Трускавецький вісник № 101 (1836) від 31 липня 2019 р.

 

Трускавецький вісник № 101 (1836) від 31 липня 2019 р.

31.07.2019



У номері: Прес-конференція Андріана Драновського; Короткі новини; Процедура державної реєстрації фізичних осіб-підприємців.

Короткі новини

У Трускавці освятять храм св. Іллі

У неділю, 4 серпня, з нагоди храмового свята святого пророка Іллі в церкві УГКЦ на вул. Стуса пройде Архієрейська Свята Літургія. Про це інформують в парафії. В рамках Служби Божої відбудеться також освячення храму.

Нагадаємо, що церква св. Іллі (УГКЦ) у Трускавці споруджується з середини 1990-х рр. Богослужіння та треби відбуваються в підвальному приміщенні (нижня церква). Проект храму оригінальний та досить складний, а спорудження церкви коштами парафіян затягнувся на довгі роки. І ось нарешті будівництво та оздоблення верхньої частини виконані в такому обсязі, що можна провести чин освячення.

Початок о 11.00. Запрошуються парафіяни та гості міста-курорту.

«Львівобленерго» завершило роботи з виведення за межі карстових провалів повітряної лінії електропередач «Трускавець 91 – Трускавець 7»

23 липня у Львівській облдержадміністрації відбулася апаратна нарада, на якій обговорено проведення природоохоронних заходів щодо зупинки руйнівних процесів у карстових проваллях на території родовища ПАТ «Стебницьке ГХП «Полімінерал».

Під час апаратної наради директор департаменту екології та природних ресурсів Руслан Гречаник зазначив, що ПрАТ «Львівобленерго» завершило роботи з виведення за межі карстових провалів повітряної ЛЕП напругою 35 кВ «Трускавець 91 – Трускавець 7» довжиною 4,5 км. Станом на сьогодні повітряна лінія 220 кВ Стрий – Борислав знаходиться в експлуатації, зауважень до роботи згаданої повітряної лінії немає.

Окрім того, для попередження виникнення надзвичайної ситуації з можливим пошкодженням водопроводу централізованого водопостачання у м. Дрогобич реалізовується проект «Будівництво магістрального водогону Гірне-Дрогобич», а Службою автомобільних доріг у Львівській області розроблено проектно-кошторисну документацію на «Будівництво автомобільної дороги Т-14-02 Східниця – Пісочна на ділянці км 16+100-км 21+700».

Водночас, на нараді наголосили, що заплановано ще ряд заходів, які необхідно завершити з метою недопущення погіршення екологічної ситуації в регіоні.

Власна інформація

СП створюється, верхній бювет колись відкриється (може), ПрАТ «Трускавецькурорт» працює

В останній день липня прес-конференцію для трускавецьких та львівських журналістів провів генеральний директор ПрАТ «Трускавецькурорт» Андріан Драновський. Зустріч з пресою проходила на 9 поверсі готелю «Міротель», в ресторані, з якого відкриваються чудові панорамні краєвиди на Трускавець.

Майже тригодинне спілкування можна поділити умовно на п’ять частин: 1) безпосередньо прес-конференція, 2) спілкування за філіжанкою кави, 3) екскурсія в першу санітарну зону, до джерела Трускавецької «Нафтусі», 4) огляд нижнього бювету, 5) візит до бювету санаторію «Кристал». В цій публікації зупинимося виключно на перших трьох частинах зустрічі з Андріаном Драновським.

Отже, розпочав Андріан Львович зі звіту-презентації. Сума сплачених ПрАТом зборів, податків і платежів до міського бюджету за 2018 рік становить 15 мільйонів 781,9 тис. грн. Це перше місце в Трускавці серед всіх підприємств. Одне з основних бюджетоутворюючих підприємств Трускавця було відзначено Державною фіскальною службою – у лютому 2019 р. ПрАТу вручили подяку за високий рівень податкової культури.

- Це наш внесок у зміцнення фінансової стабільності регіону, - каже Андріан Драновський і переходить до характеристики двох пріоритетних проектів співпраці з громадою: 1) ті, що стосуються розвитку міста та підтримки ініціатив громади, а також просуванню бренду Трускавця за його межами та популяризація головного надбання – мінеральної води «Нафтуся», 2) стан гідромінеральної бази Трускавця, джерел мінеральних вод та умов їхнього обслуговування.

- «Нафтуся» Трускавецького родовища є водою унікальною в своєму роді, - наголошує Андріан Драновський. - Вимоги до її підготовки перед споживанням в бюветі затверджені Вченою радою УНДІ медичної реабілітації та курортології, а якість води підтверджена медичними та бальнеологічними висновками.

Ще в цьому, 2019, році ПрАТ «Трускавецькурорт» планує розробити та втілити в життя проекти екскурсійно-лекційного характеру (у бюветі та на спеціально виділених майданчиках на території ПрАТу), провести медичні та інші професійні форуми (спільно з владою міста та іншими санаторіями й готельно-відпочинковими комплексами), провести семінар на тему збереження родовищ мінеральних вод. Також в ПрАТі планують поширити серію матеріалів, розроблених нами спільно з кандидатом геологічних наук паном Василем Дяківим, спрямованих на збільшення обізнаності споживачів води про процеси, пов’язані з утворенням, видобуванням, обробкою та доставкою мінеральної води до бюветів.

Кульмінацією 2019 року стане урочисте святкування 70-річчя від дня створення (ХІІ.1949) гідрогеологічної режимно-експлуатаційної станції (ГГРЕС). Захід проходитиме  в грудні ц.р. і включатиме Форум, присвяченій живій воді «Нафтуся», її цілющим властивостям, правильному застосуванню та її ролі у житті і процвітанні нашого регіону.

Окремо зупинився Андріан Драновський на темі спільного підприємства. Ініціювання процесу створення СП з міською радою для передачі в спільне користування інфраструктурними об’єктами гідромінеральної бази, правом на обслуговування яких згідно державних ліцензій володіє саме ТОВ «Трускавецькі мінеральні води», керівник ПрАТу вважає однією з найвагоміших заслуг. Нагадаємо, що саме ця тема стала ключовою в житті міста в першій половині цього року, а входження міськради в ТОВ «ТЛВ» відбулося під жорстким продавлюванням чинного мера попри протести мешканців та громадських активістів.

Як каже Андріан Драновський, робота в цьому напрямку триває і надалі, у червні місту передано ряд об’єктів у курортному парку (колодязі та надкаптажні споруди «Едварда», «Фердинанда», «Броніслави», «Юзі», музична альтанка, недіючий туалет, ряд пам’ятників) – цю передачу затверджено рішенням ТМР №1402 від 20.06.2019.

Але не тільки про позитиви та досягнення говорив Андріан Дранвоський. Не оминув увагою він того факту, що ТОВ «Трускавецькі лікувальні води» на даний момент є нерентабельним (-29,3% рентабельності за січень-травень 2019 р.) і вказав на причини цього. Зрештою, тема не нова –чимало малих готелів, вілл, пансіонатів, а останнім часом і великих оздоровчих закладів не укладають угоди на купівлю «Нафтусі», і через це підприємство «ТЛВ» терпить збитки. Із 83 підприємств угоди уклали лише 35, натомість 48 відмовляються. Є й такі, що угоди уклали, але платити не поспішають. З ними спори вирішуються в судовому порядку.

Продовжуючи тему спільного з містом підприємства по видобутку та реалізації мінвод, очільник ПрАТу чітко зупинився на трьох кроках в цьому напрямку: 1) проводиться робота для отримання висновків незалежної юридичної фірми супроводу процесу входження в ТОВ «ТЛВ»; 2) створена та невдовзі розпочне роботу комісія щодо проведення інвентаризації основних засобів ТОВ «Трускавецькі лікувальні води», до її складу входять представники цього товариства та Трускавецької міської ради; 3)  триває процес розробки програми розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання та охорони природних лікувальних ресурсів курорту Трускавець.

Говорячи про найближчі плани, керівник ПрАТу виокремив такі з них: 1) спільно з мерією та депутатським корпусом продовжити організаційну роботу щодо створення спільного підприємства, 2) продовження поточних ремонтних робіт у залах бювету, заміна покрівлі даху, оновлення та впорядкування території навколо бювету, 3) пошуки інвесторів: залучення додаткових інвестицій дасть можливість пожвавити роботу об’єктів у нагірній частині міста, 3) відпрацювання заходів щодо популяризації мінеральних вод Трускавецького родовища.

Одним із запитань до Андріана Драновського була доля верхнього бювету. Скільки ще чекати на його відкриття – 10 років, 20, 50 чи 100? А може цей об’єкт взагалі розібрати до фундаменту і на його місці «бахнути» черговий дев`ятиповерховий готель з ресторанами? А може продати під торговий центр, або ж зробити з нього музей «Нафтусі» чи виставковий зал?

Бювет ніхто не зноситиме, на його місці готель чи ресторан не будуватиме, але й коштів на його реконструкцію зараз немає, - розводить руками Андріан Львович. Адже конструкція відслужила своє, куполоподібний дах поіржавів і становить небезпеку. А відпочивальники можуть пити воду в новому бюветі сан. «Кристал», каже доповідач. Втім, чіткої відповіді коли ж бювет відкриють і чи відкриють взагалі, так і не прозвучало. Пролунав натяк – а яка доцільність? Швидше за все, ми з вами, шановні читачі, навряд чи доживемо до дня відкриття верхнього бювету у Трускавці.

Згадує Андріан Драновський і недобудови, які півмісяцем стоять навколо бювету №2 вже з добрий десяток років, мріє про інвестора, надіється, що спільно з міською владою вони (ПрАТ і ТОВ «ТЛВ») заставлять (!!!) власників майна добудувати об’єкти в нагірній частині міста.

Спілкування з Андріаном Драновським продовжувалося під час кави-брейк та подорожі до першої санітарної зони суворої охорони і центрального бювету. Львівських журналістів, серед яких були представники телеканалу «Перший Західний», Інтернет-видань «Leopolis» та «GalNet», цікавили властивості «Нафтусі», особливості процесу її формування, причини неможливості бутилювання та транспортування цілющої води, питання можливості впровадження платного відпуску мінвод, а навіть те, як укладатимуться стосунки ПрАТу з новою владою Трускавця після майбутніх місцевих виборів. Зрештою, останнє питання можна вважати провокативним, адже станом на сьогодні ніхто не готовий назвати прізвище тієї людини, котра прийде на заміну Андрієві Кульчинському.

На завершення Андріан Драновський наголосив, що очолюване ним підприємство готове до діалогу та співпраці з усіма здоровими силами в місті задля популяризації «Нафтусі» та роботи на спільне благо рідного Трускавця.

Натомість в першій санітарній зоні про особливості формування «Нафтусі» та дбайливу роботу над її збереженням гостям зі Львова розповів головний інженер ТОВ «Трускавецькі лікувальні води» Володимир Кісак.

Після цього гості попрямували до центрального бювету, щоб потім ще поїхати оглянути бювет санаторію «Кристал».

Володимир Ключак

Процедура державної реєстрації фізичних осіб-підприємців

/Консультує міністр юстиції України Павло Петренко/

Доброго дня, шановний Міністре! Звертаюсь до Вас з проханням роз’яснити процедуру державної реєстрації  фізичних осіб-підприємців. Які документи необхідно підготувати і чи можу я зробити це онлайн?

Сергій Никоненко

З чого почати? 

Перш за все, необхідно обрати код  запланованої діяльності за Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД). Перелік КВЕДів можна знайти на сайті Державної служби статистики України http://kved.ukrstat.gov.ua

Далі необхідно підготувати заяву та інші документи для реєстрації себе, як фізичної-особи підприємця.

Одночасно, заявник може обрати спрощену систему оподаткування та/або реєстраційну заяву про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість (ПДВ).

Куди звернутися?

Реєстрацію фізичних осіб - підприємців  уповноважені здійснювати суб’єкти державної реєстрації:

- виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (у разі прийняття відповідною радою рішення про набуття таких повноваженнь), Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації;

- нотаріуси;

- акредитовані суб'єкти (підприємства, які мають акредитацію Міністерства юстиції України).

Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя.

Тобто, якщо особа, яка бажає зареєструватися як фізична особа-підприємець мешкає на території Київської області, вона  може звернутися до будь-якого суб’єкта державної реєстрації в межах Київської області.

Якщо документи для державної реєстрації подані в електронній формі, то державна реєстрація на підставі таких документів проводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах України.

Як подати документи?

Існують дві форми подання документів для державної реєстрації:

1. Паперова форма. Документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

2. Електронна форма. Документи подаються заявником через портал електронних сервісів за посиланням: https://online.minjust.gov.ua

Як проводиться  державна реєстрація ФОП онлайн?

Зареєструвати ФОП онлайн можна дуже швидко і без зайвої бюрократії. Для цього  потрібно зробити наступне:

- зареєструватися на сайті;

- увійти в персональний кабінет;

- сформувати  заяву;

- підписати заяву шляхом накладення  власного кваліфікованого електронного  підпису (КЕП);

- відправити заяву;

- отримати документ.

До заяви додаються оригінали електронних документів для державної реєстрації., опис поданих заявником документів для державної реєстрації, сформований за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру (ЄДР).

Зауважу, що сформовані заяви з додатками за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру блокуються для можливості редагування. Моментом прийняття заяви та документів вважається дата і час реєстрації заяви у ЄДР.

Також, звертаю увагу, що у разі якщо відповідно до законодавства для проведення реєстрації ФОП необхідно подати документи, що підлягають нотаріальному посвідченню (наприклад нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, або нотаріально посвідчений договір про створення сімейного фермерського господарства), реєстрація здійснюється на підставі документів, поданих в паперовій формі.

Це пояснюється тим, що державний реєстратор  за заявою в електронній формі проводить державну реєстрацію виключно на підставі оригіналів електронних документів для державної реєстрації,

Який строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації?

Розгляд документів здійснюється протягом 24 годин після їх надходження, крім вихідних та святкових днів.

Які вимоги до оформлення документів?

Документи, які подаються для державної реєстрації ФОП, повинні відповідати таким вимогам:

- документи мають бути викладені українською мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію). Документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на українську мову із засвідченням вірності перекладу.

- текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);

- документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

- документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;

- заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена

Скільки це коштує?

Реєстрація фізичної особи - підприємця  здійснюється безкоштовно.

Чи може бути відмовлено в державній реєстрації ФОП?

Так,  існують підстави за якими може бути відмовлено у реєстрації ФОП, зокрема:

- документи подано особою, яка не має на це повноважень;

- у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;

- не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;

- наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом;

- наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП;

- подані документи суперечать вимогам законів.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів.

Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.

Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Чи можна оскаржити рішення про відмову у проведенні державної реєстрації ФОП?

Так, до Міністерства юстиції України та до його територіальних органів можуть бути оскаржені рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації, протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги стосовно державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

Також, звичайно, рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до суду.

Що потрібно робити далі після реєстрації?

Після того, як фізична особа зареєструвалася підприємцем їй потрібно звернутися до органів Державної фіскальної служби для подальшої реєстрації як платника податку.

Куди звертатися за більш детальними консультаціями та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з даного приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій Україні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

Відділ інформаційно-аналітичної роботи Головного територіального управління юстиції у Львівській області



Обновлен 01 авг 2019. Создан 31 июл 2019



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником