Трускавецький вісник № 78 (1813) від 12 червня 2019 р.

 

Трускавецький вісник № 78 (1813) від 12 червня 2019 р.

12.06.2019



У номері: Із сесії міської ради; Спортивні здобутки; Презентація фільму «Переполох у Трускавці»; Про «Зелену картку» для водіїв; Час як цінність.

Короткі новини

Реабілітаційний центр "Назарет" відсвяткував 15-літній ювілей

Як інформує прес-служба Самбірсько-Дрогобицької єпархії УГКЦ, 9 червня у с. Рихтичі на Дрогобиччині відбулись святкування 15-річчя заснування Реабілітаційного центру "Назарет". З цієї нагоди в храмі, що розташований на території РЦ "Назарет", Божественну Літургію відслужив владика Ярослав, єпископ Самбірсько-Дрогобицький, у співслужінні о. Ігоря Козанкевича, директора БФ "Карітас Самбірсько-Дрогобицької єпархії", та інших священиків, які здійснюють служіння в "Карітас СДЄ". Участь у святкуваннях взяли меценати закладу, а також родичі реабілітантів і реабілітанти-випускники.

Під час проповіді владика Ярослав назвав Реабілітаційний центр "Назарет" домом милосердя, що повстав завдяки старанням ентузіастів з терен Самбірсько-Дрогобицької Єпархії УГКЦ, а сьогодні виріс у всецерковний заклад. "Центр відкриває свої двері перед тими, хто потрапив у скрутне становище, переживає важкий етап власного життя", - наголосив проповідник.

За словами владики, в Центрі учасники реабілітації, звільняючись від узалежнень, наново усвідомлюють гідність людського життя і переживають своє духовне і фізичне зцілення. "Благовість християнської віри полягає в тому, що, незважаючи на те, як би низько людина не впала, вона завжди може розраховувати на Бога, який простягає їй руку допомоги", - сказав єпископ.

Проповідник запевнив, що Господь зціляє людей з розбитим життям, втраченими надіями, перекресленими перспективами, поразками. "Бог бере уламки людського життя і змінює їх на щось прекрасне і сповнене змісту, Він дає зцілення та відновлює мету життя", - додав владика Ярослав. Для цього людина має співдіяти з Богом - Божественним лікарем понівечених людських доль, - який завжди на неї очікує.

Наприкінці проповіді владика Ярослав зазначив, що 15-літній ювілей діяльності РЦ "Назарет" є нагодою подякувати Богові за те, що Він і надалі, як Батько, перебуває поруч зі своїми людьми. "У цей ювілейний день бажаю радості усім членам спільноти «Назарету». Відчуйте у своєму житті Божу присутність і нехай вона внесе новий імпульс у Ваше життя і плани на майбутнє у вашому служінні. Нехай Чоловіколюбний Господь у кожному вашому починанні і ділі дарує через Свого Святого Духа мир, охорону, сприяння і благодатну невидиму допомогу", - побажав спільноті "Назарету" владика Ярослав.

Після завершення Літургії святкування продовжились концертом за участі групи "Мері", групи "Навігатор", італійського співака Альфонсо Олівера та інших виконавців.

Власна інформація

У Дрогобичі громадяни затримали злодюгу, котрий крав ровер

В Дрогобицький відділ поліції 10 червня звернувся 34-річний місцевий мешканець. Він повідомив, що близько 21.30 незнайомець, проникнувши на балкон його квартири, заволодів його велосипедом і намагався втекти. Заявник вибіг на вулицю, разом з сусідами затримав його та зателефонував у поліцію.

Правоохоронці встановили особу зловмисника – 33-річного жителя міста Борислав. Він затриманий в порядку ст. 208 КПК України. За фактом відкрите кримінальне провадження за ч.3 ст. 186 Кримінального кодексу України (грабіж). Статтею передбачене покарання – позбавлення волі на строк від чотирьох до восьми років. Досудове розслідування триває.

Відділ комунікації поліції Львівської області, за матеріалами Наталії Постойко, Дрогобицький ВП

Десять підшипників у Кабального

Головною темою LVI позачергової сесії Трускавецької міської ради VII демократичного скликання, котра відбулася 11 червня, не стало жодне з п’яти питань порядку денного. Тон сесії задав депутат Роман Бучкович, потім тему продовжили інші депутати, а далі проблема вилилася в соціальні мережі. І проблема ця – стан дитячих майданчиків у місті.

В далекому 2010 році тодішній міський голова Трускавця Лев Грицак проблему стану дитячих майданчиків вирішив одним помахом руки. Після зустрічі з керівниками санаторіїв та установ всі дитячі майданчики були закріплені за «шефами». В дуже короткий час майданчики (хоча і не всі 100%) були відремонтовані пофарбовані, обкошені, приведені до ладу. Але потім влада помінялася, і «козирним» було не до дітей та їхніх місць забав.

Станом на сьогодні в місті існує чимало ОСББ, і велика кількість їхніх майданчиків радує людське око. Деякі з них (наприклад, біля Стуса, 14) взагалі під пильним контролем бабусь, котрі, неначе КГБ, чатують, щоб жодна «стороння» «чужа» дитина не залізла на гойдалку чи навіть не ступила ногою на територію закупленого за кошти будинку майданчика. В інших доступ відкритий для всіх, а голови ОСББ слідкують, щоб був пісок у пісочницях, щоб трава була покошена, щоб вчасно підкрутити гайку чи полагодити поломку. Прикладом такого хорошого господарювання є ОСББ на вул. Данилишиних, де керівником є депутат міськради Андрій Степаненко.

Але є й такі занедбані площі забав, що заходити на них страшнувато не тільки дітям, а й дорослим. У високій траві щось шелестить чи сичить, незмащені поіржавілі металеві конструкції скриплять під подувами вітру, а гойдалка на одному кріпленні хитається і наче запрошує до небезпечних екстремальних випробувань. Одним з таких непривабливих «майданчиків» є територія біля Івасюка, 1 та 1-А.

Якщо від майданчика нижче Івасюка, 1 практично нічого не залишилося окрім високих трав та забутої драбинки, то нижче Івасюка, 1-А ряд споруд для забав дітей ще залишилося,і виконують свою місію. Поруч – недавно встановлені тренажери, де любителі спорту можуть покачати прес чи тренувати м`язи рук та ніг. Але в цілому територія виглядає убого, жахливо, неприглядно. А все тому, що на прохання мешканців ОСББ передати їм майданчик на баланс влада міста … відмовила. Як кажуть, і сам не гам, і другому не дам. Тож і далі майданчик на балансі примарного «Трускавецьжитла».

А почалося все на сесії 11 червня із запиту депутата Романа Бучковича: чому в одні пісочниці завозять пісок, а в інші ні? За цим питанням криється дещо ширший контекст – чому всі роботи, які здійснюються в місті, виконуються на округах лояльних провладних депутатів, а «безгоспні» округи чи округи, які в раді представлені опозицією, влада ігнорує? Як каже Роман Бучкович, питання не тільки в піскові для пісочниць, а й в багатьох інших «дрібницях». Для прикладу, в підшипниках, котрі майже одразу після встановлення майданчика вийшли з ладу. Колегу підтримав депутат Андрій Степаненко – підшипник коштує небагато, але от де його купити, де замовити?

Відповідь мера була вбивчою: «Шість підшипників є у Кабального». Згодом виявилося, що не 6, а 10.

Тему майданчиків продовжив депутат Руслан Пристай (округ на Івасюка). Згаданий безгоспний дитячий майданчик на Івасюка, 1-А – це його округ, тож депутат вболіває. І за некошену траву на майданчиках, і за некіс на кладовищах, і за стару каналізаційну мережу на Івасюка, 3 (колись рідного будинку мера). Чіткої відповіді на свої три запити депутат так і не отримав, принаймні на сесії.

Також із запитом виступив депутат Микола Сеньків – щодо неналежного місця вшанування (на паркані) загиблих трускавчан – Героїв АТО. Підняти це питання депутата попросила сестра загиблого Артура Гулика Оксана.

Після запитів сесія пройшла практично без обговорень. Було прийнято рішення «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Роксолани площею 2,1647 га для продажу на земельних торгах (аукціоні) права оренди» (для будівництва готельно-курортного комплексу з аквапарком та закритим басейном), «Про надання дозволу Трускавецькій міській раді на виготовлення документації із землеустрою щодо об’єднання земельних ділянок» (стосується вищеназваної ділянки), «Про створення парку пам’ятки садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення «Адамівка» в м. Трускавець» (в курортному парку), «Про присвоєння звання «Почесний громадянин міста Трускавця» (спортсменці Ірині Гусяк).

Під час розгляду питання «Про внесення змін в показники бюджету міста Трускавця на 2019 рік» знову зачепили питання дитячих майданчиків. Закладені кошти для реконструкції майданчика на Стебницькій, 72 заберуть і віддадуть для брукування доріжки з курортного парку до санаторію «Молдова». Депутати згідні, що доріжку в парку треба зробити, проте дивуються чому кошти на ці потреби забирають власне з майданчика. Як каже депутат від цього округу Юрій Наконечний, сюди ходять бавитися діти з Стебницької 72, 74, 76, 78, 80, Стуса, 2, 4, 6. А бавитися фактично ніде – око радує тільки нова гірка, котру Юрій Наконечний встановив за власні кошти.

Тему стану дитячих майданчиків було піднято 11 червня і в соціальних мережах. Депутат ТМР V та VI скликань Ігор Ластовецький просто опублікував фотографію майданчика на Івасюка. Розгорілася дискусія – хто має наводити лад та за які гроші. Дехто запевняв – аніж надіятися на владу, то краще зробити самому, адже владі не до майданчиків, їй би пошвидше освоїти кошти на ралі, іграшках та фестивалях. Тож не чекати потрібно, а взяти в  руки косу чи інші інструменти та й наводити порядок самому. «Так, ви робіть, а місцева влада за ті грошики влаштовує своє солодке життя», - не погоджувалися інші.

Дискусії тривають, а високі трави стають ще вищими. Між ними причаїлися майданчики, які надіються, що їх зауважать, і що ті десять підшипників, які є у керівника кількох підприємств Олега Кабального, все-таки потраплять на належне місце. І що тут сичатимуть не гадюки, а щебетатимуть пташки і веселитимуться діти. Але це буде при новому мерові і за депутатів нової каденції. Чи, може, зроблять ще оці наостанок?

Володимир Ключак

Переполох у Трускавці

11 червня 2019 р. у трускавецькому кінотеатрі «Злата» відбулася прем’єра дитячого комедійного короткометражного фільму «Переполох у Трускавці» (режисер Олег Бачинський).

Фільм представила «Галицька кіношкола» Трускавця, яка зуміла отримати кошти «Українського культурного фонду» для зйомки кінострічки за участю дітей та зірки кіно. Нею була одна з популярних акторок серіалу «Школа» Олена Курта, яка завітала на прем’єру фільму до міста-курорту. Вона виконала головну роль.

Перемогу у конкурсі «Українського культурного фонду» вдалося здобути завдяки наполегливості начальниці управління розвитком курорту Наталії Скибак, яка супроводжувала проект від самого початку і аж до презентації фільму.

У зйомках взяли участь актриси Львівського музично-драматичного театру ім. Ю.Дрогобича Ольга Дейнека, Алла Латишева-Крук та Наталія Рибалкіна, а також учні «Галицької кіношколи» та інші творчі особистості.

За сюжетом шкільний клас зі своєю вчителькою Оленою Богданівною вирушають до Трускавця на літературний фестиваль. Та за певним збігом обставин із ними в місті-курорті трапляються цікаві пригоди, які допомагають змінити ставлення головної героїні до свого життя…

Після перегляду фільму глядачі мали змогу поспілкуватися з творчою групою. Усіх щиро привітав міський голова Трускавця Андрій Кульчинський, подарувавши провідним актрисам букети троянд.

Із неабияким подарунком приїхала зі столиці й Олена Курта. Вона привезла першу нагороду кінострічки «Переполох у Трускавці» – диплом за перше місце ХХІІІ Міжнародного фестивалю телевізійних фільмів, телерадіопрограм для дітей та юнацтва «Золоте Курча» (м.Київ). Глядачі зустріли цю приємну звістку гучними оплесками.

А згодом пані Олена довго і терпеливо робила селфі з усіма бажаючими та роздавала автографи. А ще давала інтерв'ю юним журналістам «Молодіжного телебачення Трускавця».

Нагадаємо, «Галицька кіношкола» створена Олегом Бачинським у 2012 році як освітній проект кіностудії «Провінція». Працює на базі місцевої школи-гімназії №2 як гурток Будинку дитячо-юнацької творчості Трускавця. Завдання – навчити дітей робити художні твори у сфері кіно. При «Галицькій кіношколі» діє також «Молодіжне телебачення Трускавця», передачі якого (новини й інтерв’ю з цікавими людьми) можна переглянути у мережі Інтернет, діє фотостудія.

Це вже другий короткометражний художній фільм від "Галицької кіношколи", який отримав визнання на фестивалях і конкурсах. Першою є "Історія однієї каблучки".

Ярослав Грицик, газета «Галицька Зоря»

«Галицькі Леви» на Кубку Азова вибороли 5 медалей на чотирьох

1-2 червня в смт. Кирилівка Запорізької області відбувся другий всеукраїнський турнір Кубок Азовського моря з хортингу в розділах «Двобій» і «Сутичка». І змагання на закінчення спортивного та навчального року та початок літа вдалися на всі 200 відсотків і довели своє право стати традиційними і навіть міжнародними. Вже цього року в Кирилівку з’їхалося 140 кращих юних бійців зі всієї України. Звичайно, найбільш чисельно були представлені південні регіони близькі до Кирилівки – Запоріжжя та область, Дніпро, приїхали також Київ, Васильків, та представники Львівщини - команда «Галицькі Леви» Дрогобицького осередку хортингу Львівської обласної федерації хортингу.

Попри те, що змагання проводились лише в контактних розділах «Двобій» та «Сутичка», Запорізька область та Кирилівка планують в подальшому розвивати розділ «Показовий виступ», тож на урочистому відкритті турніру з презентацією технічних та акробатичних можливостей розділу виступили представники команди «Галицькі Леви» Остап Ліщинський, Данило Гера та Вероніка Ткачук (тренер Денис Іваницький).

А юні бійці нашої команди продемонстрували в Кирилівці справжній характер та волю до перемоги – золото в двох розділах – в «Сутичці» та «Двобої» у віковій категорії 10-11 років вага 35-40 кілограм виборов Вадим Дудник. Другим в «Сутичці» в категорії 10-11 років вага 30-35 кг. став Максим Іванців. Третє місце в розділі «Сутичка» в категорії 10-11 років 25-30 кг. здобув  найлегший учасник команди трускавчанин Володя Хомин (тренер Денис Іваницький). Перша золота медаль на перших виїзних змаганнях в активі і у 13-ти річного Олега Гірака у вазі 30-35 кілограм.

За допомогу в організації поїздки на змагання і на море в Кирилівку дякуємо ЗАТ СГК «Дніпро-Бескид» (генеральний директор Олександр Чебаненко), ТзОВ «ГКК «Карпати» (генеральний директор Лев Грицак), Тарасові Матоличу та Русланові Козиру.

Іра Циган

Час як цінність

Близько двох десятків трускавчан знайшли час, щоб переглянути фільм «Час». Демонстрація стрічки, знятої ще вісім років тому, проходила 12 червня в УРБАН-бібліотеці Трускавця. В прохолодному залі імпровізованого «кінотеатру» бібліотеки глядачі не просто подивилися цей фільм, але ще й обговорили його.

Про що фільм? Науково-фантастичний трилер режисера Ендрю Нікола розповідає про світ, в якому основна валюта – не долари і не євро, не золото і не корпоративні права, а час життя. Люди за все розплачуються хвилинами, годинами, днями, роками. Тож у багатих є шанс жити вічно, а бідні економлять кожну хвилину і замість жити розміреним життям змушені бігати, поспішати, суєтитися. Але від того їм легше не стає.

Переповідати сюжет фільму – значить марно витрачати час, адже фільм необхідно дивитися, причому дивитися уважно. Попри фантастичність сюжету і відчуття дивності зображеного режисером та акторами світу є те, що стосується всіх нас. Це час і система. Час як можливість і система як зло. Тому фільм закінчується руйнуванням системи.

Люди часто впадають в крайнощі, кажучи «У мене немає часу» чи «У мене ще так багато часу». Від цих крайнощів застерігали і філософи, і християнські містики, і просто розумні люди. Кожен з нас має той час, який відміряний Богом, і ми до свого життя не можемо доточити ні однієї секунди. Щоправда, ми можемо скоротити своє життя, і не тільки в спосіб суїциду, але й за допомогою шкідливих звичок, нервувань, непотрібних ризиків типу селфі в екстремальних умовах чи експериментів з йогою.

Люди забувають, що головна ціль має полягати не у доточуванні днів до життя, а в насиченні життям цих же днів. Правильно розподілений час, плани і чітко поставлені цілі дозволяють економити години, дні, тижні для приємних речей, на які теж потрібно завжди виділяти час: на відпочинок, розваги, кохання, самотину, роздуми, подорожі.

Вихованці «Галицької Кіношколи», члени міської Асоціації інвалідів, прості трускавчани, які або бачили цей фільм неодноразово, або ж тільки чули про нього, прийшли до УРБАН-бібліотеки на півтори години, щоб замислитися над часом. Час – така ж цінність, як гривні, срібло, криптовалюта, діти, стосунки, пам`ять. Бережімо його і не витрачаймо намарне.

Хоча час вислизає з-поміж пальців, немов пісок, але полюбімо цю гру з піском. Інвестуймо в час, як в себе.

Володимир Ключак

Їдеш до Європи на авто – не забудь «Зелену картку»

З лютого 2019 року в Україні почали суворо дотримуватись вимог законодавства щодо умов перетину державного кордону на автомобілі. Згідно чинного закону «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», кожен український автовласник, який прямує на автівці за кордон, зобов’язаний мати чинний міжнародний страховий сертифікат «Зелена картка». Відтепер його наявність прикордонники перевіряють в кожного водія на кожному пункті перетину державного кордону. У разі відсутності згаданого документу за межі нашої країни автомобіль не пропустять.

Прикордонники так само перевіряють, чи є страховий поліс «Зелена картка» від іноземної страхової компанії і у тих закордонних автовласників, які прагнуть проїхати на територію України. Це не випадково: наша країна входить до Міжнародної системи автомобільного страхування «Зелена картка», правила якої однакові для всіх країн-підписантів.

Що таке «Зелена картка»

Систему «Зелена картка» інколи називають «автоцивілкою міжнародного масштабу». Вона має вже досить тривалу історію, почала діяти ще в 1953 році. Це була відповідь на Рекомендацію Комітету з дорожнього транспорту Європейської економічної комісії ООН, яка мала на меті захистити інтереси власників транзитних автомобілів та потерпілих у країні відвідування. Повоєнна Європа активно будувала автошляхи, які ставали транснаціональними, розвивала наземний транспорт. У таких умовах необхідно було створити єдині правила його страхування при транскордонному русі для беззаперечної компенсації шкоди, які можуть завдавати при ДТП іноземні автовласники на територіях інших країн Європи. Невдовзі вони були напрацьовані та схвалені. Відповідно до Угоди про «Зелену карту», страховий поліс з автоцивільної відповідальності, який був виданий у будь-якій країні, що підписала угоду, вважався дійсним в іншій країні, яка також долучилася до згаданої міжнародної страхової системи.

Країни-члени Міжнародної системи автомобільного страхування брали на себе певні зобов’язання. По-перше, в цих країнах мало діяти обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності автовласників. Також країна повинна була офіційно визнати законність вимог Системи «Зелена картка». Ще однією умовою була наявність Національного Бюро, члени якого безпосередньо займаються здійсненням такого виду страхування. Саме Національне Бюро мало бути компетентною організацією для вирішення всіх питань, пов’язаних із відшкодуванням збитків, завданих з вини водія-нерезидента.

Вже в перший рік створення Системи «Зелена картка» до неї долучилися 14 країн Європи, серед яких були Бельгія, Швейцарія, Данія, Франція, Фінляндія, Велика Британія, Греція та інші. На сьогоднішній день до неї входять 48 країн: всі європейські, ряд азійських (наприклад, Туреччина, Ізраїль, Іран та Азербайджан) та африканських (Туніс та Марокко).

Міжнародний сертифікат «Зелена картка» в усіх цих країнах має уніфіковану форму.

Міжнародне страхування українських водіїв

Україна стала членом Міжнародної системи автомобільного страхування 1997 року. Функції Національного Бюро у нас виконує Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ). Членство страховиків у ньому є неодмінною умовою, що дозволяє їм займатися діяльністю з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Власники автомобілів на українській реєстрації мають зважати, що укладати договори міжнародного страхування «Зелена картка» в нашій країні мають право страхові компанії, які є повними членами МТСБУ (тобто, працюють і на ринку внутрішнього обов’язкового страхування, й міжнародного). До їх числа належать: ПАТ «НАСК «ОРАНТА», ПрАТ «УАСК АСКА», ПрАТ «АСК «ІНГО Україна», ПрАТ «Українська Страхова компанія «КНЯЖА ВІЄННА ІНШУРАНС ГРУП», ТДВ «СТДВ «Глобус», ПрАТ «УТСК», ПрАТ «СК «ПЗУ Україна», АТ «СГ «ТАС» (приватне), ПАТ «СК «УСГ», ПрАТ «СК «Перша».

Згідно чинного законодавства, український водій при виїзді за кордон повинен мати «Зелену картку» саме одного з цих українських страховиків. Звичайно, перелік таких страховиків, що мають право укладати договори міжнародного страхування, із часом може змінюватися. Тому уточнити, в яких саме страхових компаній можна придбати «Зелену картку», можна на сайті МТСБУ: http://www.mtsbu.ua/ua/about_us/full_members_list/.

Прикордонник наш не спить

Обов’язкова автоматизована перевірка наявності «Зеленої картки» в українських водіїв під час виїзду за межі нашої країни була запроваджена в тестовому режимі ще наприкінці 2018 року. Щоправда, тоді її випробовували лише на окремих пунктах перетину державного кордону. З 8 лютого поточного року Державна прикордонна служба України розпочала автоматизовану перевірку наявності та чинності міжнародних страхових полісів уже повсюдно. Підкреслюємо, що така перевірка не є вибірковою, вона стосується кожного водія, який перетинає державний кордон.

Автоматизований процес контролю став можливим завдяки налагодженню чіткого взаємообміну інформацією між системами Центральної бази даних МТСБУ та інформаційно-телекомунікаційною системою прикордонного контролю «ГАРТ-1» Державної прикордонної служби України.

Коли під час перетину кордону український автовласник пред’являє прикордоннику страховий сертифікат «Зелена картка», той перевіряє документ в режимі реального часу шляхом запиту до бази даних (ЦБД МТСБУ). Якщо виявляється, що в базі МТСБУ відсутні дані про цей договір, то вважається, що договір не укладений. В такому випадку (без дійсного страхового сертифікату «Зелена картка»), згідно чинного законодавства, перетин кордону на авто заборонений. Лише на окремих пунктах перетину кордону з лютого місяця цього року понад 11 300 автівок були повернені назад, на українську територію, через відсутність «Зеленої картки». Водіям таких авто було запропоновано укласти договір міжнародного страхування, після чого вони можуть продовжити свою подорож за кордон.

Розбіжності між даними в страховому сертифікаті, який пред’являє автовласник, та тими, що зафіксовані в базі МТСБУ, дають підставу вважати цей поліс фальшивим чи сфальсифікованим. У такому разі водій буде затриманий до з’ясування обставин представниками правоохоронних органів.

Так, лише впродовж перших десяти днів з моменту запровадження автоматизованої перевірки наявності «Зеленої картки» співробітники Держприкордонслужби виявили майже 20 підробок (фальсифікатів) страхових полісів. В МТСБУ застерігають водіїв від спроб фальсифікувати сертифікати «Зелена картка» - такі дії передбачають досить серйозне покарання, якщо виявиться, що це було вчинено навмисне.

Жорсткі заходи до власників фальсифікованих «Зелених карток» чи водіїв, котрі взагалі не мають страхового сертифікату, вживають і за кордоном. Якщо місцева поліція виявляє такий випадок, то штрафує водія на суму в сотні євро, а автомобіль зазвичай відправляється на штрафмайданчик. Не виключено, що автовласник може бути заарештований та навіть відправлений до в’язниці для виявлення всіх обставин справи.

МТСБУ радить водіям завчасно подбати про оформлення міжнародного сертифікату «Зелена картка», а не в останні дні перед поїздкою. Його чинність можна перевірити на сайті МТСБУ (https://gc.mtsbu.ua/MTSBU_Pages/Tree.aspx?autoauth=true) або за телефоном контакт-центру: 0-800-608-800 (для дзвінків з України), у випадку, якщо телефонують з-за кордону: +38 044 239 20 30. Це дозволить убезпечитися від небажаних сценаріїв.

Практичні поради українським водіям, які збираються за кордон

Страховий сертифікат «Зелена картка» повинен мати чинність на території саме тієї країни (чи країн), які автовласник планує відвідати впродовж усієї поїздки, звертають увагу водіїв співробітники МТСБУ. А також на те, що система «Зелена картка» передбачає врегулювання страхових випадків і виплату за ними у відповідності до норм законодавства тієї країни, де відбулося ДТП. Простіше кажучи, якщо ДТП сталося в Польщі, то врегулювання відбуватиметься за польськими законами, якщо в Італії – за італійськими.

Буде корисно ретельно ознайомитися з порядком дій на випадок ДТП за кордоном заздалегідь, ще до запланованої поїздки.

Фахівці МТСБУ нагадують, в першу чергу, автовласникові необхідно зафіксувати обставини ДТП: сфотографувати місце події та ушкодження автомобіля, знайти свідків та занотувати їхні контакти. Зараз співробітники Бюро опрацьовують перелік питань, що найчастіше виникають при ДТП за кордоном, та готують працівників контакт-центру до надання інформаційної допомоги у такому випадку. Тобто, найближчим часом український автовласник зможе отримати поради, як діяти, якщо він потрапив у ДТП за кордоном, зателефонувавши до контакт-центру МТСБУ. Ще раз нагадаємо, що у випадку дзвінка з-за кордону слід користуватись цим номером контакт-центру: +38 044 239 20 30.

В залежності від обставин ДТП та дорожніх правил країни, де воно відбулось, треба отримати довідку від поліції про обставини ДТП чи оформити європротокол. Для цього варто скористатися або українським бланком європротоколу (не забувайте попрохати страховика видати його разом із страховим сертифікатом «Зелена картка»), або заповнити його іноземний аналог – бланки європротоколу ідентичні за структурою та змістом в усіх країнах.

Водій має надати іншим учасникам ДТП копію свого страхового сертифікату. Про таку копію варто подбати наперед. В жодному разі не можна віддавати оригінал сертифікату «Зелена картка»!

Представники МТСБУ радять водіям не підписувати документів, зміст яких вони не розуміють. Якщо ж поліція вимагає підписати документи, а автовласник погано знає мову цієї країни, він має зазначити це в документі і попросити надати його копію.

Для того, щоб отримати страхове відшкодування, українському автовласникові, який став постраждалим у ДТП за кордоном, необхідно звернутися до страхової компанії винуватця ДТП або до Національного Бюро (якщо винуватець не мав полісу ОСЦПВ).

Якщо ж український автовласник сам став винуватцем ДТП за кордоном, відшкодування постраждалому буде здійснюватися згідно умов Системи «Зелена картка». Тобто, його сплатить Національне Бюро постраждалого, а потім виставить рахунок для компенсації до української страхової компанії, яка видала «Зелену картку» нашому автовласнику. Фінансові інтереси винуватця ДТП надійно захищені страховим сертифікатом «Зелена картка», він повинен лише ретельно оформити всі необхідні документи, що фіксують обставини страхової події.

Це основні кроки, про які мають пам’ятати водії, котрі прямують за кордон на автомобілі. А більш докладну консультацію вони завжди можуть отримати в МТСБУ або в свого страховика.

«Зелена картка» надійно захищає спокій та фінансові інтереси українських автовласників під час їхніх поїздок за кордон, - зазначив Володимир Шевченко, Генеральний директор МТСБУ. – Практика доводить, що ця система міжнародного страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів працює ефективно та надійно».

Михайло Вернигора, Національний прес-клуб «Українська перспектива»



Создан 12 июн 2019



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником