автотранспортним засобом. «Працював» зловмисник на території міст Дрогобича та Трускавця, а його жертвами стали 22 особи, при чому одного із потерпілих чоловік обікрав двічі.

Так, в ніч на 7 грудня 2015 року, на подвір‘ї будинку на вулиці Наливайка у Дрогобичі зловмисник розбив скло в припаркованому автомобіля «Рено Трафік» звідки викрав чотири телевізори «Самсунг» та грошові кошти. Загалом, на суму понад 182 000 гривень.

23 травня 2016 року зловмисник «змінив спеціалізацію»: цього разу замість крадіжки він скоїв незаконне заволодіння автомобілем: вночі пошкодивши навісний замок проник у гараж на вулиці Стрийській у Дрогобичі звідки викрав автомобіль «Опель Кадет».

Загалом, злочинна діяльність молодого дрогобиччанина завдала збитків на суму майже 487 000 гривень. Під час обшуку правоохоронці вилучили речові докази скоєного.

Обвинувальний акт за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч. 1,ч.2, ч.3, ч.4 ст. 185 ККУ (крадіжка) та ч. 2 ст.289 (незаконне заволодіння транспортним засобом) КК України, скеровано до суду.

Відділ комунікації поліції Львівської області, за матеріалами Наталії Постойко, Дрогобицький ВП

Почему люди выбирают для отдыха Трускавец и «Карпаты»

Хотя на улице еще только начало августа, но уже можно сказать, что для Трускавца лето 2016 года было очень успешным. В этом году значительно возросло количество отдыхающих, в том числе из зарубежных стран. И не только из постсоветского пространства – в нас отдыхали гости из США, ОАЭ, Венгрии, Израиля.

Почему гости выбирают Трускавец? За что благодарят и что хотели бы улучшить? Какие люди делают их отдых замечательным? Почему отдыхающие хотят возвращаться сюда? На эти вопросы попробуем найти ответы вместе с книгой отзывов гостей гостинично-курортного комплекса «Карпаты».

Для начала – строки благодарности от Нины Сергин и Ольги Сергин из города Иерусалим (Израиль):

«Мы, бывшие москвичи, проживающие в Израиле, выбрали Ваш санаторий «Карпаты» по совету друзей. Позвонили – голос Божены очаровал сразу, а потом заказали уже у Олега, все рассказали о санатории – и нам подошло.

Мы объехали полмира, были в десятках санаториев Европы, Прибалтики и т.д. Но «Карпаты» - это чудо из чудес. Получили не только здоровье, но осуществили свою мечту – путешествовать по Карпатам.

Успели все – 4 экскурсии (Оксана молодец), Львовский театр оперы и балета (опера). Экскурсоводы на высшем уровне, а какие фильмы мы смотрим каждый вечер! – культработники на своем месте.

Выражаем глубокую благодарность врачам-красавицам: терапевту и неврологу, кардиологу, психологу, всем работникам физиотерапии. А какие ванны (Клепач Галина), сухие углекислые ванны (Мария), вихревые ванны (Марьяна Логинская), физкабинет низкой частоты (медсестра Глодан Л.С.)! А ваш администратор Марьян Капко – это символ Человека с большой буквы!!!

Для нас основным была еда (после тяжелой операции). Кухня в «Карпатах» - это произведение кулинарного искусства – что хочешь, сколько хочешь – и все вкусно!

Особая благодарность работникам кухни: администратор Галина Желихивская, повар-бригадир Кордияко Даниила Антоновна, диетсестра Роксолана Винницкая, повар-бригадир Лаврик Оксана Николаевна, замечательные официанты (всегда с улыбкой, всегда в форме) Наум Л., Зиник Х., Горячко М., Мартинишин И., Клепач М., Остапенко М., Степанюк О., Бойко Л., Пилипив Н. Поварам – отдельное спасибо – все приготовлено с душой и сердцем, что очень редко мы встречали в других лечебных учреждениях…

А какая находка – мальчики-музыканты Роман и Юрий (играют блестяще, для любящих музыку).

И, конечно, работники регистратуры – помогают мгновенно, никакого отказа ни в чем, девушки на высоте!

И спасибо водителям Степану (ночью встречал в аэропорту) и Андрею.

Все уборщицы выполняли все просьбы мгновенно – спасибо Лиде и всем-всем!

Администрации санатория «Карпаты» - наше глубочайшее спасибо, все – на уровне хозяйственной деятельности. Всем – здоровья, счастья и процветания Украине!

По возможности приедем еще не раз. Успехов!».

А вот еще слова благодарности от гостей из Израиля:

«Выражаем огромную благодарность доктору Цимбриле Владимиру Владимировичу за профессионализм и доброту. Благодаря Вам, Владимир Владимирович, вижу большие сдвиги в здоровье, несмотря на то, что прошло так мало времени. Почувствовали очень эффективное лечение.

Большое спасибо за добрейшее отношение Марьяна Капко. Благодаря таким людям хочется приехать и во второй раз. Он способен по несколько раз с большим терпением разъяснить, ответить на вопросы и направить туда, куда требуется отдыхающим.

Хочется особо поблагодарить коллектив столовой во главе с Даниэлой Антоновной. Чисто, оперативно, добро, отзывчиво.

В общем итоге низкий поклон руководителям гостиницы за грамотное управление. Мы все понимаем, что вы вкладываете материально очень много в рекламу, но самая большая и мировая реклама – это из уст в уста! Спасибо еще раз! До встречи в следующем году! Катерина, Ави Риби и Света Юхановы»

«Очень благодарны за все. Спасибо работникам кухни, медицины и всем в «Карпатах». Шалом! Светлана и Рома, Израиль».

Традиционно отдыхает в «Карпатах» много азербайджанцев. Гасан Алиев из Баку пишет: «Отдыхал в «Карпатах», отдых понравился. Хочу выразить благодарность всему персоналу и особенно администратору лечебно-диагностического комплекса Марьяну Капко за добродушность и внимание к гостям». А Вели Али-оглу Кулиев (также из Баку) благодарит за вкусную еду и хорошее лечение: «Приехал в «Карпаты» в первый раз. Отдых мне очень понравился. Кормят вкусно и разнообразно, персонал все до одного очень внимательны. Большая благодарность врачу Оводу В. А. и медсестре Ирине Богун – они профессионалы своего дела, чутко относятся к пациентам».

«Благодарим за теплый прием, за хорошее обслуживание. Благодарим врачей, весь обслуживающий персонал. Особенно благодарим шеф-повара за вкусно и правильно приготовленную еду. Надеемся, что еще не раз приедем к вам» - пишут Нагиева С.И. и Гусейнов В.Ю. из солнечного Азербайджана.

Как мы уже заметили выше, есть у нас гости из более отдаленных стран. «В целом я доволен лечением в санатории «Карпаты». Лечебная база хорошая. Особая благодарность врачу Оводу Владимиру Александровичу. Его советы и лечение для меня были очень полезными. Дерматолог и стоматолог также сделали полезные советы и лечение. Что касается еды, то ее количество даже можно уменьшить. В общем хочу отметить, что у вас очень приятный медицинский и общий персонал, хорошая уборка номеров. Спасибо!» - пишет господин Владимир из штата Северная Каролина (США). А Анастасия Анастасова из г. Дубаи (Объединенные Арабские Эмираты) замечает, что соотношение довольных и недовольных клиентов является очень важным для бизнеса: «Санаторий выбирали по отзывам в Интернете, поэтому хочу отметить, что в нашем современном мире для бизнеса очень важно соотношение довольных и недовольных клиентов. В общем я была приятно удивлена от услуг, территории, процедур, чистоты и ухоженности парка и многое др. Хочется выразить благодарность людям, которые вносят свой вклад в организацию работы санатория «Карпаты» (г. Трускавец)».

Хотя в Трускавце отдыхает много гостей из зарубежных стран, но все же большинство отдыхающих – это наши соотечественники, украинцы. Ниже – несколько отзывов от них.

«Выражаем благодарность за отдых, теплоту и прием всему обслуживающему персоналу! Так держать! Роман и Ирина Петровы, г. Краматорск».

«Выражаю глубокое уважение и благодарность Марьяне Логинской и Александре Хомяной из кабинета вихревых ванн за их чуткость, внимание к больным. Мне они особенно помогали, даже водили в кабинет и выводили – таких уважения и чуткости не всегда встретишь в нашем обществе. Спасибо за таких работников Вашего санатория. Людмила Николаевна Коломиец».

«Выражаю искреннюю благодарность Светлане Демкив за примерное обслуживание № 234 во время моего пребывания на отдыхе в ГКК «Карпаты». Н.В. Данилина».

«Искренне хочу поблагодарить работников ванного отделения Ташак Наталию Степановну, Яковченко Ольгу Евгениевну, Хемич Марию Ивановну, Клепач Галину, Грыцив Лесю за их чуткость, доброту, профессионализм. В то время, когда состояние моего здоровья резко ухудшилось, они мгновенно пришли мне на помощь и приложили все усилия, чтобы мое состояние стабилизировалось. Прошу руководство санатория отметить работу вышеуказанных работников, поскольку в нашем нелегком мире так часто не хватает человечности. С уважением, Дина Тиравская, ветеран труда, преподаватель-методист высшей категории, заведующая отделением музыкально-теоретических дисциплин Львовской государственной музыкальной школы № 3».

«Выражаю глубокую благодарность коллективу санатория за добросовестное отношение к своим обязанностям. Особую благодарность выражаю доктору Н.В. Марчук за ее советы в лечении. Они для меня были очень полезны. Она – Доктор с большой буквы. А еще благодарность девочкам ванного отделения Оленьке Яковченко и Марьяне Личковенко. Вы, девочки, очень внимательные, спасибо, что вы такие. Л. В. Денисова».

«Так сложилось, что мы с женой отдыхали в этом чудесном санатории всего четыре дня, но это были дни действительно отдыха! Хочется поблагодарить всех работников за умение создать атмосферу добра и уюта! И.С. и О.О. Войцехович, г. Сарны».

«Хочется отметить хорошую работу обслуживающего персонала в диагностическом центре и пищеблоке. Питание разнообразное, чувствуется, что персонал относится к свои обязанностям со всей ответственностью (как говорят в Одессе, «таки да!»). Искренняя благодарность врачу-урологу Оводу Владимиру Александровичу за его внимание, профессионализм и доброжелательное отношение к людям. Александр Федорович, г. Одесса».

«Отдых в санатории «Карпаты» понравился: внимательный персонал, широкий набор процедур, хорошее питание. Большое спасибо врачу Оводу В.А., умный и внимательный специалист, дает дельные советы на будущее. Довольны работой горничной, которая все время нашего пребывания была внимательной, вежливой, ненавязчивой. Есть одно предложение – в санатории есть прекрасный ландшафтный парк, так почему бы летом не поставить здесь шезлонги-топчаны? Отдыхающие имели б возможность при хорошей погоде загорать (так делают в санаториях Закарпатья). Таким способом санаторий пополнил бы набор процедур еще одной – солнечные ванны. Желаем дальнейшего процветания и развития! Валентина, Сергей Михели, г. Киев».

Как видим, наши гости не только благодарят, но и вносят различные предложения по улучшению работы, сервиса, открывают душу. Конечно, их предложения всегда рассматриваются руководством здравницы.

А закончить наш обзор отзывов хотим прекрасными словами Лилии Владимировны Томко из Минска (Республика Беларусь):

«Поздравляю всех работников чудесного санатория «Карпаты»! Хочу от всего сердца поблагодарить всех тружеников великолепного санатория «Карпаты».

Начну со встречи с красавицами в регистратуре: спасибо вам, пригожие!

Отдельное спасибо врачу, несравненной Наталье Александровне Антощук. Спасибо Вам за теплоту и внимание.

Идем далее: спасибо чудесной горничной Марии за ее бесконечно доброе отношение лично ко мне. И еще за то, что в ее образе я увидела всю Украину! Марийка! Дякую, моя золотая. Даст Бог, еще увидимся!

Спасибо медсестре Ирине за добрые слова, за улыбку, за теплоту! Спасибо мед. персоналу лечебного отделения, извините, что всех не назову.

Ну а как не восхититься великолепной кухней! Такого ассортимента и качества в нас в Республике Беларусь, наверное, и нет. Не знаю имен, но всем огромный респект!

Да, и еще. О красоте природы Карпат может рассказать только поэт!

Большое спасибо за все!

Жыве Беларусь! Слава Украине!»

Все эти и другие слова, предложения, отзывы складываются в одну большую и целую мозаику, смотря на которую становится ясно, почему гости (туристы, отдыхающие, здоровые и больные, пожилые и молодые, семьи с детьми и одинокие) выбирают именно Трускавец. На примере гостинично-курортного комплекса «Карпаты» видно, что здесь им хорошо и им хочется возвращаться в наш город-курорт еще и еще!

Так скажем же от имени жителей города «Спасибо!» гостям-отдыхающим за добрые слова и рекламу нашего уникального Трускавца – курорта, который дарит здоровье, молодость и надежду!

Подготовил Владимир Ключак, газета «Карпаты»

А собаки як собаки

Із проблемою безпритульних тварин у Трускавці я стикнувся ще в 2008 році, працюючи керівником громадської приймальні однієї з політичних сил. Тоді одна зоозахисниця повідомила про те, що в КП є гицель із сусіднього з Трускавцем села. Так я познайомився з пані Лідою, котра була волонтером вже вісім років тому і на підгодівлю собак, їхнє утримання, захист та визволення з рук «відловлювачів» витрачала не міські, не державні, а ВЛАСНІ, потом і кров`ю зароблені кошти.

В 2008-2010 роках тему безпритульних собак нещадно експлуатувала одна містечкова газета. За допомогою програми фотошоп та створення фотоколажів формувалася картинка, що у Трускавці собак стріляють направо-наліво. Поодинокі випадки подавалися як масове явище. Команда отримала «фас» будь-що здобути владу для «сваєво парня». Здобула…

2011-2015 роки стали жахіттям для зоозахисників Трускавця. Мало того, що собак відстрілювали, отруювали, забирали навіть прямо з подвір`їв приватних садиб (і тепер вже дійсно масово, в величезних масштабах), так почалося цькування самих зоозахисників. Брехливі очорнювання на проводовому радіо і в підконтрольних тодішній владі міста газетах доповнювалися створенням проблем на роботі. В публічних виступах екс-мер сипав «жартами», як зоозахисниця забирала собак зі Львова і мазала їх зеленкою. Смішно було лише підлабузникам – як і тоді, коли потребуючу допомоги жіночку відправляли під церкву просити милостиню.

Пані Ліда була однією з тих небагатьох, які не опускали рук. Вона влаштовувала скандали через непрозорі дії львівської фірми і врешті-решт спільно з львівськими зоозахисниками (паном Юрієм та іншими) домоглася, що на цій фірмі змінилося керівництво. Телефон пані Ліди знали всі журналісти міста, регіону, області і України, яких цікавила тема зоозахисту.

Пані Ліда прилаштовувала цуциків та кішок, інколи навіть калік, як це було з собакою Пепою зі зламаним хребтом, якій київські зоозахисники знайшли нових господарів у Німеччині. Зоозахисниця фіксувала кожен факт вбивства чи отруєння собак, чим «замахала» прокуратуру, а в міліції аж зубами скрипіли, бо заяви поступали кожного тижня. Це свідчить про масштаби проблеми із бродячими тваринами, які були в Трускавці в 2011-2015 роках.

Нарешті закінчилася чорна смуга в історії Трускавця. Не лише для людей, але і для тварин. Сказати, що собак ніхто не отруює і не вбиває було б неправдою. Серед жителів міста є такі, що вважають безпритульних тварин ворогами, загрозою, заразою і роблять все, щоб їх не стало.

Нова влада Трускавця з перших днів почала вирішувати проблему. Як не дивно, та ті, що займалися зоозахистом у місті-курорті протягом багатьох років, виявилися в стороні. Можливо, не наполягали, можливо, з певною долею скептицизму поставилися до програми стерилізації і новоствореного товариства захисту тварин, в якому не знайшлося місця для «давніх» зоозахисників.

І влада, і опозиція, і місцеві ЗМІ почали всіляко рекламувати нове товариство захисту тварин, ми ж утримувалися. Перевірка часом показала хто є справжнім зоозахисником. Не минуло й 9 місяців від початку діяльності цього нового зоозахисного товариства, як вже почалися плачі-нарікання. Звісно, волонтерство, та ще й у специфічній справі зоозахисту – не мед. Але, як кажуть, побрався бути грибом – лізь у кошик. Не твоє – не берися.

В перший день серпня новостворена зоозахисна організація в мережі Фейсбук розмістила пост, який за своєю формою є відкритим листом. Нижче подаємо витяги з нього, щоб читачі самі зрозуміли, про що йдеться:

«Шановні мешканці міста Трускавець, доводимо Вас до відома, як ми не стараємось вирішити проблему з чисельністю безпритульних тварин, у нас все просувається дуже і дуже повільно. Всі наші намагання, прагнення та зусилля ідуть нанівець. Наша влада вкотре красиво все обіцяє, водить за носа, а до логічного завершення нічого не доводить.

Знову ведемо мову про КП. Договір лежить в шухлядах владних кабінетів і припадає пилюкою. Діло залишилось невелике – лише підписати та проплатити – це робиться уже протягом місяця (чи ручка важка, неможливо втримати в руках, чи паста скінчилася, бідні не мають, за що купити?!). Та тепер наші керівні мужі пішли у відпустку – перетрудилися!!!, спеціально тягнуть час.

До нас звернулись працівники пансіонату з просьбою, щоб ми їм допомогли прилаштувати цуценят та простерилізувати 5 дорослих (підкинутих) собак. Собаки – неагресивні, але до рук не йдуть, їх потрібно відловлювати пневморушницею. А отже, це проблема міста. Керівник даного пансіонату звернувся до заступника голови міста, який йому без всякого докору сумління запропонував номер телефону КП та сказав робити це все за власний кошт. Тобто, ми місто-курорт хочемо порядок і робимо все за кошти підприємств, а наше керівництво буде гарно звітувати за пророблену роботу "чужими руками".

Висновки робіть самі, але пам’ятайте перш ніж дзвонити нам по телефонах, щось вимагати –цуцики бігають, собаки бігають табунами – хворіють, де 100 000 грн., які Вам дали??? Ці питання не до нас!!! Шановна громадо, може вистарчить жити летаргічним сном, вперед в міську раду і всі питання вирішуйте там!!! Це проблема міста і велика проблема, а не двох-трьох волонтерів (ще й жінок), на плечі яких можна звалити все».

Так, цей лист – крик душі новоспечених волонтерів. Та поряд з окремими справедливими зауваженнями вчувається поганий присмак. Гроші, гроші, гроші. Треба, щоб хтось щось підписав і щоб ПРОПЛАТИЛИ – отоді буде гаразд. А зараз від нас відчепіться, ми жінки і на наші плечі нічого не звалюйте.

В цій статті не знайдете жодного прізвища, жодної назви організації чи установи. Цього не потрібно. Середовище зоозахисників Трускавця ніколи не було єдиним, ба, гірше того, воно найчастіше розсварене з різних причин (особисті амбіції, особиста неприязнь одне до одного, підозри, намагання перебільшити свої заслуги та применшити заслуги інших тощо). Зараз є так само. При всьому своєму бажанні влада міста не може понадіятися виключно на зоозахисників, що вони зможуть не лише ефективно використати кошти, але й дійсно мінімізувати проблему безпритульних тварин. Трускавець – не Львів, у нас справжніх зоозахисників явно замало, щоб покінчити з проблемою раз і назавжди, щоб збудувати вольєри, щоб провести повномасштабну стерилізацію, щоб годувати, прилаштовувати, лікувати, зменшувати агресивність тварин.

А собаки як собаки – бігають, бавляться, можуть і вкусити. Їх не обмежиш спальними районами, вони полюбляють парк, адже там гарно вилежуватися, вигріватися на сонечку. Ще в 2009 році один депутат на сесії розповідав, що до Трускавця юрбами йдуть собаки з сусідніх міст Стебника, Борислава, бо тут є кращий харч. Собаки не винні, що їх хтось приручив, а потім викинув, що інстинкт кличе їх до розмноження, що хтось наступив на хвіст і оскільки загроза, то треба вп`ястися зубами, або хоча б сильно загарчати.

Не хочеться нікого звинувачувати, підозрювати, не хочеться писати про участь окремих «зоозахисників» у політичних проектах та амбіційних планах тих чи інших осіб. Висновок напрошується сам собою – зоозахист не може бути на півроку-рік і то виключно за кошти влади. Зоозахист – це вибір на все життя. Дивують погрози «прикрити лавочку», себто зоозахисну організацію, бо влада не виділяє кошти, не хоче утримувати додаткові штатні одиниці відловлювачів та доглядачів собак. Все добре, поки добре, поки на рахунок в банку поступають кошти, а своя кишеня міцно закрита для інших потреб. І знову на гадку приходить згадувана вище пані Ліда, котра продовжує захищати, годувати, доглядати собак – без претензій на платню ловця чи доглядальника. І на цьому ставимо три крапки…

Володимир

«Гарячі лінії» знімають градус напруги в суспільстві

Телефони довіри та «гарячі лінії» стали поширеною практикою в різних країнах світу ще в середині минулого століття. Найчастіше їхніми користувачами ставали жертви насильства чи дискримінації, люди у відчаї, котрі потребували підтримки та розради. Багатьом із них допомагали професіонали-консультанти, чиї поради та підказки, доброзичливе ставлення дарували надію та бажання змінити життя на краще.

«Людина стане вільною, коли припинить замовчувати свої проблеми» - такий принцип сповідують працівники двох «гарячих ліній», що діють на базі ГО «Ла Страда-Україна». Одна з них – Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерній дискримінації, а друга – Національна дитяча «гаряча лінія».

Яку допомогу вони можуть надати людям у скрутній ситуації? В якому режимі працюють і чи багато отримують звернень? Ці та інші запитання ми обговорюємо з президенткою ГО «Ла Страда-Україна», доктором юридичних наук, професором Катериною Левченко та директоркою департаменту «гарячих ліній» цієї громадської організації Альоною Кривуляк.

- Наші «гарячі лінії» розпочали роботу майже 19 років тому, - повідомила Катерина Левченко. - Першу консультацію з питань запобігання торгівлі людьми ми надали ще 18 жовтня 1997 року. Потім у телефонних зверненнях до нас почала порушуватися тема домашнього насильства. Потім з’явилися питання захисту прав дітей, бо сімейні проблеми завжди пов’язані з дітьми. Нам телефонували і говорили про те, що болить. І ми зрозуміли, що робота «гарячих ліній» вкрай потрібна і її треба розширювати. Так з’явилася Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерній дискримінації.

 З 2006 року ми почали надавати телефонні консультації дітям, з 2013 року дитяча «гаряча лінія» працює як самостійна.

 Сьогодні на дорослу «гарячу лінію» можна телефонувати цілодобово та щоденно за номером 0800 500 335 або 386 з мобільних. А на Національну дитячу «гарячу лінію» - щодня по буднях з 12.00 до 20.00 год., в суботу з 10.00 до 16.00 год. Її номер 0 800 500 225 або 772 з мобільного оператора «Київстар».

- Чиїм досвідом ви користувалися для організації роботи «гарячих ліній»?

Катерина Левченко: - Якщо повернутися в 1997 рік, то ми переважно використовували досвід наших партнерських громадських організацій в різних країнах. Наприклад, «Ла Страда-Польща» або «Ла Страда-Чехія», в яких уже на той час працювали «гарячі лінії». Також нам був відомий позитивний досвід громадських організацій Німеччини, Сполучених Штатів, Болгарії, де були «гарячі лінії» з різних тем. В Україні також використовувався механізм «гарячих ліній», які працювали на базі центрів соціальних служб сім’ї, дітей та молоді майже в усіх областях. Ми бачили, що це дуже ефективний спосіб консультування людей, надання психологічної, інформаційної, правової підтримки.

- Наскільки широкий спектр питань охоплюють ваші «гарячі лінії»?

Катерина Левченко: - Зазвичай ми зосереджуємося на питаннях протидії насильству щодо жінок та дітей, торгівлі людьми, ґендерної нерівності. Цим займається «Ла Страда-Україна», і, будучи постійно на вістрі проблем, ми знаємо, які запити сьогодні є актуальними для громадян, і де через певну бюрократичність та неповороткість не встигає держава. Та це не означає, що ми «звужуємо» свою допомогу.

Наприклад, коли у нас була «гаряча лінія» лише з питань запобігання торгівлі людьми, а нам почали телефонувати постраждалі від домашнього насильства, ми замислилися, як маємо вчинити. Бо ж не можна говорити людям: «Вибачте, але наша «гаряча лінія» не займається цими питаннями». Потрібно було вчити наших консультантів більшій «універсальності», бо тих, хто шукав нашої підтримки, просто не було куди направляти. І ми пішли таким шляхом.

Але, звісно, коли сьогодні нам телефонують люди, яким потрібні консультації щодо ВІЛ/СНІДу, ми таких консультацій не даємо. В Україні працює професійна «гаряча лінія» з попередження ВІЛ/СНІДу. Ми перенаправляємо людей на цю фахову «гарячу лінію».

 Коли сьогодні є спеціальні «гарячі лінії» для переселенців, то якщо звернення стосуються певних адміністративних питань щодо внутрішньо переміщених осіб (ВПО), ми їх туди і направляємо. Але якщо йдеться про психологічну підтримку або правову, ми надаємо її самі.

- А як з’явилася Національна дитяча «гаряча лінія»?

Катерина Левченко: - Спочатку ми надавали консультації дітям на тій самій «гарячій лінії», що й дорослим. Але консультантам було дуже складно працювати в таких умовах. Бо йдеться про різні питання, про різні стилі відповідей, особливості спілкування. Не всі готові легко «переключатися» з однієї вікової категорії на іншу.

Згодом дзвінків від дітей більшало. 2011 року їхня кількість перевищила кількість дзвінків від дорослих. Необхідність в окремій дитячій «гарячій лінії» стала очевидною, ми почали шукати ресурси для її організації. Ми зверталися і до держави, і до приватних організацій. Тоді нас ніхто не підтримав. І ми вирішили, що якщо ситуація складається таким чином, то ми орієнтуватимемося на власні ресурси, працюватимемо на волонтерських засадах і, принаймні, 4-6 годин на день консультуватимемо дітей, бо дітям це потрібно.

Альона Кривуляк: - Сьогодні Національна дитяча «гаряча лінія» має фінансову підтримку, насамперед, від Дитячого фонду ООН – ЮНІСЕФ. Також її надають міжнародні організації Diakonie Katastrophenhilfe та EKПАТ.

Що стосується Національної «гарячої лінії» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми і ґендерної дискримінації, то цілодобовий режим нам забезпечує Фонд народонаселення ООН в Україні. Також підтримку надають міжнародні організації Diakonie Katastrophenhilfe та ICCO, організація «Хліб для мира», Міністерство закордонних справ Королівства Норвегії. Потужним нашим донором є і компанія AVON, і це хороший показник співпраці з бізнес структурами.

Ми вдячні всім спонсорам. Адже потрібно оплачувати не лише заробітну плату консультантів, але й телефонні дзвінки операторам мобільного чи стаціонарного зв’язку. Бо безкоштовними телефонні дзвінки є лише для наших користувачів.

- Що зумовило роботу дорослої «гарячої лінії» у щоденному та цілодобовому режимі?

Альона Кривуляк: - Коли ми працювали з 10.00 до 18.00 год., багато жінок скаржилися, що не можуть звертатися до нас, адже в цей час знаходяться на роботі і не хочуть оприлюднювати перед колегами свої проблеми. Тепер у нічні години та в неділю ми отримуємо набагато більше звернень, ніж у будні.

- Як часто люди телефонують на ваші «гарячі лінії»?

Альона Кривуляк: - Щороку кількість дзвінків на обидві «гарячі лінії» зростає. Якщо за весь 2015 рік на дорослу лінію ми отримали 9135 звернень, то за неповні шість місяців 2016 року ми вже отримали понад 16,5 тис. звернень.

На дитячу «гарячу лінію» торік було 38417 дзвінків, а на першу половину поточного року - майже 27 тис. дзвінків.

- На дитячу «гарячу лінію» телефонують лише діти?

Альона Кривуляк: - Переважна частина - 95% звернень - надходить саме від дітей. Решта 5% - дзвінки від дорослих, які телефонують по дитячих запитах. Трапляються звернення від жінок, котрі не знають, як повідомити дітям, що їх батько загинув у зоні військового конфлікту. Це дуже складні розмови…

- Як події, пов’язані з анексією Криму та збройним конфліктом на Донбасі, позначилися на кількості дзвінків?

Альона Кривуляк: - Звичайно, політична ситуація в країні не залишилася осторонь дитячої уваги. Ще в період Майдану нам телефонували чимало дітей з Києва, із Західної України, які переймалися тими подіями.

Сьогодні ми отримуємо дуже багато дзвінків від дітей ВПО, які були змушені залишити власні домівки та школи, повністю змінити коло свого спілкування. Чимало звернень від дітей, чиї батьки залишилися на окупованих територіях, а вони переїхали в інші регіони з кимось із близьких. Так само дуже багато телефонують діти, чиї батьки загинули в результаті збройного конфлікту. З ними непросто спілкуватися, бо що сказати дитині, яка запитує: «Скажіть, коли закінчиться війна?..»

Загалом складні події на сході України суттєво позначилися на характері звернень до нас та на зростанні їх кількості. 2014 року в межах Національної «гарячої лінії» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерній дискримінації ми почали надавати консультації щодо захисту прав та інтересів ВПО. А запровадження цілодобового режиму роботи привернуло до нас ще дві нові категорії звернень: це дзвінки, пов’язані з антитерористичною операцією, а також дзвінки з окупованих територій.

- Хто телефонує з тимчасово окупованих територій?

Альона Кривуляк: - Найчастіше звідти телефонують у вечірній та нічний час. Ми також проаналізували, що вночі найчастіше дзвонять чоловіки. Одного разу навіть зателефонував бойовик – ми спочатку не зрозуміли, хто він такий, та й він не одразу второпав, що потрапив до Києва. Це був молодий хлопець, він переймався через розлуку з мамою, котра залишилася в Україні. Розмова з ним була винятковим прецедентом, переважно до нас звертаються люди мирні, їх проблеми стосуються страху, невпевненості у майбутньому, розлучень, домашнього насильства, соціальних виплат на дітей. Ми намагаємося надати консультацію всім громадянам України, звичайно, в межах наших можливостей.

- Ваша допомога обмежується наданням лише консультативних послуг чи вона має й інші прояви?

Катерина Левченко: - Сама по собі консультація, психологічна підтримка – це вже допомога. Первинні правові консультації ми надаємо в телефонному режимі. Складні випадки, які потребують втручання юристів, ми беремо під наш супровід. Це допомога в оформленні документів, заяв, звернень тощо.

Крім того, по можливості надаємо адвокатську підтримку в справах, які стосуються торгівлі людьми, домашнього насильства і ґендерної дискримінації. І це також дуже важливо.

Час від часу передаємо гуманітарну допомогу для переселенців, сімей з дітьми.

У разі необхідності надається й індивідуальна психологічна підтримка. Так, впродовж березня-травня поточного року психологами ГО «Ла Страда-Україна» було надано 411 очних консультацій для 314 осіб. Серед них – внутрішньо переміщені особи, учасники АТО, члени їх родин, члени громад, які потерпіли через конфлікти.

Альона Кривуляк: - Коли ми приймаємо повідомлення стосовно насильства та жорстокого поводження з дітьми, то одразу надсилаємо звернення до районної служби у справах дітей і просимо відреагувати на нього. У нас хороша співпраця з Міністерством соціальної політики, з Національною поліцією України, вони завжди дуже щиро реагують на такі наші звернення.

- Для того, щоб сконтактувати з вами, неодмінно треба дзвонити по телефону чи також можна скористатися іншими засобами зв’язку?

Альона Кривуляк: - Основною є телефонна «гаряча лінія», але ми відкриті з будь-якого джерела. Працюємо в цілодобовому режимі на Скайпі, маємо електронну адресу. Є люди, які листуються з нами через «Укрпошту», бо не мають доступу до інших засобів зв’язку. І ми так само реагуємо на ці звернення.

Щодо дитячої «гарячої лінії», то хочемо започаткувати консультування через мобільні додатки, діти дуже прогресивні в цьому напрямку.

Працюємо ми і в соціальних мережах. Зокрема, з дорослими – на нашій сторінці у Facebook. Розміщаємо тут наші анонси, повідомляємо про наступні консультації фахівців і час, коли з ними можна зв’язатися.

- Що ви робите у випадку, якщо не готові до миттєвої відповіді на поставлене запитання?

 Альона Кривуляк: - У нас двоканальна «гаряча лінія» і одночасно працюють два консультанти. Наприклад, психолог і юрист, чи психолог і соціальний працівник тощо. Ми запитуємо наших абонентів, чия консультація їм потрібна. Якщо йдеться про юридичну, їх з’єднують із юристом, якщо психологічна – із психологом. Хоча ми стараємося готувати універсальних консультантів, які могли б бути і психологами, і юристами, і соціальними працівниками.

- За якими критеріями добираються консультанти «гарячих ліній»?

Альона Кривуляк: - Переважно в нас консультують психологи, юристи, соціальні працівники та соціальні педагоги. Наприкінці минулого року у нас проходив масштабний набір консультантів, бо ми готувалися працювати цілодобово. Ми обирали за освітою та наявним досвідом роботи, проводили з кандидатами співбесіди. Для тих, хто пройшов конкурс, організували навчання, потому був випробувальний термін. Тому весь цей процес досить трудомісткий і довготривалий. Але ми обрали найкращих.

- Яку роль в процесі миротворення відіграють ваші «гарячі лінії»? Чи вдається вам налаштувати людей, які пройшли через конфлікти, на миролюбність та толерантність?

Катерина Левченко: - Конфлікти на мікрорівні пов’язані з конфліктами на макрорівні і навпаки. Якщо багато насильства в суспільстві, а родина є частиною суспільства, то відповідно відтворюються вже усталені моделі поведінки.

Тому коли нам вдається допомогти конкретній людині або конкретній сім’ї, ми вважаємо, що зробили свій маленький внесок у встановлення миру.

Надаючи психологічну, інформаційну підтримку, ми допомагаємо людям знайти мир у душі, у сім’ї, у взаємовідносинах із близькими людьми. І дуже сподіваємося, що це позначиться на тому, що більше людей прагнутимуть миру і мир буде швидше досягнутий.

Володимир Доброта, Національний прес-клуб «Українська перспектива»

Інформує податкова

Чи повинна ФО – власник нежитлового приміщення (його частини) у багатоповерховому жилому будинку сплачувати земельний податок?

Відповідно до п.287.8 ст.287 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Згідно із пунктом 286.6 статті 286 ПКУ за земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

Пунктом 286.1 ст.286 ПКУ зазначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Таким чином, фізична особа – власник нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 112.01).

Електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді»

Державною фіскальною службою України запроваджено новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».

Фізична особа – платник податків може сформувати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді виключно для отримання інформації про себе. Формування Запиту здійснюється за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб-порталі ДФС та є загальнодоступним для використання.

Запит підписується електронним цифровим підписом з одночасним застосовуванням посиленого сертифікату, після чого надсилатися до ДФС на єдину електронну адресу подання звітності (zvit@sta.gov.ua).

Після обробки запиту на електронну адресу фізичної особи – платника податків направляється файл-відповідь, який містить відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Детальнішу інформацію можна отримати за посиланням: https://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid (Головна>Фізичним особам>Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді).

Чи виникають у підприємства податкові зобов’язання з ПДВ у разі медичного страхування своїх працівників за кошти підприємства?

Відповідно до пп.„б” п.185.1 ст.185 р.V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ.

Згідно з пп.14.1.185 п.14.1 ст.14 р.І ПКУ постачання послуг - будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

 Відповідно до пп.196.1.3 п.196.1 ст.196 р.V ПКУ не є об’єктом оподаткування ПДВ операції з:

- надання послуг із страхування, співстрахування або перестрахування особами, які мають ліцензію на здійснення страхової діяльності відповідно до закону, а також пов’язаних з такою діяльністю послуг страхових (перестрахових) брокерів та страхових агентів;

- надання послуг із загальнообов’язкового державного соціального страхування (у тому числі пенсійного страхування), недержавного пенсійного забезпечення, залучення та обслуговування пенсійних вкладів та рахунків учасників фондів банківського управління, адміністрування недержавних пенсійних фондів.

Враховуючи вищевикладене, операція з медичного страхування своїх працівників за кошти підприємства не призводить до виникнення податкових зобов’язань з ПДВ.

Відповідне питання – відповідь розміщене у категорії 101.01.12 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Відображення в податковому розрахунку за формою 1ДФ зовнішніх сумісників

Згідно з пунктом 3.1 розділу III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіна від 13.01.2015 р. № 4, реквізити податкового розрахунку заповнюються наступним чином, зокрема:

- навпроти напису «Працювало за трудовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за трудовими договорами (контрактами);

- навпроти напису «Працювало за цивільно-правовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за цивільно-правовими договорами у звітному періоді.

Відповідно до абзацу другого статті 21 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Враховуючи викладене вище, кількість зовнішніх сумісників відображається в податковому розрахунку за формою 1 ДФ в графі «Працювало за трудовими договорами».

У разі зміни основного місця обліку суб’єкта господарювання необхідно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів ЕЦП

Відповідно до ст. 7 Закону України від 22.05.2003 р. № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» та п.п. 3.4.6 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.2015 р. № 15, підписувач зобов’язаний своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа.

Отже, у разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.

Чи є платниками земельного податку ФОП, що перебувають на спрощеній системі оподаткування?

Відповідно до п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

Які пільги передбачено по платі за землю?

На даний момент діють пільги по платі за землю для певних категорій населення, а саме від сплати податку звільняються:

а) інваліди першої і другої групи;

б) фізичні особи, які виховують трьох і більше дітейвіком до 18 років;

в) пенсіонери (завіком);

г) ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

ґ) фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Слід зазначити, що звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

а) для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

б) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) - не більш як 0,10 гектара;

в) для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

г) для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

ґ) для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

Також від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи. Разом з цим, слід зауважити, що громадяни, які мають підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, повинні надати контролюючим органам документи, що посвідчують їх право на пільгу.

Чи повинна фізична особа сплачувати земельний податок в разі набуття права власності на будівлю але право власності на земельну ділянку під такою будівлею не оформлено?

Використання землі в Україні є платним. Платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

До особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності/користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).

Отже, фізичні особи, які не оформили відповідно до законодавства право власності або право користування землею, проте набули це право відповідно до цивільно-правових угод, рішення суду, рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування повинні сплачувати земельний податок на загальних підставах.

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ



Создан 02 авг 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником