Трускавецький вісник № 176 (1317) від 21 жовтня 2016 р.

 

Трускавецький вісник № 176 (1317) від 21 жовтня 2016 р.

21.10.2016



У номері: Нам не соромно за наші дороги; Змагання рятувальників; Заручилися підтримкою консула; Фонд Франка знову призначить премію; Короткі новини; Інформує податкова.

Короткі новини

Трускавчани переймають досвід польських колег

Керуюча справами Трускавецької міської ради Олена Петранич та начальник управління розвитку міста Наталія Скибак 20 жовтня провели зустріч з бургомістром та віце-бургомістром польського міста Ліманова. Представники влади Трускавця переймали досвід наших польських партнерів щодо розробки планування інфраструктури міста та парків.

Нагадаємо, що Ліманова є містом-побратимом Трускавця, партнерські стосунки були налагоджені в часи, коли мером Трускавця був Лев Грицак. Зараз відносини між нашими містами-партнерами виходять на якісно новий рівень.

На змаганнях рятувальників трускавчани здобули бронзу

18-19 жовтня на території тренувального полігону Головного управління ДСНС України у Львівській області, що знаходиться у м. Бориславі, відбулися обласні змагання з газодимозахисної служби. Про це інформує прес-служба ГУ ДСНС України у Львівській області. Проводяться такі змагання з метою підтримки бойової готовності та підвищення професійної майстерності вогнеборців при роботі в осередках пожеж.

За право отримати звання «Кращої ланки ГДЗС» боролися команди пожежно-рятувальних підрозділів з усієї Львівщини. Всі учасники змагань були забезпечені апаратами на стиснутому повітрі, переносними радіостанціями, пожежними ломами, ліхтарями та рятувальними мотузками.

Програма змагань складалася із чотирьох етапів. На першому етапі газодимозахисники проводили перевірку апаратів на стиснутому повітрі, одягали їх і проходили вогневий лабіринт, а на другому – в’язали подвійні рятувальні мотузки на потерпілому. Наступний етап передбачав підйом газодимозахисників по встановленій висувній драбині у вікно 3-го поверху навчальної вежі.

Завершальним елементом змагань було проведення розвідки пожежі з пошуком потерпілого у задимленому підвальному приміщенні теплодимокамери. Рятувальникам необхідно було ліквідувати цей осередок пожежі, -  лише за таких умов змагання вважалося пройденим.

Усі етапи змагань відбувалися в умовах, наближених до бойових та з дотриманням необхідних заходів безпеки праці.

За результатами двох конкурсних днів було обрано переможців. Командна першість визначалась по найменшій сумі часу, витраченого газодимозахисною ланкою для подолання усіх етапів змагань. За підсумками отриманих результатів, перше місце посіла команда Дрогобицького районного відділу, друге – команда Галицького районного відділу м. Львова. Замкнули трійку призерів вогнеборці Трускавецького міського відділу ДСНС Львівщини.

Власна інформація

Нам не соромно за наші дороги

Величезним плюсом для міського голови Трускавця Андрія Кульчинського можна назвати ті радикальні зміни на краще щодо стану трускавецьких доріг.

На те, як багато за рік часу було відремонтовано доріг та тротуарів, звертають увагу і мешканці Трускавця, і наші гості, зокрема відпочивальники. В загальному з листопада 2015 по кінець жовтня 2016 року відремонтовано більшу протяжність доріг та тротуарів, ніж за три попередні роки (2012-2014).

Навіть якщо порівнювати з «золотим десятиліттям» Трускавця, то і в час каденції Лева Грицака важко знайти такий рік, протягом якого було б виконано так багато робіт з ремонту доріг та тротуарів. А що вже казати про «освоєння коштів» у 2011, коли до Євро-2012 злочинною владою Януковича та її ставлениками на місцях у Трускавці «ремонтували» відремонтовані дороги, а ті, що дійсно потребували ремонту, щораз дужче руйнувалися та доводилися до плачевного стану.

Напевно варто розпочати з вулиці Лисенка. Ігор Пілько, депутат Трускавецької міської ради 2010-2015 рр. від округу, до якого належить ця вулиця, піднімав питання ремонту вул. Лисенка чи не на кожній сесії. Марно. Годували «завтраками», мовляв, цього року кошти не передбачені, може в наступному. В якому стані зараз ця вулиця? В ідеальному.

Скільки разів депутат ТМР Володимир Чапський піднімав у 2011-2015 рр. тему ремонту вулиці Данилишиних, зокрема і внутрішньобудинкових проїздів! Обіцяли, навіть кошти були закладені. В результаті … кошти перекидали на «важливіші» потреби, а депутат заламував руки – як я маю у вічі виборцям дивитися? Та у відповідь чув тільки насмішки, а згодом і хамство.

Важко знайти депутатів, які так дбали би про рідний округ як це роблять Богдан Габшій та Михайло Малащак. Обидва – депутати теперішнього скликання, обидва були і депутатами скликання попереднього. Та їхній голос був у 2011-2015 роках голосом волаючого в пустелі. А це ж був голос виборців, які обирали цих людей…

Аж тепер вулиця Симоненка доведена до ладу. Аж тепер пішли зрушення на вулиці Олекси Пристая. Наступного року планується в перелік ремонтованих доріг включити вулицю Помірецьку. Всі три вулиці – на окрузі Богдана Габшія, абсолютна більшість жителів цих вулиць – корінні трускавчани. Попередня влада очевидно вважала, що їм асфальтованих доріг належної якості не треба, і тротуарів також.

Один штрих – дуже часто доводиться йти вулицею Олекси Пристая. Так-так, тою вулицею, що носить ім`я нашого славного земляка, котрий залишив нам неоціненне письмове джерело про Трускавець ІІ половини ХІХ століття – свої спогади «З Трускавця у світ хмародерів». Здавалося, на цій вулиці ніколи не буде нормального асфальтного покриття, ніколи не буде тротуарів, а вічно будуть ями з водою та якась мозаїка з асфальту, глини, болота, шутру. Зараз цю вулицю не впізнати – новенька бруківка замість неіснуючих чи жахливих тротуарів, дорожні робітники працюють з 8 ранку і до настання темряви.

Екс-мер Трускавця Р. Козир чи не найбільшим своїм досягненням вважав ремонт вулиці Шевченка. Чи аж так нагально потребувала цю вулиця статусу пішохідної, чи треба було укладати на ній бруківку? Насправді треба було дати заробити певній фірмі, яка там виконувала ремонтні роботи. Але нехай це залишається на совісті тих, хто черпав повними пригоршнями з міської казни.

Вулицю Шевченка сяк-так зробили, а майдан Кобзаря, на якому розміщені і Палац культури імені Шевченка, і окраса Трускавця вілла «Ґопляна» (художній музей Михайла Біласа), навіть не думали. А це ж вулиця, яка безпосередньо примикає до центральної площі!

На щастя, дочекався ремонту і майдан Кобзаря. Не такого як вул. Шевченка, де зверху робили, а внизу гнилі труби залишили – це ще колись відізветься і невідомо, до чого може призвести у випадку сильної повені. Натомість на майдані Кобзаря роблять по-господарськи – спочатку поміняні труби (водогін, каналізація), а далі можна з чистою совістю і бруківку закладати.

Можна згадувати про інші вулиці, які аж тепер дочекалися ремонту (Івасюка, Бандери і т.д.). Можна подавати метраж зробленого, зазначати скільки часу їхній стан нікого з влади не обходив, подавати фото до та після ремонту. Але чи варто? Для мешканців Трускавця та гостей нашого курорту головним є те, що відтепер дорогами та тротуарами ходити зручно і комфортно. Як і личить красивому європейському курорту, яким є наш Трускавець.

Володимир Ключак

Підтримка консула – річ важлива!

/Робоча зустріч голови правління ГО «Європейська інтеграція України» з Генеральним консулом Республіки Польща у Львові/

Історія польської дипломатичної установи у Львові бере свій початок у далекому 1987 році, коли в столиці Західної України з’явилося консульське агентство, яке тоді представляло ще Польську Народну Республіку. Його першим керівником був консул Влодзімеж Восковський. У 1993 році, уже в незалежній Українській державі, агентство було перетворене на Генеральне консульство Республіки Польща, а першим Генеральним консулом у Львові став Генрик Литвін, нині Надзвичайний та Повноважний Посол РП в Україні.

Двадцятип’ятирічне існування польського дипломатичного представництва у Львові – це час, багатий на численні політичні події, що відбувались у цій частині Європи. Тогочасні динамічні зміни стосувалися й роботи цієї установи. Спершу львівський консульський округ охоплював аж вісім областей Західної України: Волинську, Закарпатську, Івано-Франківську, Львівську, Рівненську, Тернопільську, Хмельницьку та Чернівецьку. Ця територія зменшилась у 2003 році, після утворення нового Луцького консульського округу, до якого приєднано Волинську та Рівненську області. Схожа ситуація повторилась у 2009 році, коли після утворення консульської установи у Вінниці, територія Львівського консульства зменшилась ще на Хмельницьку область. Зараз територія округу – це Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська області України. Але попри це Львівське консульство РП є найбільшим таким закладом Польщі в цілому світі.

19 жовтня 2016 року на запрошення Генерального консула Республіки Польща у Львові Вєслава Мазура цю установу з робочим візитом відвідав голова правління ГО «Європейська інтеграція України» Іван Цегенько. Організацією ще весною цього року була налагоджена тісна співпраця з консульством. Представники цієї установи, а також особисто Генеральний консул неодноразово брали участь в заходах, які проводила ГО «Європейська інтеграція України».

Отож на зустрічі були обговорені результати діяльності організації, перспективні плани подальшої співпраці і стан справ щодо створення туристично-економічного кластеру «Бескиди», створення якого було анонсовано в травні.

На зустрічі також було вирішено, що консульство виконуватиме роль своєрідної інформаційно-аналітичної платформи, з допомогою якої ГО «Європейська інтеграція України» зможе більш активно долучати до співпраці з польськими і європейськими партнерами представників українського бізнесу, органів місцевого самоврядування, заклади освіти, культури, спортивні організації тощо. Приємно також, що Генеральний консул дав згоду особисто патронувати деякі заходи, котрі буде проводити організація спільно зі своїми партнерами.

На завершення зустрічі Іван Цегенько подарував пану Вєславу Мазуру, Генеральному консулу Республіки Польща у Львові, новий творчий каталог трускавецької художниці Наталії Поліщук, неймовірно красиві картини якої зараз експонуються в Мюнхенській художній галереї.

Степан Гнатків

Офіційно. Звернення Бориславської міської ради

Голові Львівської обласної ради Ганущину О.О.

Голові Львівської обласної державної адміністрації Синютці О.М.

Голові постійної комісії з питань дорожнього господарства, інфраструктури, регулювання земельних відносин, адміністративно-територіального устрою, планування території та архітектури Львівської обласної ради Сагану В.С

Звернення депутатів Бориславської міської ради сьомого демократичного скликання

Ми, депутати Бориславської міської ради, звертаємося до Вас з вимогою створення Бориславської об’єднаної територіальної громади з центром в місті Бориславі у складі 17 адміністративно-територіальних одиниць (Бориславська, Модрицька, Попелівська, Ясенице-Сільнянська, Східницька, Бистрицька, Довжанська, Новокропивницька, Опаківська, Рибницька, Старокропивницька, Ластівківська, Підбузька, Залокоцька, Смільнянська, Нагуєвицька, Урізька).

Борислав – без перебільшення та сумніву, є історичним центром озокеритної, нафтогазової промисловості України, Європи та світу. Це єдине місто в світі яке розташоване на промисловому нафтогазовому та озокеритному родовищі з джерелами мінеральних лікувальних вод типу «Нафтуся» та з численними пластовими водами.

Варто зазначити те, що у 1959 році Указом Президії Верховної ради України був створений Бориславський район, куди ввійшло 25 населених пунктів.

Саме таке об’єднання дасть можливість залишати більшість податків у місцевих бюджетах, а у громади з’явиться реальне самоврядування, яке по суті не було за всю історію незалежності України.

Для повноцінного і ефективного розвитку новоствореної громади у Бориславі є всі необхідні інституції, а саме: міське відділення поліції, відділення ДПІ, установи зв’язку, міський Центр зайнятості, суд, ЦНАП, Центр безоплатної правової допомоги та ін.

Об’єднуючись, ми закладаємо основи для свого економічного розвитку у перспективі, бо отримаємо територіальні, земельні, демографічні ресурси, що дасть змогу облаштовувати інфраструктуру кожного з населених пунктів. Жити у такій структурі означає дуже прості речі – мешкати у селі з тим же самим комфортом, що і у місті, користуватися транспортом, медичними послугами, мати якісну освіту, доступ до адміністративних, побутових послуг.

Слід сказати і те, що чим більше об’єднання, тобто більша кількість територій та людей, що проживають на них, то тим більший і кращий буде бюджет, бо у ньому залишається 60% податку на доходи фізичних осіб.

У випадку створення Бориславської об’єднаної територіальної громади (ОТГ) у відповідності до чинного бюджетного та податкового законодавства очікувані надходження по ОТГ згідно проведених розрахунків на 2017 рік складуть 85653,00 тис. грн., в тому числі по м. Бориславу 63671,8 тис. грн. Прогноз надходжень по податку на доходи фізичних осіб на 2017 рік по ОТГ складе – 42563,1 тис. грн. (м. Борислав – 36141,8 тис. грн.), акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 6339,7 тис. грн. (м. Борислав – 4850,00 тис. грн.), податку на майно – 19411,6 тис. грн. (м. Борислав – 1395,0 тис. грн.).

Слід зазначити, що суттєво зростає обсяг трансфертів з Державного бюджету, в тому числі базова дотація по ОТГ складатиме 11414,1 тис. грн., в той час як по місту Бориславу обсяг базової дотації на 2017 рік складе 978,7 тис. грн. Прогнозований обсяг субвенцій з Державного бюджету по ОТГ складе 199961,3 тис. грн., в тому числі по м. Бориславу – 155277,00 тис. грн.

Отже, загальна сума доходів загального фонду у випадку створення Бориславської об’єднаної територіальної громади складе 296552,1 тис. грн.

Прогнозний обсяг першочергових видатків складатиме 268219,6 тис. грн.., в тому числі: органи управління – 14487,2 тис. грн., освіта – 89230,3 тис. грн., охорона здоров’я – 40075,00 тис. грн., соціальний захист і соціальне забезпечення – 104327,0 тис. грн., культура – 9721,7 тис. грн., фізична культура і спорт – 2545,2 тис. грн., інші (житлово-комунальне господарство, фінансова підтримка засобів масової інформації, інші бюджетні програми) –7833,2 тис. грн.

Отже, здійснивши розрахунок видаткової частини ОТГ виникає додатковий фінансовий ресурс в сумі 23400, 5 тис. грн., який може бути спрямований на розвиток інфраструктури Бориславської об’єднаної територіальної громади.

Водночас субвенції на інфраструктуру будуть розподілятися пропорційно, залежно від площі та кількості населення, а не від економічної спроможності тих чи інших населених пунктів.

Громада зможе питати у своїх очільників звіту за зароблені та витрачені бюджетні кошти.

З огляду на вищевикладене, просимо врахувати наше звернення.

Ігор Яворський, Бориславський міський голова

Звернення прийнято на XVII позачерговій сесії Бориславської міської ради Львівської області сьомого демократичного скликання.

Фонд Івана Франка оголосив про початок  прийому робіт на здобуття Міжнародної премії його імені

15 січня 2017 року розпочнеться прийом робіт на здобуття Міжнародної премії імені Івана Франка. Про це сьогодні під час прес-конференції повідомили керівники Міжнародного фонду Івана Франка.

 Міжнародний фонд розпочне прийом робіт на здобуття Премії з 15 січня 2017 року. Прийом Наукових робіт і супроводжуючих документів буде тривати  до 1 березня 2017 року.

6 претендентів на здобуття Премії, по 3 у кожній номінації, буде визначено на початку травня  2017 року. А лауреатів Міжнародної Премії ім. Івана Франка оголосить Міжнародне журі, яке засідатиме наприкінці червня у м. Відень (Австрія).

Премія вручається щорічно 27 серпня – у день народження Івана Яковича Франка у двох номінаціях: «За вагомі здобутки у галузі україністики» та «За вагомі здобутки у галузі соціально-гуманітарних наук».

Голова Правління Фонду Роланд Франко зазначив: «Фонд робить усе, щоб забезпечити високий рівень конкуренції та безсумнівного переможця Премії. Тому усі необхідні процедури є відкритими з використанням найкращого міжнародного досвіду. Наша мета   –   популяризувати діяльність Івана Франка та спонукати учених з різних країн світу до проведення активних досліджень у галузі суспільних наук та україністики. Міжнародна премія імені Івана Франка має стати містком визнання української науки і культури.  Бо Іван Франко — це найкращий «фронтмен» просування позитивного іміджу про Україну у світі».

Директор Міжнародного фонду Івана Франка Ігор Курус повідомив, що преміальний фонду 2017 році становитиме 500 тис. гривень та зауважив, що окрім грошової винагороди, Лауреатам премії вручається диплом і пам’ятний нагрудний золотий знак  (медаль).

Директор Фонду також наголосив, що на здобуття Премії роботи науковців подають академічні установи, вищі навчальні заклади України та країн світу, з якими Україна має дипломатичні відносини, а також лауреати Премії попередніх років.

Член Правління Фонду, проректор Київського національного університету ім. Т.Шевченка Володимир Бугров, ознайомив журналістів з вимогами прийому наукових робіт на здобуття Премії та звернув увагу, що роботи претендентів мають містити ISBN. А довідка про автора та розширена анотація до наукової роботи, що подається на здобуття Премії, мають бути подані українською та англійською мовами.

З переліком документів та з положенням про Премію можна ознайомитися на сайті Фундації: www.frankoprize.com.ua.  Роботи на здобуття премії слід надсилати на поштову адресу: 01030, м. Київ, вул. Володимирська, 48а, оф.15 або на електронну адресу: frankofund@ukr.net.

Нагадаємо, що першим лауреатом Премії став архієпископ-емерит, колишній глава УГКЦ Любомир Гузар у номінації «за визначний особистий внесок у розвиток соціально-гуманітарних наук»  за наукову  монографію «Андрей Шептицький Митрополит Галицький (1901-1944) провісник екуменізму. 

Календар Премії-2017

- 21 жовтня 2016. Оголошення про початку прийому робіт на здобуття Премії.

- З 15.01.2017 -1.03.2017. Прийом робіт та документів на здобуття Премії.

- До 05.03.2017. Формування Номінаційних комітетів.

- До 01.04.2017. Формування Міжнародної експертної ради.

- До 10.04.2017. Попередній відбір наукових робіт на предмет їх відповідності Положенню про Премію Номінаційними комітетами.

- До 1.05.2017. Формування Міжнародного журі.

- До 10.05.2017. Обговорення поданих наукових робіт Міжнародною експертною радою та визначення номінантів Премії.

- До 30.06.2017. Обрання лауреатів Премії.

- 27 серпня 2017. Відзначення лауреатів Премії.

Ольга Нижник

Інформує податкова

«Гаряча лінія» відповідає на запитання підприємців

На запитання, з якими зверталися платники податків на “гарячу лінію”, відповідав начальник Трускавецького відділення Дрогобицької ОДПІ Корж Руслан Дмитрович.

- Якщо підприємець-платник єдиного податку перевищить дохід понад мільйон гривень, чи повинен він застосовувати реєстратор розрахункових операцій?

- Податковим Кодексом України передбачено, що у разі перевищення в календарному році доходу понад мільйон гривень для платника єдиного податку ІІ та ІІІ груп (фізичної особи-підприємця) незалежно від обраного виду діяльності застосування реєстратора розрахункових операцій є обов´язковим (п.296.10 ст.296 ПКУ).

 Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку у разі здійснення готівкових розрахунків.

- В які терміни подається повідомлення за ф. № 20-ОПП про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням СГД – фізичною особою?

- Відповідно до п. 8.4 розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1127 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок), повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою N 20-ОПП (додаток 11 Порядку) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків, в тому числі і фізичними особами – підприємцями.

У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України повідомлення за формою N 20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи.

Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центрального контролюючого органу (https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html)

- Чи має право підприємець на загальній системі оподаткування включити до складу витрат суму сплаченого єдиного внеску?

- Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування мають право включити до складу витрат суму сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до п.п. 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.

- Чи може підприємець, який здає в суборенду нежитлове приміщення до 300 квадратних метрів, перебувати у другій групі єдиного податку?

- Фізична особа - підприємець, яка здійснює діяльність, пов’язану із наданням в оренду орендованого нерухомого майна (група 68.20 КВЕД ДК 009:2010), у разі здавання в суборенду нежитлового приміщення до 300 квадратних метрів, має право перебувати у другій групі платників єдиного податку.

На часі перереєстрація неприбуткових організацій

У зв’язку з прийняттям змін до законодавчих актів, а саме, з 16 липня 2016 року вступив в дію новий Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення та виключення з їх Реєстру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року № 440, у керівників громадських організацій виникає багато запитань щодо внесення їх до Реєстру та подання податкової звітності за підсумками 2016 року. Пропонуємо до уваги відповіді на актуальні запитання, з якими звертались посадові особи під час семінарів-практикумів у Трускавецькому відділенні Дрогобицької ОДПІ.

- Де на офіційному веб-порталі ДФС можна ознайомитися з Реєстром неприбуткових установ та організацій?

- З Реєстром неприбуткових установ та організацій можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx).

Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника (оновлена версія)» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ» за посиланням: Головна /Електронний кабінет платника/ Інформація з реєстрів/ Реєстр неприбуткових установ та організацій. Користувач має можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.

- Як здійснюється реєстрація неприбуткових організацій та установ контролюючими органами?

- Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про: включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру; виключення неприбуткової організації з Реєстру; зміну ознаки неприбутковості. Відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається в контролюючому органі.

- До якого терміну необхідно подати документи для перереєстрації неприбуткової установи?

- Організації та установи, які мають намір зберегти статус неприбутковості, повинні до кінця року привести у відповідність до вимог Податкового кодексу свої статутні документи та надати копії цих документів до органів ДФС за місцем реєстрації не пізніше 31 грудня 2016 року. Неприбуткові організації та установи, які до 1 січня 2017 року не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 133 Кодексу, та не нададуть копії таких документів до ОДПІ, будуть виключені після 1 січня 2017 року контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

- Який термін подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з 2016 року?

- Неприбуткові підприємства, установи та організації, що відповідають вимогам, встановленим у п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України та внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за звітний рік подають протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року.

До уваги платників екологічного податку

Державна фіскальна служба України інформує про найбільш характерні помилки, які допускають платники екологічного податку при заповненні податкової звітності з екологічного податку у 2016 році.

Так, під час заповнення додатків до Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015р. № 715 платники не враховують, що з 1 січня 2016 року Законом України від 24.12.2015р. № 909 ставки екологічного податку збільшено на 26,7% у порівнянні з тими, які діяли у 2015 році. Крім того, трапляються випадки, що замість одного додатка до Декларації помилково заповнюється інший додаток.

У додатках 1 «Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення», 2 та 3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний код групи, або ж зазначається код однієї забруднюючої речовини, а ставка іншої. У колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації зазначається інший, ніж передбачено Податковим кодексом коефіцієнт, або замість коефіцієнта зазначається ставка податку.

Враховуючи вищенаведене, Кременчуцька ОДПІ звертає увагу платників екологічного податку на необхідність правильного заповнення всіх реквізитів Податкової декларації екологічного податку та додатків до неї, правомірне застосування ставок та коефіцієнтів при складанні податкової звітності за ІІІ квартал 2016 року.

Змінили назву підприємства чи прізвище – поновіть посилені сертифікати ЕЦП

Підпунктом 6.6.2 п. 6.6 розд. 6 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) визначено, що клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до АЦСК ІДД ДФС за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема у разі:

— зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті: переведення на іншу посаду або звільнення з роботи підписувача (для посилених сертифікатів, в яких зазначена посада його власника), зміна прізвища підписувача;

— виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.

Крім того, відповідно до пп. 3.4.6 п. 3.4 розділу 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.2015 №15, замовник (особа, що приєдналась до зазначеного Договору) зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення неточностей або зміни даних, зазначених у посилених сертифікатах та/або реєстраційній картці.

Для отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) суб’єкт господарювання повинен звернутись до підрозділу реєстрації користувачів та надати комплект документів, перелік яких визначено Регламентом АЦСК ІДД ДФС.

Більш детальну інформацію щодо режиму роботи пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації користувачів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС можна переглянути у розділі «Контакти» за посиланням: https://acskidd.gov.ua/contacts.

У Трускавецькому відділенні Дрогобицької ОДПІ близько двохсот громадян вже скористались правом на податкову знижку за 2015 рік

Протягом дев’яти місяців поточного року в Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ близько двохсот громадян звернулось з деклараціями про майновий стан і доходи щодо реалізації права на податкову знижку. За цей період відшкодовано платникам частину сплаченого податку на доходи фізичних осіб в сумі майже двісті тисяч гривень.

Фахівці Центру обслуговування платників надають практичну допомогу щодо заповнення декларації про майновий стан і доходи. Хочемо звернути увагу, що повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати у 2015 році, можна ще протягом трьох місяців 2016 року, реалізувавши право на податкову знижку шляхом заповнення та подання декларації про майновий стан і доходи.  

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами.

Крім того, понесені витрати підтверджуються копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).

У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

До витрат, дозволених до включення до податкової знижки за 2015 рік, належать: частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом, пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям, сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання, страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення, суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій, суми витрат на оплату державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита, суми коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу, суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ

Підвищення пенсій з 1 грудня 2016 року

З 1 грудня 2016 року відповідно до Закону України від 25.12.2015 №928 “Про Державний бюджет України на 2016 рік” встановлено розміри прожиткового мінімуму, зокрема:

- на одну особу в розрахунку на місяць – 1544 грн.;

- для працездатних осіб – 1600 грн.;

- для осіб, які втратили працездатність – 1247 грн.

Виходячи із розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність – 1247,00 грн., будуть збільшені:

- мінімальні розміри пенсії за віком (за наявності страхового стажу 20 років для жінок, 25 років для чоловіків – для пенсій призначених до 01.10.2011, 30 років для жінок, 35 років для чоловіків – для пенсій, призначених після 01.10.2011);

- мінімальні розміри пенсій по інвалідності, в зв’язку з втратою годувальника;

- розміри надбавок та підвищень, які залежать від розміру прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність;

- мінімальні розміри пенсійних виплат шахтарям, інвалідам війни, учасникам бойових дій, інвалідам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Виходячи із розміру прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі – 1544,00 грн., проводиться перерахунок надбавок особам, які мають статус “Почесний донор СРСР”, “Почесний донор України”. Розмір надбавки збільшиться з 139,90 грн. (1399,00*10%) до 154,40 грн. (1544,00*10%).

Виплата пенсій працюючим пенсіонерам проводиться у розмірі 85 відсотків призначеного розміру, але не менше, ніж 150 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність, з 01.12.2016 – 1870,50 грн. (1247*150%).

Виходячи із розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 01.12.2016 – 1247,00 грн. не проводиться перерахунок:

- працюючим пенсіонерам у частині доплати до мінімального розміру пенсії та доплати за понаднормативний стаж;

- підвищення особам, які мають статус “дитина війни”, відповідно до Закону України “Про соціальний захист дітей війни”;

- додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров’ю та компенсаційної виплати за втрату годувальника відповідно до Закону України “Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”.

Крім того, не переглядається розмір щомісячної державної адресної допомоги, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 26.03.2008 №265 “Деякі питання пенсійного забезпечення громадян”, якщо одержувачі пенсій не є інвалідами, дітьми-інвалідами та не отримують пенсію у разі втрати годувальника.

Також, не збільшиться розмір пенсійної виплати у випадках, коли:

- розмір підвищення перерахованого розміру пенсії менше можливої поточної індексації у місяці перерахунку. В цьому випадку встановлюється фіксована індексація, яка визначається як різниця між можливою поточною індексацією та сумою підвищення пенсії

- розмір підвищення перерахованого розміру пенсії менше розміру фіксованої індексації, встановленої до 01.12.2016 року.

Утримання податку на доходи фізичних осіб та військового збору проводиться з суми пенсійних виплат або щомісячного грошового утримання, розмір яких перевищує десять розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року, - у частині такого перевищення.

Починаючи з 1 липня 2016 року, оподаткування пенсій здійснюється в частині перевищення понад 10740 грн.

Наталія Шуляк, начальник відділу з питань призначення та перерахунку пенсій в м. Трускавці та м. Стебнику Дрогобицького об’єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області

Актуальна інформація щодо пенсійного забезпечення

/Умови призначення пенсії за віком/

Право на призначення пенсії за віком мають особи після досягнення 60 років та наявності страхового стажу не менше 15 років. До досягнення 60-річчя право на пенсію за віком мають жінки 1961 року народження і старші, після досягнення ними такого віку:

- 55 років – які народилися до 30 вересня 1956 року включно ,

- 55 років 6 місяців – які народилися з 1 жовтня 1956 року по 31 березня 1957 року,

- 56 років – які народилися з 1 квітня 1957 року по 30 вересня 1957 року,

- 56 років 6 місяців – які народилися з 1 жовтня 1957 року по 31 березня 1958 року,

- 57 років – які народилися з 1 квітня 1958 року по 30 вересня 1958 року,

- 57 років 6 місяців – які народилися з 1 жовтня 1958 року по 31 березня 1959 року,

- 58 років – які народилися з 1 квітня 1959 року по 30 вересня 1959 року,

- 58 років 6 місяців – які народилися з 1 жовтня 1959 року по 31 березня 1960 року,

- 59 років – які народилися з 1 квітня 1960 року по 30 вересня 1960 року,

- 59 років 6 місяців – які народилися з 1 жовтня 1960 року по 31 березня 1961 року,

- 60 років – які народилися з 1 квітня 1961 року по 31 грудня 1961 року.

Важливо знати: жінкам, які народилися у період по 31 грудня 1961 року, після виходу на пенсію встановлюється підвищення розміру пенсії, обчисленого відповідно до ст.27 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, в розмірі 2,5% за кожні 6 місяців більш пізнього виходу на пенсію, починаючи з 55 років до досягнення ними 60-річного віку.

Олена Головко, ст. інспектор з організаційно-інформаційної роботи Дрогобицького об’єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області



Создан 21 окт 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником