Трускавецький вісник № 136 (1498) від 15 вересня 2017 р.

 

Трускавецький вісник № 136 (1498) від 15 вересня 2017 р.

15.09.2017



У номері: Антикорупційний тренінг; Наші школи задніх не пасуть; У Трускавці говорили про патронатних вихователів; Спартакіада інвалідів; Інформує податкова.

Короткі новини

У Трускавці говорили про патронатних вихователів

З метою запровадження послуги патронату у систему захисту дітей та підтримки сімей з дітьми, 14 вересня 2017 року заступник начальника відділу «Трускавецьке бюро правової допомоги» Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Галина Кітраль спільно з директором Трускавецького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Надією Онаць провели в Трускавецькому міському центрі зайнятості семінар на тему: «Організація та підбір кандидатів у патронатні вихователі».

Надія Онаць розповіла про нову комплексну соціальну послугу – патронат над дитиною, яка дає змогу якнайкраще врахувати інтереси дитини, що залишилася без батьківського піклування, гарантувати їй сприятливе сімейне оточення, підтримати сім’ю на ранніх етапах кризи. Учасників семінару поінформували щодо критерії відбору кандидатів у патронатні вихователі та перелік документів, які необхідно зібрати кандидатам у патронатні вихователі, особливості створення та функціонування патронатних сімей.

Під час семінару, фахівець бюро Галина Кітраль розкрила зміст понять «патронат над дитиною», «патронатні вихователі», розповіла про основні завдання та права патронатних вихователів. Також розглянули основні положення Порядку створення та діяльності сім’ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в сімї патронатного вихователя, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 148 від 16.03.2017р. «Деякі питання здійснення патронату над дитиною».

 Так, відповідно до «Порядку створення та діяльності сім’ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя», патронат над дитиною – це тимчасовий догляд, виховання та реабілітація дитини в сім’ї патронатного вихователя на період подолання дитиною, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин.

Патронатним вихователем може бути громадянин України, який має досвід виховання дитини, відповідні житлові умови для надання послуг з догляду, виховання та реабілітації дитини у своєму помешканні.

За надані послуги з догляду та вихованню дитини патронатному вихователю виплачується заробітна плата, соціальна допомога на дитину та забезпечується постійна підтримка команди професіоналів.

Розмір соціальної допомоги становить два прожиткових мінімуми для дітей відповідного віку на місяць. Соціальна допомога виплачується на кожну влаштовану в сім’ю патронатного вихователя дитину.

Розмір грошового забезпечення (заробітної плати) патронатного вихователя становить п’ять прожиткових мінімуми для працездатних осіб на місяць.

Провідний фахівець Трускавецького міського центру зайнятості Наталя Серняк розповіла усім присутнім про те, що Законом України від 26.01.2016р. № 936-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення соціального захисту дітей та підтримки сімей з дітьми” передбачено здійснення заходів щодо запровадження послуги патронату над дитиною як альтернативи притулкам, центрам соціально-психологічної реабілітації та інтернатним закладам для дітей.

 На завершення було підведено підсумок, що сімейний патронат має зайняти ключове місце в державній системі підтримки сімей з дітьми та забезпечення прав дітей, які з певних причин залишилися без батьківської опіки, сприяти зменшенню інституалізації дітей та приймати рішення в найкращих інтересах дитини.

 Крім того, Галина Кітраль ознайомила учасників семінару з системою безоплатної правової допомоги в Україні, завданнями та функціями відділу «Трускавецьке бюро правової допомоги» Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а також з категоріями громадян, які за законом мають право на безоплатну правову допомогу.

 За отриманням безоплатної правової допомоги можна звернутися до відділу «Трускавецьке бюро правової допомоги» Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, що знаходиться за адресою: м. Трускавець, вул. Данилишиних, 62. Графік роботи: понеділок-п’ятниця з 08:00 до 17:00 (крім святкових та вихідних днів, тел.: (03247)-5-05-30.

Власна інформація

Успішним, розумним, активним в цій країні бути небезпечно!

В заголовок винесено не висновок, а одну фразу, котра прозвучала на семінарі-тренінгу «Як писати про корупцію. Громадський моніторинг», що проходив 14 вересня у Трускавці в конференц-залі СПА-готелю «П`ятий океан». Але ця фраза є знакова та правдива – займатися антикорупційною діяльністю, писати правду, робити журналістські розслідування, займатися громадською діяльністю чи просто мати чітку власну громадянську позицію інколи буває дуже небезпечно. Подібно як і бути успішним, про що могли б розповісти багато підприємців, які пережили (або й не пережили) рейдерські захоплення та інші неприємності, і то не лише в 90-х.

На семінар-тренінг, який для активних громадян нашого регіону організувала Асоціація «Нові Горизонти» (Президент Олександр Магльона), було запрошено 18 учасників. Дві третини з них складали представники Трускавця, третина – з Дрогобича та Стебника. А загалом всіх учасників можна поділити на три групи: 1) журналісти, 2) громадські активісти, 3) підприємці.

Журналістів представляли Любомир Поливка (директор КП «Редакція міського радіомовлення, м. Трускавець), Галина Носова (газета «Трускавецькурорт»), Ніна Федько («Франкова криниця Підгір`я», «Трускавець Онлайн»), Віталій Циніцький («Трускавець Онлайн»), Володимир Ключак (газета «Карпати», «Трускавецький вісник»), Тетяна Вінницька (інформаційний відділ Трускавецької міської ради).

Шеф-редактор газети «Нові Горизонти» Олександр Магльона спільно з Василем Шимком (ГО «Меч Арея»), Святославом Сурмою (ГО «Небайдужі дрогобичани»), Євгеном Бродзінським (ГМ «Опора» в м. Трускавці), Павлом Побережним і Тарасом Остап`юком (ГО «Воля громади», м. Стебник), депутатом Стебницької міської ради Галиною Щербань та завідувачем УРБАН-бібліотеки Трускавця Вірою Савкою представляли громадських активістів.

Підприємницьке середовище на тренінгу було представлене ПП Андрієм Бечкалом, Віталієм Попадинцем, заступницею генерального директора ГКК «Карпати» з питань розвитку Тетяною Доценко, підприємцем з Дрогобича Тетяною Русс.

Алла Волошина та Олексій Хмара – тренери з величезним досвідом роботи і історією успіху (для прикладу, завдяки їхній адвокаційній кампанії було запроваджено ЗНО в Україні). Відповідно тренінг, котрий тривав цілий день (з 9 до 18), був насиченим, інформативним, цікавим та динамічним. Після досить оригінального знайомства учасників було обговорено тему та визначення корупції і корупціогенних чинників. Далі на реальних прикладах були змодельовані ситуації, які мали вирішити учасники кількох груп, на які поділилися учасники. Процес був надзвичайно захопливим, тим більше, що йшлося про конкретні випадки, котрі мали місце у Трускавці чи Дрогобичі – виділення земельних ділянок депутатам під «садівництво», забудова центру курорту «потрібними громаді» сувенірними ринками, відмивання у Трускавці 19 млн. гривень на ремонті відремонтованих доріг до Євро-2012, «кришування» стихійної торгівлі та «боротьба» з нею, зведення «зайвих» поверхів у будинках та забудова взагалі, інші питання.

Корупція – це зло, це неправомірна вигода, це комфортне життя для тих, хто дає, і тих, хто бере, це демотивація активності громадян, це моральна деградація однієї і другої сторони, і немає людини, котра б не стикалася з корупцією в Україні. Про це говорили учасники тренінгу, а водночас бачили намальоване «зачароване коло», яким корупція, немов кліщами, оточила маленького середньостатистичного українця. Від моменту народження (пологовий будинок) через дитсадок, школу, вуз, роботу, вирішення питань життєдіяльності і закінчуючи смертю (місце на цвинтарі) ми виявляємося втягнутими в корупційні діяння. Збір коштів на подарунок, подячні 200 гривень у кишеню медсестрі, можливість отримати довідку не за 20-30 днів, а за 1-2 – і таких прикладів, коли ми «підтримуємо» корупційного монстра, можна називати ще дуже багато. Хто ж відважиться йому протистояти (а переважно це розумні, активні, успішні люди), той має бути готовим до багатьох випробувань і нерозуміння інших. Саме звідси і така гірка констатація факту та дещо контроверсійна фраза у заголовку цієї публікації.

Чотири речі (з-посеред інших), які сприяють корупції – це прогалини в законодавстві (комусь вигідні), дисбаланс (коли влада б`ється в груди, що діє від імені громади, а насправді лобіює чиїсь приватні інтереси, які є на шкоду громаді), дискреція (вилка в законодавстві, яка дає можливість щось вирішувати на власний розсуд) та колізії (одна норма закону суперечить іншій) – про це на тренінгу говорилося досить докладно. Були підняті й такі важливі теми як громадський моніторинг та моніторинговий звіт, адвокаційна кампанія і навіть … відмивання коштів окремими громадськими організаціями, які є або чиїмись кишеньковими структурами, або грантоїдами, або просто здійснюють видимість громадської роботи та ніколи не оприлюднюють звітів про свою діяльність (в тому числі фінансових).

Для тих, хто планує продовжувати антикорупційну діяльність (чи розпочинати її) тренінг під проводом Олексія Хмари, Алли Волошиної та Олександра Магльони став справжнім подарунком. Шкода, що ті «громадські діячі» та «журналісти» у Трускавці, які роблять видимість антикорупційної діяльності, побоялися чи з інших причин не прибули на цей захід. До честі організаторів, їх запрошували, навіть так звану «жовту пресу» та «ручні» ГО. Але їм, вочевидь, нецікавим є те, що потребує прозорості, правди, чіткого розкладу фактів по поличках. Легше написати нісенітницю, побудувавши її на брехні та здогадках і підписавши псевдонімом, ніж послідовно боротися з корупцією. Бо для того, щоб боротися з несправедливістю, треба бути не тільки розумним та активним, а ще й бути готовим до неприємностей та небезпек…

Володимир Ключак

Наші школи задніх не пасуть

Рейтинги – річ відносна. Для прикладу, рейтинги політичних сил, які переважно готуються на чиєсь замовлення, часто мають на меті сформувати громадську думку таким чином, щоб показати одну партію у більш вигідному світлі, а іншу – в менш вигідному. Простому читачеві важко розібратися, за якими критеріями складається той чи інший рейтинг, якою є репрезентативна вибірка, не кажучи вже про те, які ж маніпуляції були застосовані, щоб «добитися» «потрібного» результату.

В інших галузях життя рейтинги теж переважно мають на меті вплинути певним чином на громадську думку. Мовляв, такий-то університет дуже престижний, а такий зовсім ні, це видавництво популярне серед читачів, а на інше і зважати не варто, бо воно не ввійшло в «рейтинг». Зрештою, навіть рейтинги, які публікуються офіційними джерелами, переважно виконують приватні замовники, і є питання щодо того, чи варто їм сліпо довіряти на 100%.

Але якщо відкинути всі нюанси та перипетії навколо замовників та виконавців рейтингів, то варто визнати, що з них можна почерпнути важливу інформацію. Переважно тоді, коли таких рейтингів є декілька, і в ключовому вони збігаються. Досить лише пригадати собі 2014 рік, коли всі рейтинги однозначно віддавали перевагу лідерству Петра Порошенка в гонитві за президентське крісло. Або рейтинги 2015-2016, які показували рівень довіри до парламентського «Народного фронту» на позначці нижче статистичної похибки.

Цього тижня інформаційний освітній ресурс Osvita.ua оприлюднив рейтинг шкіл України 2017 року за результатами ЗНО. Школи ранжовані за рейтинговим балом, який розрахований на підставі середнього значення балів зовнішнього незалежного оцінювання, отриманих учасниками тестування з усіх предметів ЗНО та з урахуванням загальної кількості складених тестів випускниками кожної школи. Крім основного рейтингу шкіл України також опубліковані рейтинги шкіл всіх обласних центрів та областей України, а також рейтинги шкіл за окремими предметами зовнішнього незалежного оцінювання. Лідером рейтингу за результатами ЗНО серед областей стала Львівська область, друге і третє місце посіли Тернопільська та Київська області. Слід зазначити, що цей рейтинг було складено на основі офіційного звіту за результатами ЗНО 2017 року, оприлюдненого Українським центром оцінювання якості освіти (УЦОЯО).

На відміну від тих рейтингів, які оприлюднювалися нещодавно в деяких ЗМІ, рейтинг на Osvita.ua зроблено з врахуванням ряду моментів, які дозволяють його вважати об’єктивнішим та незаангажованішим. По-перше, враховано результати ЗНО всіх випускників шкіл, а не лише тих, які здобули найвищі бали. По-друге, чітко розділено рейтинги шкіл обласних центрів та шкіл областей. По-третє, зроблено колосальну роботу ранжування шкіл за результатами по окремих предметах (українська мова, математика, біологія, англійська мова і т.д.).

В рейтингу шкіл Львівської області (нагадаємо, що Львівщина зайняла перше місце серед областей по Україні) Дрогобиччина займає досить добрі позиції. І не лише тому, що Дрогобицький педагогічний ліцей найняв у рейтингу перше місце. Три десятки шкіл з Дрогобиччини переважно знаходяться у верхній частині рейтингу, до якого ввійшло 469 шкіл Львівщини (із загальної кількості біля 1300 шкіл області). У тому числі три трускавецькі школи зайняли досить непогані місця: НВК «СЗШ №2-гімназія» – 43 місце, СЗШ № 3 – 93 місце, СЗШ №1 – 113 місце (в загальноукраїнському рейтингу 685, 1373 та 1669 місця відповідно). «Підтягнули» Дрогобиччину не лише Дрогобич та Трускавець, але й Борислав, Стебник, Східниця, Підбуж, Меденичі, Уличне та декілька інших сіл району. Та все ж рівень знань учнів з міських шкіл є кращим, ніж в сільських, що чітко прослідковується з аналізу даного рейтингу.

В рейтинг потрапило багато так званих «шкіл нового типу», а саме гімназії та ліцеї. І це зрозуміло, адже навчаються в них переважно кращі учні, як, для прикладу, в Дрогобичі, де до гімназії чи ліцею рекрутуються «вершки» з дрогобицьких (і не тільки) шкіл. Звісно, Трускавецька школа-гімназія мала б вище місце, якби в розрахунок бралися результати ЗНО учнів виключно гімназійних класів, а не загалом гімназійних та звичайних, тож порівнювати, для прикладу, результати Трускавецької та Дрогобицької чи інших «класичних» гімназій без «звичайних» класів в цьому рейтингу є некоректно. Зрештою, як і вважати, що ті школи, які не потрапили в рейтинг, дають «погані» знання чи не дають їх взагалі. Адже загальновідомим є те, що навіть з «найгіршої» школи може вийти геній, якщо дитина має здібності, є наполеглива і заручиться підтримкою батьків та інших небайдужих людей.

Чим добрі такі рейтинги, як оприлюднений вищезазначеним інформаційним освітнім ресурсом? Та тим, що вони стимулюють як школи, які вже є в рейтингу, так і ті, які не потрапили до нього – одних зберегти чи покращити свої позиції, а других – «засвітитися», показати, що в них є потенціал. Адміністрації шкіл після оприлюднення таких рейтингів роблять висновки щодо ефективності роботи вчителів, адже, чого гріха таїти, є серед педагогів і такі, які думають виключно про репетиторство, а не про щоденну роботу з дітьми на уроках, за яку, між іншим, отримують не такі вже й малі гроші. Ну і ще один, надзвичайно важливий аспект – владні мужі на місцях мають змогу бачити, що їхня підтримка/непідтримка освітніх установ дає свої плоди, чи, навпаки, щось тих плодів не видно.

Тож приємно, що школи нашого регіону (Дрогобича, Трускавця, Борислава, Стебника, Східниці і ряду селищ та сіл) дали «плюс» Дрогобиччині. Як кажуть, якщо не маємо здобутків в економіці і маємо дороги одні з гірших в Україні, то похвалимося хоча б цим.

Весь рейтинг кращих шкіл Львівщини за результатами ЗНО-2017 можна переглянути за посиланням https://osvita.ua/school/rating/57250/

Володимир Ключак

Ювілейна XXX спартакіада серед людей з інвалідністю Львівщини зібрала сильних тілом і духом

Близько 200 спортсменів з усіх міст та районів Львівської області взяли участь у ювілейних змаганнях, які проводилися 12-13 вересня на базі оздоровчо-лікувального комплексу «Ровесник», що поблизу Червонограда. Організатори спартакіади – Львівська обласна асоціація інвалідів та обласний центр інвалідного спорту «Інваспорт».

Урочистим підняттям прапору найкращими спортсменами з інвалідністю, виконанням гімну України починалася XXХ Спартакіада людей з інвалідністю Львівщини, а також вшануванням пам`яті Героїв небесної сотні та загиблих за волю та незалежність України. З вітальним словом виступили організатори і представники від влади області та району. Почесними гостями спартакіади були провідні спортсмени Львівського регіонального центру «Інваспорт: Уляна Ціздин – чемпіонка світу та Всесвітніх ігор серед незрячих з пауерліфтингу та Антон Дацко – Параолімпійський чемпіон 2016 року з фехтування на візках, срібний призер Параолімпійських ігор 2012 року, чемпіон світу та Європи. Головний суддя змагань – Володимир Любіжанін (м. Львів). Згадали тих організаторів, які розпочали розвиток масового спорту людей з інвалідністю на Львівщині: це Вадим Магрілов, Олександр Якубовський, Ярослав Грибальський, Юрій Погоріляк. Саме розвиток спорту на Львівщині сприяв розвитку заняттям фізичною культурою загалом в Україні.

 Під час спартакіади були представлені нові види спорту для осіб з інвалідністю, зокрема більярд «Novus» та стрільба з пневматичної гвинтівки. Учасники змагань виборювали нагороди, граючи у шашки та шахи, настільний теніс, більярд, дартс, змагаючись у перегонах на візках, легкій атлетиці (біг на 60 та 300 метрів, стрибки у довжину з місця та боча. За результатами спортивних випробувань визначена загальнокомандна першість серед команд районів та міст області. Команди-учасниці були нагороджені від Львівської обласної асоціації інвалідів кубками, а від облцентру «Інваспорт» – пам’ятними сувенірами. Учасники-переможці у всіх видах спорту різних нозологій – медалями та дипломами.

Серед людей з інвалідністю чимало творчих людей. Тож уже традиційним є проведення в рамках спартакіади творчого вечора. От і цьогоріч учасники змагань співали, читали вірші, демонстрували свої обдарування.

Відбіркові змагання для участі в обласній спартакіаді розпочали ще в травні у містах та районах Львівщини, в яких взяло участь понад 1300 учасників. Стимулом є успіхи параолімпійців Львівщини.

Трускавецька МАІ активно залучає людей з інвалідністю до занять спортом, ще кілька років тому не було бажаючих людей з інвалідністю брати участь в змаганнях і казали: «У нас спортсменів нема». Але пропагування Трускавецькою МАІ здорового способу життя та занять спортом дали результати – кількість учасників міської спартакіади людей з інвалідністю щоразу зростає.

30 червня цього року в м. Трускавці відбулась вже VІ Спартакіада інвалідів. Спартакіада проводиться щорічно, згідно завдань міської Комплексної програми правового захисту, соціальної підтримки і реабілітації осіб з інвалідністю попередніх років та на 2015-2018 роки. Організатори заходу – міська Асоціація інвалідів відділ у справах сім'ї, молоді та спорту Трускавецької міської ради під керівництвом Романа Коваля.

Переможців VI міської Спартакіади делегували на ХХХ Обласну Ювілейну Спартакіаду. Пишаємося членами нашої асоціації, які прославили наше місто: Марією Циган, котра, як і завжди, виборола перше місце з шахів та привезла золоту медаль. Анюта Мотика виборола друге місце у змаганнях з бочі і третє місце у змаганнях з перегонів на візках та привезла срібну та бронзову медаль.

Ювілейна Спартакіада інвалідів Львівщини залишила по собі приємні спогади в її учасників: відчувається дух змагань, учасники мають можливість знаходити друзів, спілкуватися між собою, спартакіада дає людям з інвалідністю особливе піднесення, тут вони почуваються на рівні зі здоровими. Ініціатива керівників громадських організацій тримає на плаву проведення цих спартакіад. Треба віддати пошану силі духу, моці та завзяттю, яке демонструють учасники спартакіади.

Усі учасники – люди з інвалідністю – є прикладом для нас, здорових людей. Заняття фізкультурою та спортом – це спосіб життя, це сила духу. Хочеться, щоб і надалі розвивався спорт людей з інвалідністю, щоб покращилися умови для тренувань. Ми прагнемо, щоб кількість учасників щораз збільшувалась.

Дводенні змагання минули навдивовижу швидко. Ось і закриття спартакіади – на обличчях нагороджених панувала усмішка – вони такі, як усі, та можуть досягнути чималих успіхів, адже про це свідчать їх спортивні досягнення. Тож побажаймо здоров’я та подальших перемог усім нескореним!

Надія Заблоцька, голова Трускавецької МАІ

Інформує податкова

З 9 вересня нові мінімальні ціни на алкогольні напої

З 9 вересня набирає чинності постанова КМ України від 09.08.2017 №634 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», якою внесено зміни до постанови від 30.10.2008 №957 та підвищено мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на окремі види алкогольних напоїв.

Мінімальні оптово-відпускні і роздрібні ціни під час реалізації (продажу) горілки та лікеро-горілчаних виробів, інших зброджених напоїв, суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями, коньяку (бренді) три зірочки, коньяку (бренді) чотири зірочки, коньяку (бренді) п’ять зірочок, бренді ординарного, горілки виноградної та інших спиртових дистилятів і спиртних напоїв різного вмісту спирту в тарі різної місткості визначаються як добуток відповідних затверджених мінімальних цін, міцності за об’ємом (у відсотках) і місткості тари (у літрах), поділений на 100 відсотків.

Тобто, мінімальна роздрібна ціна:

- за пляшку горілки 0,5 літра з вмістом спирту 40% становить 79,55 грн. (397,76*0,5*40/100);

- за пляшку віскі 0,5 літра з вмістом спирту 40% становить 159,80 грн. (799*0,5*40/100);

- за пляшку коньяку три зірочки 0,5 літра з вмістом спирту 40% становить 119,46 грн. (597,3*0,5*40/100);

- за пляшку коньяку п’ять зірочок 0,5 літра з вмістом спирту 40% становить 138,52 грн. (692,6*0,5*40/100).

Мінімальна роздрібна ціна на вина та вермути у тарі місткістю менш як 1 літр та більш як 1 літр, 1 літр у скляній тарі розраховується як добуток затвердженої мінімальної ціни та місткості тари, поділений на 0,7.

Тобто, мінімальна роздрібна ціна:

- за пляшку вина виноградного натурального 0,75 літра становить 39,64 грн. (37,00*0,75/0,7);

- за пляшку вина виноградного натурального з доданням спирту 0,75 літра становить 48,21 грн. (45,00*0,75/0,7).

Крім цього, відповідно до УКТЗЕД код 2204 10 – це «вина ігристі», мінімальна роздрібна ціна вин (2204 10, 2204 21 06 00, 2204 21 07 00, 2204 21 08 00, 2204 21 09 00, 2204 29 10 00) у скляній тарі місткістю 0,7 літра або 0,75 літра з 9 вересня становитиме 79,19 гривень.

Затверджено порядок функціонування Електронного кабінету

З 01 вересня 2017 року набрав чинності наказ Мінфіну України від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету(далі – Порядок).

Порядок розроблено відповідно до підпункту 14.1.562 пункту 14.1 статті 14 розділу I Податкового кодексу України з метою реалізації платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами своїх прав та обов'язків, визначених Кодексом, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами.

Зокрема, Порядком визначено загальні засади функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет», процедури ідентифікації користувачів, взаємодії з платниками податків та державними органами через Електронний кабінет.

Користувачами відкритої частини (загальнодоступної) Електронного кабінету є фізичні та юридичні особи, які мають вільний доступ до мережі Інтернет.

Користувачами приватної частини (особистого кабінету) – платники, які зареєструвалися в Електронному кабінеті після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та ЕЦП, а також уповноважені посадові особи державних органів, визначених відповідно до спільних наказів, укладених договорів (угод, протоколів) про інформаційну взаємодію між ДФС та державними органами (далі - уповноважені особи), які зареєструвалися в Електронному кабінеті, після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням ЕЦП з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та ЕЦП з метою виконання прав та обов'язків, покладених на такі органи згідно із законодавством.

Новий сервіс для платників та фінансових установ в Електронному кабінеті ДФС

ДФС створено програмний інтерфейс (API) та клієнтське програмне забезпечення для використання у зовнішніх програмних продуктах банків та інших фінансових установ з метою відправки та приймання електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків через Електронний кабінет (Програмний модуль).

Починаючи з 1 вересня 2017 року через взаємодію API «Електронного кабінету» та Програмного модуля забезпечується:

- завантаження файлів повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у національній та іноземній валютах, про відкриття/закриття рахунків платників податків у цінних паперах, про відкриття/закриття кореспондентських рахунків в установах банків, які формуються програмним забезпеченням фінансових установ;

- накладення на файл повідомлення електронних цифрових підписів (ЕЦП) відповідальних посадових осіб фінансових установ у встановленому порядку. Використовується ЕПЦ будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів .

- відправлення та приймання файлів повідомлень контролюючими органами;

- отримання квитанції про результати обробки переданого файлу (квитанції про одержання файла повідомлень (перша квитанція), про прийняття до оброблення файла повідомлень (друга квитанція)).

Програмний модуль та Інструкція з його використання розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Програмний модуль для формування та направлення повідомлень про відкриття/закриття рахунків.

Реєстрацію податкових накладних в ЄРПН зупинено: дії платника

У разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування пояснення та/або копії документів, зазначені у п. п. «в» п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ.

Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування за формою J(F)1312602 (далі – Повідомлення).

Повідомлення (J(F)1312602) формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360102 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ).

Обмеження диктується обмеженнями системного програмного забезпечення, яке не залежить від Державної фіскальної служби України. Як свідчить практичний досвід, 2 Мб достатньо для 1 вкладеного документа.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 101.16).

Про сплату єдиного податку – на « гарячій лінії»

На запитання платників щодо сплати єдиного податку фізичними особами – підприємцями відповідала ГДІ Трускавецького відділення Дрогобицької ОДПІ Роїк Наталя Ігорівна.

- Чи має право підприємець - платник єдиного податку здійснювати види діяльності, які не зазначені в його облікових даних?

- Пунктом 291.3 ст.291 Податкового кодексу України визначено, що фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим гл.1 р.XIV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п.297.1 ст.297 ПКУ, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених гл.1 р.ХІV ПКУ, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п.291.2 ст.291 ПКУ).

У разі якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку - фізичних осіб (п.177.6. ст.177 ПКУ).

Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не має права здійснювати в межах підприємницької діяльності такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.

- Які обмеження при застосуванні спрощеної системи оподаткування фізичними особами?

- Відповідно до ст. 291.5 Податкового кодексу не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб’єкти господарювання - фізичні особи - підприємці, які здійснюють:

- діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

- обмін іноземної валюти;

- виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);

- видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);

- видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;

- діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України від 07 березня 1996 року № 85/96-ВР «Про страхування», сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розд. III ПКУ;

- діяльність з управління підприємствами;

- діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності) та зв’язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню);

- діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;

- діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;

А також фізичні особи – підприємці:

- які здійснюють технічні випробування та дослідження, діяльність у сфері аудиту;

- які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів;

- страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

- фізичні особи - нерезиденти;

- платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

- Чи виникає дохід у підприємця - платника єдиного податку при отриманні майна в безоплатне користування за договором позички?

- Згідно з п.п. 14.1.203 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України продаж результатів робіт (послуг) – це будь-які операції господарського, цивільно-правового характеру з виконання робіт, надання послуг, надання права на користування або розпоряджання товарами, у тому числі нематеріальними активами та іншими об’єктами власності, що не є товарами, за умови компенсації їх вартості, а також операції з безоплатного надання результатів робіт (послуг).

Пунктом 292.1 ст. 292 ПКУ визначено, що доходом фізичної особи – підприємця платника єдиного податку є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності

До суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг). Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку (п. 292.3 ст. 292 ПКУ).

З огляду на зазначене, при отриманні майна у безоплатне користування за договором позички до суми доходу фізичної особи – підприємця платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду послуг з урахуванням звичайних цін.

 - До якого контролюючого органу необхідно звертатись фізичній особі - власнику декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, для проведення звірки даних?

- Відповідно до підпункту 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Власники земельних ділянок, паїв при передачі їх в оренду «єдиннику» 4 групи звільняються від сплати земельного податку

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 281.3 ст. 281 Податкового кодексу України від сплати земельного податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

Водночас п. 292 прим. 1.1 ст. 292 прим. 1 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

У п. 292 прим. 1.3 ст. 292 прим. 1 ПКУ передбачено, що підставою для нарахування єдиного податку платникам четвертої групи є дані державного земельного кадастру та/або дані з державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно із ст. 125 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III зі змінами та доповненнями (далі – ЗКУ) право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, об’єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п.п. 288.2, 288.3 ст. 288 ПКУ).

Отже, фізичні особи – власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) звільняються від сплати земельного податку за земельні частки (паї), що передані в оренду платнику єдиного податкам четвертої групи на підставі договору оренди.

Як отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку підприємцю?

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ повідомляє, реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Державний фіскальний орган веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

Отже підприємець – платник єдиного податку для отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, повинен звернутися із запитом про отримання такого витягу до фіскального органу за місцем своєї податкової адреси.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Зазначений порядок визначений ст. 299 Податкового кодексу України.

Коли підприємець - платник єдиного податку зобов’язаний використовувати касовий апарат?

Реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку:

- першої групи;

- другої і третьої групи (фізичні особи-підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсягу доходу, яких протягом календарного року – не перевищує 1000000 гривень.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень, застосування РРО для такого платника єдиного податку – є обов’язковим.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Обов’язковим є застосування РРО для платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (п.296.10 ст. 296 Податкового кодексу).

Щодо порядку реєстрації розрахункових книжок

Розрахункова книжка використовується у випадках коли не застосовуються реєстратори розрахункових операцій.

Реєстрація розрахункових книжок здійснюється в контролюючому органі за місцем реєстрації книги ОРО.

Реєстрація першої розрахункової книжки в контролюючому органі відбувається одночасно з реєстрацією книги ОРО на окрему господарську одиницю або на РРО, другої та наступних – на підставі реєстраційної заяви.

Датою реєстрації першої розрахункової книжки є дата реєстрації книги ОРО.

Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 "Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій".

Перед реєстрацією розрахункової книжки суб'єкт господарювання повинен забезпечити:

- заповнення на реєстраційній сторінці розрахункової книжки інформації про найменування, податковий номер суб'єкта господарювання;

- відсутність у розрахунковій книжці квитанцій із серіями та номерами, що повторюються;

- відповідне заповнення реєстраційної сторінки, яка може розміщатися на останньому аркуші разом з квитанціями.

На кожну розрахункову книжку, що подається на реєстрацію, необхідно встановити засіб контролю таким чином, щоб унеможливити розкріплення книжки без порушення цілісності засобу контролю.

Форму реєстраційної сторінки розрахункової книжки наведено в додатку 6 до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок .

У разі відсутності підстав для відмови посадова особа контролюючого органу не пізніше двох робочих днів з дня отримання реєстраційної заяви проводить реєстрацію розрахункової книжки шляхом внесення даних до інформаційної системи ДФС.

Після реєстрації суб'єкт господарювання заповнює рядки реєстраційної сторінки розрахункової книжки (номер книжки, дата реєстрації, найменування контролюючого органу, серія та номер першого бланка, кількість бланків, номер установленого засобу контролю), після чого розрахункова книжка вважається зареєстрованою. Кількість розрахункових книжок, що реєструються одночасно, не обмежується.

Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ



Создан 15 сен 2017



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником