Трускавецький вісник № 166 (1724) від 7 грудня 2018 р.

 

Трускавецький вісник № 166 (1724) від 7 грудня 2018 р.

07.12.2018



У номері: Про децентралізацію; Право дитини на працю; Трускавецький виконком попіднімав тарифи; Інформує бібліотека; В ДТП загинула пенсіонерка зі Стебника; Сьогодні в Бориславі – День жалоби; Зупинити рейдерство.

Короткі новини

У Трускавці виконком прийняв рішення про одночасне подорожчання послуг водопостачання, вивезення сміття та проїзду по місті

Вчора, 6 грудня, відбулося засідання виконавчого комітету Трускавецької міської ради. Серед прийнятих рішень найрезонанснішими були рішення про підняття тарифів на ряд послуг. Так, тариф на проїзд у громадському транспорті Трускавця зріс на 1 гривню і тепер становить вже не 4 гривні, а 5. Значно здорожчали і послуги на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів (сміття) та водопостачання та водовідведення.

За 1 кубічний метр води відтепер трускавчани сплачуватимуть більше аж на 4 гривні (27 грн. 83 коп.), на стільки ж більше платитиме кожен трускавчанин за вивіз сміття (16 грн. 34 коп.).

Що цікаво, виконком прийняв рішення про підняття тарифів одноголосно. Ніхто з представників влади навіть не подумав стати на захист простого народу, демонстративно покинути залу чи проголосувати «проти». Голосували «за» міський голова Андрій Кульчинський, заступник мера Олександр Ткаченко, секретар міської ради Наталія Пономаренко, керуюча справами виконкому Олена Петранич, члени виконкому Віра Савка, Олег Габриш, Ігор Пранник, Ігор Михаць, Мирослав Гумега, Олександр Шишко.

Сьогодні в Бориславі – День жалоби

П’ятницю, 7 грудня, у Бориславі оголошено день жалоби. Відповідно до розпорядження міського голови Борислава Ігоря Яворського у місті оголошено день жалоби з метою гідного вшанування пам’яті учасників АТО, які 5-6 грудня відійшли у вічність – Михайла Юркевича та Романа Макоуса.

На знак скорботи цього дня приспущено Державний прапор України із траурною стрічкою на адміністративних будівлях міської ради, виконавчих органів міської ради, підприємствах, установах та організаціях міста. Також обмежено проведення розважально-концертних заходів та трансляцію розважальних теле- та радіопередач на території міста, а також діє заборона на звучання розважальної музики на ринках, у закладах торгівлі та ресторанного господарства, в громадському транспорті.

Власна інформація

Чиста Україна – чиста земля

Ми живемо в епоху бурхливого розвитку цивілізації. Небаченими досі швидкими темпами йде зростання великих та малих міст, розширюється промислове будівництво, збільшується кількість населення. Прозоре, чисте повітря, блакитні ріки, озера, джерела, величні ліси, квітучі гаї – все це величезне багатство може зникнути, якщо людство не схаменеться.

6 грудня в читальній залі Трускавецької центральної міської бібліотеки відбувся екологічний урок «Чиста Україна – чиста земля». Молоді користувачі бібліотеки ділилися своїм баченням впливу технічного прогресу на природу, вносити свою часточку у збереження навколишнього середовища.

З метою екологічної просвіти оформлено виставку-роздум «Людина і природа – союзники чи вороги?», основною метою якої було дбайливе ставлення до природних багатств України.

Підлітки дискутували біля виставки і переглядали запропоновану літературу. У нас є велика надія, що завдяки їхнім старанням люди відчують біль і розпач планети Земля.

Давайте зробимо, щоб наші діти та онуки дихали пахощами квітів, чули спів птахів у лісах, ходили по м’якій травичці, милувалися сходом сонця. Давайте залишимо їм у спадок чисту та прекрасну Землю!

 Підготувала Ореста Касперська, провідний бібліотекар Трускавецької ЦБС

Біля Раневич внаслідок наїзду мікроавтобуса загинула 63-літня стебничанка

Дорожньо-транспортна пригода сталась 6 грудня близько 20.40 на автодорозі «Турка-Пісочне» неподалік села Раневичі Дрогобицького району.

Як попередньо встановили правоохоронці, водій мікроавтобуса «Мерседес Спринтер», 27-річний мешканець Жовківського району, скоїв наїзд на пішохода – 63-річну мешканку міста Стебник. Внаслідок наїзду жінка отримала тілесні ушкодження та померла на місці пригоди.

Наразі правоохоронці встановлюють обставини події, відкрито кримінальне провадження за ч.2 ст. 286 (порушення правил безпеки дорожнього руху) КК України. Санкція статті передбачає покарання – позбавлення волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років або без такого.

Відділ комунікації поліції Львівської області

(Де)централізація

Люблін – місто у Польщі, яке одне з перших відмовилося від державного та «порційного» фінансування. Нині туристична перлина нашої країни-сусіда стала яскравим прикладом для інших населених пунктів як потрібно проводити владну роботу, аби наповнювати місцеві бюджети й самостійно впливати на рішення та події, які відбуваються у межах громади. Досвід цього польського міста вже вивчають понад 40 українських населених пунктів. Причина такого успіху – поступовий та виважений процес децентралізації.

Всесвітньо відомий інтернет-ресурс Wikipedia чітко дає пояснення, що децентралізація – це передача значних повноважень та бюджетів від державних структур органам місцевого самоврядування. Так, аби якомога більше господарських прав мали ті органи, що ближче до людей, де такі повноваження можна реалізовувати найбільш успішно. В основі цього тлумачення – близькість до звичайного мешканця, аби кожен відчував, що саме від нього залежить чи буде відремонтована дорога, яку зарплату отримуватиме міський чи селищний голова…

В сучасних умовах розширення повноважень на місцях необхідне Україні для того, аби нарешті назавжди відійшла у минуле практика вертикальних рішень і безсенсового ручного управління країною. Європейський досвід довів, що децентралізація робить держави сильнішими та багатшими. Нам же потрібно виробити/знайти чітку свою унікальну модель розширення влади у громадах.

Хорошим прикладом у цьому може стати Польща або ж Німеччина (там адміністративна реформа відбулася ще 40 років тому). В обох країнах центральна влада допомогла на місцях провести оптимізацію шкіл, садочків, медичних закладів, а після того передала громадам важелі впливу та бюджет.

Так, у Польщі не проводилася окремо реформа децентралізації й зазначу, що це був далеко не безболісний процес для громадян країни. Разом із нею було змінено низку речей, зокрема освітня галузь, охорона здоров’я, система перерозподілу коштів через бюджет. У нашій країні здебільшого все відбувається навпаки: реформу намагаються провести без змін в адміністративному устрої чи державному управлінні. Вочевидь, така модель є завідома хибною, адже має бути системний підхід, який би базувався на зміні в територіально-адміністративному поділі, а потім на це накладалися б інші реформи, які могли б функціонувати в комплексі.

Ще один цікавий факт децентралізації у Польщі. Ті фахівці, які розробляли реформу були понижені у громадянських правах й ані вони, ані члени їхніх родин впродовж 10 років не могли брати участь в управлінні місцевими громадами. Причина одна – аби не було власних інтересів.

В Україні традиційно «все до навпаки». Так, напередодні очільник Уряду анонсував укрупнення районів в Україні з метою створення приблизно ста таких адміністративно-територіальних одиниць. У владних кабінетах пояснюють це необхідністю існування нових економічно спроможних районів з однаковими можливостями.

За гарною картинкою процесу децентралізації і красивою риторикою Кабміну насправді ховається багато серйозних викликів для всієї держави. Насамперед, якщо відбудеться укрупнення районів (до прикладу, на Львівщині згідно з новою територіальною основою планується три райони) – залишиться невирішеним питання функціонування міст районного та обласного підпорядкування, районних центрів.

Оптимізація районів за пропозицією Кабміну насамперед стане перешкодою для мешканців інших територіальних одиниць – не центрів, адже доводитиметься їздити за простими довідками десятки кілометрів. Так, вже в нашій країні створені міжрайонні прокуратури, суди, управління юстиції, низка інших управлінь, зокрема і поліцейських. Поволі, під гаслами децентралізації, насправді країну без погодження з громадою готують до масштабного укрупнення, а отже до фактичного відходу від самої ідеї децентралізації.

Ще одне важливе питання – юридичне визначення та повноваження об’єднаних територіальних громад. Для завершення реформи децентралізації необхідні зміни в Конституції України. Передовсім необхідно зафіксувати, що основні повноваження на місцях мають виконувати органи місцевого самоврядування, а не державні органи, призначені з Києва. Окрім того, районні та обласні ради зобов’язані створювати власні виконавчі комітети з чітким терміном «ОТГ». Зміни потрібні й у Законі «Про місцеве самоврядування», який прописує повноваження та обов’язки депутатів, голів та працівників органів місцевого самоврядування. В цьому законодавчому документі народні обранці так і не спромоглися вписати всі необхідні пункти, аби визначити статус об’єднаної територіальної громади, а відтак де-юре ОТГ просто випало з системи місцевого самоврядування. А виправляти цю помилку, на жаль, зараз ніхто не збирається, бо це питання «зависло у повітрі» впродовж останніх чотирьох років.

В День місцевого самоврядування бажаю, аби кожен депутат або чиновник відчував свою велику відповідальність за свою громаду й, попри досі невизначеність об’єднаних громад, – впевнений, що кожна з них стане самобутньою частиною нашої України.

Михайло Цимбалюк, голова Львівської обласної партійної організації ВО «Батьківщина», Zaxid.Net

Ірина Садовська: «Законопроект #РейдерствоСтоп спрямований на покращення інвестиційного клімату в Україні»

На доручення Президента України Кабінет міністрів та зокрема Міністерство юстиції разом з народними депутатами та провідними бізнес-асоціаціями розробило законопроект під робочою назвою #РейдерствоСтоп, спрямований на покращення інвестиційного клімату в країні та усунення такого явища, як рейдерство. Про це повідомила заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Ірина Садовська у своєму відеоблозі.

Вона зазначила, що законопроектом пропонується низка змін, насамперед, ліквідація комунальних підприємств. «Така форма здійснення реєстраційних дій себе не виправдала. Найбільша кількість скарг, які надходили до Міністерства юстиції, стосувалися саме дій державних реєстраторів комунальних підприємств», - зауважила Ірина Садовська.

По-друге, всі держреєстратори на 1 січня 2019 року повинні складати кваліфікаційний іспит. По-третє, планується усунути проблему відсутності державних нотаріусів у віддалених регіонах.

Відтепер особа, яка має досвід роботи у сфері вчинення нотаріальних дій та працювала в органах юстиції, місцевого самоврядування або була помічником державного нотаріуса, зможе стати державним нотаріусом за умови відпрацювання трьох років у віддалених регіонах або там, де ускладнений доступ до отримання нотаріальних послуг.

Також відповідно до норм законопроекту 9311 передбачено відчуження частки ТОВ на підставі нотаріально посвідченого договору, або на підставі договору, підписаному електронним кваліфікованим підписом сторін даного договору.

«Ми розробили запобіжник такому негативному явищу, як аграрне рейдерство. Відтепер особа, яка звертається до державного реєстратора за посвідченням договору оренди землі, може попросити проставити в державному реєстрі галочку. Це означатиме, що всі подальші договори, які укладаються цією особою, мають бути нотаріально посвідченими», - пояснила заступник Міністра.

Ще одним важливим нововведенням, включення якого до законопроекту одноголосно запропонували всі бізнес-асоціації, за словами Ірини Садовської, є відхід від сплати 1% приватним нотаріусам у вигляді державного мита. Також у законопроекті закладена важлива норма, відповідно до якої малозабезпечені верстви населення, багатодітні родини, учасники антитерористичної операції матимуть знижку 50% від сплати державного мита при здійсненні реєстрації, якщо громадяни не звільнені від сплати даного мита взагалі.

«Хочу окремо наголосити: всі провідні бізнес-асоціації України, а саме Американська торгівельна палата в Україні (АСС), Європейська Бізнес Асоціація (ЕБА), Спілка українських підприємців (СУП), а також Офіс ефективного регулювання BRDO та Офіс Бізнес-омбудсмена, підтримали ініційований нами законопроект. Сподіваємось, що Верховна Рада якнайшвидше прийме законопроект #РейдерствоСтоп», - наголосила заступник Міністра.

Прес-служба Головного територіального управління юстиції у Львівській області

Про право дитини на працю

Директор Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Марія Николаїшин у своїй консультації торкнеться сьогодні цікавого питання: права дитини на працю.

- Пані Маріє, скажіть, будь ласка, з якого віку може бути прийнята на роботу дитина?

- У статті 21 Закону України «Про охорону дитинства» визначено, що вік, з якого допускається прийняття дитини на роботу становить 16 років. Окрім цього, п’ятнадцятирічні діти можуть працювати на такій роботі, яка не завдає шкоди їхньому здоров’ю та навчанню. Важливо, що згоду на таку роботу має дати однин з батьків або особа, яка замінює їх. Дітям, які молодші 16 років, тривалість робочого часу обмежується, виходячи з потреб їх розвитку та професійної підготовки. Наголошую, що цей час, який витрачений дитиною за згодою власника або уповноваженого ним органу на професійну підготовку в межах встановленого законодавством робочого часу, зараховується як робочий час.

Також хочу зазначити, що діти, які досягли 16 –річного віку, мають право займатися підприємницькою діяльністю, можуть бути членами колективного підприємства та членами селянськогофермерського господарства.

- А чи береться до уваги стан здоров’я дитини?

- Звичайно, враховується стан здоров’я дитини. Дитина приймається на роботу лише після попереднього медичного огляду за наявності письмового медичного висновку про відсутність протипоказань для зайняття трудовою діяльністю. Дитина до досягнення нею 21 річного щорічно проходить обов’язковий профілактичний огляд.

- А чи можуть діти з інвалідністю працювати?

- Так, діти з інвалідністю можуть працювати. Їхня участь у трудовій діяльності можлива через створення відповідної мережі робочих місць.

- Повнолітні особи працівники можуть об’єднуватися у професійні спілки. Чи мають таке право діти?

- Дуже цікаве запитання. Так, звичайно, діти, які працюють, з метою захисту своїх трудових прав можуть створювати професійні спілки або вступати до існуючих професійних спілок. На завершення звертаю увагу на тому, що забороняється залучення дітей до найгірших форм дитячої праці, участі у важких роботах і роботах зі шкідливими або ж небезпечними умовами праці. А також не дозволяється залучати дітей до праці понад встановлений законодавством скорочений робочий час. Державний контроль і нагляд за додержанням трудових прав дитини забезпечується в порядку, встановленому законодавством України.

Звернутися за допомогою з цього питання Ви можете до бюро правової допомоги – відділу цього центру. Фахівці бюро приймають за адресами: м. Дрогобич, вул. Лесі Українки, 70, м. Борислав, вул. Адама Міцкевича, 64, м. Трускавець, вул. Данилишиних, 62. Центр знаходиться за адресою: м. Стрий, вул. О. Бачинської, 1а. Прийом громадян здійснюється з 8.00 до 17.00.

Марія Бойко



Создан 07 дек 2018



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником