Трускавецький вісник № 23 (1758) від 15 лютого 2019 р.

 

Трускавецький вісник № 23 (1758) від 15 лютого 2019 р.

15.02.2019



У номері: Про керування власними фінансами; Грип; Зміна місця голосування; Гігієна праці в дошкільних установах; Трафунки.

Короткі новини

Будьте пильними та звертайтеся в СБУ

Служба безпеки України закликає львів'ян та гостей області бути пильними під час виборчої кампанії.

Ваша безпека – це наша робота. Проте сьогодні, як ніколи, нам дуже потрібна допомога кожного українця, ваша виваженість та вміння не піддаватись на провокації.

Україна – демократична країна і кожен має право на політичну діяльність. Проте все має відбуватися у рамках закону та здорового глузду. Ми впевнені, львів’яни ще раз доведуть, що вони виважені та толерантні.

СБУ не виключає, що ворог захоче використати передвиборчий процес для того, щоб зашкодити Україні. Ми уважно придивляємося до тих, хто може або хоче влаштувати провокації. Ми зробимо все належне для того, щоб вибори пройшли мирно.

Якщо ви маєте інформацію про підготовку теракту; замаху на життя громадських чи державних діячів, людей, які беруть участь у виборах; або знаєте про інші злочини проти виборчих прав і свобод – закликаємо повідомляти про це правоохоронців.

Наші контакти: телефон «гарячої лінії» Управління СБУ у Львівській області (032) 261 61 43, email usbu_lvi@ssu.gov.ua

Уся отримана інформація буде ретельно перевірена. Конфіденційність гарантується.

Прес-центр УСБУ у Львівській області

У Дрогобичі перекинувся автомобіль

Дорожньо-транспортна пригода сталась 13 лютого близько 14.15 на вулиці Пилипа Орлика у місті Дрогобич. Як попередньо встановили поліцейські, водій автомобіля «Опель Вектра», 47-річний місцевий мешканець, не впорався з керуванням, після чого автомобіль з’їхав у кювет та перекинувся. Внаслідок події тілесні ушкодження отримали водій «Опеля» та його 40-річна пасажирка, також мешканка Дрогобича. Окрім травм медики діагностували у водія «алкогольне сп’яніння». Правоохоронці встановлюють обставини події, вирішується питання про відкриття кримінального провадження. Автомобіль скеровано на арештмайданчик.

Відділ комунікації поліції Львівської області

У Дрогобичі неповнолітні розбили вікно крамниці заради крадіжки спиртного

На пульт централізованого спостереження Управління поліції охорони у Львівській області 14 лютого о 02.26 надійшов тривожний сигнал з магазину, який знаходиться у Дрогобичі.

Прибувши на місце події, поліцейські охорони виявили розбите вікно крамниці та двох осіб з сумкою, наповненою алкогольними напоями. Як встановила слідчо-оперативна група Дрогобицького відділу поліції, затриманими виявилися місцеві мешканці віком 14 та 15 років.

Відкрите кримінальне провадження за ч.3 ст.185 Кримінального кодексу України. Санкція статті передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до шести років. Досудове розслідування триває.

Управління поліції охорони у Львівській області

У Бориславі збільшать тариф на вивезення сміття

У Бориславі з 1 березня тариф на вивезення твердих побутових відходів збільшиться майже на 30 грн/м куб. Відповідне рішення «Про коригування тарифу на послугу з вивезення твёрдых побутових відходів комунальному підприємству «Еко-місто»  прийнято на засіданні виконкому Бориславської міської ради.

З 1 березня за вивезення ТПВ силами КП «Еко-Місто» бюджетні установи сплачуватимуть 74,08 грн з ПДВ за м куб, а інші споживачі – 85,43 грн з ПДВ за м куб.

ЗІК

У 2019 році Уряд передасть державні сільгоспземлі у комунальну власність 141 ОТГ, які утворилися протягом 2018 року

У 2019 році продовжиться процес передачі земель сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об’єднаних територіальних громад. Землі отримають 141 ОТГ, які об’єдналися у 2018 році (з їх переліком ви можете ознайомитися на сайті https://decentralization.gov.ua/).

Станом на початок лютого між головними управліннями Держгеокадастру у відповідних областях та всіма ОТГ, щодо яких передбачено передачу землі, укладено меморандуми про співпрацю при здійсненні цих транзакцій.

Як і в минулому році, землі будуть передаватися на баланс ОТГ після проведення інвентаризації, уточнення даних та внесення відомостей до Державного земельного кадастру. Усі процедури із оформлення ділянок перед передачею ОТГ будуть здійснюватися за рахунок Державного бюджету.

Нагадаємо, що на виконання рішення Уряду в рамках децентралізації у сфері земельних відносин Держгеокадастр з 1 лютого минулого року здійснює передачу державних сільгоспземель у комунальну власність об’єднаних територіальних громад.

Загалом у 2018 році 647 ОТГ, які були утворені до 2018 року, отримали у комунальну власність 1,45 млн га державних земель сільськогосподарського призначення.

Довідково: 31 січня 2018 року Уряд схвалив розпорядження № 60-р щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об’єднаних територіальних громад, що дозволяє провести земельну децентралізацію не вдаючись до змін у законодавстві.

Прес-служба Держгеокадастру

Закохані серця

Трускавець відвідала заступниця міністра юстиції України

Сьогодні, 15 лютого, в рамках свого візиту на Львівщину Трускавець відвідала заступниця міністра юстиції України Іванна Смачило. Вона зокрема взяла участь у церемонії «Шлюб за добу» - проекті, котрий діє з ініціативи Мін`юсту.

Весільні церемонії для Трускавця – річ звичайна. Шлюб в церкві, розписка в ЗАГСі, а віднедавна і в таких локаціях як музей історії міста-курорту чи художній музей Михайла Біласа – містяни та гості міста з захопленням спостерігають як красиві вишукано одягнені молодята та їхні друзі і родичі поспішають на весільну церемонію. І кожен прагне сказати добре слово, поблагословити новостворену сім`ю, побажати щасливої долі на многая літа.

Даніель познайомився з Іриною під час навчання юної трускавчанки в університеті в Кракові. Рішення про шлюб виникло спонтанно, в глибині серця. Даніель та Ірина оформили свої відносини та створили нову сім`ю саме сьогодні, 15 лютого, на свято Стрітення. Цей день пригадуватиме їм ті моменти, коли вони стрілися, закохалися і поєднали свої серця, створивши нову сім`ю Новацьких.

Святково прибраний зал, жива музика, келихи шампанського, вишитий рушничок, родина – всі атрибути розписки цивільних шлюбів в Україні залишаються такими ж впродовж тривалого часу. Змінюються лише люди, котрі бажають укласти шлюб і зміцнити таким чином державу. Адже кожна сім`я – це ще одна цеглинка в підвалини рідного краю, це майбутнє нації, це таїнство перетворення двох чужих людей у найрідніші на світі.

Іванна Смачило не втомлювала молодят довгими промовами чи моральними настановами. Вона прекрасно розуміє, що збудувати міцну сім`ю чоловік та дружина можуть тільки слухаючи одне одного, довіряючи одне одному, а без тернів та спотикань ніколи не обходиться. Любові та злагоди молодятам – це побажання звучало не тільки з вуст заступниці міністра юстиції України Іванни Смачило, але й від працівників Трускавецького міського управління юстиції, від директорки Трускавецького інформаційно-курортного центру Віри Сазонової, директорки музею історії Трускавця Галини Коваль та від родичів молодят.

Володимир Ключак

Молодіжно-розважальна програма в бібліотеці

Про любов написано багато, про неї  складають трактати  і поеми, прозаїки пишуть романи, а поети – вірші.

Перше побачення. Перші квіти від коханого. Перший поцілунок. Перша любов… Найчистіше почуття. Багато людей згадують, що перше кохання запам’ятовується назавжди, і хоч бувають почуття сильніші, проте перше – найсвятіше.

14 лютого  у святково прибраній залі  Трускавецької міської центральної бібліотеки відбулася молодіжно-розважальна програма «Закохане серце». Ведучі заходу Грицило Галина та Пфайфер Олександра розповіли учням СШ №1 легенду про святого Валентина. Учасники заходу з цікавістю та захоплення приймали участь у конкурсах «Обери половинку», «Знайомство», «Ти без мене – не ти, я без тебе – не я». Весело пройшов  «Інтелектуальний» конкурс та конкурс цитат. Емоційно пройшли інтерактивні  конкурси «Романтичний танок», «Попелюшка», «Лабіринт». Учасники  конкурсів танцювали, бігали, проходили лабіринт із зав’язаними очима.

За даною темою була оформлена книжкова виставка «Серце, що кохає», на якій була представлена класична та сучасна література для юнацького віку.

Частування солодощами, гарний настрій, позитивні емоції, які панували на святі, створювали надзвичайну атмосферу і бажання продовження святкового дійства.

Підготувала Олександра Пфайфер, провідний бібліотекар обслуговування юнацтва Трускавецької ЦБС

Чи вмієш ти керувати своїми фінансами?

Всім доброго дня! Мене звати Василь Мороз, я консультант компанії ТОВ "ОВБ Алфінанц Україна".

Метою написання цієї статті є популяризація основ фінансової грамотності в суспільстві. Фінансова грамотність по суті це знання, яке допомагає робити наше життя кращим. Це система, з допомогою якої можна досягати поставлених матеріальних цілей.

Коротко про нас: «ОВБ Алфінанц Україна» входить до складу Німецького холдингу «OVB Holding AG».В перекладі з німецької розшифровується як: об’єктивне майнове порадництво. Заснована компанія в м. Кельн, Німеччина в 1970 році. На сьогоднішній час це робота в 15 країнах Європи, та 49 років досвіду. В Україні працюємо вже 12 років. Ми не банк і не страхова компанія. Ми – консалтингова компанія, що об’єднує понад 5 тис. незалежних консультантів по всій Європі. OVB пропонує продукти виключно добірних, провідних і потужних компаній європейського та світового рівня у фінансовій галузі з досвідом роботи на ринку від 50 років до 200 років, які ретельно перевіряються за показниками своєї діяльності та цінами. OVB – це багаторічний високоякісний комплексний фінансовий консалтинг, орієнтований на індивідуальні потреби, побажання та цілі наших клієнтів.

Що ми робимо:

1. Консультуємо людей у сфері фінансів і соціального забезпечення.

2. Займаємось професійним плануванням та досягненням родинних цілей.

3. Рекомендуємо людям оптимальні шляхи збереження і примноження того, що вони вже заробили.

4. Допомагаємо досягати поставлених цілей за допомогою комбінації фінансових інструментів.

5. Показуємо ефективні і раціональні фінансові рішення.

6. Наша робота – це комунікація, фінанси та менеджмент.

Більше по темі:

Якщо розібрати фінансовий ринок, можна виділити такі основні категорії: банки, страхові компанії, кредитні організації, інвестиційний ринок, ринок нерухомості та держава.

Кожна сім'я користується послугами фінансового ринку. Більшість має банківську картку для отримання зарплати, хтось бере кредити, хтось відкриває депозити. На машину нам потрібна «автоцивілка», а коли їдемо за кордон, то необхідно «зелену карту» та медичне страхування. Молоді сім'ї хочуть жити окремо і тому вони купують житло. А є такі люди які інвестують свої кошти в цінні папери, в крипто-валюту, в класичний бізнес. Так чи інакше, всі це роблять в правовому полі держави: сплачують різні види податків, отримують субсидії, пільги, мають право на податкові пільги. Чи дійсно це так? Чи є сім'ї які взагалі ні чим не користуються? Як думаєте чи можуть мати ризики люди, коли вони самі користуються послугами фінансового ринку? Звичайно так. Людина не в змозі самостійно профільтрувати всю інформацію, що стосується фінансового ринку. Це тисячі компаній, тисячі варіантів.

Є інший варіант, коли людина користується послугами фінансового ринку через незалежного фінансового консультанта OVB. В цьому випадку вона отримує ряд переваг:

1. Економія часу. Не потрібно витрачати час на пошук правильного рішення. Достатньо зателефонувати та сказати: «алло, Василь Степанович, мене цікавить така річ…», або «в мене є така ціль, які є варіанти її досягнення?». Я готую інформацію. Ви приймаєте рішення. Чи є важливим для вас економія часу?

2. Послуги НФК для людини є безкоштовними. Це не означає, що ми благодійна організація. Нам платять наші партнери – комісію від укладених договорів. Ми є оптові постачальники фін. послуг не тільки в Україні, але і у 15 країнах Європі і маємо за це великі знижки. Це дає нам можливість зробити продукт вигідним для клієнта і при цьому мати свій інтерес.

3. Комплекс послуг та відстоювання інтересів клієнта. Чи є перевагою для Вас отримувати весь комплекс фінансових послуг в одному місці та мати за плечима надійну компанію, що відстоює ваші інтереси? Це концепція «Алфінанц» – всі фінанси під одним дахом.

4. Незалежна об’єктивна інформація. Наприклад: Ви дізнались з реклами по телевізору, що банк «Супер-пупер» пропонує хороші відсотки. Прийшли туди і хочете поставити гроші на депозит. Чи може менеджер банку сказати вам, що в нас це робити невигідно, зверніться до нашого конкурента?! Звичайно що ні, і це нормально. Це його робота.

Для нас не важливо, в якому з банків-партнерів клієнт буде мати депозит. Для нас важливо, щоб цей депозит мав найкращі умови для клієнта. Людина має незалежну об’єктивну інформацію і вибір.

5. Індивідуальний підхід. Незалежний консультант рекомендує тільки найкращий варіант, виходячи з індивідуальних потреб. Адже вирішення питання може бути дещо іншим ніж Ви думаєте.

 Приклад з життя: приходить клієнт з питанням де взяти кредит на 15 тис. грн. Виявилось, що гроші треба на Айфон 7+ для дочки. З моєї рекомендації клієнт відкрив депозит на півроку з щомісячним внеском 2,5 тис. грн. і пообіцяв дочці якщо вона почекає, то отримає Айфон 8. Через півроку в нього було 15 тис. + 0,5 тис. % по депозиту, а в дочки новий Айфон 8. В результаті він зекономив 4 тис. (15 тис. кредит на рік + 30% річних = 19,5 тис. – 15,5 депозит з відсотками).

6. Довгостроковий сервіс. Філософія компанії – клієнт на все життя. Робота фінансового консультанта в довгостроковій перспективі – це інформування клієнта про останні зміни на фін. ринку, пролонгація договорів, внесення змін в діючі угоди, допомога при заповненні декларацій та відшкодування частини податків. Чи бачите ви перевагу в довгостроковому сервісі?

7. Безпечно і надійно. Можна сміливо говорити про відсутність статистики банкрутств компаній-партнерів OVB за всю історію від їх заснування. Можете особисто в цьому переконатися, здійснивши пошук в офіційних джерелах або мережі Інтернет.Партнери OVB це фінансові установи які є лідерами в своїй галузі на європейському чи світовому рівні з досвідом роботи від 50 до 200 років. Також надійність таких великих компаній підтверджується рейтингом фінансової стійкості на рівні «A» і вище. Це означає, що материнська компанія повністю відповідає за всі свої філії та дочірні компанії. Такий рейтинг надається авторитетними міжнародними рейтинговими агентствами: FitchRatings, (Велика Британія), Moody's (США), Standard &Poor's (США).

Хочу поставити Вам одне питання, яке стосується кожного з нас:

- Що є найважливішим аспектом в житті людей? – більшість відповідає, що це їхнє здоров'я. У Вас це так?

Тоді наступне питання: що є найбільш важливішим після здоров'я? – тут відповідають по різному, але більшість відповідає що це їхні фінанси. У Вас це так?

Самому розібратись в цілях, виставити пріоритети і розробити чіткий фінансовий план на життя доволі складно. В цьому питанні Вам може допомогти Ваш фінансовий консультант.

Живемо разом з Вами в такий час, коли світ стрімко змінюється і розвивається. Розбиратись у всіх сферах нашого життя є неможливим. Якщо Ви хворієте, то лікуєтесь самостійно чи йдете до лікаря? Якщо у Вас поламалося авто, то ремонтуєте самі, чи звертаєтесь на СТО? З фінансами також так. Не чекайте коли у Вас появляться проблеми.

За допомогою нашої стратегії «Premium Select» ми допомагаємо своїм клієнтам як приватним фізичними особам, так і корпоративним клієнтам за відповідних потреб робити правильний вибір з-поміж різних видів продуктів і різних постачальників. Такий комплексний підхід до консалтингу захищає наших клієнтів від інтересів окремих постачальників і дає тільки об’єктивну інформацію.

Ми обговорюємо з клієнтами їх цілі та бажання, аналізуємо їх поточну ситуацію та розробляємо індивідуальні рішення з урахуванням програм державного захисту та підтримки. При цьому основним завданням OVB ось уже понад 49 років є забезпечення основних життєвих потреб.

Почни будувати власний фінансовий дім вже сьогодні! Записуйтесь на безоплатну консультацію та дізнайтесь про Ваші вигоди від співпраці в якості клієнта чи співробітника!

Василь Мороз, консультант компанії ТОВ «ОВБ Алфінанц Україна»

Контактні дані: (097) 610-80-10, (093) 816-32-15, м. Трускавець, вул. Скоропадського, 7 оф. 13, Vasil.Moroz@gmail.com https://www.ovb.ua/

 

Гігієнічні рекомендації, які мають знати працівники харчоблоку дитячих закладів

Особиста гігієна – комплекс систематичних заходів догляду за тілом, що сприяє збереженню здоров’я і приносить відчуття задоволення своїм зовнішнім виглядом. Дотримання правил особистої гігієни – цілком зрозумілий принцип, якому має слідувати кожен. Проте особливо важливим він є для тих, хто працює із продуктами харчування, зокрема для працівників харчоблоку школи чи дошкільного навчального закладу.

Перед початком роботи працівники харчоблоку, приходячи в дошкільний заклад, мають залишити у роздягальні чи спеціальній шафі: верхній одяг, вуличне взуття, головний убір, персональні речі. Змінне робоче взуття зберігається окремо від вуличного, обирати потрібно зручне та легке взуття. Воно не має: зісковзувати з ноги (закриті носок та п’ята), ковзати по підлозі. Бажано, аби підошва робочого взуття добре амортизувала. У цьому випадку зменшується навантаження на хребет і ноги, тож працівник харчоблоку, який майже цілий день проводить «на ногах», менше стомлюватиметься.

Після перевзування працівники: миють руки, надягають санітарний одяг (халат, фартух), забирають волосся під хустку, ковпак чи сіточку. Лише після цього приступають до роботи.

Працівники харчоблоку носять :

- санітарний одяг для робіт, пов’язаних із організацією харчування

- спеціальний одяг для прибирання приміщень

- білий халат або фартух із тканини, під час видачі страв, годування дітей

- фартух із клейонки, для миття посуду

- прибирають волосся під хустку чи ковпак.

На одного працівника харчоблоку в дошкільному закладі розраховують не менше трьох комплектів санітарного одягу. Цей одяг зберігають у спеціально відведеному місці, окремо від верхнього одягу та особистих речей - в іншій шафі або іншій гардеробній. Не варто носити занадто закрите й щільне змінне взуття - воно не дасть ногам «дихати», провокуватиме спітніння й дискомфорт, застібати санітарний одяг шпильками, голками, зберігати у кишенях різні сторонні предмети - вони можуть потрапити в їжу. Під час робочого дня кожен працівник має стежити за тим, аби його одяг був чистим та охайним. Санітарний одяг необхідно змінювати в міру забруднення, але не рідше ніж раз на два дні. Забороняється працівникам харчоблоку у санітарному одязі: виконувати роботи з прибирання приміщень (для цього є спеціальний одяг), виходити на вулицю, знаходитися в інших приміщеннях, зокрема в туалеті. Перед відвідуванням туалету працівники харчоблоку залишають санітарний одяг на вішалці поруч із дверима туалету і надягають лише після того, як ретельно вимиють руки та продезінфікують їх препаратами.

Під час приготування їжі кухар та кухонний працівник щоразу змінюють санітарний одяг відповідно до того, з якими продуктами працюють - сирими, напівфабрикатами чи готовими. Кухар змінює санітарний одяг по закінченні приготування їжі, перед її роздачею. Окрім того, працівники знімають санітарний одяг перед прийманням їжі.

По закінченні роботи працівники харчоблоку вішають санітарний одяг, ставлять змінне взуття у відведене для них місце.

Серед вимог до особистої гігієни працівників харчоблоку однією з найважливіших є миття рук. Працівники мають мити руки: по прибутті в дошкільний заклад, перед тим, як зайти до харчоблоку щоразу перед тим, як повернутися до харчоблоку з іншого місця, зокрема з туалету, після кожного забруднення переходячи від одного виду обробки продуктів до іншого перед тим, як розпочати роздачу їжі, по закінченні роботи.

На харчоблоці біля раковин завжди мають бути: мило - тверде або рідке, паперові рулонні рушники чи індивідуальні рушники для витирання рук. Працівники харчоблоку також мають: коротко підрізати нігті на руках, перед початком роботи знімати каблучки, браслети, буси, сережки-кліпси, годинник тощо. Нігті не можна покривати лаком, адже під час роботи часточки лаку потраплятимуть у їжу. Працівникам харчоблоку на робочому місці заборонено курити, споживати їжу.

Щоденно до початку роботи на харчоблоці: медична сестра - оглядає працівників на наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій. Працівнику харчоблоку заборонено приступати до роботи, якщо у нього наявні симптоми шлунково-кишкових, шкірних, гострих респіраторних вірусних захворювань. Окрім того, працівники харчоблоку зобов’язані негайно повідомляти завідувача дошкільного закладу або медичну сестру про: розлади кишечника підвищення температури. Якщо інфекційне захворювання має хтось із членів родини працівника, він також має бути відсторонений від роботи й допущений до неї лише після негативних аналізів на бацилоносійство. Працівники харчоблоку мають по можливості не допускати травм рук під час роботи. На випадок травми на харчоблоці неодмінно має бути наявна аптечка.

У професійні обов’язки працівників харчоблоку входить створення умов, оптимальних для профілактики та запобігання ризиків, пов’язаних з інфікуванням продуктів харчування. Задля гігієни приміщень проводять: щодня - поточне прибирання усіх приміщень харчоблоку вологим способом 1-2 рази (відповідно до графіка) протягом робочого дня по мірі забруднення - у виробничих приміщеннях наприкінці дня - прибирають харчоблок.

Підлогу, забруднену харчовими залишками, миють гарячою водою з додаванням 2% розчину соди. Працівники здійснюють прибирання: у спеціальному одязі (темному халаті) використовуючи спеціальний промаркований інвентар. Ганчірки, щітки, швабри після користування промивають гарячою водою і занурюють на годину в 1%-вий розчин хлорного вапна або 0,2%-вий розчин хлорантоіну. Для прибирання обідніх столів використовують комплекси з вологої і сухої серветок із мітками «для прибирання столів». Інвентар та одяг для прибирання, мийні засоби мають зберігатися у спеціально відведеному місці. Використовувати цей інвентар і одяг для прибирання інших приміщень заборонено. Окрім того, серветки, ганчірки для прибирання не можна застосовувати для миття посуду.

Генеральне прибирання проводять: щотижня - миючи опалювальні прилади, підвіконня, стіни із застосуванням мийних та дезінфекційних засобів відповідно до інструкцій з їх використання після ремонтних робіт незалежно від графіка прибирань. Під час роботи харчоблоку заборонені будь-які ремонтні роботи.

За утримання приміщень харчоблоку в санітарному стані відповідає кухар, а медична сестра здійснює контроль.

Мирослава Босак, завідувач відділення організації санітарно-гігієнічних досліджень Дрогобицького міжміського відділу ДУ “Львівський обласний лабораторний центр МОЗ України”

Грип та його профілактика

Грип — це високозаразне вірусне захворювання з можливістю тяжких ускладнень та ризиком смерті.

Грип має симптоми, схожі з іншими гострими респіраторними вірусними інфекціями (ГРВІ), але є набагато небезпечнішим. Тому перші ж симптоми ГРВІ вимагають особливої уваги.

Грип дуже легко передається від людини до людини повітряно-крапельним шляхом — коли хвора людина кашляє, чхає чи просто розмовляє. У зоні зараження перебувають усі в радіусі 2 метрів навколо хворого.

Хвора людина, навіть із легкою формою грипу, становить небезпеку для оточуючих протягом усього періоду прояву симптомів — це, в середньому, 7 днів.

Вірус грипу небезпечний, але не всесильний. Можна легко уникнути зараження грипом навіть під час епідемії, якщо дотримуватись кількох простих речей.

Навіть якщо ознак хвороби немає:

- Уникати скупчень людей — аби зменшити вірогідність контактів із хворими людьми, при тому, що деякі з них є заразними навіть до появи очевидних симптомів. Особливо актуально під час сезону грипу та епідемій.

- Користуватися одноразовими масками при необхідності — щоб захистити себе чи оточуючих від зараження. Так маскою повинна користуватися людина, яка доглядає за інфекційним хворим чи просто спілкується з ним. Хвора людина повинна використовувати маску лише в одному випадку: якщо їй доводиться перебувати серед здорових людей, не захищених масками. Маска ефективна, тільки якщо вона прикриває рот і ніс. Важливо пам’ятати, що у будь-якому випадку маску потрібно замінити, як тільки вона стане вологою чи забрудниться. Найкраще користуватися стандартними хірургічними масками, що мають вологостійку поверхню і довго залишаються ефективними. Економити чи лінитися вчасно замінити маску немає сенсу — волога маска не діє. Використані маски ні в якому разі не можна розкладати по кишенях чи сумках — їх потрібно одразу викидати у смітник.

- Повноцінно харчуватися, висипатися, уникати перевтоми — для підвищення опірної здатності організму.

- Користуватися тільки одноразовими паперовими серветками і рушниками — як після миття рук, так і для того, щоб прикрити обличчя під час кашлю, а також при нежиті. Використані серветки необхідно одразу викидати у смітник, оскільки вони також можуть стати джерелом зараження. Багаторазові серветки та рушники, особливо у громадських місцях, суттєво підвищують ризик зараження і широкого розповсюдження інфекції.

Якщо з’явилися ознаки хвороби, додаються ще кілька нескладних заходів:

- Залишатися вдома при перших ознаках хвороби — не йти на роботу або, якщо захворіла дитина, не вести її до школи чи дитячого садочка, щоб не провокувати погіршення стану хворого і не наражати оточуючих на небезпеку, яка може виявитися смертельною для деяких з них.

- Не бігати до лікаря з найменшого приводу — у випадку грипоподібної хвороби Ви ризикуєте спровокувати погіршення власного стану і створити небезпеку зараження для інших людей, що може мати смертельні наслідки для деяких з них. Більше того: лікарня чи поліклініка під час грипозного сезону є місцем високої вірогідності заразитися. Якщо вас непокоїть стан вашого здоров’я — обов’язково звертайтеся до лікаря, але викликайте його додому.

- Ізолювати хвору людину — виділити їй окрему кімнату і посуд, визначити одну людину, яка доглядатиме за нею, і по можливості триматися на відстані 2 метри від хворої людини.

- Прикривати рот і ніс під час кашлю та чхання — аби запобігти розпорошенню інфікованих краплин слизу, які є основним джерелом зараження. Бажано робити це за допомогою одноразових серветок, які після використання одразу викидати у смітник. Якщо Ви прикрили рот руками, їх необхідно одразу вимити з милом чи обробити дезінфікуючим гелем, інакше усі ваші наступні дотики становитимуть небезпеку для інших.

Дотримання цих елементарних правил суттєво підвищує Ваші шанси уникнути небезпечного захворювання і здатне зберегти життя Вам і людям, що знаходяться поруч з Вами.

Л.В. Янківська, завідувач відділення організації епіддосліджень Дрогобицького міжміського відділу ДУ "Львівський обласний лабораторний центр МОЗ України"

Як тимчасово змінити місце голосування без зміни виборчої адреси?

На цю тему сьогодні наша консультація від Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Ми розмовляємо із директором центру Марією Николаїшин.

- Що порадите виборцеві, коли він не може голосувати на тій виборчій дільниці, де включений до списку виборців, але бажає взяти участь у голосуванні?

- Якщо виборець у зв’язку з навчанням, роботою, реабілітацією у санаторії, чи іншими причинами не може проголосувати на виборах Президента України за зареєстрованим місцем проживання, він може тимчасово, на час їх проведення, змінити місце голосування. При цьому, зазначу, що виборча адреса його не змінюється.

- Куди слід звернутися виборцеві?

- Виборцеві необхідно звернутися до відділу ведення Державного реєстру виборців, який знаходиться у кожній міській раді міста обласного значення чи районній державній адміністрації, за умови, якщо виборець голосуватиме в Україні. Якщо ж виборець проживає чи перебуває за межами Україні і має намір голосувати в іншій іноземній державі, він звертається до органу ведення Державного реєстру виборців у Міністерстві закордонних справ України. Там подає заяву про тимчасову зміну місця голосування із зазначенням дільниці чи адреси, за якою він бажає проголосувати. Якщо ж виборець не знає місце знаходження найближчої виборчої дільниці, то може дізнатися безпосередньо у працівників цього відділу. Разом із заявою громадянин надає документ, що посвідчує його особу та підтверджує громадянство України, - паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (якщо особа нещодавно набула громадянства України). Громадяни України – військовослужбовці також можуть надавати посвідчення військовослужбовця або військовий квиток. Статтею 7 Закону України "Про Державний реєстр виборців" передбачено, що звернення виборця про тимчасову зміну місця голосування повинне бути мотивованим. Причиною про тимчасову зміну місця голосування може бути службове відрядження, фактичне проживання не за зареєстрованим місцем проживання, робота або навчання у відповідному населеному пункті або державі, лікування в санаторії.

- Чи може таку заяву до органу ведення Державного реєстру виборців надіслати виборець поштою?

- Заява виборця про тимчасову зміну місця голосування подається до органу ведення Державного реєстру виборців громадянами особисто. Надсилання такої заяви поштою чи електронним листом законодавством не передбачено. До заяви додаються документи (копії документів), які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни виборчої адреси. У разі якщо до заяви додаються копії документів, їх оригінали пред’являються органу ведення Реєстру для перевірки вірності цих копій. До таких документів належать: довідка з місця роботи, довідка з місця навчання, документ, який підтверджує право власності або оренди на житло, яке знаходиться за місцем, де виборець хоче проголосувати, путівка в санаторій, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та інші документи. Виборці, виборча адреса (зареєстроване місце проживання) яких знаходиться на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, можуть не додавати до заяви документи, які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця голосування.

- Чи є обмеження доки потрібно подати заяву про тимчасову зміну місця голосування?

- Таку заяву про тимчасову зміну місця голосування необхідно подати не пізніше, ніж за п’ять днів до дня голосування на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року, тобто до 25 березня 2019 року включно. Тимчасова зміна місця голосування без зміни виборчої адреси забезпечує включення виборця до списку виборців на відповідній виборчій дільниці лише одноразово - на день голосування – 31 березня 2019 року.

- Чи потрібно знову змінювати місце голосування у разі призначення повторного голосування чи потрібно знову змінювати місце голосування?

- Так, у разі призначення повторного голосування, виборцям, які перебуватимуть не за своєю виборчою адресою та мають намір проголосувати, потрібно повторно не пізніше ніж за п’ять днів до дня повторного голосування звернутися до відповідного органу ведення Державного реєстру виборців щодо тимчасової зміни місця голосування.

Нагадуємо нашим читачам, що у разі необхідності Ви можете звернутися за правовою допомогою до бюро правової допомоги – відділу Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Фахівці бюро приймають за адресами: м. Дрогобич, вул. Лесі Українки, 70, м. Борислав, вул. Адама Міцкевича, 64, м. Трускавець, вул. Данилишиних, 62. Центр знаходиться за адресою: м. Стрий, вул. О. Бачинської, 1а. Прийом громадян здійснюється з 8.00 до 17.00.

Марія Бойко



Создан 15 фев 2019



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником