Трускавецький вісник № 57 (600) від 22 квітня 2013 р.

 

Трускавецький вісник № 57 (600) від 22 квітня 2013 р.

22.04.2013



 

У номері: Короткі новини; Із сесії Трускавецької міської ради; Ремонт доріг потребує коштів; Гості просять тиші; Про сланцевий газ; Із засідань Дискусійного клубу в Дрогобичі та Бориславі; Кримінальні новини; Популярну книгарню Дрогобича захистили від приватизації.

Новини Трускавця та регіону

Рух на вулиці Воробкевича буде частково обмежено

Під час понеділкової наради у Трускавці 22 квітня було повідомлено, що цього тижня будуть розпочаті роботи із заміни інженерних мереж (водопровід, каналізація) на вулиці Сидора Воробкевича. В зв’язку з цим буде обмежено рух транспорту на цій вулиці. Після заміни інженерних мереж, яку за словами мера закінчать у травні, а за словами генерального директора трускавецького водоканалу Володимира Возняка до початку червня, розпочнуться роботи з капітального ремонту цієї вулиці.

Саме старі інженерно-технічні мережі були основною причиною того, що вулиця Воробкевича не ремонтувалася, хоча стан її викликає співчуття як у водіїв, так і в пасажирів та звичайних пішоходів. Жителі міста-курорту, гості та відпочивальники давно висловлювали побажання, що Воробкевича варто відремонтувати і то в найближчому часі. І от є надія, що будуть певні зрушення і цією вулицею можна буде колись проїхати, не наражаючи своє авто на небезпеку.

Додаємо коментар заступника міського голови Трускавця Петра Нестерівського: «Тендер на проведення капітального ремонту проводився у 2010 році і його виграло підприємство «Дорсервіс» зі Стебника. У 2012 році воно розпочало роботи на цій вулиці і встигло викласти бруківкою частину тротуарів, на що було затрачено 153 тисячі гривень. За дорожнє полотно не бралися через незадовільний стан водопроводу, що там пролягає. А знаходиться він на балансі Трускавецького водоканалу, який до цієї роботи ще не приступав. Є сподівання, що 23 квітня цього року водоканал приступить до ремонту цього водогону. Після цього «Дорсервіс» буде готовий продовжити капітальні роботи на цій вулиці, що обійдеться міському бюджету в 1 мільйон 300 тисяч гривень. Замовником робіт виступає УЖКГіБ Трускавецької міської ради».

На Модричах згоріло шість дачних будиночків

Як повідомив начальник відділу Державної служби з надзвичайних ситуацій у Трускавці Володимир Гординський, внаслідок підпалу сухої трави минулого тижня (п’ятниця, 19 квітня) дощенту згоріли шість дачних будиночків в селі Модричі. Горіла суха трава на Модричах і в неділю, але цього разу таких збитків завдано не було. А всього вогнеборці виїжджали цього тижня на гасіння пожежі вісім разів. У Трускавці зокрема, це було гасіння сухої трави поблизу автозупинки неподалік міської лікарні, гасіння трави неподалік клініки професора Козявкіна, а також ситуація в одній із квартир в будинку на вулиці Стебницькій. Залишена без нагляду на плиті каструля почала горіти і смердіти, що мало не здох пес, який знаходився у приміщенні – його пожежникам довелося виносити на вулицю. Злощасну каструлю теж винесли з приміщення. Шланги для гасіння пожежі в цьому випадку застосовувати не довелося.

Повертаючись до теми спалювання сухої трави, варто зауважити, що лише недалекоглядні людці, зловмисники та вороги природи можуть таке робити. Так, зокрема у лісі неподалік Трускавця на Мазепи (біля колії в сторону Стебника) невідомі підпалили сухе листя, пошкоджено значну площу. Жалюгідний стан цієї ділянки лісу показує варварство тих осіб, які йдуть у ліс не лише відпочити та насолодитися спокоєм, природою, тишею, аурою живого середовища, але показують своє безкультур’я написами на деревах, вивішуванням різних предметів на гілках, битими пляшками, пластиком, сміттям, а також непогашеними вогнищами. Варто не заплющувати очі на таке неподобство, а покарати винних згідно всієї суворості закону, щоб іншим неповадно було. Бо через одного чи кількох виродків страждають десятки чи й сотні нормальних мешканців, для яких відпочинок на природі – найкраща форма відпочинку.

Лісові «націоналісти»

У лісосмузі поблизу Трускавця, неподалік залізничної колії на вулиці Мазепи невідомі особи вивісили національний синьо-жовтий прапор на одній із верхівок дерев. Також стовбури дерев обмальовані зеленою фарбою. Але замість звичайних матюків чи власних імен та зізнань в любові цього разу виведені різноманітні патріотичні гасла, навіть є зображення державного герба України. Провокація явно подібна на гасла типу «Зупинимо русифікацію разом!», «Зека геть», «Ні язику в Україні» та інші, якими обписані паркани, будівельні загорожі, стіни шкіл та громадських будівель.

Прибирати і більше не смітити

У Трускавці в суботу, 20 квітня, пройшла загальноміська толока. Участь в ній взяли представники органів місцевого самоврядування, громадські організації, політичні партії, небайдужі мешканці. Щоправда, як було зазначено на нараді у міського голови, громада чомусь пасивна в таких речах. Навряд чи звичайні заклики вийти на толоку здатні змінити стиль мислення, коли все, що відбувається за межами порогу квартири, людину не цікавить. Втім, набагато важливіше є не просто прибирати чи брати участь у толоках, а не смітити.

Зібране сміття планують вивезти протягом тижня, адже на наступну суботу теж запланована толока. Тепер прибиратимуть вже більше на прибудинкових територіях, тоді як 20 квітня очищали від сміття ліси, парки, сквери, узбіччя вулиць. Роботи з покращення благоустрою територій тривають і в будні.

40 трускавчан вже в 2013 переходить на автономне опалення

Як було повідомлено 22 квітня під час понеділкової наради у Трускавці, вже в 2013 році виявили бажання від’єднатися від централізованого опалення близько сорока споживачів. Трускавчани встановлюватимуть автономне опалення вже після Великодніх свят, адже монтажні роботи в квартирі – це тривалий процес, бруд і певні незручності, а часу до початку нового опалювального сезону ще є вдосталь.

Про недопалки біля «Технолюксу»

Під час понеділкової наради 22 квітня мер Трускавця Руслан Козир звернув увагу на незадовільний стан із вивезенням твердих побутових відходів. Причиною цього є і перевантаження сміттєвих контейнерів, коли мешканці прилеглих сіл звозять сміття до Трускавця. Викликає занепокоєння і стан узбіч та зеленої смуги навколо Трускавця – вони на окремих ділянках перетворилися на стихійні сміттєзвалища.

Міський голова звернув увагу на велику кількість недокурків біля зупинки таксі та громадського транспорту на вулиці Стебницькій навпроти магазину «Технолюкс». З водіями таксі варто провести виховну роботу, вважає Руслан Козир. А під час сесії ТМР 19 квітня прозвучала інформація, що часто відпочивальники, які поселяються у приватних квартирах трускавчан, викидають сміття прямо з балконів. Стосується це зокрема будинку 104 на вулиці Стебницькій, де велика кількість квартир під найм належить одному власнику, про що повідомив один з депутатів міськради.

Власна інформація

Перезимували без грипу, але з травмами

Від холодної і засніженої зими 2012-2013 року, що затягнулася аж до квітня, залишилися хіба що поруйновані дороги в місті та зарубцьовані рани від травм у багатьох його мешканців.

А що їх було досить багато, свідчать дані, з якими нас ознайомили завідувач відділом первинної медичної допомоги Ігор Стасик та лікар-травматолог Трускавецької міської лікарні Микола Цап. Так ось, грипу як такого у нас не було. А на ГРЗ за три місяці цього року захворіло 1734 особи, з них 947 дітей. У 2012 році таких захворювань було більше – 4752, з них дітей - 3091, у 2011 – відповідно 5443, з них 3614 дітей. Отже цього року батьки і медики дещо краще подбали про себе і дітей, ніж це було минулими роками.

А ситуація з цьогорічними травмами дещо інша. Так, за перший квартал 2013 року через слизькі дороги та снігові кучугури отримали травми 444 особи. З них дітей – 50, дорослих – 243, іногородніх (відпочивальників) – 151, що становить 34% від загального числа травмованих.

У 2012 році травм було менше – 370 випадків, дітей – 51, дорослих 215, а решту – наші гості. Ще менше – 366 осіб травмувалися за час зими у 2011 році. Найбільше люди зазнають травм через розтягнення зв’язок, від переломів променевої кістки в типовому місці та переломів зовнішньої кісточки (гомілки).

Висновок напрошується такий – травмуються люди в першу чергу через невчасно підготовлені, прибрані від снігу та ожеледі тротуари та дороги, і друге – через свою неуважність.

Андрій Говіщак, газета «Франкова криниця Підгір’я»

У Бориславі представили новітні методи реабілітації дітей з порушенням опорно-рухового апарату

16-17 квітня на базі Бориславської спеціально-загальноосвітньої школи–інтернату відбувся Міжнародний науково-практичний семінар «Психолого-педагогічні аспекти медико-соціальної реабілітації дітей з порушенням опорно-рухового апарату».

На семінарі представили сучасні психолого-педагогічні діагностичні і терапевтичні підходи для успішної реалізації психолого-педагогічного та реабілітаційного процесів в освітніх закладах. Також було висвітлено традиційні щоденні підходи, які використовують працівники спецшколи, клініцисти та дослідники українських медичних центрів і реабілітації дітей з органічними ураженнями нервової системи.

Учасники семінару мали можливість відвідати майстер-класи: розвиток мовлення; корекція емоційних порушень за допомогою пісочної терапії; зайняття з розвитку сприймання; зайняття з елементами музикотерапії. Також були проведені секційні зайняття для керівників та лікарів-неврологів (психотерапевтів) спеціальних навчальних закладів для дітей з порушенням опорно-рухового апарату.

Окрім того учасники семінару відвідали Міжнародну клініку відновлювального лікування професора Козявкіна в м. Трускавець. Тут також відбулись майстер-класи.

У семінарі взяли участь представники Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України та представники Львівської обласної державної адміністрації.

Відділ внутрішньої політики Бориславської міської ради

40-річний дрогобичанин з великим кримінальним стажем викрав візки для перевезення вантажу

Житель Дрогобича у свої 40 років мав чималий кримінальний досвід, який розпочав зі 16-річного віку. У послужному списку дрогобичанин можна знайти цілий збірник кримінальних статей.

Останнього разу зловмисника притягнули до кримінальної відповідальності у 2009 році за скоєння грабежу. Тоді його покарали у вигляді позбавлення волі на чотири роки.

Багаторічний кримінальний досвід не відпускав свого підневільного і, звільнившись з місць позбавлення волі, чоловік не зумів розірвати із злочинним минулим. У березні 2013 року чолов’яга подався на ярмарок: зловмисник шукав зручне місце для «роботи». Поки покупці та продавці були зайняті купівлею-продажем, лиходій даремно часу не гаяв та викрав вподобані два візки для перевезення вантажу вартістю по 250 гривень кожен. Наступного дня зловмисник викрав мобільний телефон марки «Нокія С2-05» вартістю 350 гривень, чим спричинив збитки на загальну суму 360 гривень. На даний час співробітники Дрогобицького міського відділу міліції відкрили кримінальне провадження за частиною 2 статті 185 Кримінального кодексу України.

Відділ зв’язків з громадськістю ГУ МВС України у Львівській області

(за матеріалами Наталії Постойко, Дрогобицький МВ)

 

Дев’ять спортсменів здобули десять медалей

12-13 квітня 2013 р. у Донецьку відбувся Чемпіонат України серед молодших юнаків i дівчат та юнаків і дівчат, кадетiв i кадеток у роздiлi «Двобiй», «Форма» та «Показовий виступ». Львівську область на цьому престижному чемпіонаті представляли Дрогобицький осередок хортингу, СОЦ "Еней" та ГО "Школа з рукопашного бою Віталія Плеханова" у складі дев'яти спортсменів.

Виступили наші спортсмени чудово - шість перших, три других та одне третє місце. Золото вибороли: Давид Гаврилов у розділі "Двобій", Анастасія Дендяк та Анастасія Фаль у розділі "Показовий виступ", Юрій Федечко та Павло Луців у розділі "Показовий виступ". Срібло здобули: Максим Кушлик у розділах "Показовий виступ" та "Двобій", Олександра Каркіщенко у розділі "Показовий виступ". Бронзу виборов Олег Зварич у розділі "Двобій".

Організатором чемпіонату України виступив Донецький обласний осередок хортингу. Змагання проводились у легкоатлетичному манежі на трьох хортах. У чемпіонаті взяли участь 280 спортсменів віком від 6-ти до 15-ти років з 18 областей України.

Висловлюємо подяку нашим спонсорам, які допомогли фінансово нашій обласній команді поїхати на змагання - почесному президенту Львівського обласного осередку хортингу Миколі Кобільнику (магазин «Енейко») та генеральному директору санаторію "Карпати" в м. Трускавець Леву Грицаку.

На фото: призери та переможці чемпіонату України з хортингу Львівського обласного осередку.

Віталій Плеханов

Станиля стала чистішою

20 квітня 2013 року відбулася Всеукраїнська акція «Зроби Україну чистою». Цей проект – громадська ініціатива. Його мета – покращити якість життя простими діями. Організатори і учасники проекту не схвалюють вчинки тих, хто смітить у парках та на вулицях, але на цьому не зупиняються. Вони готові власноруч зробити нашу країну чистішою, і вже довели це! У суботу відбулася акція зі збору сміття, за ініціативою цієї акції і координатора у селі Станилі. Прийшло 17 учасників, здебільшого школярі і студенти.

Спочатку я планувала прибрати меншу територію, так як не знала скільки прийде людей. В нас час організовувати такі заходи важко, адже із появою соціальних мереж це стало робити легше, але до кінця ти не можеш знати, скільки все ж таки з’явиться учасників. Вдалося прибрати більшу частину берегів і річку Солонку, центр села, територію поблизу школи. Під час проведення акції мене вразила ініціативність її учасників, всі весело розмовляли, коментували деякі заходи із збору сміття. Панувала весела і дружня атмосфера. Зібрали чимало сміття - 93 мішки (скло - 27, пластик - 10, залізо - 6, інше - 50).

Проект не підтримує жодної політичної партії. Він діє в рамках міжнародного соціального проекту «Let's Do It!», який спрямований на те, щоб очистити від сміття нашу спільну домівку. До цієї чудової ініціативи вже долучилися більше 90 країн світу.

Надіюся що наступного року до цієї чудової ініціативи приєднається більше станильчан. Дуже сумно, що Трускавець і Дрогобич не доєднався до проекту, адже це масштабна акція, яка відкриває для її учасників не примусове і вимушене прибирання, а свідомий вибір громадянина України, який починає із себе, і робить цей світ чистішим і прекраснішим!

Марія Малик, координатор ЗУЧ в с. Станилі

Популярну книгарню Дрогобича захистили від приватизації

Найбільшу і найпопулярнішу книгарню Дрогобича залишили у власності громади. Місцева влада отримала постанову Вищого господарського суду України від 27.03.2013 р., якою скасовано рішення Господарського суду Львівської області та Львівського апеляційного господарського суду у справі за позовом ТОВ «Книгарня «Каменяр» до Дрогобицької міської ради та Управління комунальних ресурсів виконавчих органів Дрогобицької міської ради.

Нагадаємо, 09.07.2012 року суддя Господарського суду Львівської області Чорній Л.З. постановила рішення (10.10.2012 воно було залишене без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду, винесене колегією суддів у складі Кузь В.Л., Желік М.Б., Мелех І.Б.), яким:

- визнано недійсним рішення Дрогобицької міської ради від 02.12.2011 №389 «Про розгляд протесту Дрогобицького міжрайонного прокурора», яким виконано вимоги прокуратури та скасовано рішення про включення приміщення книгарні до переліку об’єктів, що підлягають приватизації,

- визнано недійсним рішення Дрогобицької міської ради від 27.01.2012 №498 «Про затвердження програми приватизації комунального майна Дрогобицької міської ради на 2012 рік» в частині п.195 Переліку об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації у 2012 році,

- визнано укладеним договір купівлі-продажу нежитлового приміщення шляхом викупу між ТОВ «Книгарня «Каменяр» та Управлінням комунальних ресурсів виконавчих органів Дрогобицької міської ради Львівської області в редакції, запропонованій позивачем,

При винесенні цього рішення ні суддя Чорній Л.З., ні колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду у складі Кузь В.Л., Желік М.Б., Мелех І.Б. не звернули увагу на вимоги Закону України «Про посилення захисту майна редакцій засобів масової інформації, видавництв, книгарень, підприємств книгорозповсюдження, творчих спілок», яким заборонено відчуження приміщень, в яких, зокрема, перебувають книгарні.

Слід зазначити, виключення приміщення книгарні «Каменяр» з переліку об’єктів, що підлягають приватизації, відбулось на підставі протесту Дрогобицького міжрайонного прокурора, який ґрунтувався на вказаному вище Законі.

Крім того, судді визнали укладеним договір, наданий ТОВ «Книгарня «Каменяр». Хоча ні представники Дрогобицької міської ради, ні представники Управління комунальних ресурсів до судового розгляду жодного разу не бачили проекту цього договору. Таким чином, суди першої та другої інстанцій фактично підмінили власника комунального майна, яким не знав і не міг знати про існування проекту договору, а тим більше – про умови такого договору.

Окремо слід наголосити щодо ціни приміщення книгарні «Каменяр». Постановляючи тепер скасовані рішення, суди зобов’язали Дрогобицьку міську раду продати приміщення площею 237,7 м. кв., розташованого в історичному центрі Дрогобича, за ціною, суттєво заниженою ціною – 735 577,20 грн. Для порівняння: вартість 1 м. кв. приміщення книгарні «Каменяр» було оцінено 3094,56 грн., тоді як у 2011 році приміщення на вул.. Шевська, 3, яке перебувало у значно гіршому стані, ніж книгарня, продано міською радою за ціною 8291,7 грн. за 1 м. кв.

При цьому суд проігнорував той факт, що дія висновку про оцінку об’єкту приватизації закінчилась, ціни на нерухомість у порівнянні з 2010 роком зросли у декілька разів, а нового висновку про вартість майна немає.

Так само судді ігнорували обґрунтовані докази Дрогобицької міської ради та Управління комунальних ресурсів, беручи до уваги лише твердження позивачів.

Лише Вищий господарський суд України, скасувавши рішення судів першої та другої інстанцій, відвернув примусовий продаж центральної книгарні Дрогобича і зберіг її від цілком прогнозованого закриття новими власниками.

Агенція незалежних журналістських розслідувань

Сесія була продуктивною

 

Чергова сесія Трускавецької міської ради розпочалася у п’ятницю, 19 квітня. Перше пленарне засідання тривало три години і було досить продуктивним. Свої зауваження до порядку денного внесли депутати Ластовецький, Швець, Беднарчук, Крамар, Процишин та Шумин. Оскільки влада затягує питання спорудження статуї Христа-Спасителя на Гошівській горі громадською організацією «Довіра», то в порядок денний включили питання про надання там землі для облаштування скверу. Його розглянуть на наступному пленарному засіданні.

Депутатські запити озвучили депутати Стасик, Швець, Є. Юник, Мицик, Процишин, Ластовецький, Малащак. Стосувалися запити будівництва об’єкту біля будинку 13 на вулиці Івасюка, потреби ремонту вулиці Лесі Українки, стосунків міської влади та населення з ПАТ «Львівобленерго», пропозиції провести реконструкцію мереж зовнішнього освітлення не лише на бульварі Юрія Дрогобича, як це передбачено в бюджеті, але і на вулицях Кравченко та Івасюка. До речі, до журналістів з приводу стану вулиці Уляни Кравченко неодноразово звертаються мешканці цієї вулиці та просто небайдужі трускавчани з проханням хоч якось вплинути на ситуацію, адже вулиця розрита, захаращена, словом – у катастрофічному стані, а йдуть же свята.

Закликав виконавчу владу допомогти вирішити ситуацію з розгородженням будівництва біля пансіонату «Мінерал» депутат Володимир Наконечний. Вже більше двох років мешканці будинків 2, 4, 6, 10, 12 на вулиці Стуса змушені обходити цю огорожу або через територію дитячої установи, або ж робити велике коло, адже прохід перекрито. Гірше того, нагромадження будівельного сміття, стихійне звалище, юрби собак – пряма загроза для дітей, як проживають у прилеглих будинках. Міський голова зауважив, що розгородити найлегше, але треба розібратися в ситуації, тому доручив начальнику управління архітектури та містобудування Олександру Грищенку направити на об’єкт комісію.

Про те, що трускавецьким школам варто присвоїти імена наших героїв-трускавчан Біласа, Данилишина та Макомацького нагадав депутат від КУНу Ігор Ластовецький і цим одразу наразив себе на критику заступниці мера Валентини Бодак. Пані заступниця не добирала слів на адресу вчителя школи-гімназії, мовляв, ви депутат, ви вчитель, от і ініціюйте, а директори шкіл проти такого перейменування. Ігор Ластовецький зауважив, що не йде мова про перейменування зі зміною всіх атрибутів школи, документації, печаток, штемпелів, а всього лише про присвоєння почесного імені. Стороннім оком було видно, що навряд чи до кінця каденції Руслана Козира школи Трускавця отримають імена трускавецьких націоналістів, які загинули за волю та незалежність України. Не до того міській владі, чи не на часі такі пропозиції?

Згодом кілька слів свого бачення розвитку міста сказав міський голова – про стан доріг, транзитний транспорт через вулиці Трускавця, шум та гамір у курортному парку. Після цього приступили до розгляду питань порядку денного, з яких найбільше дискусій прогнозовано викликало плановане підвищення орендної плати за землю в першій санітарній зоні. Прогнозовано його і прийняли, хоча і з усвідомленням, що додаткових надходжень в казну міста від цього рішення не буде, адже є ряд моментів правового характеру. Так, зокрема, громада міста не має права власності на цю землю, а вина в цьому – міського голови, натякнув один із депутатів.

Було затверджено положення про резервний фонд, надано дозвіл для КП «Парк курортний» взяти кредит на закупівлю машини МАЗ (викупити її в котрий раз), виведено державних реєстраторів зі складу місцевих органів виконавчої влади в зв’язку з їх переходом у підпорядкування центральних органів (управління юстиції), внесено зміни в порядок встановлення меморіальних дощок та таблиць, внесено зміни в перелік об’єктів, що підлягають приватизації в цьому році. Прийнято ряд інших рішень та змін до попередніх рішень ради. А от питання, ініційоване податковою, стосовно встановлення тарифів для фізичних осіб, які здають приміщення в оренду, відклали, оскільки проект рішення визнали надто сирим та таким, в якому не виписано ряд моментів, що може призвести до непорозумінь і навіть зловживань. Після блискучих виступів з цього приводу депутатів Богдана Процишина, Володимира Наконечного та Сергія Мицика та контраргументів представника ДПІ в м. Трускавці Юрія Білінського питання відклали, відправивши на доопрацювання.

Володимир Ключак

Ремонт міських доріг потребує значних коштів

Про незадовільний стан міських доріг сьогодні не говорить хіба що лінивий. Якось не личить переповідати читачам загальновідомі істини, бо сам факт констатації проблеми не окреслює шляхів її вирішення. Можна, звичайно, у рамках цієї газетної публікації перерахувати усі ділянки міських доріг. які перебувають у жахливому стані і потребують ремонту. Народна мудрість каже, що від частого повторення слова цукор, у роті не посолодшає. Та й сам перелік виявиться доволі довгий, бо по великому рахунку нині маємо у Бориславі всього лиш дві вулиці з нормальним асфальтобетонним покриттям, які відремонтовані у рамках підготовки до «Євро-2012». Це Трускавецька та Т. Шевченка. Проте цьогорічна непроста зима із частими перепадами температур і на них наклала свій негативний відбиток. В деяких місцях на не так давно капітально відремонтованому асфальтно-бетонному покритті з'явилися незначні тріщини, а вулиця Трускавецька на в'їзді з обох боків розпочинається великими вибоїнами, у яких неуважний водій меже не тільки пошкодити колесо, але й залишити частину підвіски.

Матеріальних та технічних ресурсів, які дали б змогу ефективно боротися із вибоїнами на міських дорогах, комунальне підприємство «Еко-місто» не має. Періодичне засипання ям на дорогах щебенем та гравієм значного ефекту не дає. Та й самі дороги у такому жахливому стані, що ямковим ремонтом повернути їх до робочого стану не можна. Більшість транспортних артерій міста потребують капітального ремонту, а це без залучення фінансових ресурсів обласного та державного бюджетів зробити не реально.

Ще у листопаді минулого року відділ житлово-комунального господарства та будівництва міської ради провів аналіз стану міського дорожньою господарства, визначено його потреби у коштах на 2013 - 2015 роки на рівні 19397 тис. грн., із яких 5680 тис. грн. необхідно витратити на капітальний ремонт дороги та тротуару вул. С. Бандери, 8742 тис. грн. - на ремонт дорожнього покриття та тротуарів вул. Дрогобицької. Для завершення робіт із капітального ремонту на вул. М. Грушевського потрібно 614 тис. грн., а капітального ремонту вул. В. Івасюка – 998 тис. грн. Відновлення тротуарів на вул. Трускавецькій коштуватиме 998 тис. грн., а на вул. Т. Шевченка - 856 тис. грн. Капітальний ремонт дороги і тротуару на вул. II. Дорошенка обійдеться у 975 тис. грн., вул. І. Франка - 974 тис. гри. Для поточного ремонту вул. П. Куліша потрібно витратити 98 тис. гри., В. Великого - 99 тис. грн., Тернавки - 96 тис. грн., Транспортної — 58 тис. грн., Р. Шухевича - 85 тис. грн. та 98 тис. грн. для поточного ремонту вул. 600-річчя Борислава. Таких коштів у бюджеті міста немає.

«Зрозуміло, що маючи такі потреби у коштах, - зазначив начальник відділу житлово-комунального господарства і будівництва БМР Олег Левицькнй, - міська влада використовувала і буде використовувати будь-яку можливість, щоб забезпечити максимальне фінансування робіт із ремонту дорожнього покриття на вулицях міста уже 2013 року. Сьогодні можемо із певністю сказати, що за рахунок коштів субвенції з Державного бюджету для бюджету Львівської області у 2013 році у м. Бориславі заплановано провести капітальні ремонти вул. М. Грушевського (614,7 тис. грн.), В. Івасюка (889,1 тис. грн.) та поточні ремонти вул. С. Коваліва (99,9 тис. грн.), І. Франка (99,7 тис. грн.), П. Дорошенка (88,2 тис. грн.), Тернавки (21,4 тис. грн.), В. Великого (99,8 тис. грн.), Шкільної (99,9 тис. грн.) та Д. Галицького (60,7 тис. грн.). Ще 483,6 тис. грн. передбачено у міському бюджеті на 2013 рік, із яких 233,2 тис. грн. буде затрачено на ремонт вул. Д. Галицького, 125,1 тис. грн. - С. Бандери та 125,1 тис. грн. - вул. Дрогобицької. У стадії розгляду - клопотання міської ради щодо включення капітального ремонту вул. С. Бандери та Дрогобицької у Державну програму фінансування робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією та утриманням автомобільних доріг. У випадку позитивного вирішення на капітальний ремонт вул. Дрогобицької із обласного бюджету буде витрачено 3332,1 тис. грн., та 3267,8 тис. грн. на капітальний ремонт вул. С. Бандери».

Півтора мільйона гривень обіцяє виділити на утримання та ремонт міських доріг ВАТ «Укрнафта», але, як пояснив начальник відділу житлово-комунального господарства та будівництва, наразі немає чітко виписаного механізму, який дав би можливість місту використати ці кошти для ремонту украй зношеної міської дорожньої мережі.

Минулорічна практика фінансування робіт із ремонту дорожнього покриття свідчить, що передбачені у бюджеті для цих потреб кошти не є гарантією того, що вони будуть у повному обсязі виділені та використані за потребою. Тому знайомі з українські реаліями люди поряд із оптимізмом радять водіям запастися терпінням та спробувати боротися із суцільним українським бездоріжжя пишучи в ДАІ скарги.

Активісти громадського руху «УкрЯма» стверджують, що відповідно до вимог з експлуатаційного стану автомобільних доріг, вулиць та залізничних переходів гранична глибина дорожніх вибоїн та осідань не може перевищувати 4-6 см. Якщо на дорозі з’являються ями глибші 6 см, водії-активісти руху пишуть скарги у ДАІ, у яких вимагають, щоб відомство змусило дорожні служби ліквідували ці небезпечні вибоїни. Розмістити світлини та написати заяву можна на сайті «УкрЯма». У більшості випадків це допомагає.

Власникам машин, чиї транспортні засоби постраждали через погане дорожнє покриття, учасники руху «УкрЯма» радять поборотися за компенсацію грошового збитку. Пошкодження автомобіля через поганий стан дорожнього покриття - це також дорожньо-транспортна пригода. При пошкодженні автомобіля на поганій дорозі, діяти водій повинен так само, як за при виникненні іншого ДТП - викликати ДАІ і оформити пригоду документально. А далі справа може дійти до суду. І хоч аналіз судової практики розгляду подібних справ свідчить, що далеко не завжди суди стають на сторону потерпілих від поганого стану доріг водіїв, шанс все-таки є. Окрім того, кількісне зростання подібних судових позовів спонукає дорожні служби більш відповідально ставитися до питань ремонту та утримання доріг у належному експлуатаційному стані.

Петро Магур, газета «Нафтовик Борислава»

Гості просять тиші

В нашу редакцію завітала відпочивальниця з Києва, колишня артистка цирку Галина Костецька. Вона відпочиває в філії товариства санаторії «Весна» і цілком задоволена відпочинком та оздоровленням, тому вдячна колективу оздоровниці. Задоволена усім, але й у цій бочці меду знайшлася ложка дьогтю. Не хоче наша гостя ходити до бювету, пити водичку, хоч їй для здоров'я це потрібно. А не хоче тому, що їй не подобається гармидер в парку.

- Ви розумієте, весна, співають пташки, і в спокої, слухаючи цей пташиний щебіт так приємно попити водичку і прогулятися парком. Так ні! Якісь жінки через мегафони і гучномовці на пів парку кричать навперебій, закликаючи клієнтів на якісь заходи. І відразу на повну потужність вмикають пісні рекламованих виконавців. Ось п'ю «Нафтусю», а гримить «Владімірскій централ» пам'яті Круга. Та який може бути ефект від мінеральної води під акомпанемент «Владімірського централу»? Запитайте будь якого медика, і він вам скаже. А наступного дня, щоб погуляти в ранковій тиші, пішла до бювету зранку. Справді, нема цих гучноголосих продавців квитків. Але відкривають кіоск з музичними дисками і на повен звук вмикають музику, до речі, знову шансон. А багато людей, як і я, приїжджають сюди з мегаполісів і хотіли б трохи спокою і тиші, - зазначила Галина Георгіївна.

Важко з нею не погодитися. Шансон, російська попса тиснуть на вуха людей в курортному парку. Ніхто не думає, що Великий піст, але й в інший час не повинно там бути такого гармидеру. Якийсь музикант на саксофоні, чи люди, що ради власного задоволення поспівають народні пісні, звичайно, погоди не роблять, а робить це, на що звернула увагу наша гостя. Але як змінити ситуацію?

- Я б казала заборонити в курортному парку використання мегафонів та іншої звукопідсилюючої апаратури. Хто хоче піти на концерт, і так піде, хтось захоче поспівати чи заграти на природному музичному інструменті - будь ласка. Але все має бути природно, - наголосила пані Галина.

Газета «Трускавецькурорт»

Крок до Пласту

Цього року Національна Скаутська Організація України Пласт святкує 101-річницю утворення. Цій поважній даті присвячено чимало заходів різного рівня. Успішно діє осередок Пласту і у Трускавці. Тож місцеві пластуни разом з відділом у справах сім’ї та молоді Трускавецької міської ради вирішили організувати міські спортивно-туристичні змагання «Крок до Пласту». У діяльності організації Пласт дуже багато уваги приділяється саме туристичній, загальнофізичній та допризовній підготовці молоді і змагання саме у такому форматі якнайкраще дозволили їх учасникам ознайомитися чим займаються скаути і чого у лавах організації можна навчитися.

19 квітня на спортивному майданчику по вул. Довженка змагалися команди сформовані з учнів сьомих класів трьох шкіл міста. Після короткої ознайомчої частини про історію та діяльність Пласту змагання розпочалися. Учасникам треба було скласти розрізану карту, як пазл; визначити на карті міста своє місце знаходження; пройти по “переправі” - кожен учасник одягав страхівку, до якої приєднана відтяжка з карабіном з муфтою, тоді чіплявся до натягнутої линви, коли карабін на основі було замуфтовано, треба було бігти до другої сторони переправи і вертатися назад, після чого карабін розмуфтовувався і зі страхівкою передавався наступному учаснику. Наступні точки змагань були не менш цікаві - туристична естафета (кожен учасник одягав на ноги мішок і стрибає в ньому на кілька десятків метрів, потім знімав мішок і передавав його іншому члену команди), аналогічну відстань треба було подолати з повним наплічником на спині, попередньо правильно його одягнувши; прокладали також і “дротовий телефонний зв’язок” - на лінії старту було забито кілок, до якого приєднано моток шнура довжиною 20м, учасник підбігав до кілка, брав моток і розмотував його до забитого прапорця, вертаючись на зад змотував моток і передавав естафету наступному учаснику. За кожне виконане завдання змагань команда отримувала бали, від 1 до 3, які заносилися в залікову карту команди. Самі змагання і підрахунок балів викликали справжню бурю емоцій, кожна команда готова була навіть деякі точки турніру пройти повторно, лише щоб довести свою перевагу і захистити честь школи. А фінальний підрахунок балів назвав переможцем команду школи №2, срібло у команди школи №1, бронза — школи №3. Всі учасники змагань були нагороджені медалями за відповідне місце, а команди — грамотами та цінними подарунками.

Олег Рега

Проблеми і перспективи НГВУ «Бориславнафтогаз»

Четверте засідання Дискусійного клубу в Бориславі відбулося 17 квітня 2013 року. Говорили про проблеми та перспективи нафтогазовидобувного управління “Бориславнафтогаз”.

Багато цікавого розповіли колишній міський голова Борислава Микола Тустановський, нинішній очільник міста Володимир Фірман, старі нафтовики Ярослав Мирка, Олександр Васьків і Любомир Зарицький.

З’ясувалося, що нині бюджетна сфера дає до міського бюджету більше надходжень, ніж НГВУ “Бориславнафтогаз”. Фірма належить до приватної структури “Укрнафта”, а тому їй притаманні закритість, непрозорість. Проте в результаті потерпають бориславці, адже заходів зі збереження довкілля, забезпечення життя і здоров’я мешканців міста явно недостатньо. Фактично бориславці стали заручниками олігархічної структури, яка на свій розсуд розпоряджається надрами і не дбає про людей, які живуть у місті. Заходи міської влади щодо поліпшення ситуації теж не є вичерпними й загрожують Бориславу техногенною катастрофою.

На думку Миколи Тустановського, який останнім часом працював у НГВУ “Бориславнафтогаз”, ця організація має найбільші перспективи на Західній Україні. Бурові роботи не виконуються тільки тому, що складними є питання землевідведення. Вартість робіт і окупність свердловин є надзвичайно великими. А сьогодні всі стали на бізнесові рейки і рахують гроші. У Бориславі було 33 великі підприємства. На сьогодні вони зупинились. Нафтова галузь міста свого часу сплачувала до міського бюджету 12 відсотків надходжень. У НГВУ “Бориславнафтогаз” працює майже півтори тисячі чоловік. Місто дуже залежне від цього підприємства. Донедавна Борислав мав одну з найбільших в області середніх зарплат за рахунок нафтовиків. Основні проблеми міста розв’язуються за рахунок цього підприємства. Звичайно, є й проблеми, насамперед екологічні, які виникають у процесі видобутку нафти. Маємо витоки нафти, високу загазованість. Щороку на розв’язання цих проблем скеровується до 14 мільйонів гривень. Основним методом збільшення нафтовидобутку є буріння нових свердловин. Це дуже затратна галузь. Скажімо, свердловина на півтори тисячі метрів коштує близько 70 мільйонів гривень. НГВУ “Бориславнафтогаз” є збитковим, тому, звичайно, у власників виникає питання, чому вони повинні фінансувати, власне, наше місто. Свого часу, будучи міським головою, Микола Тустановський піднімав питання про надання Бориславу особливого статусу з метою зменшення оподаткування. Треба постійно думати над тим, аби в подальшому не виникали проблеми з нафтовидобутком у Бориславі, щоби наше місто не звучало у негативному плані на всю Україну. Важливою проблемою залишається Бориславська озокеритова шахта. Нема достовірної інформації про стан шахти.

Ярослав Мирка, ветеран нафтової справи у Бориславі, стверджує, що в місті після проведення дегазаційних робіт у 1972 році, коли підірвався будинок і загинуло 18 осіб, було виявлено 172 зони загазованості. Були зроблені аерокосмічні дослідження, після чого планово почали розв’язувати проблему дегазації. На його думку, кількість зон загазованості зросла. Ярослав Мирка теж живе в одній із таких зон. Уся робота звелася до того, що пофарбували дегазаційні свердловини і поставили відповідні цифри. Він не знає, чи заміряють нині загазованість хоча би застарілими переносними приладами. Зросла й інтенсивність загазованості. Свого часу на території Борислава працювало з півтора десятка газокомпресорних станцій. Зараз залишилося лише дві. Вони підбирають тільки верхів’я газу. Свого часу були розроблені на вищому рівні заходи для забезпечення проживання і виведення з розробки нафтових і газових родовищ. На думку Ярослава Мирки, ще гірша ситуація у Східниці, де закрили нерентабельні свердловини. “Може пропасти нафтуся”, - підкреслив він.

На моє переконання, ніби приймаються рішення на найвищому рівні, розробляються заходи, але зовсім недавно могла статися трагедія на вулиці Довженка, причому набагато масштабніша, ніж у 1972 році, коли вибухнув будинок на нинішній вулиці Володимира Великого (тодішній Щорса). Зі зростанням кількості зон загазованості у будь-якому місці Борислава може рвонути.

Директор Бориславської друкарні Мар’ян Наминанік зауважив, що кількість зон загазованості збільшується, а держава ліквідувала установи, які би мали займатися їх виявленням. Пояснюється це нестачею коштів, а фактично байдужістю до життя людей.

Міський голова Борислава Володимир Фірман запропонував у подальшому проводити засідання Дискусійного клубу в приміщенні міської ради. На його думку, родовища виснажуються і без буріння не можна продовжувати нафтову справу. Він вважає, що в Бориславі порушується соціальна справедливість, коли не розв’язуються екологічні проблеми. Мабуть, в області не знайти більш проблемного міста, ніж Борислав. Та й в Україні їх є не так багато. У Бориславі “Укрнафта” користується трьомастами земельних ділянок.

Володимир Фірман вважає, що насправді в Бориславі є лише 15 зон загазованості. Враховуючи, що було 15 компресорних станцій, то кожна працювала в зоні підвищеної загазованості. На моє запитання, чи загазованість у Бориславі більша, ніж на деяких донецьких шахтах, де сталися вибухи, міський голова відповів: “Однозначно”. При цьому конкретних даних не має навіть міська влада, хоча, здавалося б, “Укрнафта” і “Бориславнафтогаз” мали б надати потрібну інформацію. Дані можна почерпнути лише у науково-дослідних інститутах.

За словами міського голови Борислава, “Укрнафта” - це приватна фірма, яка абсолютно не зацікавлена в тому, щоби розвивати виробництво. І це є найбільшою проблемою. Коли приходять приватні інвестори, вони не справляються з поставленим завданням і лише руйнують виробництво. Борислав це відчув на прикладі фабрики нетканих матеріалів, хлібзаводу, “Діброви”, фарфорового заводу, причому не має значення, чи це інвестор приїжджий, чи місцевий. Щоб вийти з ситуації, треба припинити монополію “Укрнафти”. Нині в Бориславі зареєстровані вже дві компанії, які можуть порушити цю монополію. Податки від діяльності “Укрнафти” йдуть у Київ, так що ситуацію треба змінювати.

Присутні на дискусії зауважили, що, може, краще взагалі “Укрнафту” не пускати в Борислав, а розв’язувати місцеві проблеми слід по-іншому. Але Володимир Фірман зазначив, що чинне законодавство цього не дозволяє робити. Міський голова не назвав точної цифри, скільки зараз відсотків “Бориславнафтогаз” дає у бюджет, але зауважив, що бюджетна сфера вже випередила в цьому це підприємство. Він вважає, що може настати такий час, коли “Бориславнафтогаз” узагалі перестане існувати в Бориславі, бо коли мова йде про гроші, ніхто місто жаліти не буде. Як приклад можна навести Дрогобицький нафтопереробний завод. 600 чоловік залишилися без роботи. Ще один приклад - “Аеросвіт”, де власником є той самий олігарх - п. Коломойський.

Відповідаючи на моє запитання: “Наскільки безпечно жити в нашому місті?”, Володимир Фірман сказав, що небезпечно, і особливо це виявляється весною. Навіть неозброєним оком видно, як “дихає” газ на окремих ділянках, зокрема, на Чорновола, 12, що біля озокеритової шахти. До речі, нині природній озокерит уже практично не застосовується, бо знайшли йому штучні замінники. Тому ніхто й не поспішає вкладати кошти в реанімацію озокеритової шахти в Бориславі.

Володимир Фірман повідомив, що незабаром Верховна Рада України надасть Бориславу особливий статус, чим займається народний депутат України Ірина Сех як голова екологічного комітету. Щоправда, у цьому засумнівався ветеран нафтової справи Олександр Васьків, який свого часу працював головним інженером НГВУ “Бориславнафтогаз”.

На жаль, бориславці мають недостатньо інформації щодо справжнього стану справ. Скажімо, якби ті, хто живе біля загазованих місць, розуміли, що вони і їхні рідні можуть у будь-який момент загинути, - мабуть, шукали би всі можливі й неможливі шляхи, аби цього не допустити. Монополісти і влада користуються незнанням людей. А якщо врахувати, що маємо слабку громаду, слабку владу і слабку опозицію, то ситуація в Бориславі взагалі видається безнадійною. Якби в Польщі, чи Німеччині, чи Угорщині була би хоч на один відсоток подібна ситуація, європейці би вже заблокували дороги, відправили у відставку владу, знайшли би тисячі інших способів, аби розв’язати проблему, а не чекати на вірну смерть.

Як на мене, бориславська влада веде безплідну дискусію з владою київською та львівською, яка в принципі не виступатиме проти нафтового монополіста в нашому регіоні, хоча би мала насамперед діяти з державницьких позицій і дбати про життя і здоров’я людей. Прохання, подяки, випрошування нічого не дадуть, якщо бориславська влада не опиратиметься на громаду. Саме люди здатні розв’язати проблему, якщо спільно виступлять проти тих, хто їх гнобить, вважає фактично рабами. Допоки бориславська влада цього не усвідомить, то варитиметься у власному соку і не зможе розв’язати проблем, аби вивести Борислав із кризи.

Анатолій Власюк, часопис «Тустань»

Проблеми та перспективи теплопостачання в Дрогобичі

Тридцять шосте засідання Дискусійного клубу в Дрогобичі відбулося 18 квітня 2013 року і було присвячене проблемам і перспективам теплопостачання.

Опонентами виступили Ігор Хом’як, керівник комунального підприємства “Дрогобичтеплокомуненерго”, і Володимир Кондзьолка, помічник-консультант народного депутата України Романа Ілика. Перший агітував за централізоване опалення, другий – за автономне. Своєрідним представником третьої сторони був керівник громадської організації “Небайдужі Дрогобичани” Святослав Сурма, на думку якого за суперечкою між прихильниками централізованого та автономного опалення не видно дрогобицької громади, адже мова насамперед мала би йти про моральний аспект даної проблеми. В дискусії взяли участь громадські діячі Олег Косик, Хосе Турчик, Микола Варивода, Валерій Каленюк, Ігор Бучковський та інші.

За словами Ігоря Хом’яка, він завжди користується нагодою донести до всіх проблеми теплопостачання, які виникли в Дрогобичі, і переконати у правоті своєї позиції. Він керує підприємством уже п’ять років. Загалом у даній галузі на різних посадах, у тім числі й заступником міського голови, він працює вже 17 років, а тому проблеми знає, як кажуть, із середини.

За його ініціативою вдавалося приймати концептуальні документи на кшталт стратегії розвитку підприємства. До цього долучалися різні інституції, в тім числі й міжнародні. Зараз вкотре вийшли з черговим документом щодо енерго-економної ефективної схеми теплопостачання міста. Простіше кажучи, мова йде про схеми оптимізації теплопостачання. Доцільність цього назріла вже давно. Замовником концепції виступив департамент міського господарства.

Саме по цій схемі, в розробці якої брав участь, Ігор Хом’як виступав на недавній сесії Дрогобицької міської ради. Він визнав, що його виступ був невдалим, тому що були упереджені позиції депутатів, і він не зміг систематизувати свої думки.

За його словами, є певні проблеми в централізованій системі опалення Дрогобича. Що втрачене, то втрачене. Але слід виходити з того, що вже роками підприємству ніхто не допомагає ні з міського, ні з обласного, ні з державного бюджетів, а обладнання потребує модернізації, то необхідне залучення коштів задля забезпечення надійності і непереривності теплопостачання.

Ситуацію з теплопостачанням, на думку Ігоря Хом’яка, можна порівняти з дорогами. Ми роками робили ямковий ремонт, а тепер з’ясовується, що все-таки треба робити ремонт капітальний. Так само якщо роками не залучати коштів у модернізацію і реконструкцію, то тоді слід вдаватися до радикальних дій.

Підприємство вирішило вдатися до необхідних кредитів. Вирішальною умовою для отримання кредиту, крім усього іншого, має бути декларація міста про те, що воно має намір робити з централізованим опаленням. Мова йде про те, чи децентралізувати його повністю, чи помірковано, чи зберегти повністю централізоване опалення. За схемою виходить у Дрогобичі так званий проміжковий варіант. “Маючи таку програму, - підкреслив Ігор Хом’як, - ми можемо претендувати на різні дотації та інвестиції не лише на рівні європейських чи світових банків, а й на рівні Кабінету Міністрів”. Якщо система розвалюється, то не беруться навіть інвестиції як різниця між тарифами. Не маючи відшкодування втрат, не можна претендувати на підвищення тарифів.

Як керівник підприємства Ігор Хом’як особисто не планує вдаватися до радикальних дій, але так само закликає опонентів не вдаватися до радикальних дій щодо своєї позиції. Ці схеми можуть бути досконалими чи недосконалими. Все це ще треба затвердити у Києві, а це не так просто, зважаючи на бюрократичну систему й її корупційні складові.

Проте при встановленні автономного опалення комісія має керуватися все-таки цими схемами. Без наявності схем комісія взагалі не може цього розглядати. Інша справа, що в попередні роки комісія, не маючи схем, цього не враховувала.

На сесії була подана схема теплопостачання, проти якої виступили навіть деякі так звані провладні депутати. Ігор Хом’як радить опонентам не ходити в прокуратуру, бо неодмінно програють справу. Він пропонує зупинити цей процес протистояння, оскільки існує соціальна напруга. “Але дайте можливість людям, які є моїми споживачами, - наголосив Ігор Хом’як, - нормально платити за послугу, бо по мірі відключень на них припадає все більше навантаження”. Соціальна напруга буде не для багатих, а для бідних. Треба так давати дозволи, вважає Ігор Хом’як, щоби можна було не ошукувати, не ображати тих, хто залишається споживачем централізованого опалення.

Володимир Кондзьолка вважає, що кінцеві мети, про що він говорить і про що говорить його опонент, - дуже близькі. Просто мова йде про різні шляхи досягнення кінцевої мети. Якщо взяти українське центральне опалення і порівняти його з європейським центральним опаленням, то ця схема є значно дешевша в Європі, ніж індивідуальне опалення. Кінцева мета кожного споживача - отримати дешеве тепло.

Декілька років тому Володимир Кондзьолка виступав у міністерстві житлово-комунального господарства. Тоді він сказав, що є великим прихильником центрального опалення, але в його європейському варіанті. При європейському центральному опаленні затрат набагато менше, ніж при індивідуальному опаленні, якщо, скажімо, на даху будинку стоїть котельня. Але щоб прийти до європейського центрального опалення, треба пройти етап автономного опалення.

Міністерством розроблена система, яка називається “індивідуальний тепло-пункт”, коли через під’їзд іде дві труби - прямої подачі і зворотної, в квартиру заходить дві труби, стоїть розміром з котел індивідуальний теплопункт з лічильником, і ви самі використовуєте гарячу воду і самі ж подаєте тепло. Скільки тепла спожили, стільки ви за нього платите. Але вся опалювальна система має бути зведена в одну точку, тобто те, що сьогодні дає автономне опалення.

Зупинився Володимир Кондзьолка і на своїх поданнях у прокуратуру, про що згадував Ігор Хом’як. Вони були скеровані для того, щоби виконати норми чинного законодавства, які стосуються організації теплопостачання. Схема теплопостачання була зроблена незаконним способом, тому рішення відмінене.

Як інженер, Володимир Кондзьолка абсолютно підтримує ідею, що будинки треба відключати повністю від тепла, бо все решта нонсенс. “Але я не можу зрозуміти як громадянин, - підкреслив він, - чому відключення малозабезпечених людей, які не мають коштів, має лягати на сусідів”. Воно має лягати на владу, насамперед на місцеву владу. Схема має бути простою: опитують мешканців будинку; якщо більше 30 відсотків висловлюється за автономне опалення, міська влада має розробляти по цьому будинку програму відключення цілого будинку. І будинок має бути відключений повністю.

Як на мене, упродовж багатьох десятиліть держава свідомо обдурювала мешканців, нав’язуючи їм завищені тарифи на воду і тепло. В цьому міг переконатися кожний, хто встановив лічильник на воду чи перейшов на автономне опалення. Платежі зменшилися в декілька разів. Можна лише здогадатися, в чиїх кишенях осідали кошти. Але точно зрозуміло, що вони не йшли на заміну зношених водогінних труб чи застарілих теплотрас. Нині держава, лобіюючи централізоване опалення, знову свідомо залазить у кишені своїх громадян, обдираючи їх, як липку. І вкотре виручені кошти не йдуть на модернізацію житлово-комунального господарства. Не можна проблеми держави розв’язувати за рахунок людей. Потрібно дійсно проводити реформи, в тім числі і в житлово-комунальному господарстві, а не діяти лише на користь олігархічних структур, як це відбувається зараз. Інакше все завершиться крахом, наслідки якого ми не можемо собі уявити навіть у найстрашнішому сні.

Анатолій Власюк, часопис «Тустань»

Порушень ліцензійних умов не виявлено

Минулого тижня у конфлікт, що виник на маршруті «Дрогобич - Борислав 5 школа» між перевізницькими фірмами ТзОВ «Квант» із Дрогобича та Бориславським МПП «Транспортник», втрутилася транспортна інспекція. На вимогу міської влади представник Головавтотрансіпспекції у Львівській області Юрій Миронович Филипець здійснив перевірку роботи ТзОВ «Квант» на приміському маршруті «Борислав - Дрогобич 5 школа» на предмет дотримання правил безпечного функціонування автобусів, виконання підприємством-перевізником нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення пасажирів та вимог чинного законодавства України у сфері ліцензування.

Відразу після закінчення перевірки перший заступник міського голови Роман Дурбак зазначив, що порушень дотримання ліцензійних умов роботи ТзОВ «Квант» на маршруті «Борислав – Дрогобич 5 школа» не виявлено. Дрогобицька фірма володіє відповідним дозволом на обслуговування приміського маршруту «Дрогобич АС - Борислав АС із виконанням окремих рейсів до СШ № 5 м. Борислава». Згідно умов договору, укладеного на обслуговування вказаного маршруту із Львівською облдержадміністрацією. ТзОВ «Квант» мас право виставити на маршрут десять машин. Таким чином, якщо із передбачених десяти машин до п'ятої школи їздитимуть дев’ять, порушень не буде, оскільки умови договору не порушуються. ТзОВ «Квант» мас також погоджену в обласному відділенні Державтоінспекції схему руху машин па маршруті із заїздом у мікрорайон вул. С. Коваліва. але позаяк до 27 лютого дрогобицькі машини їздили тільки до автобусної станції, то потреби погоджувати перелік зупинок па території міста не виникало. Це питання сьогодні - на стадії вирішення. «Міська влада, - зазначив перший заступник міського голови, - розглядає офіційне звернення директора ТзОВ «Квант» Йосипа Дяківа щодо затвердження переліку зупинок, якими користуватимуться маршрутки цієї перевізницької фірми для посадки та висадки пасажирів па території міста. У ході погодження переліку буде вирішено також питання кількості машин. які рухатимуться до п'ятої школи по вул. С. Коваліва. Цілком імовірно, що одна або дві дрогобицькі машини рухатимуться вул. Трускавецькою чи відправлятимуться із автобусної станції».

Пан Роман запевнив, що у підходах до вирішення цього питання міська влада керуватиметься виключно інтересами бориславської громади. «Перевізники вигравали тендери не для того, щоб їздити по тій чи іншій вулиці, а щоб обслуговувати пасажирів. Вони повинні надавати комфортні умови перевезення мешканцям міста як на території міста, так і при необхідності доїхати до Дрогобича чи Трускавця. Інтереси людей мають стояти у перевізників на першому місці, а не розповіді про погані дороги та неприбутковість того чи іншого маршруту», — наголосив перший заступник міського голови Борислава.

Коментувати виявлені під час перевірки роботи ТзОВ «Квант» на маршруті «Дрогобич - Борислав 5 школа» порушення представник транспортної інспекції відмовився. Відмовилась коментувати ситуацію із протистоянням ТзОВ «Квант» та МПП «Транспортник» і головний спеціаліст із тендерних закупівель та транспортних перевезень відділу економіки міської ради Наталія Шкумбатюк. Проте із розмови, що відбулася між директором ТзОВ «Квант» Йосипа Дяківа та уповноваженими представниками міської ради та транспортної інспекції у присутності автора цих рядків було зрозуміло: порушень ліцензійних умов роботи машин ТзОВ «Квант» па маршруті «Дрогобич - Борислав 5 школа» не виявлено.

У розмові керівник перевізницької фірми із Дрогобича не приховував, що напередодні мав доволі продуктивні перемовини із першим заступником міського голови Борислава Романом Дурбаком, під час яких вдалося не лише домовитися про погодження переліку зупинок по місту, але і знайти взаємовигідні умови співпраці ТзОВ «Квант» із міською громадою Борислава. Окрім того, Йосип Дяків висловив готовність приймати посильну участь у громадському житті Борислава.

Перший заступник міського голови Роман Дурбак вважає конфлікт вичерпаним. При такому безладі, який панує на рийку пасажирських перевезень міста, проблему якісного обслуговування населення можна вирішити не наданням тому чи іншому перевізнику преференцій, а шляхом залучення передових сучасних технологій. На транспорті це досягається шляхом встановлення GPRS навігаторів. Обладнання рухомого складу ними пристроями дасть змогу відслідковувати не лише кількість транспортних засобів на тому чи іншому маршруті, але іі дотримання перевізником схеми маршруті в та графіків руху. Па переконання Романа Дурбака. застосування GPRS навігаторів у галузі пасажирських перевезень міста дасть можливість суттєво поліпшити роботу автобусів на маршрутах та виключись можливість виникнення ситуацій, коли з метою отримання певних переваг перевізницькі фірми час від часу розпочинають вести так звані «приховані війни», у які намагаються втягнути органи державної влади, транспортну інспекцію та міліцію.

Петро Магур, газета «Нафтовик Борислава»

Сланець для України: енергетична незалежність, робочі місця, соціальні інвестиції

У питанні енергетичного майбутнього сьогодні світ опинився перед вибором - далі перебувати «на голці» в газових і нафтових монополістів чи шукати нові - більш економні джерела енергії. Україна, яка платить ледве не найвищу ціну за газ у Європі, схиляється до другого варіанту. Ще б пак - адже за останні сім років ціна на імпортний газ для нас зросла майже в 9 разів! А в 2011 сума оплати за нього сягнула половини валютних резервів країни.

Щоб досягти енергетичної незалежності Україні не потрібно вигадувати власний велосипед. Видобуток сланцевого газу, судячи з досвіду інших держав, які так само, як і Україна, позбавлені значних запасів природного газу, легко може стати дешевою альтернативою традиційного газу. Українські геологи прогнозують, що запасів «сланцю» буде цілком достатньо на найближчі 200-250 років. Його поклади зустрічаються практично по всій території країни, а останні дослідження свідчать, що за запасами газу ми посідаємо четверте місце в Європі – після Польщі. Франції та Норвегії.

Водночас, видобуток сланцю може значною мірою похитнути розподіл сил на світових ринках, у тому числі суттєво вплинути на вартість газу. Росію, для якої експорт природного газу вже кілька десятиліть є одним з основних джерел доходів бюджету, а також найсильнішою зброєю політичного впливу на партнерів, оптимістичні для України перспективи переходу на сланцевий газ не можуть не насторожувати. Тому не дивно, що останнім часом Газпром почав використовувати кишенькові екологічні організації та деякі партії як інструмент боротьби з видобутком сланцю. Зазначимо, що подібна ситуація склалася і в Болгарії, де монополісти ринку - російські енергетичні компанії зробили все. щоб у зародку знищити саму ідею. Як і там. в Україні маніпуляція відбувається за схемою — довести всім, що сланцевий газ небезпечний для екології.

Реальність же говорить про інше. Загрози від сланцевого газу навіть менші за видобуток традиційних джерел енергії. Для прикладу - значно вищі ризики при використанні атомної енергії, традиційного газу чи нафти. Якщо взяти Харківську область, де здійснюється видобуток традиційного газу чи Донеччину, де видобувається вугілля, то очевидно, що це наклало відбиток на екологію цих регіонів. Але немає жодних підстав стверджувати, що видобуток нетрадиційного газу має якісь більш серйозні екологічні ризики, аніж те. що добре відомо. Американські корпорації вже не одне десятиліття успішно та безпечно видобувають сланцевий газ на своїй території. Нині вони готові поділитися своїми технологіями з Україною. Окрім зниження ціни на блакитне паливо, видобуток сланцевого газу матиме й низку інших переваг для українців. Наприклад, у спільному проекті американського концерну Shell та української компанії «Надра Юзівська». що передбачає розробку родовищ на Юзівській ділянці на Харківщині, є важливий пункт: максимальне використання українських кадрів. Ніякого «імпорту» іноземних робітників, за винятком фахівців з унікальними знаннями, яких одиниці у світі. А ще є й важливий регіональний аспект - великі інвестиції в розвиток місцевої інфраструктури добувних регіонів (медицина, дороги та ін.).

Олена Вовк, газета «Нафтовик Борислава»

 



Обновлен 23 апр 2013. Создан 22 апр 2013



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником