Трускавецький вісник № 183 (1545) від 7 грудня 2017 р.

 

Трускавецький вісник № 183 (1545) від 7 грудня 2017 р.

07.12.2017



У номері: Партнерство Трускавця з німецькою землею Ватлінґен; Про конкурс між оздоровчими закладами; Тема маршруток у Стебнику; Посвячено табличку на пам’ятнику Патріархові Йосифові Сліпому.

Короткі новини

На посвячення таблички на пам’ятнику Патріархові Йосифові Сліпому приїхав очільник «Батьківщини» Львівщини

Сьогодні, 7 грудня, біля пам’ятника Патріархові Йосифові Сліпому у Трускавці, який урочисто освятили минулої неділі, відбулася невеличка скромна подія – освячення таблички, яку не встигли виготовити до дня відкриття пам’ятника. Після короткої молитви та чину освячення, які звершив настоятель церкви Покрови Пресвятої Богородиці о. Володимир Бондарчук, присутні зробили спільне фото на пам'ять. В заході взяли участь в основному члени Трускавецької міської організації партії «Батьківщина» (керівник Руслан Крамар).

Серед почесних гостей дійства були секретар Трускавецької міської ради Наталія Пономаренко, архітектор Орест Скоп, скульптор Ярослав Скакун, автор та реалізатор ідеї облаштування благоустрою території Микола Добровольський, меценати спорудження пам’ятника Лев Грицак (генеральний директор ГКК «Карпати», голова МГО «Рада Старійшин») та Михайло Цимбалюк (голова Львівської обласної організації політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина»).

Репортаж з події освячення таблички на пам’ятнику Патріархові Йосифові Сліпому у Трускавці можна буде переглянути на сторінці Інтернет-телебачення «Трускавець Онлайн» на Ю-Тубі.

Власна інформація

Трускавець підписав партнерський договір з німецькою громадою Ватлінґен

Трускавець підписав угоду про партнерство з німецькою громадою Ватлінґен. Переговори між містами чимало років не мали твердого підґрунтя. Наприкінці минулого року співпрацю вдалось якісно відновити, що вилилось у підписання партнерського договору між містом-курортом та об’єднанням громад німецького Ватлінґену.

Впродовж року тривали переговори, обмін думками та поділ досвідом між нашими містами. Делегація від Трускавця у складі десяти представників від освітньої галузі та водоканалу міста вже відвідувала Ватлінген та мала змогу переймати німецький досвід у важливих галузях освіти та господарювання.

Сьогодні до Трускавця прибула делегація представників Ватлінґену, якої, зважаючи на її високий рівень, досі в нас не бувало. Німецькі гості розповіли про враження від відновленої співпраці та перші напрацювання у напрямку партнерського співробітництва. Опісля міський голова Трускавця Андрій Кульчинський та бургомістр об’єднаної громади Ватлінґен Вольфґанґ Грубе офіційно підписали договір про партнерство.

“Багато років наше місто до цього йшло, але раніше наші сьогоднішні партнери чомусь не дуже хотіли узаконювати/формалізовувати ці відносини. Минулого року нам вдалось налагодити співпрацю, яка сьогодні вилилась у підписання цього договору. Для нас таке партнерство дає велику перевагу, так як ми можемо претендувати на участь у різних міжнародних проектах та отримувати кошти.

Хочеться подякувати нашим партнерам за те, що допомагають піднімати рівень та показують, як треба працювати. Це чіткі і конкретні люди, які відповідають за свої слова. І нам надзвичайно приємно відчувати підтримку в цих спільних відносинах та можливість подальшої співпраці” – зазначив міський голова Трускавця Андрій Кульчинський.

Регіональним координатором проекту “Партнерства з містами України” виступила Валентина Гнасюк-Терлецька. Вона в кількох словах розповіла про роботу, яка була зроблена впродовж останнього року, та можливості, які відкриває проект для учасників-партнерів.

“На сьогоднішній день існує вже 53 партнерства. Наш проект пропонує як кадрову так і фінансову підтримку. В учасників є можливості участі в пакеті швидкого запуску – так званих мікрогрантах. Впродовж двох років 19 партнерств отримали фінансову підтримку, 17-ти партнерствам було надано мікрогранти. Робота продовжується і в наступному році ми готові підтримувати спільні проекти, які сприяють розвитку міст та покращенню життя людей” – зазначила координатор проекту Валентина Гнасюк-Терлецька.

Сьогодні співпраця між Трускавцем та Ватлінґеном ляже в основу роботи над трьома напрямками:

- розробка стратегії розвитку міста-курорту,

- впровадження нової системи очистки питної води,

- допомога у відкритті інклюзивної групи у дитячому садку.

Робота в цих напрямках вже ведеться. Певні напрацювання вже є, однак робочі групи продовжать працювати над вивченням цих питань та втіленням їх в реальність, з застосуванням німецького досвіду та за участю німецьких спеціалістів.

“Хочу подякувати всім, хто долучився до цієї справи і перебуває сьогодні тут. Партнерство – це добра інвестиція у майбутнє і в мир. Коли ми краще пізнаємо одне одного, ми краще співпрацюємо і цінуємо один одного. Ми повинні розвивати та поглиблювати наші взаємини” – зазначив бургомістр Ватлінґену Вольфґанґ Грубе.

Позитивно відгукнулись німці відносно прийому їхньої делегації у Трускавці. Відзначили, що наші люди відкриті та щирі у спілкуванні, приймають їх гостинно, а українські погляди на життя не так уже й різняться від німецьких. “Ми б з радістю залишились у вас ще, але боїмось, що літак просто не витримає нас після гостювання тут, у Трускавці” – жартував очільник німецької делегації.

Тож від сьогодні список міст-партнерів курортного Трускавця офіційно поповнився землею Ватлінґен. Сподіватимемось, що подальша співпраця принесе чимало позитивних результатів для обох сторін.

Ніна Федько, ТрускавецьОнлайн

Про конкурс між оздоровчими закладами у Трускавці

На мою думку, гарно придумана тільки назва призу, а тема і мета, м`яко кажучи, щоб не ображати авторів ідеї і тих, хто це підтримав – дивна. Як можна порівнювати непорівнянне? Кожний заклад має свої особливості, призначення, розрахований на певний контингент, розміщений у різних по вигідності місцях і т.д.

У світі існує вже багаторічно перевірена система стандартів, що визначає зірковість готелю. Для чого видумувати кривий велосипед? Для того, щоб протягнути на перші місця вигідні для автора заклади? Інші, невигідні, автор настійливо не хотів включати у список для голосування.

Голосування не може бути об’єктивним, бо люди не знають всіх учасників. Я сам за 25 років роботи у Трускавці був не більше як у 10 курортних закладах.

Та й чи хочуть люди цим займатися, чи мають комп’ютери, чи знають про такий хитромудрий конкурс?

Для створення видимості важливості позаписували в журі відомих людей, які хоч не мають часу займатися дурницями, але через скромність не змогли відмовити. Один з таких людей телефонує мені, розказує хто до нього приходив і запитує, що я з ним маю. Я сказав як є, що звільнив його з роботи за недовіру. «А він же апелював, що соратник Грицака. Як так?». Ось тому і звільнив, кажу.

А як впливає такий «конкурс» на новостворені курортні заклади, які ще не встигли зробити собі рекламу і не напрацювали базу постійних гостей? Цей конкурс для них незаслужено принизливий і шкідливий.

Не має права вимагати автор конкурсу якої б то не було участі в ньому працівників міської ради, визначати якість їх роботи. Зароблені громадські гроші вони отримують за інші, покладені на них обов’язки.

Я дивуюся, як міська рада взагалі підписалась на цю аферу. Пора перестати дискредитувати себе, санаторно-курортні заклади і курорт в цілому.

Лев Грицак

Маршрутки – чи будуть нові зміни у маршрутах на території міста Стебник

6 грудня в сесійній залі Стебницької міської ради зібралися представники фірм-перевізників, активісти і міські депутати для того, щоб обговорити ситуацію, яка склалася довкола нещодавно запроваджених змін курсування міжміських маршруток територією міста. Особливо багато питань до хитрозаплутаного маршруту «Трускавець – Стебник», якому повезло найменше: фрагмент дороги від міського ринку попри «Кредобанк» не випадково в народі називають танкодромом. В результаті незадоволеними є перевізники і частина пасажирів. Власне на громадських слуханнях мали заслухати альтернативний варіант маршруту, який мав би пролягати по вулиці Дрогобицькій (бруківка), і далі з поворотом на вул. В. Великого.

Одразу скажу: мав упереджене налаштування йдучи на даний захід, оскільки питання маршруток давно для мене болюче і відстежую його не перший рік. Та мушу констатувати: полеміка вийшла гарячою, по суті, з високим ступенем конструктиву. Прозвучало багато цікавих думок. Було багато опонуючих виступів. Вдалося почути і позицію перевізників. Йшлося зокрема про доцільність запровадження змін.

На мою персональну думку як мешканця міста, шлях зміни маршрутів для покращення обслуговування пасажирів є хибним, оскільки нелогічно перекладати внутрішньоміські транспортні проблеми на міжміських перевізників. Тож як учасник слухань, висловив свою думку стосовно необхідності запровадження бодай єдиного, але міського маршруту. Дана пропозиція викликала жваву дискусію, що неабияк здивувало. Були висловлені думки як на підтримку такої ідеї, так і опонуючі погляди з небезпідставними аргументами.

Загалом дане слухання дало змогу зрозуміти, що транспортна проблематика міста насправді куди складніша, аніж проста видозміна маршрутів. Вона є системною і потребує фахового підходу до її вирішення. Насамперед є потреба у вивченні та окресленні транспортної карти міста, а відтак детальний (мабуть навіть науково-соціологічний) аналіз стосовно потреб та міграції населення, чого досі не було зроблено. Відтак усім стане набагато простіше доводити свої переконання, опираючись на твердий науковий фактаж. Наразі уся полеміка зводиться до аргументів «я переконаний», «я так думаю».

Знову ж повертаюся до можливості запровадження внутрішньоміського маршруту, оскільки як на мене це питання не лишень транспортне та економічне. Воно також лежить і в політичній площині, оскільки власна транспортна система є одним з елементів міської самовизначеності. Мої опоненти в один голос заявили, що справа нерентабельна. Та знову ж на даному мені етапі важко з ними погодитись, оскільки на моє переконання проблема в маркетингу, а не в рентабельності. Та знову ж це - на моє переконання, яке базується, як і в моїх опонентів, на припущеннях. Отож без наукового підходу до вирішення проблеми важко буде щось змінити на краще.

І ще одна позитивна тенденція, яку раніше просто не доводилось спостерігати. Голос громади став як-не-як, але більш доступнішим для народних обранців. Зокрема під час слухань активіст Ольга Мицак поділилася «народними думками», які вона збирала напередодні в соціальних мережах стосовно транспортної проблематики. Усі конструктивні думки були озвучені та отримали свою порцію обговорення. Звісно шкода, що на цьому заході був відсутній міський голова, а також хотілося б більшої підтримки громадськості. Та все ж варто констатувати, що зміни є, і вони вселяють стриманий, але оптимізм у вирішенні транспортних проблем міста.

Ярослав Баран



Создан 07 дек 2017



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником