Трускавецький вісник № 142 (1877) від 31 жовтня 2019 р.

 

Трускавецький вісник № 142 (1877) від 31 жовтня 2019 р.

31.10.2019



У номері: Інтерв’ю з о. Петром Вишневським ЧНІ на тему Хелловіну; Битва за Орів; Муніципальна няня; Короткі новини.

Короткі новини

У Трускавці побували журналісти всеукраїнських видань

УНІАН, «Інтерфакс-Україна», «Факти.ICTV», спеціалізовані журнали та Інтернет-портали TravelPressClub, «Mandria.ua», «EventUkraine» та «Край» - їхні представники відвідують в ці дні Східницю та Трускавець, щоб популяризувати посеред українців відпочинок в рідній державі. І не лише відпочинок, а й оздоровлення, адже послуги з діагностики та лікування, які пропонуються в санаторіях Трускавця, є ефективними. В Європі, у тому числі в багатьох відомих брендових курортах Чехії, Німеччини, Угорщини, Польщі чи Італії, відпочивальникам переважно пропонуються СПА-послуги. Тож не дивно, що кількість європейців, які хоче дійсно лікуватися і тому їде до Трускавця, зростає. Про це говорилося на зустрічі журналістів з міським головою Трускавця Андрієм Кульчинським.

А ще на зустрічі зачепили такі важливі питання як промоційна діяльність Трускавецької міської ради, диверсифікація туристичних потоків, співпраця з іноземними партнерами, пріоритетні напрямки розвитку, інвестиції в капітальне будівництво, цілющі властивості мінеральних вод Трускавця, проблеми, з якими стикається курорт, реформа децентралізації тощо. Після зустрічі з міським головою журналісти відвідали кілька об’єктів санаторно-курортного призначення, в тому числі Міжнародну клініку відновного лікування професора Козявкіна.

Мета престуру – показати, що в Україні є такі унікальні курортно-рекреаційні місця як Трускавець, де є пропозиції лікування, оздоровлення та відпочинку для людей різного віку та різних фінансових можливостей. Організатором престуру є управління курортів та туризму Львівської ОДА.

У Бориславі виявили незаконну зброю та боєприпаси

Як інформує пресслужба прокуратури Львівської області, у середу, 30 жовтня 2019 року, Дрогобицька місцева прокуратура отримала від Служби Безпеки України Львівщини та її місцевого підрозділу інформацію щодо незаконного обігу на території м. Борислава нарізної зброї та бойових припасів. Відтак, прокуратура одразу ж внесла відомості до ЄРДР за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст.263 (незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами) КК України та доручила проведення досудового розслідування слідчим Бориславського відділу поліції ГУ НП у Львівській області.

Цього ж дня, на підставі ухвали слідчого судді, у одному з підсобних приміщень у Бориславі проведено обшук, під час якого виявлено та вилучено закопаними у землю автомат АК-74 із магазином до нього, один корпус гранати Ф-1 і три корпуси гранат РГД-5 з підшивачами до них, тротилову шашку вагою 400 грам, металевий ящик з 431 патронами калібру 7,62х74 та 13 штук калібру 7,62х39.

На даний час проводяться, слідчі (розшукові) дії спрямовані на встановлення осіб, причетних до незаконного зберігання цієї зброї та боєприпасів, а також можливого її протиправного використання на території держави. За вчинення вказаного кримінального правопорушення передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 3 до 7 років.

В музеї міста-курорту відкриють виставку про кримськотатарську спадщину

У неділю, 3 листопада, у Трускавці в музеї історії міста-курорту відбудеться відкриття фотовиставки  кримських митців «Палац в саду. Перлина Кримського ханства». Проєкт реалізується за підтримки кримськотатарської громади м. Львова.

Початок заходу о 16.00.  Запрошуємо!

Власна інформація

Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності

До кінця 2019 року Держгеокадастр планує завершити інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 1018,9 тис. га. Основними етапами цього процесу є топографо-геодезичні роботи, державна реєстрація земельних ділянок у ДЗК та затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Показники станом на 25 жовтня 2019 року:

- проведення топографо-геодезичних робіт на земельних ділянках – 784,5 тис. га (77%);

- державна реєстрація земельних ділянок у ДЗК – 363,5 тис. га (36%);

- затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель – 212,2 тис. га (21%).

Зауважте, з огляду на сприятливі погодні умови, здійснення топографо-геодезичних робіт продовжується. До того ж, затвердження технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель та державна реєстрація земельних ділянок у ДЗК здійснюються камерально та не підпадають під вплив погодних умов.

Задля простеження динаміки змін, що відбуваються протягом тижня, дані оновлюватимуться щосереди.

Пресслужба Держгеокадастру

Отець Петро Вишневський CSsR: «Окультні практики Хелловіну несумісні з наукою Церкви»

Закінчується жовтень і наближається день 1 листопада. В Католицькій Церкві це День Всіх Святих, свято радісне і світле. Натомість 2 листопада відзначається День померлих.

В католицьких країнах Європи і світу в ці дні вірні вшановують людей, котрі жили та померли в ореолі святості. Люди відвідують могили своїх рідних та близьких, запалюють лампадки, моляться.

Проте зараз у світі, і, на жаль, в Україні також замість згадки про День Всіх Святих щораз частіше звучить термін «Хелловін». Можна навіть почути чи прочитати, що представники влади (!) для дітей (!) організовують святкування Хелловіну (!), інколи в розважальних центрах, котрі мають репутацію розсадника розпусти.

Атрибути Хелловіну – гарбузи і переодягання в привидів, зомбі чи мерців – популяризуються, а комерційна вигода зробила зі свята згадки про померлих родичів якусь жахливу пародію. Зрештою, чи не є так само зі святом св. Валентина, св. Миколая, Різдвом та Великоднем, коли втрачається істинна суть свята, а подається щось зовсім інше, часто протилежне? Замість любові – розпуста, замість уваги – змагання в тому, хто отримає дорожчий подарунок, замість урочистої Служби Божої – обжерство і п’янство.

Які загрози несе популяризація Хелловіну? На це запитання відповідає отець Петро Вишневський CSsR зі Згромадження Редемптористів (Congregatio Sanctissimo Redemptoris – Чин Найсвятішого Ізбавителя), настоятель римо-католицької парафії Внебовзяття Найсвятішої Діви Марії у м. Трускавці.

- Отче Петре, розкажіть, будь ласка, про День Всіх Святих.

- Католицька Церква пам’ятає та 1 листопада урочисто згадує відомих та анонімних, колишніх та сучасних святих. Свято всіх святих є одним із найрадісніших днів для християн.

Протягом року майже кожного дня є пам’ять про одного або кількох святих, відомих по імені. Однак їх кількість значно більша. Багато людей прийшли до святості в цілковитій прихованості. Поряд з нами теж є люди, котрі живуть праведним життям і про яких кажуть «це дійсно свята людина!». Інше діло, що ми не завжди їх зауважуємо через їхню скромність, лагідність, доброту, небажання виставляти себе на похвалу.

Тож День Всіх Святих – це день, коли згадуємо і відомих, і незнаних святих. Культ святих збільшує честь Бога. Ми шануємо святих заради Бога, якого вони "представляють". Отже, ми поклоняємось не святим як таким, а поклоняємось Богові, Єдиному в Святій Трійці.

Незважаючи на поширений стереотип, День Всіх Святих – це не день мертвих, а нагадування всім вірним про заклик до святості. Адже кожен з нас покликаний до святості.

А вже наступного дня, 2 листопада, згадують усіх вірних померлих. В Католицькій Церкві це день молитви за тих, хто в чистилищі готується до небесної слави.

День всіх святих, безумовно, відрізняється від Задушного Дня (спогади про всіх вірних мертвих) 2 листопада. Однак разом ці два дні нагадують нам правду про спільноту Церкви, котра включає святих на небі, покутників в чистилищі та живущих на землі. Серед цих трьох станів Церкви відбувається постійний обмін духовними благами через молитву, пам’ять чи жертву. У цьому спілкуванні (причасті) виражається причастя святих.

- Коли почали відзначати це свято?

- Пам’ять усіх святих має своє джерело в згадці про мучеників. У річницю смерті, яка для християн є днем народження для небес, на могилах мучеників служили Євхаристію та читали описи мученицької смерті. Пам’ять про тих, хто кров’ю підтвердив свою віру, ретельно зберігалася в перших християнських громадах. Кожна з місцевих громад мала список своїх мучеників, які самим фактом мучеництва стали близькими до Христа, через що їхнє заступництво набуло особливої сили.

Поступово до цих списків додавались імена не лише мучеників, але й інших людей з особливою святістю. Першим святим із групи мучеників був єпископ Мартин Турський, який помер у 397 році. Отже, свято Всіх Святих походить від згадування мучеників, які віддали своє життя за віру в Христа, і про яких не згадували ні в місцевих мартирологіях, ні під час Святої Меси.

Початки свята сягають IV століття. В Антіохії вшановували пам’ять багатьох безіменних мучеників, про яких згадували в неділю після П’ятидесятниці. У 731 р. Папа Григорій III переніс церемонію з 13 травня на 1 листопада. Нагадую, що це сталося ще тоді, коли Церква ще не була розділена на Західну та Східну, тобто задовго до поділу 1054 року.

- Перенесення Дня Всіх Святих з 13 травня на 1 листопада – один з багатьох випадків, коли Церква, намагаючись викоренити язичництво, пропонувала альтернативу. В Україні це добре видно на прикладах Різдва Христового (язичницька Коляда), Різдва св. Івана Хрестителя (язичницьке Купала), П`ятидесятниці (Зелені Свята), св. Петра і Павла (свято пастухів), св. Йосифа (весняне рівнодення) та інших. То чому ж християни не можуть святкувати Хелловін?

- Отці Церкви, які часто бачили язичницькі звичаї, намагалися надати цим святам християнський вимір. Звичаї, прийняті християнством, сприяли усуненню окультних, язичницьких чи навіть ідолопоклонних посилань. В їх центрі – Христос або святі. Зовсім інша ситуація з Хелловіном, де символіка для широкої публіки ще дуже чітка та розбірлива. Традиція Хелловіна була прийнята з магічних та сатанинських культів. Коріння Хелловіна сягає кельтського язичницького свята Самайн. За даними Британської енциклопедії, його відзначали в день 1 листопада. Вважалося, що тоді розпочнеться новий рік та зимовий сезон. У той темний час, сповнений страху і тремтіння, язичники прагнули заспокоїти примхливих божеств.

Хелловін додатково спонукає вас зосередитись і розважити себе тим, що погане, брудне, несправедливе, темне, потворне, огидне, відразливе, небезпечне. Хелловін як язичницьке свято явно суперечить духу християнства. Фактично це форма відродження неопаганства.

Через постійну пропаганду окультизму та магії в засобах масової інформації, у шкільному середовищі та місцевих громадах варто мати хоча б часткові знання про шкідливість цього «свята», щоб мати змогу знати, як реагувати на заклики «святкувати Хелловін».

Зараз Хелловін – це частина американської поп-культури. В американській традиції «свято» виглядає невинно і, здається, лише задовольняє потребу таємничості, яку підтримують, серед інших, одягання як відьма, вампір, привид чи диявол. Слід пам’ятати, що всі ці персонажі європейської традиції пов’язані з Сатаною.

Провідним елементом, дуже сильно асоційованим з Хелловіном, є порожній гарбуз, який символізує душі, що блукають. Образи, пов’язані з Хелловіном, найчастіше зображують теми смерті, зла, окультизму та міфічних монстрів. Традиційними кольорами цього «свята» є чорний і помаранчевий.

ЗМІ та бізнес, який отримує значні прибутки від «нового» свята, намагаються представити Хелловін як невинні розваги, кумедні костюми та реквізити, як спосіб гарно провести час.

Але насправді є ще ряд важливих моментів, на які я хочу звернути увагу.

По-перше, Хелловін – це пропагування культури смерті, спрямування дітей на магію та маргіналізацію християнських духовних цінностей. Також це баналізація смерті, ран, крові, пов’язана з неповагою до трупів, скелетів, кісток, черепів та людських решток.

Хіба може християнин ставити під сумнів вічне життя, кінцеві речі: остаточний суд, небо чи пекло? Хіба в християнській чи українській традиції показувати кладовище не як місце вічного спочинку, а як місце забав?

По-друге, в Хелловіні нема й краплинки християнської віри, адже на це «свято» немає місця для воскресіння, спокути, Бога, Ісуса, ангелів, святих. Ми віримо в Ісуса Христа чи в гарбуза, зомбі та чорних котів? Якщо ми хочемо називатися християнами, а не «зомбіманами», «привидопоклонниками» чи «свідками гарбуза», то мусимо визначитися з ким ми – з Богом чи Його вічним супротивником.

Наступне, що непокоїть у цьому нібито «невинному» «святі» - це пропаганда забобонів: відьми, феї, ворожіння, гороскопи, привиди, вампіри, зомбі, кажани, демони, сови, гобліни, чорні коти, різне неподобство. Скажімо правду самим собі – це те, що потрібно нам і нашим дітям? Хіба в Україні і в Церкві немає свят, що нам потрібне давнє окультне свято кельтських язичників?

Провадити дітей, підлітків та дорослих до дозволу окультних практик, навіть під приводом веселощів, слід вважати несумісними з навчанням Церкви. Зрештою, так звана «Біблія Сатани» чітко говорить про те, що Хелловін (ніч з 31 жовтня на 1 листопада) є одним з трьох найбільших сатанинських свят (поряд з Вальпургієвою ніччю на 1 травня та … днем народження засновника культу. Тому Католицька Церква порівнює Хелловін з культом сатани.

Екзорцисти підкреслюють, що викликати привидів може бути небезпечно, навіть якщо це робиться у формі розваги. Школи та батьки, настільки часто толерантні та навіть пропагуючі Хелловін, повинні пам’ятати про це.

У Святому Письмі сказано: «Усе досліджуючи, тримайтеся доброго! Стережіться лихого в усякому вигляді! А Сам Бог миру нехай освятить вас цілком досконало, а непорушений дух ваш, і душа, і тіло нехай непорочно збережені будуть на прихід Господа нашого Ісуса Христа!» (1 до Солунян 5:21-23).

Діяльність, яка проводиться під час Хелловіна, прямо заборонена в біблійній Книзі Второзаконня (П`ятикнижжя Мойсеєве): «Як прийдеш у землю, що її Господь, Бог твій, хоче тобі дати, не вчися наслідувати гидоту тих народів. Щоб не було в тебе нікого, хто призводив би свого сина чи свою дочку переходити через вогонь; нікого, хто ворожить, або кидає жеребом, або заговорює, або волхвує; або нашіптує, або викликає духів, або віщує, або розпитує мерців. Бо огидний для Господа кожен, хто це робить, і саме за ці гидкі звичаї Господь, Бог твій, проганяє ці народи перед тобою. Ти мусиш бути бездоганний перед Господом, Богом твоїм. Бо народи, яких ти маєш прогнати, слухаються чарівників і ворожбитів, тобі ж Господь, Бог твій, не дозволяє так чинити» (Втор. 18:9-14). Тож бачимо, що відзначення Хелловіна – це гидота, яка тягне за собою Боже покарання.

У свою чергу Катехизм Католицької Церкви підкреслює: «Усяке вдавання до чаклунства або чародійства, за допомогою яких намагаються заволодіти окультними силами, щоб поставити їх собі на службу й отримати надприродну владу над ближнім, - навіть щоб цим забезпечити його здоров'я, - вступає у важку суперечність із чеснотою релігійності. Ці практики засуджуються ще більше, коли вони супроводжуються наміром зашкодити іншому або коли йдеться про втручання демонів. Носіння амулетів також заслуговує осуду. Спіритизм часто містить у собі ворожбитські або чаклунські практики. Тому Церква нагадує вірним остерігатися їх. Звернення до медицини, названої народною, не узаконює ні викликання злих сил, ні використання легковірності іншої людини» (Катехизм Католицької Церкви, п. 2117).

 - Дякую за роз`яснення. Сподіваюся, що люди задумаються над цим і не пропагуватимуть в Україні одне з найбільших сатанинських «свят» – Хелловін.

Спілкувався Володимир Ключак 

Битва за Орів

Як інформує газета «Джерела Трускавця», у вівторок, 29 жовтня, відбулося засідання сесії Орівської сільської ради, на розгляд якої ініціативна група мешканців винесла проект рішення про приєднання села до Грабовецької ОТГ. Сесія була бурхливою, і фактично перетворилася на протистояння двох груп у селі – тих, хто бачить майбутнє Орова з Трускавцем, і тих, хто хотів би приєднуватися до Грабівців та Дуліб біля Стрия. Відео від «Джерел Трускавця» дає можливість зрозуміти, що село в роздумах.

Доля Орова – в руках орівчан, тож негоже комусь зі сторони пхатися в орівські справи, щось вимагати, а навіть і радити. Позиція і однієї, і другої сторін зрозуміла – хтось має родину в Трускавці, а хтось в Стрию, хтось боїться гегемонії близького сусіда-курорту, а хтось переживає, що в великій та розтягнутій Грабовецькій ОТГ Орів буде на правах найменшого брата, а то й пасинка.

Але з сесії ОСР 29 жовтня, хоча вона й закінчилася нічим, вже можна зробити один висновок – битва за Орів не просто розпочалася, вона переходить у гостру наступальну стадію. І свідченням цього є присутність в Орові представників найпотужніших груп впливу Трускавця.

По-перше, сам факт неодноразової присутності в Орові міського голови Трускавця Андрія Кульчинського разом з вихідцями з Орова, які проживають і працюють у Трускавці, свідчить, що Андрій Богданович робить серйозну ставку на голоси орівчан на майбутніх виборах.

Співпраця Трускавця та Орова розпочалася фактично з початку цієї каденції – з кінця 2015 року. Андрій Кульчинський ніколи не приховував, що є прихильником ідеї «Великого Трускавця», який зокрема включав би й Орів. Доказом цьому є стаття з кінця 2015 року «Великий Трускавець» (посилання https://protruskavets.org.ua/velykyj-truskavets/), в якій вперше вжито цей термін і вперше здійснено спробу обґрунтувати цю ідею, яка на той час вважалася нереальною. Але віра зрушує гори, і виглядає на те, що віра чинного очільника міста-курорту у Великий Трускавець стане реальністю, бо Орів вже включено до Перспективного плану утворення Трускавецької ОТГ.

По-друге, факт висвітлення орівської тематики газетою «Джерела Трускавця» свідчить, що група мера Трускавця 2010-2015 рр. Руслана Козира теж розігруватиме «орівську карту».

Виїзд представників редакції згаданої вище газети (журналістів, відеооператора) та представників ГО «Рада міста» до Орова відбувається вже не вперше, і ніколи не «вхолосту». Хоча з самого початку обговорення адмінреформи Руслан Козир і його прихильники чітко дотримувалися думки, що Трускавець мав би об’єднуватися виключно зі Станилею та Модричами, без Доброгостова, Уличного та Орова, але в той же час як непогані стратеги розуміють, що потрібно мати і план «Б». Тому редакційні десанти до села через гору за участю прихильників Руслана Ярославовича з орівським корінням вже не є чимось надзвичайним, а сприймаються як частина піар-кампанії.

По-третє, не вперше до Орова їдуть і представники ще однієї потужної та політично впливової групи Трускавця – прихильники Ігоря Кісака, найголовнішого опонента Андрія Кульчинського на виборах 2015 та 2020 років. Ігор Володимирович і особисто їздить в це мальовниче село (от, хоча б на урочистості на горі Бренів), і його соратники не оминають Орова. Депутат Трускавецької міської ради Роман Бучкович, голова Трускавецького Автомайдану Олександр Богуцький, колишній депутат ТМР, представник Конгресу українських націоналістів м. Трускавця Ігор Ластовецький та інші відомі у Трускавці люди з «пулу» Ігоря Кісака час від часу «світяться» в Орові, щоб вивчити ситуацію з адмінреформою зсередини та показати орівчанам, що доля цього села їм не байдужа. Як і в Руслана Козира, у Ігоря Кісака спочатку категорично виступали проти ідеї Великого Трускавця, вимагаючи цифр, обґрунтувань та обговорень, але останнім часом категоричність висловів дещо зникла.

Ну і по-четверте, не омине Орів своєю увагою ще один гравець на політичній арені Трускавця, найімовірніше, що кандидат на посаду міського голови Трускавця чи Трускавецької ОТГ), мер Трускавця 2002-2010 рр. Лев Ярославович Грицак. Промовистим є той факт, що під час сесії Орівської сільської ради 29 жовтня передається стос газет «Франкова криниця Підгір`я». Це добре видно на відео від «Джерел Трускавця». Цікаво, що передає ці газети рука людини не з оточення Лева Грицака, а представник іншої трускавецької групи. Але про альянси «за когось» чи «проти когось» вартує написати окрему публікацію.

Лев Грицак досі публічно не висловлювався щодо того за він чи проти Великого Трускавця, але під час одного із засідань президії «Ради Старійшин», коли Олександр Павлович Грищенко доповідав питання адмінреформи, Лев Ярославович змовчав на всі категоричні висловлювання, що з Оровом нам не по дорозі. А в одному з коментарів у вересні 2019 року Лев Грицак пише (щоправда, не відносно Орова, а відносно Доброгостова): «Вважаю, що село Доброгостів достойне того, щоб там збудувати в центрі комплекс, який би включав пожежну частину, кінотеатр, дискотеку, бібліотеку з комп`ютерним обладнанням, пристойний медичний центр, поштове відділення». І ця фраза є яскравим свідченням, що боротьба за крісло у Трускавці точитиметься не лише серед виборців курорту, але й по селах.

Сесія Орівської сільської ради 29 жовтня так і не розставила крапки над «і». Наразі ні прихильники об`єднання з Трускавцем, ні прихильники об`єднання з Грабівцями не мають в Орові абсолютної, чи хоча б переважаючої більшості. Одні бояться, що Трускавець розпоряджатиметься землями села, інші в шоці, що Орів приєднають до іншого села, про розташування якого багато хто й не знає.

Але битва за Орів насправді йде вже не так між Грабівцями і Трускавцем. Битва за Орів йде у самому Трускавці. Майже дві тисячі населення в Орові плюс кілька тисяч мешканців з орівським корінням безпосередньо у Трускавці – це велика сила, яку не можуть ігнорувати ні Лев Грицак, ні Ігор Кісак, ні Руслан Козир, ні Андрій Кульчинський. І не ігноруватимуть, ось побачите.

Володимир К.

Муніципальна няня як вид соціальної допомоги батькам

Цього року у нашій державі розпочалася реалізація ще одного виду соціальної допомоги для батьків під назвою «муніципальна няня». Саме про це сьогодні ми у рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО» поговоримо із директором Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Марією Николаїшин.

- Пані Маріє, скажіть, хто може отримати соціальну допомогу за Програмою муніципальна няня?

- Отримати компенсацію в розмірі 1626 грн до щомісячної допомоги по догляду за дитиною можуть сім’ї, які виховують дітей віком до трьох років. Зазначу, це додаткова грошова допомога, яку може отримати молода сім’я.

- Хто не може отримати такий вид соціальної допомоги?

- Ця допомога не передбачена для прийомної сім'ї і для дитячих будинків сімейного типу. До них соціальна допомога уже надходить за іншими програмами.

- Роз’ясніть, чи матері необхідно виходити на роботу, для того, щоб отримати цю компенсацію за послугу муніципальна няня?

- Незалежно від того виходить мама на роботу або ж залишається у відпустці по догляду за дитиною, вона може укласти договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років з муніципальною нянею та отримати додаткову допомогу на дитину.

- Чи можуть родичі дитини (бабуся, дідусь, тітка дядько) бути муніципальною нянею?

- Звичайно, можуть, обмежень у даному випадку немає. Треба лише зареєструватися або фізичною особою підприємцем або юридичною особою, яка надає послугу догляду за дітьми до 3-х років. Це особливо вигідно тим бабусям чи дідусям, яким не вистачає страхового стажу до пенсії.

- Хто може звернутися за отриманням компенсації за цю послугу, найнявши муніципальну няню?

- Найняти муніципальну няню, уклавши з нею договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років, може як батько так і мати дитини або ж опікун дитини до трьох років. Потрібно обрати няню, укласти з нею офіційний договір, який не потребує нотаріального завірення, і подати документи у найближче управління соціального захисту населення. Звертаю увагу, що окрім заяви про надання допомоги, треба надати копію договору з нянею, свідоцтво про народження дитини, копію сторінок паспорту мами або тата чи опікуназаявника на отримання цієї компенсації, підтверджуючі документи про оплату послуги няні. Такі документи про оплату послуги муніципальної няні надаються щомісяця до 5 числа. Можна буде це зробити й шляхом надсилання підтверджуючих документів витрат на няню он -лайн. Якщо ж вчасно не надіслати підтвердження до управління соціального захисту, того місяця компенсацію не виплатять. То ж будьте уважні, вчасно подавайте підтверджуючі документи.

- Чи може така муніципальна няня мати кілька договорів із різними сім’ями?

- Буває так, що сім’я наймає няню не на повний робочий день. Тоді муніципальна няня має змогу оформити два договори з різними сім’ями. Скажімо, одній допомагати до обіду, іншій – після обіду. Офіційне оформлення няні дасть змогу обом сім’ям отримувати від держави додатково 1 626 гривень до щомісячних 860 грн виплат на дитину. Зверну увагу ще на один цікавий аспект: у сім’ї є двоє маленьких дітей до трирічного віку. У цьому випадку батьки мають оформити два договори з одною муніципальною нянею і отримувати додатково на кожну дитину 1 626 грн.

- Чи є передбачено типовий договір батьків з муніципальною нянею?

- Розроблення та затвердження типової форми цього виду договору законодавством на сьогодні не передбачено. Тому документ може мати довільну форму. Головне, щоб в ньому була зазначена детальна інформація про послугу, яку надаватиме муніципальна няня.

- Що потрібно зробити няні, щоб офіційно оформитись на роботу?

- Жінка, яка прагне офіційного працевлаштування в сім’ї по догляду за дітьми, має бути фізична особа-підприємець КВЕД 97.00, КВЕД 88.91/ або ж юридична особа підприємець КВЕД 78.20, КВЕД 85.10 та відкрити рахунок у банку, на який надходитиме її заробітна плата.

***

Нагадуємо нашим читачам, що у разі необхідності Ви можете звернутися за правовою допомогою до бюро правової допомоги – відділу Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Фахівці бюро приймають за адресами: м. Дрогобич, вул. Лесі Українки, 70, м. Борислав, вул. Адама Міцкевича, 64, м. Трускавець, вул. Данилишиних, 62. Центр знаходиться за адресою: м. Стрий, вул. О. Бачинської, 1а. Прийом громадян здійснюється з 8.00 до 17.00.

Марія Бойко




Обновлен 01 ноя 2019. Создан 31 окт 2019



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником