Трускавецький вісник № 55 (1417) від 6 квітня 2017 р.

 

Трускавецький вісник № 55 (1417) від 6 квітня 2017 р.

06.04.2017



У номері: «Батьківщина» добилася скасування «абонентської плати» за газ; Про популізм партій; Майстер-клас в УРБАН-бібліотеці; Інформує податкова; Кримінальні новини; Оголошення.

Короткі новини

Правова допомога для мешканців Медвежі

4 квітня 2017 року заступник начальника відділу «Трускавецьке бюро правової допомоги» Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Галина Кітраль та головний спеціаліст відділу «Дрогобицьке бюро правової допомоги» Стрийського місцевого центру з надання БВПД Христина Лютик за участю депутата Дрогобицької районної ради Михайла Лужецького, секретаря Медвежанської сільської ради Любов Чепіль провели спільний виїзний прийом громадян в приміщенні сільської ради.

Під час прийому мешканці села Медвежа Дрогобицького району отримали юридичні консультації з наступних питань: процедура безкоштовного отримання земельної ділянки із земель державної та комунальної власності; порядок державної реєстрації земельної ділянки та права власності на неї; порядок надання доступу до безоплатної вторинної правової допомоги; куди необхідно звернутися громадянинові, у випадку втрати або відсутності оригіналів документів на право власності для оформлення спадщини.

Так, відповідно до ст. 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

Свідоцтво про право на спадщину видається за письмовою заявою спадкоємців, які прийняли спадщину в порядку, установленому цивільним законодавством. У разі відмови нотаріуса в оформленні права на спадщину особа може звернутися до суду за правилами позовного провадження.

Право власності спадкоємця на спадкове майно підлягає захисту в судовому порядку шляхом його визнання також в разі втрати документа, який засвідчує його право власності.

З урахуванням положень ч.1 ст.15 та ст. 392 ЦК власник майна має право пред’явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати документа, який засвідчує його право власності.

Крім того, Галина Кітраль для працівників Медвежанської сільської ради провела інформаційну сесію на тему: «Стандарти якості надання безоплатної первинної правової допомоги».

Також працівники сільської ради отримали буклети «Бюро правової допомоги: ваш юридичний провідник».

Нагадуємо, що на Дрогобиччині працюють три бюро правової допомоги, працівники яких надають безоплатну первинну правову допомогу усім громадянам та вторинну (забезпечують доступ до адвоката) визначеним категоріям осіб.

Окрім того, у бюро відвідувачі зможуть скористатися такою послугою, як доступ до електронних сервісів Міністерства юстиції України.

Бюро знаходяться за адресою: м. Борислав, вул. Міцкевича, 64; м. Дрогобич, вул. Л.Українки, 70; м. Трускавець, вул. Данилишиних, 62. Прийом громадян із 8.00 до 17.00 год. (крім святкових і вихідних днів).

Власна інформація

В Дрогобичі за вчинене шахрайство засуджено жінку-підприємця

Працівники Управління захисту економіки у Львівській області за процесуального керівництва прокуратури області викрили 41-річну жительку міста Дрогобич, яка під приводом продажу нерухомості заволоділа коштами покупця. Загальна сума заподіяних збитків – понад 200 тисяч гривень.

За фактом було відкрите кримінальне провадження за ч.3 ст.190 Кримінального кодексу України (шахрайство). Скоєння цього злочину карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років позбавлення волі.

Під час досудового розслідування було встановлено наступне. Шахрайка у квітні-травні 2015 року розмістила в Інтернеті оголошення про продаж житлового будинку в Дрогобицькому районі. На початку грудня вона знайшла потенційного покупця.

 Після того, як була досягнута домовленість щодо вартості об’єкту нерухомості, зловмисниця отримала від потерпілої частину коштів у якості завдатку в сумі 8 000 доларів США. В подальшому жінка передала їй іще 500 євро – на виготовлення відповідної документації.

 Правоохоронці встановили, що зловмисниця свої договірні зобов’язання так і не виконала, а кошти, одержані від потерпілої, витратила на власні потреби.

 Суд, розглянувши матеріали кримінального провадження, визнав дрогобичанку винною і призначив покарання у вигляді позбавлення волі на три роки.

 Відділ комунікації поліції Львівської області

У Дрогобичі зловмисник намагався викрасти саджанці з парку

В Дрогобицький відділ поліції близько другої ночі надійшло повідомлення від невідомої особи про те, що в парку Героїв  Небесної Сотні зловмисник намагається викрасти туї та декоративні кущі.

На місце події виїхала група реагування патрульної поліції та слідчий. Правоохоронці виявили 27-річного мешканця одного з сіл району, котрий мав при собі дорожню сумку, в якій знаходились вирвані з коренем саджанці туї та декоративні кущі.

Зі слів чоловіка, викрадені рослини він хотів посадити у себе в дворі.

Поліцейські перевіряють причетність зловмисника до скоєння інших злочинів. За цим фактом відкрито кримінальне провадження за ч.1 ст.185 (крадіжка) КК України. Максимальне покарання, передбачене санкцією статті – до трьох років позбавлення волі. Проводиться досудове розслідування.

Відділ комунікації поліції Львівської області, за матеріалами Наталії Постойко, Дрогобицький відділ поліції

Перша санітарна зона Трускавця: те, що потрібно знати

Незаконне будівництво, забруднення каналізаційними стоками і побутовими відходами першої санітарної зони охорони мінеральних джерел, а також відсутність санітарно-оздоровчих заходів збереження мінеральних вод – колективна безвідповідальність трускавецької міської влади і ПрАТ «Трускавецькурорт».

Усі курорти в Україні, які славляться природніми лікувальними ресурсами, повинні бережно ставитись до свого багатства, яке подарувала їм природа. Державні контрольно-наглядові органи, влада та мешканці курортних поселень зобов’язані слідкувати за дотриманням певних санітарних норм, регулярно вживати відповідні заходи для збереження та охорони наявних лікувальних ресурсів, запобігати їх забрудненню.

Це очевидно…

В межах того чи іншого курортного поселення визначено округи санітарної охорони. Відповідно до Закону України «Про курорти в Україні» існує три зони округів санітарної охорони. Перша з них – зона суворого режиму. Вона визначена на тих територіях, де розташовані джерела мінеральних вод, або поклади інших лікувальних природних ресурсів.

У місті-курорті Трускавці є свої зони суворого режиму родовища мінеральних вод, що складаються з окремих ділянок, які розкидані по цілому місту: Нафтуся, Юзя, Воротище, Липки та Помірки. На цих ділянках відбувається видобуток, режим експлуатації і транспортування мінеральних вод. Про це свідчать і бетонні стовпці, які знаходяться на цих територіях. В Трускавці таких стовпців багато. Їх можна побачити як і в центрі, так і в інших районах міста. На них чітко написано «перша зона санітарної охорони».

Якщо обійти територію курортного парку, яка входить до першої санітарної зони, а також район Липки біля забутого палацу культури «Мир», то можна побачити ділянки, які, відверто кажучи, нагадують сміттєзвалище. Вони густо всіяні побутовим сміттям: поліетиленові пакети, використані шприци, безліч скляних і пластикових пляшок. В деяких місцях курортного парку є повалені дерева, нагромадження гілок, сухостій – територія засмічена. Від нижнього бювету до санаторію «Молдова» відсутня огорожа, територія першої санітарної зони не захищена. Там, навіть можна побачити, як дехто, вибачте, ходить справляти нужду. Аналогічна ситуація на Помірках. Благоустрій території першої санітарної зони мінеральних джерел взагалі відсутній.

Окремої уваги заслуговує тема забруднення першої санітарної зони каналізаційними стоками. Тут першу скрипку виконує санаторій «Женева» (ТзОВ «Трускавецьінвест»), що з 2008 року систематично скидає фекалії у струмок, що протікає через курортний парк (першу санітарну зону).

В минулі роки ПрАТ «Трускавецькурорт» по цьому факту неодноразово зверталося до керівництва сан. «Женева», у Львівську міжрайонну прокуратуру з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері, а також до попередніх міських голів Лева Грицака, Р. Козира і тепер уже до Андрія Кульчинського. Звертались і міські депутати до відповідних органів. ГРЕСС також проводив лабораторні мікробіологічні дослідження і встановив, що витоки є каналізаційними стоками. Та, незважаючи ні на що, систематичне скидання фекалій на території першої зони санітарної охорони мінеральних вод в курортній балці продовжується.

У 2016 році завдяки активності деяких депутатів міськради було ліквідовано скидання фекалій у курортній балці, шляхом блокування каналізаційних труб. Але за деякий час скидання нечистот продовжилось і триває досі.

До теми забруднення першої санітарної зони, варто згадати про вулицю Івана Франка. Там діє старий каналізаційний колектор збудований ще у 1949 році. Він давно в аварійному стані і каналізаційні стоки просочуються в ґрунт на територію першої санітарної зони, де утворюються мінеральні води. Його необхідно негайно замінити. Про це вже давно говорять, от тільки жодних дій.

Хоча,не так давно спроби були, а саме, минулого року ПрАТ «Трускавецькурорт» відповідно до договору про співпрацю між ТМР від 28.12.2015 р. надав безповоротну фінансову допомогу у розмірі 300 тис. грн. ТзОВ «Трускавецький водоканал» на ліквідацію аварійного забруднення по вулиці Івана Франка. Але, як бачимо, ніяких робіт не було виконано. У водоканалі цю тему коментувати не хочуть і у міській раді – гробова тиша…

По правій стороні вулиці Івана Франка розташовано сім приватних будинків, де взагалі немає каналізації і вони користуються вигрібними ямами, що також порушує санітарні норми і, звичайно, фекалії потрапляють у ґрунт та забруднюють першу санітарну зону.

Як розповідають фахівці – колишні працівники ГРЕСС, у зв’язку з потраплянням фекалій було закрито 16-ту свердловину Нафтусі. Вона сьогодні не експлуатується.

Актуальності темі збереження мінеральних вод трускавецького родовища додає факт інтенсивної забудови курорту. Екологічні експертизи взагалі не проводяться, будівництва ведуться без відповідних погоджень та висновків. Для прикладу готель «Нафтуся», вілла УГКЦ «Жива роса» та кафе «Катерина» зведені на території першої санітарної зони. Очевидно, що власників цих об’єктів мало цікавить питання мінеральної води, як основного лікувального фактора на бальнеологічному курорті.

У 1995 році вийшло розпорядження президента України від 10.10.1995 № 294-95/95рп про забезпечення раціонального використання природних ресурсів та впорядкування санаторно-курортної діяльності на території курорту Трускавець, згідно якого розроблення нових заходів для оздоровлення зон санітарної охорони мінеральних джерел курорту Трускавець покладається на Львівську обласну державну адміністрацію.

Проте Львівська ОДА фактично самоусунулась від розроблення будь-яких заходів. Єдине, що вони зробили, то це розробили проекти заходів щодо зменшення території родовища в тих місцях, де залишилися будівлі, які підлягали зносу, і для того, щоб їх не зносити територію зменшили. Як стверджують експерти, ці заходи не мали під собою жодного наукового обґрунтування.

Сьогодні можна спостерігати, як міська влада метушиться над прибиранням центральних вулиць, над кронуванням дерев, над ямками на дорогах. Вони вдало створюють видимість порядку в місті, однак ніхто не бачить в якому запущеному стані знаходиться зараз перша санітарна зона бальнеологічного курорту.

Як розповіли люди, які колись працювали у ГРЕСС, чи мають відношення до мінеральних джерел Трускавця, ПрАТ «Трускавецькурорт» спільно з Трускавецькою міською радою повинні негайно скласти план та кошторисну документацію по оздоровленню першої санітарної зони. Не порушення меж санітарних зон, заміна аварійних каналізаційних колекторів, благоустрій територій, проведення ремонтних робіт по берегоукріпленню річки Воротище – запорука збереження мінеральних джерел.

Масштабні заходи з оздоровлення трускавецького родовища повинні бути підтримані на державному рівні. І цим мали би займатися в першу чергу обласні депутати. Але сьогодні, на жаль, вони не цікавляться цим питанням. Олександр Чебаненко, як бачимо, поставив кафе у першій санітарній зоні, а Олексій Балицький, який ще й виконує функції заступника міського голови, минулого року прозвітував і оком не моргнув, що проблему з «Женевою» успішно вирішено…

Як стверджують деякі експерти місто-курорт Трускавець має ще великий потенціал, для цього необхідно провести глибокий аналіз усіх ділянок, де утворюється мінеральна вода, досліджувати і розконсервовувати джерела з мінеральною водою. Зокрема на Помірках, оскільки в цьому районі колись знаходилась літня відпочинкова зона з озерами, які були наповнені соленою лікувальною водою. Це могло би дати Трускавцю додатковий поштовх у розвитку як бальнеологічного курорту.

Назар Хопяк, Truskavets.Today

Файна свічка в URBAN-бібліотеці

Уже весна! Гріє тепле сонечко, прокидається ніжна зелень, перші весняні квіти тішать своєю красою і мимоволі приглядаєшся до пробудження природи, як вперше. Всі в очікуванні свята і дива.

І от одне із див можна було спостерігати в нашій URBAN-бібліотеці на захоплюючому майстер-класі «Великодня свічка». Як із звичайного куска білого спеціального харчового парафіну, при згоранні якого не виділяються шкідливі речовини, народжується казка.

Майстер Орест Нагірський з дружиною Христиною розповідали про те, як ще зовсім нещодавно, більше року тому, захопилися цією справою. І от рік експериментів, спроб і помилок, два ящики зіпсутого парафіну, наполегливості та таланту, і є результат.

Пан Орест до творення дива із воску запросив всіх глядачів. Кожен казав у який колір почергово вмочувати свічку, а потім брався за спеціальні різаки і тут починалася справжня містерія. Зовсім неочікувано розкривалися кольори, і звична свічка у формі яйця чи конусу розцвітала різнобарвними пелюстками.

Майстер запропонував комусь із присутніх спробувати власноруч зробити різьблену свічку, але ніхто не наважився, прийшлось братися мені. І якщо в Ореста виходило все дуже просто та здавалося, що легко, то насправді в мене після всіх етапів вмочування у фарби та витирання від напруги та великої відповідальності аж руки затерпли. А вирізання пелюстків та завитків це справжнє мистецтво, тож декілька разів спробувавши віддала цю справу в руки майстра.

На завершення майстер-класу відбувся розіграш свічки у формі яйця. Щасливий номер випав для Богоноса Ярослава. І пан Ярослав вибрав із виставки собі свічечку, яка йому найбільше сподобалась.

Віра Савка, завідувач бібліотеки-філії № 1 м. Трускавця

"Батьківщина" добилася скасування "абонентської плати" за газ

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) призупинила своє рішення щодо встановлення абонентської плати за підключення до газових мереж з 1 квітня цього року.

Лідер партії "Батьківщина" Юлія Тимошенко, виступаючи з парламентської трибуни, привітала однопартійців та всі демократичні сили країни з перемогою, оскільки наша сила, наші спільні дії, наше єднання, зокрема на базі обласних, міських і районних рад призвели до того, що сьогодні влада змушена була дослухатися і призупинити грабіжницьке рішення щодо стягнення так званої "абонплати на газ".

Юлія Тимошенко нагадала, що люди власним коштом сплачували «приєднання до газової мережі, прокладали труби», усі приєднання зроблені були під час СРСР: «Яке право має газова мафія брати з людей, з кожної родини фіксований податок де-факто щомісячно?»

Нагадаємо, що "Батьківщина" виступила з ініціативою до рад всіх рівнів звернутися до Президента України з вимогою негайно скасувати "абонплату за газ". І місцеві ради позитивно відреагували на цю ініціативу партії, ухваливши відповідні заяви-звернення до Петра Порошенко.

Президент України, чи не вперше, оперативно відреагував на ініціативу "Батьківщини", звернувшись Уряду та НКРЕКП знайти узгоджене рішення, яке б передбачало непідвищення тарифів та розповсюдження субсидій на всі види платежів для всіх, хто цього потребує.

Попри перемогу та примушення НКРЕКП призупинити рішення, що стало черговим прикладом злочинного обкрадання українського народу, святкувати зарано.

Незважаючи на публічну критику так званої абонплати на газ, пропрезидентське оточення намагатиметься протягнути узаконення цих поборів із людей в інший спосіб, а саме - через ухвалення відповідного закону.

Юлія Тимошенко відмітила, що в законопроекті №6265 «Про ринок природного газу», який внесений до сьогоднішнього порядку денного засідання Верховної Ради, містяться норми, завдяки яким уряд Гройсмана намагатиметься ввести "абонплату за газ" і без рішень НКРЕКП.

Лідер партії "Батьківщина" упевнена, що ситуацію навколо цієї так званої "абонплати за газ" мають вивчити правоохоронні органи: ГПУ, СБУ та НАЗК.

Руслан Заєць

Що криється за гаслами політиків та політичних партій

Щоразу від виборів до виборів вмілі політики обіцяють своїм виборцям «золоті гори». Успішні лозунги, вміла політична реклама, соціальні ролики, що впливають на свідомість людей. Політтехнологи та піар-менеджери малюють кандидатури ідеальних депутатів, які начебто можуть змінити життя людей на краще. Останні красиво усміхаються перед камерами, говорять те, що люди хочуть від них почути. Обіцяють і знову обіцяють, а віз і нині там.

І люди вірять, бо їм хочеться покладати на когось надію. Минають вибори, обіцянки залишаються невиконаними, а життя в країні змінюють хіба що самі люди. Ті, яким не байдуже. Вони розчаровуються, зляться, але минає час і знову вірять. Бо надто вже солодко вміють говорити наші політики. Партії змінюють на інші, одна назва краща за іншу. Це всього лиш ширма, за якою криються власні інтереси певних людей та кланів.

Що криється за цими обіцянками? Чого вони прагнуть? Звісно що влади, адже влада – це найбільша спокуса. Кожен з них хоче керувати задля власної користі.

Якщо подивитись пильніше, можна побачити, що обіцянки усіх партій однакові і результат від обіцянок також однаковий, тобто невиконання обіцянок. Завжди враховуються потреби і цим самим впливають на свідомість громади. Люди довіряють, а потім – розчарування.

“Розділяй і володарюй” - це теж одна з фішок сьогоднішніх українських політиків, тому що по окремості легше нав’язувати свої ідеї. Налаштовують людей на проблеми, які не є настільки важливими для суспільства. Усе це політична гра і людей вважають за маріонеток і смикають за ниточки задля досягнення власних цілей. Українська політика є досить брудною і попадаючи у систему люди, які мали добрі наміри, лягають під неї (звісно, не усі, але в більшості). Комусь пропонують вигідні умови та пільги для розвитку бізнесу, комусь гроші, комусь великі гроші.

Братва, яка пережила 90-ті роки, сьогодні легалізувалась на політичному Олімпі і вирішує, хто скільки і кому має платити. Сьогодні вони диктують і пишуть закони, які пишуть для себе, а не для громади, що їх обрала і за рахунок якої живуть. Гроші викачуються з України в офшори, все переходить у приватні руки, руки тих, які не зацікавлені платити нормальні європейські зарплатні людям. На багатьох підприємствах олігархату до людей відносяться як до кріпаків. Пани, які мають гроші, залишаються безкарними, бо усе можуть “порішати”, все можуть виправдати, можуть купити певні закони, які є “заточені” суто під них та їхній бізнес. В пакетному голосуванні ховають та узаконюють те, що їм до вподоби.

То що, не йти на вибори? Ні, звісно, що йти. Йти з думкою, що не від політиків лише залежать зміни у країні, а від кожного особисто. Політики та партії – це не панацея від усіх проблем. Але, на жаль, в Україні укоренилась така думка. Слід змінювати своє мислення і не піддаватись на зрадливі обіцянки політичних партій та їх лідерів.

Простий приклад: хтось зробив перед виборами дитячий майданчик чи ремонт у під’їзді і люди кажуть “Оце добрий буде депутат”, але на цьому усе закінчується, і після виборів депутат починає відбивати гроші, які були вкладені у нього певними людьми. У більшості це стосується депутатів Верховної Ради, мерів та обласних депутатів. Вибираючись на гору, можновладці не чують простих людей тому, що знаходяться у інших вимірах, на різних полюсах. Деколи навіть не знають і не усвідомлюють, як живуть пересічні мешканці… вірніше, як виживають. Їх не стосується криза чи підвищення тарифів. Ось такі вони, українські політики та політичні сили…

Чи є вина громади у ситуації, яка склалась у країні? Звісно так, бо сидимо склавши руки і надіємось, що за нас там нагорі хтось щось зробить. Прийшов час змінитись кожному з нас, щоб змінилась країна. Час закотити рукави і кожному стати до праці. Час узяти на себе відповідальність за життя в країні. Час змінити корупційну кумівську систему, яка викачує гроші громади та обезкровлює економіку України. Будьмо мудрими і нехай Бог нам у цьому допоможе!

Руслан Цехмейстер, депутат Трускавецької міської ради

Це варто знати: інформує податкова

Відповідає «гаряча лінія»!

На запитання платників податків під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» відповідав завідувач сектору обслуговування платників Трускавецького відділення Дрогобицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Володимир Дмитрів.

- Змінилися облікові дані – чи необхідно отримувати нові сертифікати ключів?

- Відповідно до ст.7 Закону України від 22 травня 2003 року №852-IV «Про електронний цифровий підпис» та п.п.3.4.6 п.3.4 розд.3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.2015 №15 зі змінами, підписувач зобов’язаний своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа.

Так, у разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.

У разі необхідності перевірки терміну дії посиленого сертифікату ЕЦП, потрібно скористатись засобом електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (https://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису». В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо посиленого сертифіката, в тому числі і терміну його дії, слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші.

Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Детальна інформація».

- Чи можна отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді?

- У рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців для фізичних осіб в «Електронному кабінеті платника» функціонують такі електронні сервіси:

«Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді»

Сервіс створено з метою забезпечення зручності платників, які бажають отримати відомості про доходи в електронному вигляді.

Для цього фізичній особі з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) необхідно у розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету створити та направити відповідний запит. Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе. Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному - порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді за посиланням https://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid.

«Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді»

Фізичні особи у відкритій частині «Електронного кабінету платника» можуть заповнити, зберегти та роздрукувати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація), а у розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням ЕЦП можуть подати декларацію в електронному вигляді. Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.

З 1 січня 2017 року запроваджено нову форму декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».

Матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року, розміщено на головній сторінці офіційного веб - порталу ДФС у банері «Декларування доходів громадян».

- Які умови реєстрації платником ПДВ?

- Під обов’язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20%), ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Для здійснення реєстрації платником ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн. грн., повинна подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ.

Отже, у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, якщо їх загальний обсяг протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. гривень, необхідно подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ і зареєструватись як платник ПДВ в обов’язковому порядку.

Особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

Зазначена норма визначена п.181.1 ст.181; п.183.2 та п.183.10 ст.183 Податкового кодексу України.

***

На запитання платників податків під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» відповідала ГДРІ сектору податків і зборів з фізичних осіб Трускавецького відділення Дрогобицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Олександра Яворська.

- Які документи повинна мати на робочому місці фізична особа-підприємець платник єдиного податку?

- Відповідно до п.296.1 ст.296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої - третьої груп ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 – 296.1.3 п.296.1 ст.296 ПКУ.

Згідно із п.п.296.1.1 п.296.1 ст.296 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Форма Книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги, у разі обрання способу ведення Книги у паперовому вигляді.

Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів та витрат такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги (п.п.296.1.2 п.296.1 ст.296 ПКУ).

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п.299.1 ст.299 ПКУ).

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку (п. 299.9 ст.299 ПКУ).

Згідно з п.299.13 ст.299 ПКУ з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, щоденно оприлюднює для безоплатного та вільного доступу на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та власному офіційному веб-сайті такі дані з реєстру платників єдиного податку:

податковий номер (для юридичної особи);

найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи;

дату (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;

ставку єдиного податку;

групу платника податку;

види господарської діяльності;

дату виключення з реєстру платників єдиного податку.

Таким чином, платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, зберігають на робочому місці книгу обліку доходів.

Платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, повинні мати на робочому місці книгу обліку доходів та витрат.

- Коли потрібно звітувати за новою формою декларації з плати за землю?

- Наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2017 №9 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.02.2017 за №225/30093 (далі – Наказ №9), який набрав чинності 21.03.2017, внесено зміни до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №560, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.07.2015 за №783/27228 (далі – Наказ № 560). Цей Наказ опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.03.2017 № 23.

Відповідно до внесених змін наказом №9 в декларації слід відображати:

- місяць і рік, а також дату державної реєстрації прав на земельну ділянку, а також дати документа, що засвідчує/підтверджує право оренди землі;

- площу земельної ділянки не лише в га, а також і в кв. м;

- нормативну грошову оцінку одиниці площі земельної ділянки.

Крім того, при уточненні податкових зобов’язань більше не потрібно буде розмежовувати суми збільшення/зменшення податкових зобов’язань на ті, за якими ще не настав строк сплати, і на ті, за якими строк сплати вже минув.

Враховуючи норми пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України звітувати за новою формою декларації потрібно буде в травні за квітень 2017 року.

- Які строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН?

- З 1 січня 2017 року реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Крім того, визначено термін, після закінчення якого податкова накладна/розрахунок коригування не може бути зареєстрована в ЄРПН.

Так, платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в ЄРПН протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов’язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування.

Зазначена норма передбачена п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

- Які є способи подання декларації про майновий стан і доходи?

- Відповідно до пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу України із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – Декларація) подається за вибором платника податків, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової звітності в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк (п.49.5 ст.49 ПКУ).

Крім того, слід зазначити, що обов’язок щодо заповнення та подання Декларації від імені платника податку покладається на таких осіб:

- батьків (усиновителів), опікуна або піклувальника – щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною;

- спадкоємців (розпорядників майна, державних виконавців) – щодо доходів, отриманих протягом звітного податкового року платником податку, який помер;

- державного виконавця, уповноваженого здійснювати заходи щодо забезпечення майнових претензій кредиторів платника податку, визначеного в установленому порядку банкрутом.

- Чи потрібно повідомляти контролюючий орган про зміни до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі?

- Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, або відмови від спрощеної системи оподаткування визначено статтею 298 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Одним із випадків, коли платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, є здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку.

У цьому випадку необхідно внести зміни до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

Для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, зокрема, нового виду економічної діяльності юридичної особи, необхідно подати Заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (форма 3), затверджену наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5.

Разом з цим, необхідно подати до органу фіскальної служби заяву про застосування спрощеної системи оподаткування із зазначенням відомостей про зміну видів господарської діяльності (пп. 298.3.1 ПКУ).

- Кому обов’язково слід подати декларацію про майновий стан і доходи?

- Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає:

- при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи);

- при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;

- при отриманні іноземних доходів;

та в інших випадках, передбачених законодавством.

- Які терміни подання декларація про майновий стан та доходи у 2017 році?

- З 1 січня 2017 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року.

За вибором платника податків декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.

У разі необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації і допомогу в заповненні податкової декларації про майновий стан і доходи у Центрі обслуговування платників ГУ ДФС у Львівській області.

Граничні строки подання декларації:

- для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 1 травня року, що настає за звітним. Останній день подання декларації за 2016 рік – 03.05.2017.

- Який термін сплати транспортного податку фізичними особами у 2017 році?

- Згідно з п.п.267.6.1 п.267.6 ст.267 розд. ХІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) обчислення суми транспортного податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2017 році – 1200000 гривень).

Підпунктом 267.6.2 п.267.6 ст.267 ПКУ визначено, що податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, якою встановлюється механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів для цілей віднесення таких автомобілів до об’єктів оподаткування транспортним податком, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 №66.

Згідно з пунктом 13 Методики Міністерство економічного розвитку і торгівлі України розраховує середньоринкову вартість легкових автомобілів та щороку до 1 лютого базового податкового (звітного) періоду подає ДФС інформацію щодо автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

На сайті Мінекономрозвитку (https://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA) шляхом введення даних про тип, марку, модель, рік випуску, пробіг автомобіля в км можна отримати інформацію про його середньоринкову вартість.

Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Транспортний податок сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

- Чи необхідно фізичній особі, яка здає в оренду особисте майно, реєструватись підприємцем?

- Відповідно до ст.319 та ст.320 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд, у тому числі для здійснення підприємницької діяльності.

Таким чином, здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і шляхом виконання норм п.170.1 ст.170 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ без реєстрації орендодавця як фізичною особою - підприємцем.

- Який розмір нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, не підлягає оподаткуванню ПДФО?

- Відповідно до п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 розд. IV ПКУ) не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2016 році – 1930 грн., у 2017 році – 2240 грн.).

Положення п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 ПКУ не поширюються на профспілкові виплати своїм членам, умови звільнення яких від оподаткування передбачені п.п.165.1.47 п.165.1 ст.165 ПКУ.

***

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ повідомляє, що в листі від 15.02.2017 р. № 3128/6/99-99-13-02-03-15 ДФС України надано роз’яснення щодо нарахування ЄСВ на суми виплаченої винагороди за цивільно-правовими договорами.

Так, якщо працівник підприємства, перебуваючи у трудових відносинах з роботодавцем, одержує дохід у вигляді заробітної плати та виконує роботу (надає послуги) відповідно до цивільно-правового договору, отримуючи винагороду, то до бази нарахування ЄСВ за звітний місяць включаються як заробітна плата (дохід), так і сума винагороди.

При цьому, якщо база нарахування ЄСВ буде меншою за розмір мінімальної зарплати, то єдиний внесок розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки ЄСВ у розмірі 22%.

Якщо працівник отримує дохід у вигляді винагороди за договором цивільно-правового характеру, який не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, ЄСВ нараховується виходячи з розміру 22% на фактично нараховану винагороду за договором цивільно-правового характеру незалежно від її розміру, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування.

***

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ повідомляє, що з 25.03.2017 набрав чинності Закон України від 23.02. 2017 № 1910-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини», яким звільнено від оподаткування спадкоємців другого ступеня.

Так, звільняється від оподаткування податком на доходи фізичних осіб вартість спадщини, яку від спадкодавця одержують члени його сім’ї другого ступеня споріднення: рідні брати та сестри, баба, дід та онуки. До цього часу чинним Податковим кодексом передбачалося звільнення від оподаткування членів родини спадкодавця лише першої лінії споріднення.

Спадкоємці першого і другого ступенів також звільняються від необхідності проведення оцінки успадкованих об’єктів спадщини для цілей оподаткування. При цьому для всіх інших спадкоємців податок залишається у розмірі 5 %.

Норми Закону застосовуються до доходів у вигляді спадщини/дарунка, отриманих починаючи з 1 січня 2017 року.

Приймання документів та видача ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється у Центрах обслуговування платників

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ повідомляє, що наказом ДФС України від 28.02.2017 №150 внесено зміни до наказу ДФС від 24.10.2014 №213, яким затверджені Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Зокрема, уточнено, що у заявах про видачу ліцензій додатково зазначаються (п.2.2 розділу 2 Рекомендацій):

- адреса місця торгівлі;

- перелік реєстраторів розрахункових операцій (РРО) (книг обліку розрахункових операцій (КОРО)), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення;

- реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах ДФС.

Платники податків, зареєстровані на територіях відповідних адміністративно-територіальних одиниць, мають можливість отримати у центрах обслуговування платників адміністративні послуги у сфері ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ

Запрошуємо на роботу 

На роботу в ресторан Трускавецького готельно-курортного комплексу «Карпати» (м. Трускавець, вул. Карпатська, 2) потрібні кухарі, офіціанти, прибиральниці. Телефон для довідок: (03247) 6-21-22.




Обновлен 07 апр 2017. Создан 06 апр 2017



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником