Трускавецький вісник № 129 (1491) від 30 серпня 2017 р.

 

Трускавецький вісник № 129 (1491) від 30 серпня 2017 р.

30.08.2017



У номері: Інтерв’ю з Русланом Кузьмичем; Топ-10 об`єктів, які варто відвідати у Трускавці; Трускавчанка Світлана Забара потребує допомоги; Вісім міфів про міжнародні закупівлі ліків; Короткі новини.

Короткі новини

У Трускавці презентують книгу про Патріарха Йосифа Сліпого

У понеділок, 11 вересня, в приміщенні Духовно-просвітницького центру імені отця Івана Валюха у Трускавці (вул. Стебницька, 2) відбудеться презентація «Найкращої книги Форуму видавців 2016 року» двотомного видання «Патріярх Йосиф Сліпий і красне письменство». Про це інформує прес-служба Трускавецької міської ради. У заході візьмуть участь директор видавництва «АРТОС» д-р Михайло Перун та автор двотомника д-р Ірина Іванкович. Початок о 16.00.

Власна інформація

Внаслідок нещасного випадку важко травмований 59-річний чоловік

У Дрогобицький відділ поліції 29 серпня надійшло повідомлення від чергового лікаря місцевої лікарні про пацієнта, доставленого у медичний заклад з діагнозом «перелом основи черепа, забій головного мозку». Чоловіка без свідомості госпіталізували у реанімаційне відділення.

Як встановили правоохоронці, потерпілий – 59-річний мешканець міста Стебник, травми міг отримати внаслідок падіння з даху будинку, під час проведення ремонтних робіт. Наразі поліцейські встановлюють обставини події.

Відділ комунікації поліції Львівської області

На Львівщині зупинено та скасовано дію 32 містобудівних умов та обмежень

 З початку 2017 року Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області проведено 41 перевірку діяльності уповноважених органів містобудування та архітектури. З них - 6 планових та 35 позапланових.

Під час заходів державного архітектурно-будівельного нагляду у роботі відповідних органів виявлено низку порушень містобудівного законодавства. Зокрема, Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки та Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

За результатами перевірок зупинено дію 3 містобудівних умов та обмежень та 4 будівельних паспортів, скасовано 29 містобудівних умов та обмежень і 105 будівельних паспортів.

Крім того, винесено 20 постанов у справах про адміністративні правопорушення на загальну суму 163 тис. грн.

Прес-служба ДАБІ України

Руслан Кузьмич: «Гість завжди правий!»

Незважаючи на молодий вік, старший менеджер Трускавецького готельно-курортного комплексу «Карпати» Руслан Кузьмич – людина досить досвідчена. У свої двадцять з лишнім років він вже встиг попрацювати за кордоном, зокрема в одному з кращих готелів єгипетського Шарм-ель-Шейху. А відповідно він має можливість порівняти сервіс трускавецький із сервісом в одному з найзнаменитіших курортів Сходу.

Сьогодні ми спілкуємося з Русланом Кузьмичем про Трускавець та Єгипет, про туристичну індустрію та стандарти сервісу, про гостинність і мовні проблеми.

- Пане Руслане, як так сталося, що Ви виїхали на роботу до Єгипту? І чому повернулися звідти, маючи хорошу роботу?

- Я закінчував університет і хотів дальше продовжувати вчитися. Але порадившись із іншими одногрупниками та старшокурсниками, я зрозумів, що варто почати працювати, адже все-таки досвід важливий, практика важливіша за теорію.

Я поїхав відпочивати і одночасно шукав роботу. Так вийшло, що я знайшов роботу і вона мені підійшла. Я планував, що працюватиму в Єгипті десь шість місяців, але вийшло так, що пропрацював там аж три роки. Я працював у двох готелях – в «Лотос-Бей» (в Сафазі, 60 км від Хургади), а згодом два з половиною роки працював у «Ріксосі» в Шарм-ель-Шейху.

Повернувся я додому тому, що сумував за Україною. Вважаю, що три роки – це досить хороший досвід.

- Чого Трускавець міг би і мав би навчитися від кращого курорту Єгипту Шарм-ель-Шейху? Що в Єгипті Вам найдужче сподобалося, а які речі були Вам неприємні?

- Єгипет – це арабська мусульманська країна, тому багато людей, які там відпочивають, є досить релігійні. Мені сподобалося те, що вони дуже поважають і шанують своїх батьків, що сім`я в них на дуже високому місці.

Другий момент, який мені сподобався – це те, що в Єгипті клієнт – це номер один. Тобто, там розуміють, що завдяки клієнту вони мають заробітну плату, тому стараються будь-який каприз, будь-яке прохання гостя задовільнити, зробити так, щоб воно здійснилося.

Гість завжди правий! Будь-якому гостеві, навіть найвибагливішому, можна догодити, якщо трошки прикласти зусиль. І тоді він буде задоволений, після чого може стати постійним клієнтом. Ми працювали з багатьма гостями, які ставали нашими постійними клієнтами, а це найкраща реклама.

Не сподобалося в Єгипті, мабуть, те, що там є багато лицемірних людей – часто говорячи одне, вони роблять зовсім інше. Це я маю на увазі місцевих. З туристами було просто – до нас їздили з Європи (англійці, німці, австрійці, бельгійці), і з європейцями було дуже легко працювати. А от вже з арабськими країнами було таке, що невідомо, коли люди виїдуть, коли оплатять. Тобто, не було такої чіткості, як в європейців. Можливо, це специфіка Сходу така, коли все міняється кожен день…

- У Трускавець зараз їде багато туристів з пострадянського простору та Польщі, але ні Західна Європа, ні арабські країни в нас майже не представлені. Як думаєте, чому?

- На мій погляд, це тому, що нема жодного моніторингу і нема ніякої реклами в цих країнах. А ще наш ринок не надто готовий приймати таких гостей. Я поясню чому. Якщо говорити про арабські країни, то потрібно, щоб персонал в більшості знав англійську мову і хоча б хтось з персоналу володів арабською, принаймні розумів її.

Другий момент – до нас почала їздити Польща, а вона європейська країна, член Європейського Союзу. І з Польщі інформація про Трускавець може передаватися вже на інші країни, для прикладу, в сусідні Німеччину, Чехію. Можна робити рекламу і підключати вже й ті країни. І тоді вже зможемо поволі завойовувати і цей ринок.

- Ви досконало володієте англійською мовою і це очевидна перевага на ринку праці. Де Ви так добре вивчили мову і що було мотивацією? Чому бажано володіти англійською, які «бонуси» є від цього?

- Коли я був меншим, то не думав, що це так важливо, але англійська мова насправді це дуже важливо! Кожна людина, їздячи в різні країни світу і спілкуючись з різними людьми в цих країнах, просто змушена знати англійську. Можна не знати російську, польську, але англійську знати треба, бо тоді легко порозумітися будь-де.

Я не скажу, що я досконало знав англійську, бо база зі школи була дуже слабенькою, але в Єгипті мав можливість довести англійську до направду високого рівня. Бо там розмовляєш англійською, чуєш різні акценти, діалекти, знаєш, як говорять ірландці, як говорять з Уельсу – і розумієш, що це зовсім інша англійська. Таким чином і вдосконалюється знання мови.

Мотивація була – хотілося досконаліше відповідати, показати професіоналізм…

- Пане Руслане, працюючи близько півроку у Трускавці, що можете сказати про основні проблеми нашого курорту, про те, що заважає нашому розвитку та прориву?

- В наших людей чомусь така ментальність, що вони не до кінця розуміють, що клієнт завжди правий. Звісно, у кожного є свої справи, є свій сформований характер, особливо це стосується людей старшого віку, які не готові змінюватися, не готові працювати по-іншому. Молоде покоління, особливо ті, хто вже попрацював за кордоном, розуміють, що треба бути стресостійким, треба вміти змінювати, комбінувати, бо клієнт завжди правий.

Працюючи тут, я розумію, що і як я маю робити. Ніколи не піднімати голос, ніколи не сперечатися з клієнтом, вміти домовитися, дипломатично побудувати відносини…

Радує те, що поволі Трускавець все ж підтягується до європейських стандартів. У місті будуються нові заклади, в старих робляться ремонти, є конкуренція – так що є надія, що будуть зрушення в ментальності, у свідомості, буде розуміння, що клієнт завжди правий, бо саме від нього залежить рівень нашої зарплати.

- В ГКК «Карпати» Ви працюєте у відділі бронювання разом з іншими менеджерами. Що для Вас означає командна робота, корпоративна етика і стандарти сервісу?

- Це дуже-дуже важливі речі!

Один в полі не воїн, тому дуже важливо мати команду. Дуже добре, що в нас команда досить хороша і складається з таких людей, які розуміють свою роботу, знають її, можуть підстрахувати у випадку потреби. Ми вже знаємо звички один одного, знаємо як відповісти, коли, для прикладу, хтось дзвонить і хоче говорити саме з тією людиною. Ти вже можеш відповідно провести розмову з клієнтом, тобто, співпраця в нас дуже гарна.

З рецепцією теж співпрацюємо добре. Якщо є якісь питання, то працівники рецепції підходять, і ми спільно все робимо для того, аби задовільнити потреби гостя.

Для кожного закладу важливою є корпоративна етика. Кожен повинен розуміти, що є багато людей, які хотіли б дізнатися якусь інформацію, отримати базу даних тощо. Тому для нас дуже важливо зберегти повну конфіденційність наших гостей. Ми не даємо жодних даних про наших клієнтів – ні паспортні дані, ні коли заїхав чи коли виїхав, ні в якому номері живе, скільки коштує номер, хто оплачує, всі ці дані – табу.

Звичайно, ми всі підписувалися, що працюємо на компанію, яка має своїх клієнтів, має закриту інформацію і її можна використовувати виключно для внутрішньої роботи.

Щодо сервісу, то він починається з кожного з нас. І я як старший менеджер відділу бронювання та розміщення стараюся пояснити всім працівникам мого відділу, що ми є саме тими людьми, які можуть змінити на краще думку людей про Трускавець чи про наш готельно-курортний комплекс.

Чим поменше негативу, побільше позитиву, будь-яку проблему можна вирішити, треба тільки знайти шлях. І до кожного клієнта треба вміти знайти підхід. Мій попередній досвід дуже мені в цьому допомагає, адже працювали ми з різними людьми, в яких часто були неймовірні забаганки…

Я думаю, що ми можемо підняти рівень сервісу і якщо я хоч трошки допоможу в цьому, то це буде добре.

- І наостанок, якщо можна, кілька слів про Ваші плани. Хоча й кажуть, що якщо хочеш розсмішити Господа, то розкажи Йому про свої плани, та все ж… Чи плануєте і надалі працювати у сфері санаторно-курортної індустрії, та як можна вдосконалювати свій професійний ріст?

- Коли я здобував вищу освіту, то думав, що буду працювати в туристичній компанії. Але робота в готелі мені дуже сподобалася, тому, напевно, хотів би й далі продовжити працювати в цій сфері. Це досить цікава сфера, завжди багато нових людей, хтось приїжджає новий, є постійні клієнти, є багато цікавої роботи, яка не набридає, а це дуже важливо. І важливо, що робота подобається.

Які плани? Хочеться, щоби про «Карпати» чули не тільки в нас, але і в Європі, по всьому світу, щоб бренд «Карпати» став світовим брендом. Щоб люди, чуючи слово «Карпати», мали асоціацію з гарним відпочинком, комфортом, смачною і корисною їжею, ефективними і приємними процедурами, ввічливим персоналом. Все це моменти, які надзвичайно важливі для сфери гостинності.

Звичайно, що в моїх планах, щоб ми мали відгуки тільки хороші, щоб люди приїжджали кожен рік, щоб добавлялося постійних клієнтів, щоб ми могли розширювати спектр послуг. Ну і, звичайно, щоб кожен з персоналу піднімав свій професійний рівень, вдосконалював мовні навички тощо. Адже ніколи не пізно чогось вчитися і розвиватися…

Спілкувався Володимир Ключак

Топ-10 об`єктів, які варто відвідати у Трускавці

З настанням осіннього сезону Трускавець отримує особливу привабливість. Зменшиться кількість відпочивальників, дні вже не такі спекотні, та й сам курорт стає більш спокійним. В цю пору року час зупиняється у Трускавці. Це найкращий період для відпочинку, оксамитовий сезон.

Що ж варто відвідати у Трускавці і на що найбільше спрямовують свій погляд відпочивальники? Ми пропонуємо ознайомитися з найцікавішими, з точки зору гостей, місцинами у Трускавці.

1. Після приїзду в Трускавець відпочивальники прямують до бювету з мінеральною водою. Це основна родзинка Трускавця. Це один з перших топ-об`єктів. Хто скуштував Нафтусю, той зрозумів ціну свого здоров`я. Ці слова часто можна почути в бюветі мінеральних вод.

2. Другу сходинку займає музей міста Трускавця. Для того, щоб зрозуміти логістику Трускавця, познайомитися з його історією, отримати вичерпну інформацію про місто, кожному необхідно відвідати музей міста.

3. Чергову сходинку займає художній музей Михайла Біласа. Прекрасні гобелени, справжні витвори мистецтва найбільше подобаються відпочивальникам. Спокій та прохолода в холах вілли «Ґопляна» та модерновий стиль архітектури не можуть залишити відвідувачів байдужими.

4. Відпочивальникам у Трускавці варто побувати в місцевому курортному парку. Відпочивальники жартують: «Якщо ти  не вмився Юзею (джерелом краси), то ти не був у Трускавці». Особливо жінки, приїхавши на курорт, відразу біжать до цього джерела, до Юзі. Воно, на їхню думку, несе красу та радість. Зараз восени черг до джерела нема.

5. Парк «Підгір`я» санаторію «Карпати» – візитна картка Трускавця. Вишуканий ландшафтний дизайн, велика кількість рідкісних дерев та кущів: самшит, Веймутова сосна, Тарасова верба нікого не залишають байдужими. Гарний звіринець, де наявна велика кількість птахів, робить спілкування з природою особливим. Ну і сонячний годинник, який точно вказує європейський час (година різниці). Смачна кухня етно-кафе «Гражда» дуже подобається відпочивальникам з Польщі, Азербайджану, Білорусі та України.

6. Шосте місце відпочивальники віддали трускавецькому дельфінарію «Оскар». До речі, на курорті Східниця – це єдиний трускавецький об’єкт, що рекламується. Знають про дельфінарій у Львові, Івано-Франківську, Луцьку та Тернополі. П`ять дельфінів і два морські котики не залишають нікого байдужими.

7. Сьоме місце, як не дивно, трускавецькі відпочивальники віддають СПА-процедурам, відвідуючи басейни санаторіїв «Карпати», «Молдова», «Женева». У більшості тур операторів Львова є поїздка до Трускавця з назвою «СПА Карпати».

8. На восьме місце поставимо костел з його вечорами органної музики та неймовірно цікавими розповідями адміністратора Станіслава Чаплі. Без тих вечорів Трускавець втратив би шарм курортного міста. Вони – місце спілкування з піднесеним, поезією, духовністю, музикою і можливість заглянути всередину себе. Найцікавіше, що серед відвідувачів є люди різних національностей і релігій, навіть турки, азербайджанці. Турецьке телебачення показувало трускавецький костел (була відповідна програма, в якій можна було почути звуки трускавецького органу).

9. Подобається відпочивальникам і сквер біля церкви святого Миколая (площа Січових Стрільців). Пам`ятник Митрополиту Андрею Шептицькому, на думку відпочивальників, є одним з кращих у Трускавці. Його гарно доповнює скульптурна композиція «Ісус та самарянка» і композиція на честь Небесної Сотні неподалік пам’ятного знаку, встановленого до 2000-ліття Різдва Христового.

10. А на десяте місце відпочивальники поставили прогулянку по «бермудському трикутнику»: вулиця Шевченка, бульвар Юрія Дрогобича і Майдан Кобзаря. Цей «бермудський трикутник» подобається всім відвідувачам Трускавця, бо там можна знайти все, що стосується атракцій, закладів харчування та дозвілля, розваг та шопінгу, починаючи від шоколадної майстерні через майстерню карамелі, кафе «П`яна вишня», магазин «Куб», магазин спортивного одягу, кінотеатр «Злата», великий сувенірний ринок і аж до Палацу культури імені Шевченка і музею Біласа. Тут насправді можна загубитися як в Бермудському трикутнику та провести свій вільний час, випивши філіжанку доброї кави. Тут про місто можуть залишитися приємні спогади.

А щоб побачити всю цю десятку одночасно, вартує відвідати готель «Міротель», піднятись на дев`ятий поверх і вийти на оглядовий майданчик. Тут розумієш, що Трускавець прекрасний, неповторний, справді курортне місто – курортна столиця України.

Ласкаво просимо на осінній відпочинок до Трускавця!

Підготували Віктор Пиців, Володимир Ключак

Вісім міфів про міжнародні закупівлі ліків

У 2015 році МОЗ України почав закуповувати ліки за допомогою міжнародних організацій. Це дозволило забезпечити українських пацієнтів більшою кількістю якісних ліків за державний кошт завдяки прозорим та ефективним процедурам.

Таке рішення довело свою ефективність. Адже більшу частину ліків вдалося закупити дешевше, ніж це було раніше. За деякими програмами за бюджет 2016 року вдалося досягнути економії майже 60%. Крім того, міжнародні організації почали закуповувати сучасні більш ефективні препарати та укладати контракти напряму з виробниками. 68% компаній-переможців у 2016 році – виробники ліків. Кожна четверта компанія-виробник – українська. Для порівняння в 2014 році переможцями на закупівлях ліків з дитячої онкології лише 2% компаній, що виграли тендери, були виробниками. Спростовуємо найбільш поширені міфи щодо міжнародних закупівель ліків.

Міф 1. Закупівлю ліків віддали невідомо кому

Організації, що проводять закупівлі, відомі і мають значний досвід роботи в цій галузі.

Міністерство охорони здоров’я співпрацює тільки з тими організаціями, які прописані в ухваленому парламентом законі. Серед них Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ), Програма розвитку ООН та компанія Crown Agents.

ЮНІСЕФ, наприклад, працює у 190 країнах, і є найбільшим закупівельником вакцин у світі, закупівлі робить Офіс ЮНІСЕФ з постачання і закупівель у Копенгагені.

ПРООН діє у 170 країнах, допомагаючи їм у подоланні бідності та забезпеченні сталого розвитку.

Crown Agents працює у понад 100 країнах та має 185 років досвіду в міжнародних закупівлях.

Міф 2. Ліки, закуплені міжнародними організаціями, є менш якісними

Не відповідає дійсності.

Усі вакцини, придбані міжнародними організаціями для України, прокваліфіковані Всесвітньою організацією охорони здоров’я. А значить, їхня якість була перевірена в міжнародних лабораторіях ВООЗ. До того ж «дешевші» в цьому випадку не означає «менш якісні», а означає з меншою накруткою.

Завдяки міжнародним організаціям вдалося привести на український ринок нові препарати, і завдяки конкуренції знизити ціни. Наприклад, препарат Оксіплатин для лікування метастатичного колоректального раку МОЗ купував в італійського виробника по 54 дол, а ПРООН купив в іншого італійського виробника майже в 4 рази дешевше – по 15 дол. Або препарат Метотрексат для лікування раку молочної залози раніше купували в австрійського виробника по 8 дол, а тепер купують в голландського в 4,5 рази дешевше – по 1,8 дол.

Препарат Іматиніб для лікування хворих на рак крові купили в 67 разів дешевше. Раніше він коштував 97 доларів за пігулку, тепер закуповуємо по 1,43 долари.

Вакцину для профілактики поліомієліту ЮНІСЕФ вдалося закупити у того самого виробника 8 разів дешевше, ніж МОЗ: $0,89 проти $7,35, зекономивши при цьому майже мільйон доларів.

Міжнародні закупівлі дозволили взяти участь у тендерах іноземним компаніям, які пропонують конкурентні ціни. Тому МОЗ має можливість отримувати якісні препарати без переплат. Більше того, усунуто корупційну складову з процесу закупівель. Тепер виділені з бюджету кошти витрачаються на закупівлі ліків, а не осідають у кишенях корупціонерів. истриб’ютори ж, які наживалися на перепродажу ліків, втратили монопольні позиції і надприбутки, які дозволяли їм продавати препарати за будь які ціни і наживатися на цьому.

Міф 3. Через міжнародні закупівлі страждає український фармвиробник

Тендери міжнародних організацій відкриті для всіх. Українські виробники на рівні з іншими беруть в них участь. У 2016 році кожна четверта компанія-виробник серед переможців тендерів була українська.

Так, наприклад, 60% ліків, придбаних для лікування туберкульозу за кошти бюджету 2015 року, було закуплено в українського виробника. Мало того, наслідуючи успішний досвід України закупівель ліків через міжнародні організації, уряд Молдови нещодавно розпочав закупівлю ліків через ПРООН. Тепер ПРООН закуповує ліки для уряду Молдови, в тому числі і протитуберкульозні препарати українського виробника. Фактично, міжнародні організації стали вікном можливостей для виходу українських виробників на світовий ринок.

Міф 4. Міжнародні організації заробляють на закупівлях ліків великі гроші

Міжнародні організації є неприбутковими та некомерційними, саме тому допомога Україні в рамках закупівель не має на меті отримання прибутку. ЮНІСЕФ та ПРООН є частиною Організації об`єднаних націй, а Crown Agents є соціальним підприємством, 100% акцій якого належить неприбутковому фонду Crown Agents Foundation.

Відповідно до звіту Рахункової палати України, навіть з урахуванням 5% які Україна сплачує міжнародним організаціям за вихід на міжнародний ринок закупівель ліків, було зекономлено до 40% коштів виділеного бюджету. Це красномовно свідчить про виправданість таких виплат за послуги закупівельних організацій. Кошти, які міжнародні організації отримують за свою роботу, витрачаються на організацію тендерного циклу за міжнародними стандартами.

Міф 5. Міжнародні закупівлі непрозорі. МОЗ приховує договори

Міжнародні організації, що закуповують ліки для України є структурами з дипломатичним статусом. Зокрема, ЮНІСЕФ та ПРООН є частиною ООН та працюють виключно за умовами Конвенції ООН про привілеї та імунітети ООН, до якої Україна приєдналася у 1953 році, та внутрішніми процедурами системи ООН.

У всіх країнах та територіях, з якими співпрацює ООН, агенції не публікують контракти з Урядом для широкого загалу. Структури ООН не можуть адаптувати свої міжнародні процедури та стандарти до кожної з майже 200 країн світу та територій, з якими вони співпрацюють, тому однією з вимог співпраці з цими організаціями є конфіденційність та готовність співпрацювати за їхніми правилами. Так співпрацюють уряди практично всіх країн світу, і Україна не є виключенням.

Міф 6. Міжнародні закупівлі не подолали корупцію

Економія на закупівлях ліків через міжнародні організації склала близько 40%. Це підтверджують звіти Рахункової палати та Центру протидії корупції.

На деяких препаратах економія вражає. Так, наприклад, препарат Іматиніб був закуплений ПРООН у 2016 році за ціною 1,43 дол, в той час як МОЗ у 2014 році закуповував цей препарат за 97 доларів. Така економія дає нам можливість закуповувати більше ліків і пролікувати більше пацієнтів.

У 2016 році завдяки ефективним закупівлям стентів для серця компанією Crown Agents було зекономлено близько 50% коштів. Це дало можливість закупити в 2 рази більше стентів та нарешті забезпечити всіх українців, яким необхідне невідкладне стентування після інфаркту, стентами за державний кошт.

Міф 7. Міжнародні організації закуповують ліки у фірм-“прокладок” замість виробника

У 2016 році 68% препаратів було закуплено міжнародними організаціями напряму у виробників.

У 2014 році, для прикладу, за програмою дитячої онкології МОЗ закупив у виробника 2% препаратів, а за програмою дорослої онкології – 5%.

Чому все одно купують в дистрибюторів? По деяким позиціям, де сума закупівель невелика, наприклад 15 тис. доларів, міжнародні виробники відмовляються виходити напряму і подаються через дистриб’юторів. Тим не менше, ціни, за якими закуповують міжнародні організації у дистриб’юторів нижчі, ніж вони були коли закуповував МОЗ.

Міф 8. Міжнародні організації закуповують ліки з обмеженим терміном придатності

Лише 7% ліків, закуплених міжнародними організаціями в 2016 році, мають зменшений термін придатності.

До препаратів зі зменшеними термінами придатності додаються листи від міжнародних організацій та виробників, які гарантують заміну цих препаратів у разі їхнього не використання до кінця терміну придатності.

Кожна поставка ліків зі зменшеним терміном придатності була узгоджена фахівцями профільних робочих груп, у тому числі представниками відповідних медичних закладів. Вчасне використання ліків зі зменшеним терміном придатності залежить від ефективної системи збору потреб та управління запасами ліків. МОЗ наразі активно працює над втіленням електронної системи, що дозволить вийти на новий рівень ефективності у цьому питанні табачити он-лайн всі залишики ліків по всій Україні.

Наразі вже замінили частину ліків у дитячій лікарні “Охматдит”, які закупили за кошти 2015 року і термін придатності яких сплив. При цьому держава жодних додаткових витрат з приводу заміни не несе.

Департамент інформації та комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України

Трускавчанка Ірина Забара потребує допомоги

У 49-річної трускавчанки Ірини Забари, що проживає на вулиці Мазепи, діагностовано злоякісну пухлину товстого кишківника з метастазами в печінку та очеревину, тобто термінальну стадію злоякісного процесу. Ірина – матір трьох дітей (Ігоря, Михайла та Світлани).

Світлана Забара – відомий у нашому регіоні дитячий педагог, аніматор і художник (більше читати тут). Дочка Світлана є найближчою особою, яка допомагає своїй матері нести тяжкий хрест у боротьбі з хворобою, перебуває у курсі новин про самопочуття матері та необхідні ліки (тел. 063-255-16-42)

Прохання, хто б міг посприяти у швидшому і ефективнішому лікуванні чи полегшити складну ситуацію родини, допомогти фінансово, переказати гроші на лікування на рахунок у гривнях у Приватбанку на ім’я Світлана Забара 5168 7426 0629 4928.



Создан 30 авг 2017



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником