Трускавецький вісник № 131 (1272) від 3 серпня 2016 р.

 

Трускавецький вісник № 131 (1272) від 3 серпня 2016 р.

03.08.2016



У номері: Короткі новини регіону; Інформує податкова.

Короткі новини

Трускавецькі діти оздоровились в Болгарії

З 15 по 30 липня 2016 року 10 вихованців відділення плавання Трускавецького ДЮСК «Спортовець» разом зі своїм тренером Богданом Смеречинським оздоровлювались у Міжнародному молодіжному центрі «Містраль-2» у м. Святий Влас на чорноморському узбережжі Болгарії.

Трускавецькі діти мали можливість активно провести свій відпочинок, який включав у себе ранкову гімнастику, водні процедури, ігри, спортивні розваги та культурну програму (дискотеки, екскурсії і т. д.).

У змаганнях з плавання трускавчани вибороли призові місця серед своїх ровесників з України, Болгарії та Росії: І місце – Коблик Вероніка, Фендик Володимир; ІІ місце – Цибульська Анна, Коблик Вероніка, Пастернак Андрій, Пастернак Роман, Кіселичник Василь, Наконечний Матвій; ІІІ місце – Корж Анастасія, Кушніренко Артур.

5-ти разове харчування, європейський рівень обслуговування, нові друзі та багато інших приємних спогадів сприятимуть подальшому спортивному вдосконаленню юних «спортовців» у новому навчальному році.

Відпочинок організовано Трускавецьким ДЮСК «Спортовець» і проведено за рахунок батьківської плати, інформують в адміністрації позашкільного закладу.

Не можна пробачити спонсорів сепаратизму в Україні,- Михайло Цимбалюк

Керівник Львівської обласної парторганізації ВО «Батьківщина» Михайло Цимбалюк переконаний, що сепаратистські настрої на Донбасі підігрівалися окремими політиками протягом десятків років.

Як повідомляє прес-служба Львівського обласного партосередку, за словами Михайла Цимбалюка, тривожним дзвінком для української влади мав би стати з’їзд сепаратистів у Сєверодонецьку 2004 року.

Лідер партійців Львівщини зауважує, що тодішній президент мав усі важелі, аби остаточно придушити сепаратизм, однак він ними не скористався. Бездіяльність влади призвела до вторгнення російських військ в Україну й подальших воєнних дій.

«Нині ж перед українською владою стоїть першочергове завдання – викорінити метастази сепаратизму в країні. Це не рейтингово і це немає нічого спільного з популізмом і передвиборними перегонами, але якщо ми цього не зробимо, то згодом заплатимо надто високу ціну», – зазначає Михайло Цимбалюк.

Очільник «Батьківщини» на Львівщині переконаний: якщо допуститися помилки, пробачити спонсорів сепаратизму й продовжувати мирно жити, ховаючись за вигадані перепони на шляху до розв’язання проблеми, то «через 10 років ми знову можемо отримати непередбачувані й трагічні події, і не лише на Сході України».

Власна інформація

Паспорти об’єднаних громад райони повинні подати до 5 серпня, - нарада в ОДА

Усі районні державні адміністрації повинні до цієї п’ятниці підготувати паспорти об’єднаних територіальних громад (ОТГ) у своїх районах і в електронному та паперовому вигляді передати їх в обласну державну адміністрацію. Таке завдання заступникам голів РДА, відповідальним за реформу децентралізації, дала заступник голови Львівської облдержадміністрації Ірина Гримак під час наради 3 серпня.

Як повідомив радник голови ЛОДА з питань децентралізації Віталій Корецький, на сьогодні в області є 22 ініціювання зі створення об’єднаних територіальних громад. Проте необхідні пакети документів наразі надали лише три громади. У інших цей процес гальмують голови окремих сіл, котрі не дають згоди на створення ОТГ.

Відтак Ірина Гримак зобов’язала скласти графік зустрічей голів РДА з тими сільськими головами, які стоять на заваді створення ОТГ. За її словами, сільським головам передусім треба роз’яснювати економічні переваги ОТГ та ризики не об’єднання, які існують у зв’язку з великою кількістю дотаційних сільських рад.

Своєю чергою, Віталій Корецький, відповідаючи на питання, що робити у випадку, якщо окремі сільради не хочуть об’єднуватися у межах існуючого проекту перспективного плану, а бачать себе в інших ОТГ, підкреслив, що змін у цей документ через це вносити не будуть. Адже це призведе до руйнування перспективного плану, який базується на фінансово-економічних розрахунках.

Консультант проекту Пульс Асоціації міст України Галина Гречин заявила: "Не можна залишати наодинці з проблемами голів тих місцевих рад, які працювали зі своїми громадами, де ради дали згоду на об’єднання, але в результаті можуть залишитися ні з чим. Адже утворення ОТГ не відповідно до перспективного плану не дозволить цим громадам отримати державні субвенції та дотації".

Галина Гречин також нагадала, що згідно з чинним законодавством державну підтримку, медичну та освітню субвенцію отримують громади, об’єднані відповідно до перспективного плану.

Прес-служба Львівської ОДА

Дієва співпраця міст Дрогобиччини

Ініціатива мерів Борислава, Трускавця та Дрогобича дозволить вирішити екологічні проблеми, зняти соціальну напруженість серед мешканців Дрогобиччини.

Нещодавно відбулась зустріч міських голів Борислава, Дрогобича та Трускавця. Серед інших питань мери обговорили питання щодо будівництва сміттєсортувальної лінії. Таке будівництво має бути за межею населених пунктів.

Є вже чіткий план з реалізації цього проекту. Найперше всі три міські ради мають ухвалити рішення сесій щодо створення спільного комунального підприємства. Варто зазначити, що Дрогобич таке рішення вже прийняв. Трускавець та Борислав розглядатимуть це питання у вересні. Пізніше новостворене підприємство розробить техніко-економічне обгрунтування. Варто наголосити на тому факті, що в майбутньому ТВП будуть вивозитись з Борислава. Окрім того, у планах діяльності спільного КП переробка ТВП з нині діючого сміттєзвалища.

Зараз вивчається питання виділення земельної ділянки.

Бориславською міською радою вже прийнято рішення «Про визначення послуги з вивезення твердих побутових відходів як окремої комунальної послуги, право на яку виборюється на конкурсних засадах, затверджено типовий договір, положення та склад комісії, в яку входять, зокрема, і депутати.

Окрім того, під час зустрічі було обговорено інформацію щодо начебто продовження вивезення сміття зі Львова. Щоб зняти різного роду звинувачення міський голова Трускавця Андрій Кульчинський дав відповідне доручення працівнику Трускавецької міської ради та депутату Бориславської міської ради Олегу Дергуну здійснити моніторинг руху сміттєвозів. З цією метою Олег Дергун отримав від Трускавецького міського голови доступ до камер спостереження, які розташовані на в’їздах в Трускавець.

Варто зазначити, що Борислав на цей час не приймає ТПВ зі Львова.

Відділ внутрішньої політики Бориславської міської ради

Маленька перемога в питанні створення Бориславської об'єднаної територіальної громади

26 липня 2016 року міський голова Яворський Ігор Романович підписав розпорядження "Про ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад". Зокрема, в розпорядження йдеться: ”Ініціюю добровільне об’єднання територіальних громад села Попелі, Попелівської сільської ради, села Ясениця-Сільна, Ясенице-Сільнянської сільської ради в Бориславську територіальну громаду з центром у місті Бориславі”. Цьому передувало багато розмов, круглих столів, звернень, а тепер зроблено перший дієвий крок.

Наступний крок – громадські слухання та рішення сесії «Про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи».

Адміністративний центр об’єднаної територіальної громади стане місто Борислав. Найменування об’єднаної територіальної громади: Бориславська міська територіальна громада. Перелік територіальних громад, яким пропонується об’єднання, із зазначенням відповідних населених пунктів: с. Попелі та с. Ясениця-Сільна. Добровільне об’єднання територіальних громад не призводить до зміни статусу вказаних населених пунктів як сільської місцевості.

З метою забезпечення економічного зростання, підвищення самодостатності територіальної громади, розвитку території та покращення добробуту їх мешканців, підвищення ефективності вирішення проблем громади, забезпечення права членів територіальної громади брати участь у підготовці рішення щодо добровільного об’єднання Бориславської міської територіальної громади з суміжними територіальними громадами, отримання від членів громади пропозицій і зауважень із зазначеного питання, забезпечення конституційності, законності, добровільності, прозорості та відкритості місцевого самоврядування, у відповідності до статті 5 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» Бориславський міський голова ініціював розпорядження Про ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад.

Громадське обговорення триватиме впродовж 30 днів з дня опублікування пропозиції у засобах масової інформації. Після завершення громадського обговорення пропозиція міського голови буде подана на сесію Бориславської міської ради для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи.

Відділ внутрішньої політики Бориславської міської ради

У Бориславі жінка викрала із магазину скриньку для пожертв

До Бориславського відділення поліції 1 липня надійшло повідомлення від працівника одного з магазинів на вулиці Шкільній у місті Борислав про те, що 31 липня з приміщення магазину викрали скриньку для пожертв на лікування важкохворої людини в якій знаходилися гроші в сумі 600 гривень.

Правоохоронці встановили, що доброчинні пожертви громадян викрала 40-річна раніше судима місцева жителька. Речові докази вилучено. Вирішується питання про відкриття кримінального провадження.

Відділ комунікації поліції Львівської області

Школа здорового життя

Людина народжується для життя, наповненого здоров’ям, любов’ю. Здоров’я людини – це знання про життя та вчинки, скеровані на самопізнання, взаємодію з живими тілами природи. Організм поглинає енергію для своїх потреб. З плинністю часу з’являються все нові й нові фактори, що сприяють руйнації найбільшої цінності людського буття. Добре відомо, що збереження здоров’я в його первинному вигляді практично неможливо через ряд чинників і процесу старіння людини. Треба пам’ятати головне – у житті доводиться постійно робити вибір. Від вибору на користь здорового способу життя, відповідального ставлення до себе залежатиме ваше здоров’я.

Цій темі була присвячена зустріч з лікарями Ліщинським Ігорем Костянтиновичем та Ополком Мирославом Васильовичем, яка відбулася 2 серпня у читальній залі Трускавецької міської центральної бібліотеки. Запрошені лікарі розповіли присутнім про лікування і профілактику найбільш поширених хвороб, а також про здоровий спосіб життя.

Віра Заяць, бібліотекар читального залу Трускавецької ЦБС

Інформує податкова

Допустили помилку в декларації екологічного податку?

Відповідно до п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Нагадаємо, що форма Податкової декларації екологічного податку (далі – декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715. Невід’ємною частиною декларації є додатки (розрахунки). Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування - викиди в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти та інші.

За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання для такого об’єкта оподаткування, до декларації не додається.

Враховуючи викладене, якщо платник екологічного податку здійснює виправлення самостійно виявлених помилок за період, що минув, шляхом подання уточнюючого розрахунку, то такому платнику необхідно подати декларацію з позначкою «уточнююча» та Додаток (и) до неї з позначкою «уточнюючий».

За кожний податковий період, в якому виявлені помилки, подаються окремі уточнюючі декларації разом з Додатками(ом), в яких виявлені помилки. За відсутності помилок в інших додатках (за іншими видами об’єктів оподаткування), що подавалися разом із декларацією, яка уточнюється, такі типи додатків до уточнюючої декларації не додаються.

У декларації та Додатку (ах) до неї заповнюються всі рядки усіх розділів з урахуванням приміток. У разі не заповнення рядка через відсутність значення - він прокреслюється (при поданні в паперовому вигляді) або не заповнюється (при поданні засобами електронного зв’язку). Податкове зобов’язання зазначається у гривнях з копійками.

Зокрема, в уточнюючій декларації та Додатку (ах) до неї зазначаються:

- у рядку 1.1 – податковий (звітний) період, в якому подається уточнююча декларація та додаток (ки) до неї;

- у рядку 1.2 – податковий (звітний) період, за який виправляються виявлені помилки. Показники рядків 5.1/5.2, 7, 8 Додатка (ів) 1 переносяться до рядків 4.1.1, 4.1.2, 4.1.3 декларації відповідно.

Показники рядків 5.1/5.2, 7, 8 Додатка (ів) 2 переносяться до рядків 4.2.1, 4.2.2, 4.2.3 декларації відповідно.

Показники рядків 5.1/5.2, 7, 8 Додатка (ів) 3 переносяться до рядків 4.3.1, 4.3.2, 4.3.3 декларації відповідно.

Показники рядків 5.1/5.2, 7, 8 Додатка (ів) 4,5,6 переносяться до рядків 4.4.1, 4.4.2, 4.4.3 декларації відповідно.

До картки особового рахунку платника податків із Додатка (ів) переносяться наступні грошові зобов’язання, зазначені у:

- рядку 5.1 – податкове зобов’язання, що збільшується, якщо (р. 4 > р. 5), то (р. 4 – р. 5);

- рядку 5.2 – податкове зобов’язання, що зменшується, якщо (р. 5 > р. 4), то (р. 5 – р. 4);

- рядку 7 – сума штрафу (р. 5.1 x р. 6);

- рядку 8 – сума пені, самостійно нарахована платником відповідно до п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ з урахуванням п.п. «а» п.п.129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ.

Окремі питання справляння плати за землю

Відповідно до статті 42 Земельного кодексу України, земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно із статтями 269, 270 Податкового кодексу України, платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

З врахуванням пункту 287.8 статті 287 Податкового кодексу України, власник нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Разом з цим, відповідно до пункту 286.1 статті 286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру.

Згідно пункту 287.1 статті 287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Статтею 4 Закону України від 01.07.2004 року № 1952 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що державній реєстрації підлягають право власності, право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки.

Відповідно до підпункту 4 пункту 297.1 статті 297 Податкового кодексу України, платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності.

Отже, у суб’єкта господарювання, який обрав спрощену систему оподаткування (платник єдиного податку третьої групи), обов’язок сплачувати земельний податок або право на звільнення від його сплати настає з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Відповідальність особи, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, та своєчасно не зареєструвалась

Відповідно до ст. 183 ПКУ будь – яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву, не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій понад 1 млн. грн.

Якщо особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала своєчасно Заяву та, відповідно, не зареєструвалася як платник ПДВ, контролюючий орган зобов’язаний самостійно за результатами проведення документальної перевірки визначити суму податкового зобов’язання з ПДВ без врахування сум податку, нарахованих під час придбання товарів/послуг, та застосувати штраф у розмірі 25 відсотків (50 відсотків – при повторному порушенні) суми такого зобов’язання.

Платник ПДВ вирішив перейти на спрощену систему оподаткування. У які строки слід повідомити про зняття з реєстрації платником ПДВ контролюючі органи?

Згідно з пп. «в» п. 184.1 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ) реєстрація платником податку на додану вартість (далі − ПДВ) діє до дати її анулювання, що проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається, зокрема, якщо будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ, реєструється як платник єдиного податку (далі − єдинник), умова сплати якого не передбачає сплати ПДВ. Така ж норма прописана і в пп. «в» п. 5.1 р. V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року № 1130 (далі − Положення № 1130). Підпунктом 298.1.4 ПКУ визначено, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування. Зробити це він може шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

За умови дотримання єдинником вимог, встановлених ПКУ для обраної ним групи, він може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп єдинників, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому в єдинника третьої групи, який є платником ПДВ, анулюється реєстрація ПДВ у порядку, встановленому ПКУ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає ПДВ до складу єдиного податку (пп. 298.1.5 ПКУ).

Згідно з п. 5.3 р. V Положення № 1130 анулювання реєстрації за ініціативою платника ПДВ може бути здійснене на підставах, визначених у пп. «а»−«з» п. 184.1 ПКУ.

Для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації за формою № 3-ПДВ (додаток 3 до Положення № 1130). Таку заяву платники ПДВ, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Якщо в заяві про анулювання реєстрації не зазначені обов’язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, її не скріплено печаткою заявника (за наявності), не підписано заявником (для фізичних осіб), відповідальною особою заявника (для юридичних осіб) чи особою, яка має документально підтверджене повноваження щодо підпису такої заяви від особи, яка прийняла рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ, то в десятиденний строк від дня отримання заяви контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про анулювання реєстрації (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).

Рішення про анулювання реєстрації за заявою платника ПДВ ухвалюється контролюючим органом протягом 10 календарних днів. Дані про розгляд заяви та анулювання реєстрації платника ПДВ уносяться до журналу анулювання реєстрації платників податку на додану вартість за формою № 3-РЖ (додаток 4 до Положення № 1130).

Відповідно до п. 5.4 р. V Положення № 1130, якщо на підставі заяви суб’єкта господарювання, який зареєстрований платником ПДВ, контролюючим органом прийнято рішення про те, що особа з певного звітного періоду переходить на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності із застосуванням ставки єдиного податку, що не передбачає сплату ПДВ, то після внесення відповідного запису до реєстру платників єдиного податку проводиться виключення контролюючим органом такого суб’єкта з Реєстру на підставі поданої ним заяви про анулювання реєстрації згідно з пп. «в» п. 184.1 ПКУ останнім днем звітного періоду, що передує переходу платника податків на обрані ним умови сплати єдиного податку при застосуванні спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

Оновлено Порядки щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій

Податківці інформують, що 26 липня 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 14.06.2016 року № 547 "Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій" (далі – Наказ № 547), яким затверджено:

- Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги);

- Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;

- Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій;

- Порядок опломбування реєстраторів розрахункових операцій.

Крім того, Наказом № 547 затверджено оновлені форми книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО), які доповнено колонками для відображення розрахунків за ставками акцизного податку та сум акцизного податку.

Наказом № 547 передбачено звільнення суб’єктів господарювання від обов’язку відображати в КОРО та розрахункових книжках інформацію про розрахункові операції, що оподатковуються акцизним податком, та суми акцизного податку, якщо розрахункові документи, на підставі яких здійснюються записи, друкуються реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО, до набрання чинності Наказу № 547.

Разом з тим, до створення реєстру центрів сервісного обслуговування суб’єктам господарювання для реєстрації РРО до заяви про реєстрацію (перереєстрацію) РРО потрібно подавати до контролюючого органу також копію договору (або іншого документа), яким підтверджується право, надане виробником (постачальником) РРО центру сервісного обслуговування на проведення технічного обслуговування і ремонту відповідної моделі (модифікації) РРО.

До уваги, Наказом № 547 визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 року № 417 "Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій".

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ

Оголошення

На роботу в готельно-курортний комплекс «Карпати» (м. Трускавець) запрошуються покоївки. Хороші умови та достойна платня. Тел. для довідок (03247) 6-21-22 або 097-771-30-27.



Создан 03 авг 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником