Трускавецький вісник № 96 (1654) від 3 серпня 2018 р.

 

Трускавецький вісник № 96 (1654) від 3 серпня 2018 р.

03.08.2018



У номері: Правове регулювання земельних відносин; Про роздутість чиновницького штату; Короткі новини; Анонси.

Короткі новини

У Трускавці пройде Всеукраїнський турнір з бойових мистецтв

У Трускавці з нагоди святкування Дня Незалежності України пройде Всеукраїнський спортивний турнір з бойових мистецтв «Трускавець OPEN 2018». В програмі заходу передбачено показові виступи та турнірні поєдинки з рукопашного бою, кікбоксингу, боксу, хортингу та ММА (змішаних бойових мистецтв).

Ідея провести спортивний турнір належить атовцям. Зокрема серед організаторів ГО «Золоті леви чорної сотні», ГО «4.5.0. Військово-патріотичне виховання молоді», ГО «Інвалідів –учасників АТО» та ГО «Українська спілка учасників АТО». Турнір пройде під патронатом міського голови Трускавця, за сприяння відділу у справах сім’ї, молоді та спорту Трускавецької міської ради.

Всі поєдинки та показові виступи учасників проходитимуть на бульварі Торосевича, неподалік від бювету мінеральних вод. Для цього перед сходами, що ведуть до бювету, буде встановлено спеціальну сцену/ринг, на якій і відбуватимуться поєдинки.

Організатори запевняють, – буде цікаво та захоплююче, так як в числі учасників до міста прибудуть кращі спортсмени, – бійці, боксери, хортингісти, які видовищно демонструватимуть свої вміння. Багато деталей організатори не поспішають розголошувати, однак обіцяють глядачам кілька годин яскравого спортивного шоу.

- Ідея провести такий турнір виникла досить спонтанно, буквально кілька днів тому, а вже сьогодні ми провели перший організаційний комітет, спільно з відділом у справах сім’ї, молоді та спорту. Попередньо узгодили план заходу, а в подальшому ми ще матимемо кілька зустрічей, для того, щоб організувати все на високому рівні. Хочеться в першу чергу зробити яскраве шоу, яке запам’ятається учасникам і глядачам і відтягнути дітей від комп’ютерів та зацікавити їх спортом, – розповів один з організаторів, атовець Роман Гарасим’як.

Турнір з бойових мистецтв «Трускавець OPEN 2018» пройде в День незалежності, 24 серпня, біля центрального бювету міста-курорту. Деталі заходу будуть повідомлені незабаром.

Ніна Федько, ТрускавецьОнлайн

У Бориславі погоджують межі міста із сусідніми селами

У Бориславі триває процес виготовлення технічної документації по конкретизації меж міста.

Про це ІА ZIK повідомили у Бориславській міській раді

Робоча група, яка займається цим питанням, активно співпрацює із сусідніми населеними пунктами, щоб дійти остаточної згоди у картографічному визначенні та затвердженні реальних «кордонів».

Ще у 1996 році за програмою роздержавлення земель сільськогосподарського призначення сільським радам було передано землі загальнодержавного значення за межами населених пунктів. Оскільки карти, які були виготовлені у той період, не були достатньо точними, а генплан міста потребував коригування, виникла необхідність погодити межі із сусідами для того, щоб уникнути непорозумінь у майбутньому.

На сьогодні уже є попередньо узгоджені межі із селами Модричі та Попелі, з якими розпочато процес виготовлення відповідної документації. Також тривають переговори із с. Ясениця-Сільна та Дережичі, які будуть завершені найближчим часом.

ЗІК

Штат: роздувати чи скорочувати?

Вірш «Держслужбовець»

Протирає штани й рукави на сорочці,

Грає в ігри з комп’ютером, нудиться він,

На пусті балачки тратить гроші державні,

Це державний службовець – і він не один.

Він живе за рахунок всіх тих, що працюють,

Він простий паразит, непотрібний чиряк,

Розуміють усі – його фах непотрібний,

Що ж робити із цим і позбутися як?

Установи і офіси, служби і центри –

Непотрібне життя в них вирує, кипить.

І цукерки, і кава, коньяк і шампанське –

Починаєм корупцію з милих дрібниць.

Де є розум ясний, радикальний, рішучий,

Що розірве оце павутиння брудне?

А наразі надалі бур`ян розквітає

В час, як овоч поживний ще в зародку схне.

 10.09.2007

Розмови про створення Трускавецької ОТГ то розгоряються, то вщухають. Якщо за відлік початку обговорення цієї теми взяти грудень 2015 року (стаття «Великий Трускавець»), то бачимо, що за два з половиною роки ідею Трускавецької ОТГ так і не вдалося реалізувати. А тим часом все йде по-старому, місто живе, як і раніше, згідно вигідної комусь роздутої структури бюрократично-чиновницького апарату. І хоча громадські діячі та здорово мислячі громадяни періодично піднімають тему потреби скорочення надмірно роздутого штату чиновників, проте, як кажуть, віз і нині там. На сесіях Трускавецької міської ради періодично затверджують щораз нові положення, а кількість урядників постійно збільшується на кілька штатних одиниць.

Більше 140 бюрократів на одне місто Трускавець – це не просто багато, це надзвичайно багато. Видатки на їхнє утримання трішки менші, ніж на утримання освіти та медицини. Хочете знати конкретні цифри, тобто у скільки обходиться громаді весь цей штат? Зайдіть на сторінку «Бюджет» в розділі «Економіка» на офіційному сайті Трускавецької міської ради. Там побачите всю необхідну інформацію у вигляді трьох слів «сторінка бюджет редагується». Але, повірте, цифр краще Вам не знати, бо від того, скільки ж грошей місто витрачає на утримання чиновників, можна отримати серцевий удар.

Чи зміниться щось з утворенням ОТГ? Чи не стане тих чиновників ще більше? Відповідь однозначна – ні! Тоді весь непотріб відсіється, а залишаться тільки ті посадовці, потреба в яких дійсно є. А щоб далеко не ходити, візьмімо, для прикладу, Славську ОТГ, де центром об’єднаної територіальної громади є селище-курорт Славське, до котрого приєдналися три сільські ради (всього в ОТГ входять одне селище та сім сіл). Нагадаємо, що в майбутню Трускавецьку ОТГ планується входження одного міста-курорту та семи сіл.

Отже, всю структуру Славської ОТГ можна побачити на одній сторінці офіційного веб-сайту цієї громади за посиланням https://slavska-gromada.gov.ua/aparat-radi-12-53-07-12-02-2018/ Є 45 працівників включно зі старостами сіл та техперсоналом (водій, прибиральниці, опалювачі). До речі, новостворена Славська ОТГ спромоглася зробити нормальний і зрозумілий сайт, чого Трускавець досі не має. Так, трускавчанин на рідному сайті аж ніяк не знайде інформацію ні хто очолює який відділ, ні хто в цьому відділі працює. Жодних прізвищ! А навіщо гласності та публічності? Бо ж люди можуть поцікавитися, чому так багато родичів займають різні адміністративні посади і за яким критерієм проводиться набір на роботу в мерію. Менше знають – краще сплять. А в Славській ОТГ бачимо не лише мінімальну кількість чиновників, а й прізвище кожного, фотографію і дані хто за що відповідає.

Тепер відносно відділів та управлінь. Цікавий факт – у Славській ОТГ є відділ освіти, культури, молоді та спорту. Оце оптимізація! Як думаєте, скільки відділів на цю тематику є у Трускавці? Якщо скажете, що три, то не вгадали. Бо окрім відділу освіти, відділу культури та відділу у справах сім`ї, молоді та спорту Трускавецької міської ради у нас є ще Служба у справах дітей та Центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді. У кожному з цих структурних підрозділів Вам можуть розказати наскільки необхідною є їхня робота – і будуть абсолютно праві. Так, бо і молоддю треба займатися, і шкільництвом, і дозвіллям, і культурою, і неблагополучними сім`ями, і сім`ями, котрі опинилися в складних життєвих обставинах, і іншими соціальними, культурними, гуманітарними проектами. Але все це можна робити в рамках одного відділу! Так, це розуміє кожна тверезомисляча людина, але ж тоді з п’ятьох начальників начальником залишиться лише якийсь один. Тож як образити інших чотирьох? Нехай буде 5, нехай інколи їхні функції дублюються, це можна описати як співпрацю, і нехай ніхто нічого не чіпає. Бюджет Трускавця великий, він все стерпить. А після нас хоч потоп. Так чиновницьке мислення здобуває перемогу над здоровим глуздом.

Інших прикладів – хоч греблю гати. У Славській ОТГ є відділ туризму та комунікацій. У Трускавці жоден відділ чи управління не містить слів «туризм» чи «курорт». Жоден! Є, щоправда, окреме КП «Трускавецький інформаційно-курортний центр». Натомість в нас є управління розвитку міста (по штату чисельніше, ніж весь відділ туризму та комунікацій у Славському), а крім нього є ще відділ інформаційної політики та зв’язків з громадськістю, відділ організаційного забезпечення діяльності виконкому, відділ з питань депутатської діяльності…

Можна передбачити якими будуть аргументи чиновників: Трускавець – це місто обласного значення, нам потрібні і такі кадри, і сякі, мусимо мати відділи, яких не вимагається від інших населених пунктів нижчого рангу. Але такі аргументи – звичайнісінькі відмовки з метою нічого не чіпати. Легше і далі отримувати гроші ні за що, а тільки за «паперову» роботу, плодячи купи макулатури.

Громіздка та багаточисельна структура не завжди означає ефективна. Так, це адмінресурс і кожному міському голові значно зручніше почувати себе великим паном, коли в його підпорядкуванні є не пів, а півтора сотні людських душ. Попередник Андрія Кульчинського Р. Козир з цього приводу навіть придумав собі забавку – рокіровку. Ти очолював відділ у справах сім`ї, молоді та спорту? Підеш очолювати архів. Ти очолювала міський центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді? Підеш керівником управління праці та соцзахисту. А на твоє місце переведемо начальника відділу культури. А ось цей відділ піднесемо до рангу управління, щоб збільшити штат та працевлаштувати кого треба. Так було, перестановки вражали, а про економію коштів ніхто й не думав. Бо ж гроші – громадські, чого їх жаліти. П’ять років гуляй душа, а після нас хоч потоп. Таку саму ситуацію маємо й зараз.

Заради справедливості варто зауважити, що ситуація з роздутим штатом – це не тільки проблема Трускавця. Аналогічна ситуація в інших містах регіону, області, України. Досить глянути хоча б на сусідні міста Борислав чи Дрогобич, де теж побачимо, що «обслуговуючий персонал» мера займає посади, які не потрібні ні громаді в цілому, ні кожному мешканцю міста зокрема.

Що зміниться після утворення ОТГ? Ті працівники сільських рад, які мають колосальний досвід та володіють необхідними вміннями, без роботи не залишаться. Частина їх однозначно буде працевлаштована в органі влади ОТГ. Ті працівники мерії, котрі сумлінно, чесно та професійно виконують свою роботу, залишаться на своїх місцях. Адже як мінімум 40-50 осіб у штаті управління Трускавецької ОТГ мусить бути. І відділ фінансів, і відділ архітектури та містобудування, і управління праці та соцзахисту залишаться, як і деякі інші, котрі виконують повноваження, делеговані громадам державою.

А що ж робити з непотрібними нікому посадами, відділами, конкретними людьми, які там працюють? Відповідь проста – якщо це хороші спеціалісти, то роботу собі вони знайдуть. Як би цинічно це не звучало, та в умовах ринкової економіки громада має діяти як підприємець чи як батько сімейства, а громадські кошти повинні йти на розвиток, а не на проїдання.

Час совка минув, час халяви минає, попереду – час прагматизму. Україна може бути сильною тільки тоді, коли сильною та заможною буде кожна територіальна громада. А об`єднання в ОТГ заради плюсування чиновників та їх чергового розмноження – це була б катастрофа. І для громад, і для України. Тому оптимізація мусить бути, скорочення штату замість роздування теж. І чим швидше цей процес запустити, тим більше виграє громада.

Володимир Ключак

Бориславська влада погано бачить

Нещодавно на власні очі переконався, як у Бориславі працює, а, точніше, пробуксовує медична реформа.

Мій візит до окуліста 2 серпня цього року видається кошмарним сном. О восьмій ранку в реєстратурі видали клієнтам десять талонів до лікаря. Мені вже не дісталося.

Думав, час промине швидко. Бути одинадцятим теж непогано. Проте відразу закрались сумніви, бо талони були видані не за порядком номерів. Скажімо, після третього йшов дев’ятий. Жінка, якій видали останній талон, – була двадцятою. Отже, ще десятеро “висіли” у повітрі.

І ці люди з’явились. Вони прийшли на прийом до окуліста, хоча зранку в загальній черзі до реєстратури я їх не бачив. Напередодні мені там сказали, що завчасно талони не дають і по телефону замовлень не приймають. Тепер ці люди стверджували, що за день до прийому взяли талони в реєстратурі або замовили їх по телефону. Як же так? Сумнозвісний радянський блат процвітає й досі?

Далі сталося несподіване. Дві войовничі жіночки, які мали талони, вирішили не пускати до лікаря тих, хто хоч і мав талони, але прийшов пізніше за них. Спрацював принцип так званої “живої черги”. Дійшло до того, що не пустили лікаря, який мав талон і підійшла його черга відповідно до номеру, вказаному в клаптику паперу. Він деякий час “помпував” свої права, але пробити грізну охорону не зміг. Без черги пускали лише вагітних.

Близько першої години дня, коли всі, хто мав талони, відвідали лікаря, потрапив до окуліста і я. За мною було ще п’ять осіб, найбільш стійких, які витримали це п’ятигодинне чекання. Ще приблизно п’ятнадцять дочасно зійшли з дистанції.

Я розумію, що деякі талони видають не в реєстратурі. Вони безпосередньо потрапляють до лікаря іншої спеціальності, який скеровує свого хворого до окуліста. Але принаймні три медсестри, які не мають жодного стосунку до цього спеціаліста, прийшли зі своїми знайомими, демонструючи в руках талони, провівши цих людей до лікаря. Є рівні, а є рівніші? Якщо реєстратура не має до цього жодного стосунку, як мене запевнили її працівниці, то як у людей з’являються “ліві” талони? Виходить, що будь-хто на клаптику паперу може написати потрібний номер? Чи нас просто вводять в оману, не сміючи відмовити “своїм” і дозволяючи їм поза чергою і в будь-який зручний для них час взяти талони, відмовляючи в них тим, хто законно стоїть у черзі і потребує так само потрапити до лікаря? Чи ці талони лежать не облікованими у доступному місці, і будь-хто може ними скористатися?

Мабуть, криків у черзі і намагань силою прорватися до лікаря не було б, якби в Бориславській поліклініці працював окуліст на повну ставку, а не на чверть, як зараз. Принаймні про це говорили в черзі. Молода спеціалістка приїжджає зі Львова і двічі на тиждень веде прийом пацієнтів по чотири години на день. Одним потоком ідуть до неї ті, кому потрібно пройти медогляд, перевірити зір, поновити дані на комісію з інвалідності чи здійснити хірургічне втручання.

Хлопчині потрапило скло в око. Його пропустили поза чергою, але він швидко вискочив із кабінету. Лікар запропонувала йому почекати, поки прийме останнього пацієнта. Її можна зрозуміти. Або займатися хлопчиною, ігноруючи потреби приблизно двадцяти осіб, які сидять і чекають у коридорі, або все-таки нехай іде все за чергою. Хлопчині підказали звернутися до приватного окуліста, але попередили, що лише за прийом йому доведеться заплатити 150 гривень, не кажучи вже про інші кошти за лікування. У хлопчини не було вибору – і він пішов геть.

Ще одна жінка скаржилася на те, що третій тиждень не може потрапити до окуліста. Спочатку сиділа і чекала в загальній черзі, бо їй не дістався талон. Не кожен здатний витримати п’ятигодинне чекання в коридорі. Навіть якщо в талончику вказаний орієнтовний час прийому (скажімо з 11 до 12 години), то не всі мають можливість поїхати додому, знову витрачаючи вісім гривень (чотири туди і стільки ж назад), щоби потім повернутися. Ось і змушені чекати в поліклініці.

Слід віддати належне лікарю. Вона приймає, що називається, до останнього пацієнта, хоча її законні чотири години праці можуть закінчитися. Але нещодавно вона декілька місяців була на курсах. Борислав узагалі опинився без державного окуліста.

Мабуть, головний лікар може навести лад у реєстратурі, якщо її працівниці справді допускають видачу “лівих” талонів. Якщо ж вони у цьому невинні, то слід з’ясувати, звідки ці талони беруться. Очевидно, це стосується не лише окуліста, а й інших лікарів. Але якщо він не може знайти спеціаліста, який би працював на повну ставку щодня, щоб розвантажити черги, то, мабуть, цією проблемою мав би зацікавитись і Бориславський міський голова. Якщо йому ще не доповіли про неї, то сподіваюся, що мій допис потрапить йому на очі.

Ігор Яворський, депутатський корпус мали би нарешті прийняти рішення і щодо асфальтування вулиці Куліша, яка веде до лікарні. Це жахіття, а не дорога. Взимку водії не ризикували їхати, боячись, що автобуси перекинуться. У вересні почнуться дощі, так що сам час навести лад у серпні. Вулицею Куліша “швидка” везе тих, у кого інсульт чи інфаркт. Хто порахував, скількох невинних людей загробили у буквальному розумінні цього слова по дорозі до лікарні? Ось і виходить, як у тому анекдоті: “Казав лікар: “У морг!” – значить, у морг. Це було би смішно, якби не було так сумно.

Ми кажемо про медичну реформу. Але її не треба, щоби навести елементарний лад у реєстратурі і не допускати видачі “лівих” талонів, знайти окуліста на повну ставку чи заасфальтувати дорогу, що веде до лікарні. Я думаю, що назбирається ще добра сотня подібних “дрібничок”, яка допоможе пацієнтам зберегти здоров’я і саме життя, а для цього медичної реформи не потрібно.

У “Нафтовику Борислава”, куди я скерував цю статтю, сподіваючись на публікацію, ці та подібні проблеми підіймали не раз, але віз і нині там. Невже проблема буде розв’язана лише тоді, коли бориславські можновладці чи їхні родичі потраплять у схожу ситуацію? Чи вони й досі користуються блатом, а тому не долають труднощів, як тисячі простих бориславців? І чому ми повинні потерпати від того, що влада погано бачить і не помічає наших проблем?

Анатолій Власюк, Фейсбук

Правове регулювання земельних відносин

У нашій рубриці «Правова допомога» продовжуємо співпрацю із Стрийським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Сьогодні директор Марія Николаїшин у рамках проекту «Я маю право» надасть консультації, які стосуються окремих питань правового регулювання земельних відносин.

- Про що сьогодні наша розмова, пані Маріє?

- Ми поговоримо про те, як здійснити державну реєстрацію земельної ділянки в державному земельному кадастрі. Зазначу, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою:

- особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;

- власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;

- органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).

- Куди слід звернутися для реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі?

- Для реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі необхідно звернутися до територіального органу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

- Які документи необхідно подати для реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі?

- Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються:

- заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051;

- оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації);

- електронний документ.

- Скільки часу розглядається така заява?

- Строк розгляду заяви: 14 днів з дня реєстрації заяви. Звертаю увагу читачів, що на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, в якому зазначаються відомості, внесені до Поземельної книги, зокрема, кадастровий номер. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки.

- Скільки коштує державна реєстрація земельної ділянки?

- Державна реєстрація земельної ділянки та видача витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на її підтвердження здійснюються безоплатно (додаток 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2011 р. № 835 «Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг» в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2012 р. № 1217).

***

А ми нагадуємо, що на Дрогобиччині діють відділи Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги – бюро правової допомоги. Фахівці приймають за адресою:

- м. Дрогобич, вул. Лесі Українки, 70;

- м. Борислав, вул. Адама Міцкевича, 64;

- м. Трускавець, вул. Данилишиних, 62.

Центр знаходиться за адресою: м. Стрий, вул. О. Бачинської, 1а.

Марія Бойко



Создан 03 авг 2018



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником